Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Lek, stimulering og oppdragelse > Barnesanger

Svar

Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 10-10-2008, 23:36   #1
Supermedlem

j@9ke sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Meldinger: 1,164
MP Rating: 0% (0)
j@9ke har en strålende fremtid.j@9ke har en strålende fremtid.j@9ke har en strålende fremtid.j@9ke har en strålende fremtid.j@9ke har en strålende fremtid.j@9ke har en strålende fremtid.j@9ke har en strålende fremtid.j@9ke har en strålende fremtid.j@9ke har en strålende fremtid.j@9ke har en strålende fremtid.j@9ke har en strålende fremtid.
Fem små apekatter sitter i ett tre.....

Og erter krokkodilla, "du fåkke tak i me"...........

Teksten???????

Lykkelig mamma til solstrålen 05

j@9ke er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 10-10-2008, 23:50   #2
Medlem

mamma-til-en-prins sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Sted: Trondheim
Meldinger: 54
mamma-til-en-prins er bare skikkelig grei.mamma-til-en-prins er bare skikkelig grei.mamma-til-en-prins er bare skikkelig grei.mamma-til-en-prins er bare skikkelig grei.mamma-til-en-prins er bare skikkelig grei.mamma-til-en-prins er bare skikkelig grei.mamma-til-en-prins er bare skikkelig grei.mamma-til-en-prins er bare skikkelig grei.mamma-til-en-prins er bare skikkelig grei.mamma-til-en-prins er bare skikkelig grei.mamma-til-en-prins er bare skikkelig grei.
Sv: Fem små apekatter sitter i ett tre.....

Fem små apekatter sitter i et tre...de ertet krokodillen.. du får ikke tak i meg..sviiisj.. så var det bare 3 små apekatter igjen..
tre små apekatter sitter i et tre.. de ertet krokodillen.. du får ikke tak i meg..sviisj.. så var det bare 2 små apekatter igjen.. 2 små apekatter sitter i et tre.. de ertet krokodillen.. du får ikke tak i meg.. så var det bare 1 apekatt igjen.. 1 litn apekatt sitter i et tre.. ertet krokodillen.. du får ikke tak i meg.. sviiis.. så var det 0 apekatter igjen... ÆÆÆTSJOOOOO.. Så kom 10 små apekattene ut....

vis med fingrene hvor mange.. når de erter krokodillen bruker man fingrene å lager erte nese.. på sviiiss så spiser krokodillen apekatten.. bruker da den ene hånda til å spise den andre hånda til slutt nyser krokodillen å alle apekattene kommer ut igjen..

tror det var slik tekstn var.. hehe..
Gammel 10-10-2008, 23:58   #3
Supermedlem

Babyfly sin avatar

Medlem siden: Jun 2005
Sted: Kleppe
Meldinger: 858
Babyfly har en strålende fremtid.Babyfly har en strålende fremtid.Babyfly har en strålende fremtid.Babyfly har en strålende fremtid.Babyfly har en strålende fremtid.Babyfly har en strålende fremtid.Babyfly har en strålende fremtid.Babyfly har en strålende fremtid.Babyfly har en strålende fremtid.Babyfly har en strålende fremtid.Babyfly har en strålende fremtid.

Vi synger den slik:
-5 små apekatter leker i et tre, erter krokodillen "du får ikke ta oss her" SÅ KOM KROKKODILLEN, KJEMPESTOR OG SVÆR... svusj... så var det bare 4 apekatter igjen- osv osv osv lager krokkodille av andre hånden.
Besøkshjem for Levy-00 & Thalitha-02
Babyfly er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 11-10-2008, 00:00   #4
Medlem

Ninja75 sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Sted: Romsdal
Meldinger: 485
Ninja75 har en strålende fremtid.Ninja75 har en strålende fremtid.Ninja75 har en strålende fremtid.Ninja75 har en strålende fremtid.Ninja75 har en strålende fremtid.Ninja75 har en strålende fremtid.Ninja75 har en strålende fremtid.Ninja75 har en strålende fremtid.Ninja75 har en strålende fremtid.Ninja75 har en strålende fremtid.Ninja75 har en strålende fremtid.

Jeg har en litt annen versjon:
Fem små apekatter satt i et tre(viser frem 5 fingre) og vinket til krokodillen (vinkier med fingrene), du kan ikkje fange meg, du kan ikke fange meg (rister på hodet).
Så kom krokodillen smygendes forbi ("gaper" med en hand), sviisj (spiser den andre hånden), å åh.

Fire små apekatter (holder opp 4 fingre) osv.......

Tre små .....

to små.....

en liten.......

ingen små apekatter......istede for svisj så nyser krokodillen og alle fem apekattene/ fingrene spretter opp.
Gammel 11-10-2008, 00:16   #5
VIP-Medlem

julibe sin avatar

Medlem siden: Jul 2004
Sted: Ullensaker
Meldinger: 5,105
julibe har et ubeskrivelig bra rykte.julibe har et ubeskrivelig bra rykte.julibe har et ubeskrivelig bra rykte.julibe har et ubeskrivelig bra rykte.julibe har et ubeskrivelig bra rykte.julibe har et ubeskrivelig bra rykte.julibe har et ubeskrivelig bra rykte.julibe har et ubeskrivelig bra rykte.julibe har et ubeskrivelig bra rykte.julibe har et ubeskrivelig bra rykte.julibe har et ubeskrivelig bra rykte.

