Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Helse og velvære > Barnestell
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!
 





Svar
 
LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 15-04-2008, 21:34   #41
VIP-Medlem
 
Tammis sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Sted: Utenfor bygrensen..
Meldinger: 6,401
MP Rating: 100% (1)
Tammis har et ubeskrivelig bra rykte.Tammis har et ubeskrivelig bra rykte.Tammis har et ubeskrivelig bra rykte.Tammis har et ubeskrivelig bra rykte.Tammis har et ubeskrivelig bra rykte.Tammis har et ubeskrivelig bra rykte.Tammis har et ubeskrivelig bra rykte.Tammis har et ubeskrivelig bra rykte.Tammis har et ubeskrivelig bra rykte.Tammis har et ubeskrivelig bra rykte.Tammis har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Gode råd om bleieslutt og doangst tas i mot med takk

Hadde jeg vært deg hadde jeg forventet mer av barnehagen.

Er i planleggingsfasen med barnehagen vår om hvordan vi skal få Snuppa bleiefri. De snakket om klistremerkebelønning for de barna som prøvde å sitte på do. Så langt, så bra.
__________________

Tammis er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 16-04-2008, 10:03   #42
Veteranmedlem
 
Medlem siden: Jan 2005
Sted: Tønsberg
Meldinger: 3,729
MP Rating: 0% (0)
flodis har et ubeskrivelig bra rykte.flodis har et ubeskrivelig bra rykte.flodis har et ubeskrivelig bra rykte.flodis har et ubeskrivelig bra rykte.flodis har et ubeskrivelig bra rykte.flodis har et ubeskrivelig bra rykte.flodis har et ubeskrivelig bra rykte.flodis har et ubeskrivelig bra rykte.flodis har et ubeskrivelig bra rykte.flodis har et ubeskrivelig bra rykte.flodis har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Gode råd om bleieslutt og doangst tas i mot med takk

Jeg synes også det er dårlig av barnehagen når de tar på bleienår de skal ut bare fordi hun ikke sier i fra når hun skal på do. De burde jo gi henne en mulighet til å si i fra først hvertfall synes jeg. Hvertfall så lenge hun har med nok skift - og det virker det jo som om du har tatt med
Da Ingrid kom i barnehagen etter jul for første gang uten bleie sa jeg at de fikk høre med henne om hun ville ha bleie på i utetide/på tur o.l. Det har de gjort og de har blitt enig med henne om å prøve uten bleie.
De har hele tiden vært flinke til å ta henne med inn på do dersom det er lenge siden hun har vært på do og da har hun som regel tisset på do.
Slik har også jeg gjort det i barnehagen der jeg jobber. Synes vi må "ofre" såpass for "bleie-slutterene" våre
Kanskje du kan ta en prat med ped.leder og bli enig om hvordan dere kan gjøre det...
__________________
Elise 05.02.08
Ingrid 08.12.04
flodis er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 16-04-2008, 12:39   #43
Supermedlem
 
Amber sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2004
Sted: Tønsberg
Meldinger: 573
MP Rating: 0% (0)
Amber har en strålende fremtid.Amber har en strålende fremtid.Amber har en strålende fremtid.Amber har en strålende fremtid.Amber har en strålende fremtid.Amber har en strålende fremtid.Amber har en strålende fremtid.Amber har en strålende fremtid.Amber har en strålende fremtid.Amber har en strålende fremtid.Amber har en strålende fremtid.
Sv: Gode råd om bleieslutt og doangst tas i mot med takk

Jeg har også sagt at de bør spørre Nora hva hun vil, bleie eller ikke. Men ifølge ped-leder som jeg har snakket med flere ganger om dette, sier at når de skal ut er det ikke noe alternativ, ikke før hun begynner å si ifra selv... Og ihvertfall ikke før det er sånn utevær at de slipper å ha på dresser og gummibukser... jeg forsøkte å argumentere med at det fantes åtte skift av inneklær og minst tre uteklær-skift, men de mener det er for vanskelig for henne.

Selv mener jeg det må være forvirrende for henne, og som hun sier selv: "Jeg kan jo tisse i bleia mamma"

Hjemme har hun ikke hatt et uhell siden lørdag, hun går på do på eget initiativ, jeg bare minner henne forsiktig på det innimellom "nå må du huske at du har truse på deg da, sånn at du går på do hvis du må tisse"... men hun har visst hatt et par uhell i barnehagen da, så det er nok litt vanskeligere for henne der... men hvis hun aldri får prøve, så lærer hun jo heller ikke...

