Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Klær og utstyr > Barnevogner


Svar
 
LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 22-11-2009, 20:26   #1
Juniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2009
Meldinger: 14
MP Rating: 0% (0)
Sweetpea er en ukjent størrelse akkurat nå.
Emmaljunga city cross pluss og minus sider?

Kan dere gi meg dårlig og bra tilbake melding på emmaljunga city cross? Særlig dårlig da den blir mye skryt av. Kanskje dette er vognen for meg, men er særlig skeptisk på hjulene.
Sweetpea er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 22-11-2009, 20:36   #2
VIP-Medlem
 
Strikkis sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Meldinger: 8,149
MP Rating: 0% (0)
Strikkis har et ubeskrivelig bra rykte.Strikkis har et ubeskrivelig bra rykte.Strikkis har et ubeskrivelig bra rykte.Strikkis har et ubeskrivelig bra rykte.Strikkis har et ubeskrivelig bra rykte.Strikkis har et ubeskrivelig bra rykte.Strikkis har et ubeskrivelig bra rykte.Strikkis har et ubeskrivelig bra rykte.Strikkis har et ubeskrivelig bra rykte.Strikkis har et ubeskrivelig bra rykte.Strikkis har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Emmaljunga city cross pluss og minus sider?

ååå elsker den vognen.. tror ikke jeg finner noe negativt med den...
__________________
En stor og en liten. sept-2003 og juli-2008


Strikkis er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 22-11-2009, 21:25   #3
Medlem
 
*Tina sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Sted: Sunnmøre
Meldinger: 475
MP Rating: 0% (0)
*Tina har en strålende fremtid.*Tina har en strålende fremtid.*Tina har en strålende fremtid.*Tina har en strålende fremtid.*Tina har en strålende fremtid.*Tina har en strålende fremtid.*Tina har en strålende fremtid.*Tina har en strålende fremtid.*Tina har en strålende fremtid.*Tina har en strålende fremtid.*Tina har en strålende fremtid.
Sv: Emmaljunga city cross pluss og minus sider?

Kvifor er du skeptisk til hjula? Vogna er veldig god å trille, og særlig god på bl.a. grusveg fordi hjula er store og litt breie. Det er lufthjul, men utan slange.
__________________
Mamma til godgutten april 08
*Tina er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 22-11-2009, 21:39   #4
Veteranmedlem
 
guttem@mm@ sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2003
Meldinger: 4,555
MP Rating: 100% (1)
guttem@mm@ har et ubeskrivelig bra rykte.guttem@mm@ har et ubeskrivelig bra rykte.guttem@mm@ har et ubeskrivelig bra rykte.guttem@mm@ har et ubeskrivelig bra rykte.guttem@mm@ har et ubeskrivelig bra rykte.guttem@mm@ har et ubeskrivelig bra rykte.guttem@mm@ har et ubeskrivelig bra rykte.guttem@mm@ har et ubeskrivelig bra rykte.guttem@mm@ har et ubeskrivelig bra rykte.guttem@mm@ har et ubeskrivelig bra rykte.guttem@mm@ har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Emmaljunga city cross pluss og minus sider?

Hjulene er plastikk og ikke spesielt gode mønster i dem i fht snø. Min venninne opplevde at den seilet mer på snøen enn den trillet. I tillegg er den litt lav som sportsvogn men det er jo smak og behag...
I tillegg er handlekurven slik at fremre vegg faller inn i handlekurven, noe som gjør at det lett spruter grus og skitt oppi kurven....

Bortsett fra det og at den ikke har svingbare hjul er det en veldig god og lett vogn...
__________________
Guttem@mm@
27. juli 02 - 21. januar 04 og 30. august 07.
guttem@mm@ er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 22-11-2009, 22:21   #5
Medlem
 
wilmamor sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Meldinger: 445
MP Rating: 0% (0)
wilmamor har mye å være stolt av.wilmamor har mye å være stolt av.wilmamor har mye å være stolt av.wilmamor har mye å være stolt av.wilmamor har mye å være stolt av.wilmamor har mye å være stolt av.wilmamor har mye å være stolt av.wilmamor har mye å være stolt av.wilmamor har mye å være stolt av.wilmamor har mye å være stolt av.wilmamor har mye å være stolt av.
Sv: Emmaljunga city cross pluss og minus sider?

Sitat:
Opprinnelig postet av guttem@mm@ Vis post
Hjulene er plastikk og ikke spesielt gode mønster i dem i fht snø. Min venninne opplevde at den seilet mer på snøen enn den trillet. I tillegg er den litt lav som sportsvogn men det er jo smak og behag...
I tillegg er handlekurven slik at fremre vegg faller inn i handlekurven, noe som gjør at det lett spruter grus og skitt oppi kurven....

