Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Helse og velvære > Barnestell
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!
 





Svar
 
LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 13-12-2007, 10:17   #1
Supermedlem
 
Linka1 sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Meldinger: 692
MP Rating: 0% (0)
Linka1 har en strålende fremtid.Linka1 har en strålende fremtid.Linka1 har en strålende fremtid.Linka1 har en strålende fremtid.Linka1 har en strålende fremtid.Linka1 har en strålende fremtid.Linka1 har en strålende fremtid.Linka1 har en strålende fremtid.Linka1 har en strålende fremtid.Linka1 har en strålende fremtid.Linka1 har en strålende fremtid.
Ikke ligge ute når det er under -10 grader???

Stemmer dette? Har Hørt at babyer ikke skal være ute når det er kaldere enn -10 grader...og her viser gradestokken på verandaen -11/-12 grader. Lillemann blir mark hvis han må være inne sammen med meg hele dagen. Vi er stort sett ute og går i et-par timer hver dag, eller så sover han ute der han får litt frisk luft. Hvis han må sove inne blir det stort sett bare en halvtimes dupp nå og da...
__________________
Augustgutten ble juligutt! Lillegull kom til verden den 18.07.07!
Linka1 er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 13-12-2007, 10:42   #2
Veteranmedlem
 
Nete sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2003
Meldinger: 4,230
MP Rating: 0% (0)
Nete har et ubeskrivelig bra rykte.Nete har et ubeskrivelig bra rykte.Nete har et ubeskrivelig bra rykte.Nete har et ubeskrivelig bra rykte.Nete har et ubeskrivelig bra rykte.Nete har et ubeskrivelig bra rykte.Nete har et ubeskrivelig bra rykte.Nete har et ubeskrivelig bra rykte.Nete har et ubeskrivelig bra rykte.Nete har et ubeskrivelig bra rykte.Nete har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Ikke ligge ute når det er under -10 grader???

Mine sover ute uansett hvor kaldt det er. Det blir aldri så kaldt nedi vogna som det er oppe i lufta uansett. Heng et helseteppe foran (banner jeg i kirka nå??). Vi har temperaturmåler i babycallen og det er alltid minst 3-4 grader varmere inni vogna enn ute.
__________________
Maxi ~ Feb.02
Mini ~ Feb.07
Koser oss med amming både natt og dag
Nete er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 13-12-2007, 10:50   #3
Supermedlem
 
Medlem siden: Jun 2005
Sted: Sørlandet
Meldinger: 826
MP Rating: 0% (0)
Katharina har en strålende fremtid.Katharina har en strålende fremtid.Katharina har en strålende fremtid.Katharina har en strålende fremtid.Katharina har en strålende fremtid.Katharina har en strålende fremtid.Katharina har en strålende fremtid.Katharina har en strålende fremtid.Katharina har en strålende fremtid.Katharina har en strålende fremtid.Katharina har en strålende fremtid.
Sv: Ikke ligge ute når det er under -10 grader???

Kommer jo litt ann på de effektive gradene også da. Bor du i nord der lufta er tørrere enn i sør så oppleves ikke kulden på samme måten og like kald som i sør. *husket jeg riktig nå?*

Mitt sørlandsbarn lå ute i masse minus grader når han var frisk og ellers godt kledd.
__________________
Storebror 290505
Lillebror 290408
Katharina er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 13-12-2007, 11:03   #4
Veteranmedlem
 
Nete sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2003
Meldinger: 4,230
MP Rating: 0% (0)
Nete har et ubeskrivelig bra rykte.Nete har et ubeskrivelig bra rykte.Nete har et ubeskrivelig bra rykte.Nete har et ubeskrivelig bra rykte.Nete har et ubeskrivelig bra rykte.Nete har et ubeskrivelig bra rykte.Nete har et ubeskrivelig bra rykte.Nete har et ubeskrivelig bra rykte.Nete har et ubeskrivelig bra rykte.Nete har et ubeskrivelig bra rykte.Nete har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Ikke ligge ute når det er under -10 grader???