Skal gi det denne uka her, og hvis helgen går bra hjemme og når vi er på tur (vi skal med tog til Oslo) så skal jeg ta en ny prat med dem...
__________________
Klem fra Amber
mamman til verdens beste Nora, 3 år
Amber er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 16-04-2008, 18:24   #44
Isa
VIP-Medlem
 
Isa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2005
Sted: Tr.heim
Meldinger: 6,983
Blogginnlegg: 36
MP Rating: 0% (0)
Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Gode råd om bleieslutt og doangst tas i mot med takk

Hvordan kan det være for vanskelig for henne? Hjelpe meg.
Det er da langt ifra uvanlig at ungene glemmer å si ifra at de må på do i barnehagen når de leker, men de voksne kan da spørre vel? Og er det noe vanskeligere å skifte bleie på henne, eller å hjelpe barn som klarer å si ifra at de må gå på do? En hun som må spørres.

Nei, det der er bare for teit. Syns du kan stille krav til barnehagen der ja.
__________________
Datascrapping - Min blogg - Bakovervendt er best! Min datascrapping-vise-frem-og-skryte-tråd Isa´s sangbok

Om man begår en feil, trenger ikke den ene feilen å bety noe. Det er hva du gjør med feilen som er viktig

-- Leif Askeland --
Isa er pålogget nå   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 18-04-2008, 17:58   #45
Supermedlem
 
Amber sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2004
Sted: Tønsberg
Meldinger: 573
MP Rating: 0% (0)
Amber har en strålende fremtid.Amber har en strålende fremtid.Amber har en strålende fremtid.Amber har en strålende fremtid.Amber har en strålende fremtid.Amber har en strålende fremtid.Amber har en strålende fremtid.Amber har en strålende fremtid.Amber har en strålende fremtid.Amber har en strålende fremtid.Amber har en strålende fremtid.
Sv: Gode råd om bleieslutt og doangst tas i mot med takk

Idag har Nora ikke hatt et eneste uhell, hun har gått med truse hele dagen, også i barnehagen og har sagt fra hver eneste gang hun har måttet gå på do... Hurra.. gjett om det var ei stolt lita jente jeg fikk med meg hjem fra barnehagen... Og gjett om mammen er stolt... I morgen kommer neste utfordring, vi skal ut på tur, reise med tog og være i Oslo... men bleie, den glemmer vi hjemme Det skal nok gå bra...

Tusen takk for alle som har kommet med oppmuntrende ord og prikker. Dere har hjulpet meg å holde motet oppe når jeg ikke har sett lys i tunnelen.
__________________
Klem fra Amber
mamman til verdens beste Nora, 3 år
Amber er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 18-04-2008, 22:56   #46
Isa
VIP-Medlem
 
Isa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2005
Sted: Tr.heim
Meldinger: 6,983
Blogginnlegg: 36
MP Rating: 0% (0)
Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Gode råd om bleieslutt og doangst tas i mot med takk

Så utrolgi gøy da! Kan tenke meg både små og store i heimen er stolte nå ja.
Blir spennende å høre hvordan det går i morra da!
__________________
Datascrapping - Min blogg - Bakovervendt er best! Min datascrapping-vise-frem-og-skryte-tråd Isa´s sangbok

Om man begår en feil, trenger ikke den ene feilen å bety noe. Det er hva du gjør med feilen som er viktig

-- Leif Askeland --
Isa er pålogget nå   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 20-04-2008, 18:39   #47
Supermedlem
 
Amber sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2004
Sted: Tønsberg
Meldinger: 573
MP Rating: 0% (0)
Amber har en strålende fremtid.Amber har en strålende fremtid.Amber har en strålende fremtid.Amber har en strålende fremtid.Amber har en strålende fremtid.Amber har en strålende fremtid.Amber har en strålende fremtid.Amber har en strålende fremtid.Amber har en strålende fremtid.Amber har en strålende fremtid.Amber har en strålende fremtid.
Sv: Gode råd om bleieslutt og doangst tas i mot med takk

