Jeg ville nok ha sluttet med våtserviettene ja..
Selv om dere bruker de som er best i test, så er de nokså harde for huden, i alle fall så blir Sunniva her lett sår om vi bruker disse.
Jeg vil anbefale deg å kjøpe Mesoft på apoteket. Dette er myke kompresser på 10x10 cm som er gode å bruke på sår hud. Vi bruker disse, og de koster ca 25 kr for en pakke, men de er drøye i bruk altså! Skal en ut på tur så er det bare å legge noen mesoft i en pose, og enten ta med olje eller ha vann på dem før man legger dem i posen. Det eneste negative med Mesoften er at de ikke er så miljøvennlige..
De få gangene snuppa her har vært sår så har vi brukt babyolje uten parfyme når vi har stelt henne. Dette har hatt god effekt i seg selv. Potetmel kan også fungere godt, men jeg synes bare det er effektivt mot begynnende sårhet.
Vi bruker salven Inotyol, og synes denne er kjempegod! Har hun blitt sår så smører vi med denne noen dager, og så er det som regel borte.
Vi har ikke forsøkt krystallfiolett, men hører mange som skryter av dette også.
Det jeg vil tipse deg litt om er at dette
kan være sopp. Da må barnet få behandling mo soppen for å bli bra, og alle de andre tipsene som ulike salver og lignende kan være med på å gjøre det verre. Kontakt lege/helsesøster for å få hjelp til å finne ut om det er sopp, det er mitt råd.
Det er virkelig fortvilt når de små er såre.. Håper snuppa deres blir bedre raskt!