Må bare føye til en annen ape-regle jeg, som ungene lærer i barnehagen

5 små aper, hoppet oppi senga (viser med 5 fingre som "hopper" i den andre hånda)
1 falt ned, og slo sitt lille hode (holder hendene rundt hodet)
Mamman ringte doktor'n (holder opp fingrene og symboliserer telefonen til øret),
doktor'n svarte
SMÅ APER MÅ IKKE HOPPE I SENGAAAA (fy-tegn med fingeren)

4 små aper, osv osv

julibe er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 11-10-2008, 00:48   #6
Meo
VIP-Medlem

Meo sin avatar

Medlem siden: Apr 2006
Sted: Tønsberg
Meldinger: 5,302
Blogginnlegg: 3
Meo har et ubeskrivelig bra rykte.Meo har et ubeskrivelig bra rykte.Meo har et ubeskrivelig bra rykte.Meo har et ubeskrivelig bra rykte.Meo har et ubeskrivelig bra rykte.Meo har et ubeskrivelig bra rykte.Meo har et ubeskrivelig bra rykte.Meo har et ubeskrivelig bra rykte.Meo har et ubeskrivelig bra rykte.Meo har et ubeskrivelig bra rykte.Meo har et ubeskrivelig bra rykte.

"5 små apekatter sitter i et tre
de erter krokodillen "du fanger ikke tak i meg"
Så kom krokodillen, diger og svær
og SHWOP!

4 små apekatter...."

Osv
Sånn synger i allefall vi den!

Meo er pålogget nå   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 11-10-2008, 00:55   #7
Seniormedlem

lijander sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Sted: Sørlandet
Meldinger: 2,302
Blogginnlegg: 1
lijander har et ubeskrivelig bra rykte.lijander har et ubeskrivelig bra rykte.lijander har et ubeskrivelig bra rykte.lijander har et ubeskrivelig bra rykte.lijander har et ubeskrivelig bra rykte.lijander har et ubeskrivelig bra rykte.lijander har et ubeskrivelig bra rykte.lijander har et ubeskrivelig bra rykte.lijander har et ubeskrivelig bra rykte.lijander har et ubeskrivelig bra rykte.lijander har et ubeskrivelig bra rykte.

Har enda en:

Fem apekatter satt i toppen av ett tre
ertet krokodiller :du kan ikke ta oss her
så kommer krokodillen svømmende frem
og "swhop" så spiste den en apekatt
Nå vet vi hva kjærlighet er
lijander er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 11-10-2008, 10:37   #8
Juniormedlem

L-78 sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Meldinger: 30
L-78 er en kommende stjerne på ryktebørsen.L-78 er en kommende stjerne på ryktebørsen.L-78 er en kommende stjerne på ryktebørsen.L-78 er en kommende stjerne på ryktebørsen.L-78 er en kommende stjerne på ryktebørsen.L-78 er en kommende stjerne på ryktebørsen.L-78 er en kommende stjerne på ryktebørsen.L-78 er en kommende stjerne på ryktebørsen.L-78 er en kommende stjerne på ryktebørsen.L-78 er en kommende stjerne på ryktebørsen.

Min versjon:
5 apekatter satt oppi et tre (viser 5 fingre)
ertet krokodillene - du får meg ikke ned (har tomlene i ørene og vinker med hendene)
så kom krokodillen, så stor og svær og slem (går med hendene på lårene)
"klapp" så var det bare 4 apekatter igjen... (1 klapp i hendene og viser 4 fingre)
4 apekatter.... osv.

Gammel 11-10-2008, 11:00   #9
Supermedlem

Soria sin avatar

Medlem siden: Sep 2003
Meldinger: 545
Soria har en strålende fremtid.Soria har en strålende fremtid.Soria har en strålende fremtid.Soria har en strålende fremtid.Soria har en strålende fremtid.Soria har en strålende fremtid.Soria har en strålende fremtid.Soria har en strålende fremtid.Soria har en strålende fremtid.Soria har en strålende fremtid.Soria har en strålende fremtid.

Sitat:
Opprinnelig postet av julibe Vis post

5 små aper, hoppet oppi senga (viser med 5 fingre som "hopper" i den andre hånda)
1 falt ned, og slo sitt lille hode (holder hendene rundt hodet)
Mamman ringte doktor'n (holder opp fingrene og symboliserer telefonen til øret),
doktor'n svarte
SMÅ APER MÅ IKKE HOPPE I SENGAAAA (fy-tegn med fingeren)

4 små aper, osv osv
Slik lærer sønnen min den i barnehagen også. Artigste sangen han vet om når vi synger den og legger all sjel i det .
Gammel 11-10-2008, 13:54   #10
Moderator

Zemoc sin avatar

Medlem siden: Oct 2003
Meldinger: 6,489
MP Rating: 100% (2)
Zemoc har et ubeskrivelig bra rykte.Zemoc har et ubeskrivelig bra rykte.Zemoc har et ubeskrivelig bra rykte.Zemoc har et ubeskrivelig bra rykte.Zemoc har et ubeskrivelig bra rykte.Zemoc har et ubeskrivelig bra rykte.Zemoc har et ubeskrivelig bra rykte.Zemoc har et ubeskrivelig bra rykte.Zemoc har et ubeskrivelig bra rykte.Zemoc har et ubeskrivelig bra rykte.Zemoc har et ubeskrivelig bra rykte.

Kan den bare på dialekt jeg:

Fem små apekatta, svinga sæ i tre
erta krokodilla; Du kan ikke ta mæ nei, du kan ikke ta mæ
Så kom krokodilla, sulten som bare det
ooog SVUSJ, så va de bare fire apekatta igjen i tre'

(samme med 4, 3 og 2 apekatter)

Ei lita apekatte, svinga sæ i tre
erta krokodilla; Du kan ikke ta mæ nei, du kan ikke ta mæ
Så kom krokodilla, sulten som bare det
ooog SVUSJ, så for apekatta opp i tre'

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are Av
Pingbacks are Av
Refbacks are Av

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 18:30.