Bortsett fra det og at den ikke har svingbare hjul er det en veldig god og lett vogn...
Signerer denne - etter å ha trillet med lufthjul og 3 hjuling var det en STOR overgang til hjulene på cc'en. Begynner å venne meg til det nå, men har vært inne på tanken å kjøpe lufthjul i tillegg (hjulene fra smart duo passer).

Ellers - pluss;
- stor, lun og god kalesje som kan dras langt ned for sol og vind
- myggnetting i kalesje (kan taes av-festet m glidelås)
- lett sammenlignet med andre tilsvarende vogner
- vendbar sittedel
- stabil god vogn med 3 justeringsmuligheter i demping
- lang liggedel
- lett justering av ryggdelen (5 stillinger)

Negative ting;
- hjulene, som nevnt over (men det er nok det samme med alle luftkanalhjul altså)
- handlekurven sitter lavt og samler seg litt småstein i kurven på grusveier
- selene; er festet langt oppe på ryggdelen(kun ett feste, kan ikke reguleres i høyden etter barnets størrelse/alder) - irriterende når barnet er lite og jenta mi fikk de over hodet siden hun er en "fikler"/ordner og styrer. Nå derimot, er skulderselene for korte til å brukes når hun skal sove i flat liggestilling.

Nå er jeg veldig kritisk/skeptisk når jeg skriver dette altså (vogngal og er kresen ift vogner ), men det er hva jeg syns om den - de aller fleste er mer enn fornøyd med denne vogna Jeg har valgt å beholde denne vogna og selge en annen da jeg syns komforten for barnet i cc er veldig god.
__________________
Lille snuppelupp, juli 08

Sist endret av wilmamor; 22-11-2009 kl 22:28.
wilmamor er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 23-11-2009, 11:46   #6
Medlem
 
Medlem siden: May 2009
Meldinger: 77
MP Rating: 0% (0)
woopsy er som en lysfontene.woopsy er som en lysfontene.woopsy er som en lysfontene.woopsy er som en lysfontene.woopsy er som en lysfontene.woopsy er som en lysfontene.woopsy er som en lysfontene.woopsy er som en lysfontene.woopsy er som en lysfontene.woopsy er som en lysfontene.woopsy er som en lysfontene.
Sv: Emmaljunga city cross pluss og minus sider?

Signerer på denne jeg !

Men om man kjøper de lufthjulene til og løse seler er d jo bare Handlekurven som er igjen på negativen da

Men er du helt sikker på at de hjulene passer på CC? Har hørt før at d ikke går... Men er jo supert om d gjør d da !!!

Sitat:
Opprinnelig postet av wilmamor Vis post
Signerer denne - etter å ha trillet med lufthjul og 3 hjuling var det en STOR overgang til hjulene på cc'en. Begynner å venne meg til det nå, men har vært inne på tanken å kjøpe lufthjul i tillegg (hjulene fra smart duo passer).

Ellers - pluss;
- stor, lun og god kalesje som kan dras langt ned for sol og vind
- myggnetting i kalesje (kan taes av-festet m glidelås)
- lett sammenlignet med andre tilsvarende vogner
- vendbar sittedel
- stabil god vogn med 3 justeringsmuligheter i demping
- lang liggedel
- lett justering av ryggdelen (5 stillinger)

Negative ting;
- hjulene, som nevnt over (men det er nok det samme med alle luftkanalhjul altså)
- handlekurven sitter lavt og samler seg litt småstein i kurven på grusveier
- selene; er festet langt oppe på ryggdelen(kun ett feste, kan ikke reguleres i høyden etter barnets størrelse/alder) - irriterende når barnet er lite og jenta mi fikk de over hodet siden hun er en "fikler"/ordner og styrer. Nå derimot, er skulderselene for korte til å brukes når hun skal sove i flat liggestilling.

Nå er jeg veldig kritisk/skeptisk når jeg skriver dette altså (vogngal og er kresen ift vogner ), men det er hva jeg syns om den - de aller fleste er mer enn fornøyd med denne vogna Jeg har valgt å beholde denne vogna og selge en annen da jeg syns komforten for barnet i cc er veldig god.
woopsy er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 23-11-2009, 12:05   #7
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2009
Meldinger: 67
MP Rating: 0% (0)
Tebsil er fantastisk mot andre.Tebsil er fantastisk mot andre.Tebsil er fantastisk mot andre.Tebsil er fantastisk mot andre.Tebsil er fantastisk mot andre.Tebsil er fantastisk mot andre.Tebsil er fantastisk mot andre.Tebsil er fantastisk mot andre.Tebsil er fantastisk mot andre.Tebsil er fantastisk mot andre.Tebsil er fantastisk mot andre.
Sv: Emmaljunga city cross pluss og minus sider?

