Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Familieliv > Barnepass
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 09-08-2008, 23:21   #11
Seniormedlem

Medlem siden: Apr 2005
Meldinger: 1,511
MP Rating: 100% (1)
Billa21 har en strålende fremtid.Billa21 har en strålende fremtid.Billa21 har en strålende fremtid.Billa21 har en strålende fremtid.Billa21 har en strålende fremtid.Billa21 har en strålende fremtid.Billa21 har en strålende fremtid.Billa21 har en strålende fremtid.Billa21 har en strålende fremtid.Billa21 har en strålende fremtid.Billa21 har en strålende fremtid.
Sv: Vanskelig innkjøring i bhg, hvor lenge holde på?

Men får han noe særlig tid til leke med de andre barna når han kommer så seint? Er vel lunsj og så legging regner jeg med. Kanskje det kunne vært ålreit for han å komme litt tidlig på morran når det er litt roligere der.
Bare en tanke... For vi sleit med innkjøring med dattera mi. Og jeg leverte rundt 10 som deg og henta rundt kl 14. Men jeg ser det nå i ettertid (etter at jeg begynte å jobbe i bhg selv) at det faktisk kan være uheldig for enkelte å komme så seint, for da er de fleste godt i gang med leik eller forskjellige aktiviteter.
Gammel 09-08-2008, 23:41   #12
Supermedlem

Rosin sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Meldinger: 853
MP Rating: 0% (0)
Rosin har et ubeskrivelig bra rykte.Rosin har et ubeskrivelig bra rykte.Rosin har et ubeskrivelig bra rykte.Rosin har et ubeskrivelig bra rykte.Rosin har et ubeskrivelig bra rykte.Rosin har et ubeskrivelig bra rykte.Rosin har et ubeskrivelig bra rykte.Rosin har et ubeskrivelig bra rykte.Rosin har et ubeskrivelig bra rykte.Rosin har et ubeskrivelig bra rykte.Rosin har et ubeskrivelig bra rykte.

Sitat:
Opprinnelig postet av Billa21 Vis post
Men får han noe særlig tid til leke med de andre barna når han kommer så seint? Er vel lunsj og så legging regner jeg med. Kanskje det kunne vært ålreit for han å komme litt tidlig på morran når det er litt roligere der.
Bare en tanke... For vi sleit med innkjøring med dattera mi. Og jeg leverte rundt 10 som deg og henta rundt kl 14. Men jeg ser det nå i ettertid (etter at jeg begynte å jobbe i bhg selv) at det faktisk kan være uheldig for enkelte å komme så seint, for da er de fleste godt i gang med leik eller forskjellige aktiviteter.
Dette er jeg enig med. For et barn som sliter litt med tilvenning tror jeg det kan være lurt å komme litt tidlig på dag, før så mange barn er kommet. Og å komme til fast tid hver dag, gjerne til frokosten, da blir det veldig forutsigbart for han hva han hva som skal skje hver dag når han kommer. Tror det kan være litt vanskeligere å komme sent når alle barna er kommet og er godt inne i leken, som Billa21 sier.

+ + des -06
Rosin er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 09-08-2008, 23:55   #13
Supermedlem

Fibolina sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Meldinger: 760
Fibolina har et ubeskrivelig bra rykte.Fibolina har et ubeskrivelig bra rykte.Fibolina har et ubeskrivelig bra rykte.Fibolina har et ubeskrivelig bra rykte.Fibolina har et ubeskrivelig bra rykte.Fibolina har et ubeskrivelig bra rykte.Fibolina har et ubeskrivelig bra rykte.Fibolina har et ubeskrivelig bra rykte.Fibolina har et ubeskrivelig bra rykte.Fibolina har et ubeskrivelig bra rykte.Fibolina har et ubeskrivelig bra rykte.

Skulle til å si det selv. Lever ham klokka 7-7.30 og hent ham til lunsj i stedet. Ikke lett med en liten baby, men kanskje det blir lettere for ham etter hvert. Det er vanskelig å komme inn i leken når alle er godt i gang. Og det blir ikke så overveldende når barna kommer litt etter litt når han er der først.
Gammel 10-08-2008, 14:53   #14
Seniormedlem

Cathie sin avatar

Medlem siden: Apr 2006
Meldinger: 2,167
Cathie har et ubeskrivelig bra rykte.Cathie har et ubeskrivelig bra rykte.Cathie har et ubeskrivelig bra rykte.Cathie har et ubeskrivelig bra rykte.Cathie har et ubeskrivelig bra rykte.Cathie har et ubeskrivelig bra rykte.Cathie har et ubeskrivelig bra rykte.Cathie har et ubeskrivelig bra rykte.Cathie har et ubeskrivelig bra rykte.Cathie har et ubeskrivelig bra rykte.Cathie har et ubeskrivelig bra rykte.

At vi begynte i juli er jeg ganske sikker på at var det beste vi kunne gjort, både ift at han fikk begynne før lillesøster kom sånn at han ikke føler han måtte dit fordi hun har kommet. Og fordi det var veldig lite barn der på sommeren og han fikk bli kjent med alle de voksne også på de andre avdelingene og de hadde god tid og kapsitet til å ta seg av han, nå som de har flere innkjøringer ser jeg at de har mindre tid til han, men han er jo litt bedre nå enn han var, så nå går det greit at de ikke har så mye tid til han. Og fordi han kjenner de andre voksne har han også fått være litt med den ene storebarnsgruppa når det har blitt voldsomt på småbarn. Han liker de større barna bedre, og de har vært kjempeflinke til å passe på han.