Jeg må liksom bare fullføre.. Osloturen er gjennomført og det gikk over all forventning, ingen uhell, og det på tross av at hun blankt nekta å gå på do på toget og i byen... Først da vi kom hjem til tante, så tissa hun, da var det 6 timer siden vi reiste hjemmefra. Hun hadde holdt seg Og det samme gjorde hun i dag på vei hjem... Jeg tror jammen jenta mi har slutta med bleier jeg Og det gikk bare så mye kjappere enn jeg hadde venta
__________________
Klem fra Amber
mamman til verdens beste Nora, 3 år
Amber er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 20-04-2008, 18:51   #48
VIP-Medlem
 
tinwin sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2005
Meldinger: 8,639
MP Rating: 100% (2)
tinwin har et ubeskrivelig bra rykte.tinwin har et ubeskrivelig bra rykte.tinwin har et ubeskrivelig bra rykte.tinwin har et ubeskrivelig bra rykte.tinwin har et ubeskrivelig bra rykte.tinwin har et ubeskrivelig bra rykte.tinwin har et ubeskrivelig bra rykte.tinwin har et ubeskrivelig bra rykte.tinwin har et ubeskrivelig bra rykte.tinwin har et ubeskrivelig bra rykte.tinwin har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Gode råd om bleieslutt og doangst tas i mot med takk

Så flink

(her skal vi snart begynne... satser på det skal gå seg til over sommeren )
__________________
2005 & 2007
tinwin er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 23-04-2008, 12:16   #49
Medlem
 
Medlem siden: Nov 2004
Sted: Oslo-området
Meldinger: 432
MP Rating: 0% (0)
Qepta er fantastisk mot andre.Qepta er fantastisk mot andre.Qepta er fantastisk mot andre.Qepta er fantastisk mot andre.Qepta er fantastisk mot andre.Qepta er fantastisk mot andre.Qepta er fantastisk mot andre.Qepta er fantastisk mot andre.Qepta er fantastisk mot andre.Qepta er fantastisk mot andre.Qepta er fantastisk mot andre.
Sv: Gode råd om bleieslutt og doangst tas i mot med takk

Så bra at det går veien med bleiene

Har lest hele tråden og godt å få litt råd. Min gutt (født november 2004) var akkurat som jenta di. Hadde sluttet helt (utenom på natta) og nå blånekter han å tisse OVERHODET i barnehagen, selv om han har bleie på. De siste to dagene har han hatt samme bleie da han kom hjem som da han dro hjemmefra. Gutten har da rett og slett holdt seg. Han sier til personalet at han skal tisse hjemme. Han holder også på bæsjen i det lengste og ved et par anledninger har han nesten hatt forstoppelse og hyler og skriker.

Så saken er den at han har kontroll og han kjenner når han må tisse og bæsje. Det har han praktisert før. Så jeg lurer sånn på hvorfor han plutselig mistet motivasjonen. Vi har ikke presset eller gjort noe spesielt annerledes og i barnehagen er de tålmodige og velvillige virker det som.

Noen råd?
__________________
Qepta og Benjamin
født 7. november 2004

Qepta er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 23-04-2008, 12:59   #50
Supermedlem
 
Amber sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2004
Sted: Tønsberg
Meldinger: 573
MP Rating: 0% (0)
Amber har en strålende fremtid.Amber har en strålende fremtid.Amber har en strålende fremtid.Amber har en strålende fremtid.Amber har en strålende fremtid.Amber har en strålende fremtid.Amber har en strålende fremtid.Amber har en strålende fremtid.Amber har en strålende fremtid.Amber har en strålende fremtid.Amber har en strålende fremtid.
Sv: Gode råd om bleieslutt og doangst tas i mot med takk

Jeg ville kanskje snakket med barnehagen først, hørt med dem om det har skjedd noe som kan ha gjort at han er redd for å gå på do eller gjøre i bleia der...Og selvfølgelig også om hva dere i fellesskap kan gjøre for å få snudd situasjonen. Stakkars gutt, er jo ikke godt å gå å holde seg hele dagen.

Også ville jeg snakka med han... jeg snakka masse med Nora og det er jo ikke alltid like enkelt å snakke med en vilter treåring... å få dem til å sitte stille er jo supervanskelig... men vi tok det i etapper, og etterhvert så hadde vi dekket alt det mor ville snakke om, og vi hadde en felles forståelse.

Ellers kan det jo fungere med et slags belønningssystem også her kanskje? Avtale med barnehagen at han får en knapp eller et klistremerke hver gang han går på do???

Jeg tror jeg ville fokusert masse på at han er stor gutt, og at det er så deilig å gå uten bleie og at når man er stor og har slutta med bleie så går man på do der det er do..

Lykke til
__________________
Klem fra Amber
mamman til verdens beste Nora, 3 år
Amber er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar



Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are


Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 20:47.




Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2009, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.2.0
Alt innhold ©2001-2008 NybaktMamma.com