Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Lek, stimulering og oppdragelse > Barnesanger

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 27-02-2006, 15:03   #1
Supermedlem

Skulpe sin avatar

Medlem siden: Dec 2005
Meldinger: 874
MP Rating: 0% (0)
Skulpe har en strålende fremtid.Skulpe har en strålende fremtid.Skulpe har en strålende fremtid.Skulpe har en strålende fremtid.Skulpe har en strålende fremtid.Skulpe har en strålende fremtid.Skulpe har en strålende fremtid.Skulpe har en strålende fremtid.Skulpe har en strålende fremtid.Skulpe har en strålende fremtid.Skulpe har en strålende fremtid.
Du og jeg og vi to...

Noen som husker resten??

Du og jeg og vi to, seilte i en tresko, treskoen vælva, du og jeg i elva....

osv.osv...
Skulpe er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 27-02-2006, 15:35   #2
Sam
Juniormedlem

Medlem siden: Feb 2006
Meldinger: 12
Sam har en aura rundt seg.Sam har en aura rundt seg.Sam har en aura rundt seg.Sam har en aura rundt seg.Sam har en aura rundt seg.Sam har en aura rundt seg.Sam har en aura rundt seg.Sam har en aura rundt seg.Sam har en aura rundt seg.Sam har en aura rundt seg.Sam har en aura rundt seg.
Sv: Du og jeg og vi to...

Sitat:
Opprinnelig postet av Noddy
Noen som husker resten??

Du og jeg og vi to, seilte i en tresko, treskoen vælva, du og jeg i elva....

osv.osv...

Er det denne du mener?

Melodi: "Du og jeg og vi to"

Du og jeg og vi to
seilte i en tresko
Treskoen velva,
du og jeg i elva
Da vi kom til England,
møtte vi en spellemann
Spellemannen spelte til fela sprakk
Og vi dansa,
svinsa og svansa
Låten den gjorde oss begge så glad
Heim vi reiste,
seilet vi heiste
Turen i tresko'n var flott, hurra

og
2002 2005
Sam er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 27-02-2006, 16:17   #3
Supermedlem

Skulpe sin avatar

Skulpe har en strålende fremtid.Skulpe har en strålende fremtid.Skulpe har en strålende fremtid.Skulpe har en strålende fremtid.Skulpe har en strålende fremtid.Skulpe har en strålende fremtid.Skulpe har en strålende fremtid.Skulpe har en strålende fremtid.Skulpe har en strålende fremtid.Skulpe har en strålende fremtid.Skulpe har en strålende fremtid.

Finnes det flere versoner?? 4 åringen min sier at den ikke var slik... Men nå kom jeg på melodien i hvertfall...

Takk...!
Skulpe er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 27-02-2006, 16:52   #4
Medlem

Bumbi sin avatar

Medlem siden: Jun 2003
Sted: Sunnhordland
Meldinger: 307
Bumbi er et navn alle kjenner.Bumbi er et navn alle kjenner.Bumbi er et navn alle kjenner.Bumbi er et navn alle kjenner.Bumbi er et navn alle kjenner.Bumbi er et navn alle kjenner.Bumbi er et navn alle kjenner.Bumbi er et navn alle kjenner.Bumbi er et navn alle kjenner.Bumbi er et navn alle kjenner.Bumbi er et navn alle kjenner.

Kan det være denne?

Du og jeg og vi to seilte i en tresko. Treskoen vælva, du og jeg i elva.

Refr:
Syng med alle sammen: Jeg og du og vi to seilte i en tresko ut på eventyr. Mange rare folk og dyr kan man treffe da

Vers1:
Fola Fola Blakken, sto fast midt i bakken, trøtt som bare det.
Kjerringa med staven sto og dro`n i halen, men merra ville ikke avsted.
Snille Per Spellmann satt på et blikkspann, spilte på fela si, men noen gjeter som kom fra en seter brekte noe fryktelig.

Vers2:
Lasse Lasse liten virket veldig sliten. Vet du hvorfor det?
Han hadde vært i bursdag hos Bamsefar i Lia, der holdt de på til klokka var tre.
Snille Per Spellmann satt på et blikkspann, spilte på fela si, men noen gjeter som kom fra en seter brekte noe fryktelig.

Vers 3
Fola Fola Blakken, sto fast midt i bakken, trøtt som bare det.
Kjerringa med staven sto og dro`n i halen, men merra ville ikke avsted.
Mors lille Ole sprek som en fole rett ut i skogen gikk.
Da det ble mørkt sa han temmelig tørt. Jeg har solskinn i mitt blikk.

Etterspill:
Huttetu, huttetu her var det kaldt. Snømannen Kalle han klaget på alt.
Plutselig kom sola og varmet i et strekk, og dermed ble Kallemann til slutt en våt flekk.
Jeg og du og vi to seilte i en tresko ut på eventyr.
Mange rare folk og dyr kan man treffe der.

Sist endret av Bumbi; 27-02-2006 kl 16:55.
Bumbi er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 27-02-2006, 17:48   #5
Supermedlem

Skulpe sin avatar

Bumbi: det kan det være ja... Skal høre med 4 åringen når han kommer inn igjen. Takk!!
Svar

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 06:05.