Det er vel mer innlandsluft og kystluft det er forskjell på.
__________________
Maxi ~ Feb.02
Mini ~ Feb.07
Koser oss med amming både natt og dag
Nete er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 13-12-2007, 11:27   #5
Supermedlem
 
Linka1 sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Meldinger: 692
MP Rating: 0% (0)
Linka1 har en strålende fremtid.Linka1 har en strålende fremtid.Linka1 har en strålende fremtid.Linka1 har en strålende fremtid.Linka1 har en strålende fremtid.Linka1 har en strålende fremtid.Linka1 har en strålende fremtid.Linka1 har en strålende fremtid.Linka1 har en strålende fremtid.Linka1 har en strålende fremtid.Linka1 har en strålende fremtid.
Sv: Ikke ligge ute når det er under -10 grader???

Takk for raske svar!

Ble til at jeg pakka han godt inn i ullgenser, lammeskinnsposen, dyne og med ullteppe på toppen. Ser nesten bare nesa når jeg dytter dyna litt ned. Prøvde å legge ham inne i vogna først, med bare et teppe over ham, men da var han fullstendig mark. Fikk så på ham ullgenser og la ham nedi skinnposen, og da sovna han med det samme. Gradestokken står nå på -10 grader, så det går nok bra, og han er nok generelt ganske varm i kroppen.

Og jeg tror også vi skal prøve oss på en liten tur ut etterpå, så jeg får rørt litt på meg jeg også. Men det spørs om det bare blir en ganske kort en...
__________________
Augustgutten ble juligutt! Lillegull kom til verden den 18.07.07!
Linka1 er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 13-12-2007, 11:34   #6
Seniormedlem
 
bille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Meldinger: 1,705
MP Rating: 100% (13)
bille har et ubeskrivelig bra rykte.bille har et ubeskrivelig bra rykte.bille har et ubeskrivelig bra rykte.bille har et ubeskrivelig bra rykte.bille har et ubeskrivelig bra rykte.bille har et ubeskrivelig bra rykte.bille har et ubeskrivelig bra rykte.bille har et ubeskrivelig bra rykte.bille har et ubeskrivelig bra rykte.bille har et ubeskrivelig bra rykte.bille har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Ikke ligge ute når det er under -10 grader???

Sitat:
Opprinnelig postet av Nete Vis post
Det er vel mer innlandsluft og kystluft det er forskjell på.
Jepp, det er det. Har ingenting med nord/sør å gjøre.

Jeg ville ikke hatt betenkeligheter med å la de sove ute i -12 i hvert fall. Men ville vært litt mer forsiktig og sett an effektive grader hadde det vært en nyfødt.
Kan man ikke ha helseteppe foran, Nete? Jeg har ofte det, tenker at det blir litt lunere da..?
__________________
~Gulljenta feb. '07~
Oops.. Gravid med en liten luring, termin 06.05.09

"This too shall pass"



bille er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 13-12-2007, 12:00   #7
Seniormedlem
 
Pinky sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2005
Sted: Trondheim
Meldinger: 2,981
MP Rating: 0% (0)
Pinky har et ubeskrivelig bra rykte.Pinky har et ubeskrivelig bra rykte.Pinky har et ubeskrivelig bra rykte.Pinky har et ubeskrivelig bra rykte.Pinky har et ubeskrivelig bra rykte.Pinky har et ubeskrivelig bra rykte.Pinky har et ubeskrivelig bra rykte.Pinky har et ubeskrivelig bra rykte.Pinky har et ubeskrivelig bra rykte.Pinky har et ubeskrivelig bra rykte.Pinky har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Ikke ligge ute når det er under -10 grader???