Skjønner tanken med det å begyne tidligere, vi prøvde det, med det funka dårlig. Det resulterte i enda mer hyling, frilek er det skumleste! Pluss at han etter det her har sovet veldig dårlig, det har sikkert sammenheng med at lillesøster har blitt født også. Det er trangt med 4 stk i senga
Sånn at han er stuptrøtt om morgenen, og alt er fælt! Så han må få sove så mye som mulig! Ellers er jeg veldig glad for at dere kommer med forslag og synspunkter!

Denne uken skal vi prøve å ha han fra 10-15 og fri på onsdag, litt lengre og fri en dag midt i uka!
Gammel 10-08-2008, 19:24   #15
Medlem

Angelika sin avatar

Medlem siden: Jun 2003
Sted: Trondheim
Meldinger: 352
Angelika er fantastisk mot andre.Angelika er fantastisk mot andre.Angelika er fantastisk mot andre.Angelika er fantastisk mot andre.Angelika er fantastisk mot andre.Angelika er fantastisk mot andre.Angelika er fantastisk mot andre.Angelika er fantastisk mot andre.Angelika er fantastisk mot andre.Angelika er fantastisk mot andre.Angelika er fantastisk mot andre.

Vil bare gi deg en klem. Vi er også igang med innkjøring, og ikke bare enkelt for tuppa mi på tre. Har bare gått ei uke enda, men tror og håper hun skal trives bedre og bedre med tiden. Litt overveldende og skummelt nå når alt er nytt.
Angelika er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 12-08-2008, 16:12   #16
Medlem

Medlem siden: Jan 2006
Meldinger: 68
gullegull er som en lysfontene.gullegull er som en lysfontene.gullegull er som en lysfontene.gullegull er som en lysfontene.gullegull er som en lysfontene.gullegull er som en lysfontene.gullegull er som en lysfontene.gullegull er som en lysfontene.gullegull er som en lysfontene.gullegull er som en lysfontene.gullegull er som en lysfontene.

Uff...Ikke bare kjekt for verken barn eller foreldre dette...

Imorgen er det vår tur...Jeg både gleder og gruer meg. Er så spent på hvordan gutten min kommer til å reagere. Han har jo gått hjemme med meg i over fire år nå, og er jo ikke vant til at han plutselig ikke skal få være hjemme sammen med mamma og lillebror. Han er av den forsiktige typen når han skal forholde seg til andre barn. Han har ikke problemer med å snakke med fremmede voksne, men når han møter nye barn på sin egen alder blir han fryktelig sjenert...

Måtte dere gå ifra han første dagen? Jeg har ikke lyst til det, men gjør selvfølgelig det om vi får beskjed om det...

Håper det går bedre etterhvert med gutten din, og at han vil trives!
gullegull er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 12-08-2008, 17:34   #17
Seniormedlem

Thea_84 sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Sted: Vigra
Meldinger: 1,535
Thea_84 har et ubeskrivelig bra rykte.Thea_84 har et ubeskrivelig bra rykte.Thea_84 har et ubeskrivelig bra rykte.Thea_84 har et ubeskrivelig bra rykte.Thea_84 har et ubeskrivelig bra rykte.Thea_84 har et ubeskrivelig bra rykte.Thea_84 har et ubeskrivelig bra rykte.Thea_84 har et ubeskrivelig bra rykte.Thea_84 har et ubeskrivelig bra rykte.Thea_84 har et ubeskrivelig bra rykte.Thea_84 har et ubeskrivelig bra rykte.

Vår 14 mnd begynte i barnehagen sist uke, hun er bare der 60 %. vi brukte to dager sist uke. Allerede etter første dag kune jeg ha gått fra henne.

Nå sier vi bare hade og et lite nuss så styrter hun bort til lekene.
Da jeg kom å henta henne i dag, enset hun meg nesten ikke.
Så her har det gått veldig bra.

Barnehagepersonalet sier hun er veldig trygg, jeg nevnte for dem i begynnelsen at hun hadde ofte vært på overnattningsbesøk hos besteforeldre og det syns de var bra for da fant jenta vår ut at vi alltid kommer tilbake for å hente henne og da går adskillelsen lettere.

Ikke noe kjekt fro deg eller barnet ditt at barnehagetilvenningen ikke går så bra, han skal jo være der hele dagen og da må jo du være trygg på at han liker seg der. Håper det blir bedre ettervert.

Sist endret av Thea_84; 12-08-2008 kl 17:38.
Thea_84 er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 12-08-2008, 18:38   #18
Seniormedlem

Medlem siden: Apr 2005
Meldinger: 1,511
MP Rating: 100% (1)
Billa21 har en strålende fremtid.Billa21 har en strålende fremtid.Billa21 har en strålende fremtid.Billa21 har en strålende fremtid.Billa21 har en strålende fremtid.Billa21 har en strålende fremtid.Billa21 har en strålende fremtid.Billa21 har en strålende fremtid.Billa21 har en strålende fremtid.Billa21 har en strålende fremtid.Billa21 har en strålende fremtid.

Sitat:
Opprinnelig postet av gullegull Vis post

Måtte dere gå ifra han første dagen? Jeg har ikke lyst til det, men gjør selvfølgelig det om vi får beskjed om det...
Det er du som bestemmer når du syns det er riktig å gå fra barnet ditt. Enkelte bhg ansatte kan kanskje værel itt for raske til å ville ha foreldrene avgårde, men gjør det du føler er riktig. Det er du som kjenner barnet best!
Svar

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 19:32.