I forhold til det med de høyt festede selene, er det bare å bruke en sportsvognpute og ta selene gjennom de lavere hullene.

Har også CC og er veldig fornøyd, synes hjulene er helt greie.
Tebsil er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 23-11-2009, 13:07   #8
Juniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2009
Meldinger: 14
MP Rating: 0% (0)
Sweetpea er en ukjent størrelse akkurat nå.
Sv: Emmaljunga city cross pluss og minus sider?

Sitat:
Opprinnelig postet av wilmamor Vis post
Signerer denne - etter å ha trillet med lufthjul og 3 hjuling var det en STOR overgang til hjulene på cc'en. Begynner å venne meg til det nå, men har vært inne på tanken å kjøpe lufthjul i tillegg (hjulene fra smart duo passer).

Ellers - pluss;
- stor, lun og god kalesje som kan dras langt ned for sol og vind
- myggnetting i kalesje (kan taes av-festet m glidelås)
- lett sammenlignet med andre tilsvarende vogner
- vendbar sittedel
- stabil god vogn med 3 justeringsmuligheter i demping
- lang liggedel
- lett justering av ryggdelen (5 stillinger)

Negative ting;
- hjulene, som nevnt over (men det er nok det samme med alle luftkanalhjul altså)
- handlekurven sitter lavt og samler seg litt småstein i kurven på grusveier
- selene; er festet langt oppe på ryggdelen(kun ett feste, kan ikke reguleres i høyden etter barnets størrelse/alder) - irriterende når barnet er lite og jenta mi fikk de over hodet siden hun er en "fikler"/ordner og styrer. Nå derimot, er skulderselene for korte til å brukes når hun skal sove i flat liggestilling.

Nå er jeg veldig kritisk/skeptisk når jeg skriver dette altså (vogngal og er kresen ift vogner ), men det er hva jeg syns om den - de aller fleste er mer enn fornøyd med denne vogna Jeg har valgt å beholde denne vogna og selge en annen da jeg syns komforten for barnet i cc er veldig god.
Tusen takk for alle svar. Jeg er skeptisk til hjulene da jeg har hatt luftkanalhjul på teutonia 2 typer og på carena vogn. Jeg hatet det virkelig. Det er stivt og ubehagelig. Humper mye mer og er bedre å trille lufthjul. Teutonia mistralen min veide 12 kg men pga dårlig fjæring og de dritt hjula så var venninnen min sin simo som veier sånn 20 kg bedre å kjøre.

Hvis det går ann å bytte hjul på den så er jo det supert. Den er så lett.

Til Wilmamor: jeg er KJEMPE kresen på vogn. Har hatt 21 stk på 1 barn så det sier vel sitt. Hvilken ville du valgt?

Andre jeg har tittet på er:
Mutsy urban
Simo kombi
Maxi cosi Mura
Brio happy
Sweetpea er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 23-11-2009, 13:12   #9
Juniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2009
Meldinger: 14
MP Rating: 0% (0)
Sweetpea er en ukjent størrelse akkurat nå.
Sv: Emmaljunga city cross pluss og minus sider?

Glemte å skrive at :

Emmaljunga cerox
Emmaljunga cerox 360

er også ett alternativ
Sweetpea er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 23-11-2009, 13:58   #10
Supermedlem
 
Musefisa sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Meldinger: 679
MP Rating: 0% (0)
Musefisa har en strålende fremtid.Musefisa har en strålende fremtid.Musefisa har en strålende fremtid.Musefisa har en strålende fremtid.Musefisa har en strålende fremtid.Musefisa har en strålende fremtid.Musefisa har en strålende fremtid.Musefisa har en strålende fremtid.Musefisa har en strålende fremtid.Musefisa har en strålende fremtid.Musefisa har en strålende fremtid.
Sv: Emmaljunga city cross pluss og minus sider?

jeg har cerox og eneste jeg har å "klage" på er handlekurven med den nedleggbare klaffen..
jeg har gjort det så enkelt at jeg har en paraply liggende under i kurven som støtter opp veggen og er kvitt problemet med grus o.l pluss at jeg har en paraply liggende tilfelle øspøsvær.+,8
__________________
Leah kom til verden 02.oktober-08
Storebror er 99-mod
Musefisa er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar



Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are


Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 03:25.




Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2009, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.2.0
Alt innhold ©2001-2008 NybaktMamma.com