|
|
|
19-10-2007, 22:41
|
|
Veteranmedlem
Medlem siden: Jun 2006
Sted: mellom bakka og berg
Meldinger: 3,184
|
Det er ganske utmattende å være hovednæringskilde til en gutt på nærmere 11 kg kan jeg bare fortelle dere, men vi sliter skikkelig med å få han til å spise. Det ble litt bedre en liten perioden men nå er det nede i nesten ingenting igjen. Fullammet i drøye 6 mnd, og har rieklig med melk.. men nå hadde det vært greit å komme et steg videre.
I dag har han spist:
kl 0900 2 ts grøt (så lukket han munnen)
kl 1200 1x1 cm brødskive med leverpostei (da var det ikke snakk om mer)
kl 1600 1,5 ts potet og erter i brunsaus (det var visst heller ikke noe særlig)
kl 1900 4 ts banan (wow.....)
Ellers bare pupp... ca kl 0830, 1100, 1400, 1630, 1900 og nå kl 2200 (også blir det vel et par ganger i løpet av natta også)
VI har prøvd alle typer mat. Finmoset og grovmoset spiller liten rolle. smakløst og krydret. lunket og kaldt. Hovedkonklusjonen er at han... ehh.. .liker banan
Han er 9 mnd om en uke. Om en mnd skal jeg begynne å jobbe igjen (Ja, vi har prøvd at pappan gir mat)
Noen som har noen geniale råd. Helsesøster sitt råd var å gi han mariekjeks eller pommfrites... for da lærte han de sirkulerende tungebevegelsene...
20-10-2007, 18:59
|
|
Veteranmedlem
|
for å dytte litt på denne kan jeg jo fortelle hva han har spist i dag...
kl 0900 ingenting. (brødskive på menyen)
kl 1200 4 ts grøt
kl 1600 1 ts middag (middagsglass fra småfolk, fiskeboller)
kl 1800 1/2 fruktbeger
nå skal vi snart gi grøt.... jippi.
20-10-2007, 19:28
|
|
Moderator
Medlem siden: Feb 2007
Sted: Jevnaker
Meldinger: 3,429
|
Nå er jeg ingen ekspert her...for jeg har ei som gaper bare vi sier mmmm ( ikke for å gni det inn altså )
Men jeg tenker....
har du prøvd å la han få utforske selv? la han få grise og smake selv, se om han kanskje får noe interesse for det på den måten... vi hadde litt problemer med litt "fast" føde til amalie, gav henne (som din mor sier) en mariekjeks som hun fikk sutte på, vi brukte babyfeederen ofte og hun fikk noen brødbiter i terninger som hun fikk drive akkurat som hun selv ville med...
etter det går brødskive ned også... om det var fordi hun selv fikk holdet på det vet jeg ikke
men...det er vel verdt forsøke
om du ikke har prøvd det alt...
20-10-2007, 19:54
|
|
Veteranmedlem
|
takk for svar upsi. Det er helsesøster som sier mariekjeks.. hadde vært litt mindre deprimerende dersom det hadde vært min mor....
Vi lar han få leke med maten. Han får brødbiter, samtidig som jeg prøver å putte det i munnen. Han får en egen skje til å tygge på og med litt grøt på når det er grøt tid. Han er ikke intr i babyfeederen lenger i det hele tatt.
Jeg er pissredd det kanskje har noe med hode-problemet å gjøre....
21-10-2007, 20:49
|
|
Moderator
Medlem siden: Feb 2007
Sted: Jevnaker
Meldinger: 3,429
|
uff du da
Nå er ikke jeg lege her...i motsetning til deg
men ser det ut til at han ikke klarer å spise..eller ikke vil?
For er det mer at han demonstrerer mot med å ikke åpne munn med vilje...da tror jeg nok mer det er stahet og vilje det går på..
Du har jo en stor og flott gutt...så det er jo ingentvil om at melka di er fantastisk..og det mener nok lillegutt også
Håper han finner ut at det er godt med annen mat snart også...skjønner godt du blir sliten av det
01-11-2007, 21:25
|
|
Medlem
Medlem siden: Jul 2007
Meldinger: 50
|
Sitat:
Opprinnelig postet av neet
Det er ganske utmattende å være hovednæringskilde til en gutt på nærmere 11 kg kan jeg bare fortelle dere, men vi sliter skikkelig med å få han til å spise. Det ble litt bedre en liten perioden men nå er det nede i nesten ingenting igjen. Fullammet i drøye 6 mnd, og har rieklig med melk.. men nå hadde det vært greit å komme et steg videre.
I dag har han spist:
kl 0900 2 ts grøt (så lukket han munnen)
kl 1200 1x1 cm brødskive med leverpostei (da var det ikke snakk om mer)
kl 1600 1,5 ts potet og erter i brunsaus (det var visst heller ikke noe særlig)
kl 1900 4 ts banan (wow.....)