Mine sover og har alltid sovet ute, i all slags vær! ....men har aldri brukt tepper ol over åpningen, da jeg regelrett hater det, for å si det rett ut Kallesjen er såå lun og trenger all luften som kan sirkuleres der "inne". Det blir for tett ellers...
__________________
SARA~~AUGUST 04~~ ER BLITT STORESØSTER TIL
NYYDELIGE HAAKON FØDT 17.MARS,2760 gr OG 46 cm LANG
~~Tinkerline fra SM~~

Pinky er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 13-12-2007, 12:12   #8
Veteranmedlem
 
Nete sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2003
Meldinger: 4,230
MP Rating: 0% (0)
Nete har et ubeskrivelig bra rykte.Nete har et ubeskrivelig bra rykte.Nete har et ubeskrivelig bra rykte.Nete har et ubeskrivelig bra rykte.Nete har et ubeskrivelig bra rykte.Nete har et ubeskrivelig bra rykte.Nete har et ubeskrivelig bra rykte.Nete har et ubeskrivelig bra rykte.Nete har et ubeskrivelig bra rykte.Nete har et ubeskrivelig bra rykte.Nete har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Ikke ligge ute når det er under -10 grader???

Jeg bare vet det har vært diskusjoner før angående dette med teppe foran kalesjen. Men når det er 10- og vind da luner det med et helseteppe el. foran åpningen. Det er jo luftig uansett. Teiper jo ikke igjen med søppelsekker liksom
__________________
Maxi ~ Feb.02
Mini ~ Feb.07
Koser oss med amming både natt og dag
Nete er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 13-12-2007, 12:20   #9
Seniormedlem
 
bille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Meldinger: 1,705
MP Rating: 100% (13)
bille har et ubeskrivelig bra rykte.bille har et ubeskrivelig bra rykte.bille har et ubeskrivelig bra rykte.bille har et ubeskrivelig bra rykte.bille har et ubeskrivelig bra rykte.bille har et ubeskrivelig bra rykte.bille har et ubeskrivelig bra rykte.bille har et ubeskrivelig bra rykte.bille har et ubeskrivelig bra rykte.bille har et ubeskrivelig bra rykte.bille har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Ikke ligge ute når det er under -10 grader???

Sitat:
Opprinnelig postet av Nete Vis post
Jeg bare vet det har vært diskusjoner før angående dette med teppe foran kalesjen. Men når det er 10- og vind da luner det med et helseteppe el. foran åpningen. Det er jo luftig uansett. Teiper jo ikke igjen med søppelsekker liksom
Nettopp Ingen teip her nei.. Det er jo hull i teppet og åpning på begge sider, nok av luft der såvidt jeg kan bedømme.
__________________
~Gulljenta feb. '07~
Oops.. Gravid med en liten luring, termin 06.05.09

"This too shall pass"



bille er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 13-12-2007, 22:39   #10
Seniormedlem
 
sjura83 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Sted: tromsø
Meldinger: 2,234
MP Rating: 0% (0)
sjura83 har en strålende fremtid.sjura83 har en strålende fremtid.sjura83 har en strålende fremtid.sjura83 har en strålende fremtid.sjura83 har en strålende fremtid.sjura83 har en strålende fremtid.sjura83 har en strålende fremtid.sjura83 har en strålende fremtid.sjura83 har en strålende fremtid.sjura83 har en strålende fremtid.sjura83 har en strålende fremtid.
Sv: Ikke ligge ute når det er under -10 grader???

Det er noe helt annet å ha helsepledd foran når det er kald vinter ute enn når det er vår/sommer Jeg bruker aldri å dekke vognen helt til på sommeren, det blir koke varmt for barnet da, mens på vinteren, spes med mange minus så bruker jeg kansje det Ungene tåler nok å sove ute i over 10-, men jeg ville nok ikke lagt ut et spedbarn nei. Men om det er noe farligere for dem vet jeg ikke 100%, men bare min mammamage som mene at det er det
__________________
Juleguri
sjura83 er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar



Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are


Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 19:34.




Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2008, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.2.0
Alt innhold ©2001-2008 NybaktMamma.com