Ellers bare pupp... ca kl 0830, 1100, 1400, 1630, 1900 og nå kl 2200 (også blir det vel et par ganger i løpet av natta også)
VI har prøvd alle typer mat. Finmoset og grovmoset spiller liten rolle. smakløst og krydret. lunket og kaldt. Hovedkonklusjonen er at han... ehh.. .liker banan
Han er 9 mnd om en uke. Om en mnd skal jeg begynne å jobbe igjen (Ja, vi har prøvd at pappan gir mat)
Noen som har noen geniale råd. Helsesøster sitt råd var å gi han mariekjeks eller pommfrites... for da lærte han de sirkulerende tungebevegelsene...
|
Datteren min ville heller ikke spise noe saælig mat da vi introduserte fast føde for henne. Hun ville bare ha pupp, pupp, pupp - virket det som.
Men plutselig forstod jeg at hun fikk jo så mye melk at hun rett og slett ikke var sluten! Da jeg hpooet over et melkemåltid viste det seg at hun mer en gjerne tok til seg fast føde. Hun ville bare ikke ha begge deler. Vet jo ikke om dette løser noe for deg, men forstår veldig godt frustrasjonen din...
Uansett, etter hvert kuttet jeg mer og mer på melk og gav mer og mer mat og nå får hun melk bare en gang om dagen, resten mat.
|
|
|
01-11-2007, 21:27
|
|
Medlem
Medlem siden: Jul 2007
Meldinger: 50
|
Sitat:
Opprinnelig postet av milla med julebarnet
Datteren min ville heller ikke spise noe saælig mat da vi introduserte fast føde for henne. Hun ville bare ha pupp, pupp, pupp - virket det som.
Men plutselig forstod jeg at hun fikk jo så mye melk at hun rett og slett ikke var sluten! Da jeg hpooet over et melkemåltid viste det seg at hun mer en gjerne tok til seg fast føde. Hun ville bare ikke ha begge deler. Vet jo ikke om dette løser noe for deg, men forstår veldig godt frustrasjonen din...
Uansett, etter hvert kuttet jeg mer og mer på melk og gav mer og mer mat og nå får hun melk bare en gang om dagen, resten mat.
|
Må jo legge til at hun selvfølgelig får annen drikke i tillegg til det ene melkemåltidet om dagen...
|
|
|
01-11-2007, 22:25
|
|
VIP-Medlem
Medlem siden: Sep 2004
Sted: Horten
Meldinger: 8,036
|
Nå er jo ikke min like gammel som din (6.5 mnd)... men jeg sliter med akkurat det sammen. Ikke snakk om at han vil spise noe annet enn morsmelk. Og den skal kun serveres fra puppen. Hadde ikke sånne problemer med storesøster, hun slukte jo alt....
Har desverre ingen gode råd. Vi har hatt en periode med kun mm og ingen smaksprøver nå, for jeg følte vi var kommet i en ond sirkel. Prøvde gi litt banan med mm i går (etter en uke med bare mm)og da smilte han faktisk litt på første skjeen.... skeptisk på den andre og spytta ut den neste. Så var det full stopp. Så det var iallefall litt fremgang.
Tips jeg har fått er å feks gi han en kavring og gnage på.
Lykke til videre. Er spent på om du får noen gode råd som jeg kan bruke
01-11-2007, 22:32
|
|
VIP-Medlem
Medlem siden: Sep 2005
Sted: The sun
Meldinger: 7,666
|
Jeg har hatt problemer med å få i Svingen middag. Nå spiser hun den siden hun får pølse eller leverpostei oppi. Alt annet brekker hun seg av. Hun liker fruktmosene med yoghurt og banan i, men ikke så glad i de andre egentlig.
Ammer du før måltidene? Kanskje du skulle hoppet over en amming slik som milla sier
|
01-11-2007, 22:39
|
|
Veteranmedlem
|
dette har heldigvis snudd siste uke og nuh er alt så meget bedre
Han er fremdles hekta på pupp, men grøt og brødskive er ikke så ille det heller. Vet ikke hva som snudde, men en dag var bare munnen åpen og maten gikk rett inn. Så det var vel kanskje Bilbo i barselklubben min sitt gode råd som var det som hjalp best: mye kjærlighet og tålmodighet.
Lykke til for dere med tilsvarende problem! Håper det løser seg for dere også (og ja! jeg tror nok mye av grunenn det tok så lang tid var at han var fornøyd og mett av puppen )
Sist endret av neet; 01-11-2007 kl 23:05.
|
|
|
|
|
Diskusjonsverktøy |
|
Visningsmodus |
Linjærmodus
|
Regler for innlegg
|
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine
HTML kode er Av
|
|
|
Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 18:38.
|