Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Klær og utstyr > Barnevogner

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 23-11-2009, 14:59   #11
Medlem

Medlem siden: Feb 2009
Meldinger: 67
MP Rating: 0% (0)
Tebsil er fantastisk mot andre.Tebsil er fantastisk mot andre.Tebsil er fantastisk mot andre.Tebsil er fantastisk mot andre.Tebsil er fantastisk mot andre.Tebsil er fantastisk mot andre.Tebsil er fantastisk mot andre.Tebsil er fantastisk mot andre.Tebsil er fantastisk mot andre.Tebsil er fantastisk mot andre.Tebsil er fantastisk mot andre.
Sv: Emmaljunga city cross pluss og minus sider?

Hjulene på cc kan ikke sammenlignes med Teutonia hjulene, altså! De er flate og knallharde, mens på cc er hjulene myke og "luftige". Tror faktisk du kommer til å bli fornøyd med de jeg!

Ellers har jeg også city cerox også (har to understell) og er fornøyd med den også. Største minuset med den er at handlekurven under er litt vanskelig tilgjengelig.
Tebsil er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 23-11-2009, 16:04   #12
Medlem

Medlem siden: May 2009
Meldinger: 77
woopsy er som en lysfontene.woopsy er som en lysfontene.woopsy er som en lysfontene.woopsy er som en lysfontene.woopsy er som en lysfontene.woopsy er som en lysfontene.woopsy er som en lysfontene.woopsy er som en lysfontene.woopsy er som en lysfontene.woopsy er som en lysfontene.woopsy er som en lysfontene.

Nå er ikke jeg wilmamor, men svarer alikevel

Av de du nevner der syns jeg Brio Happy er et bra alternativ. Den veier omtrent d samme som citycross, men du kan velge telescope light understell med lufthjul og den har veldig god demping (omtrent som simo)

Sitat:
Opprinnelig postet av Sweetpea Vis post
Tusen takk for alle svar. Jeg er skeptisk til hjulene da jeg har hatt luftkanalhjul på teutonia 2 typer og på carena vogn. Jeg hatet det virkelig. Det er stivt og ubehagelig. Humper mye mer og er bedre å trille lufthjul. Teutonia mistralen min veide 12 kg men pga dårlig fjæring og de dritt hjula så var venninnen min sin simo som veier sånn 20 kg bedre å kjøre.

Hvis det går ann å bytte hjul på den så er jo det supert. Den er så lett.

Til Wilmamor: jeg er KJEMPE kresen på vogn. Har hatt 21 stk på 1 barn så det sier vel sitt. Hvilken ville du valgt?

Andre jeg har tittet på er:
Mutsy urban
Simo kombi
Maxi cosi Mura
Brio happy
woopsy er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 23-11-2009, 21:54   #13
Medlem

wilmamor sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Meldinger: 445
wilmamor har mye å være stolt av.wilmamor har mye å være stolt av.wilmamor har mye å være stolt av.wilmamor har mye å være stolt av.wilmamor har mye å være stolt av.wilmamor har mye å være stolt av.wilmamor har mye å være stolt av.wilmamor har mye å være stolt av.wilmamor har mye å være stolt av.wilmamor har mye å være stolt av.wilmamor har mye å være stolt av.

21 stk på 1 barn?!! Du er vogngal ja..
Hvor gammelt er barnet ditt da - skal du ha sportsvogn?
Enig med en annen her at luftkanalhjulene på cc er MYE bedre enn f.eks Teutonia / carena- de er veldig harde og flate og kan faktisk ikke sammenlignes mm de på cc (i tillegg er det stor forskjell i dempingen i vognene syns jeg).

Ang bytte av hjul på cc - Jeg var i en barneutstyrsbutikk hvor en som har jobbet i bransjen i ca 20 år prøvde å bytte over hjulene og han mente det skulle gå fint men jeg har altså ikke erfaring med bytte av hjul selv. Ville koste meg ca 600 kr så er ingen formue om det ikke skulle bli braksuksess. Bremsefunksjonen blir endret men virker allikevel.

Jeg vet ikke hvordan alle vognene er som du nevner - men har tenkt på cerox selv da jeg har savnet å enkelt kunne snu kjøreretningen på snuppa, den er vel veldig lik cc? Ser flere som skryter av Brio happy - jeg har ikke erfaring med Brio selv (ble advart mot å kjøpe Brio pga mye rust på de tidligere).

Har en venninne som har Simo kombi, og den ville jeg faktisk ha vurdert selv til evt nr 2 som en 1.vogn - supergod for barnet og lett å trille pga gode hjul (selv om den er tyngre enn cc er den lettere å trille pga hjula - men ikke lettere å løfte inn og ut av bilen da..)

Neimen ikke lett med vognvalg, men dersom du ikke har funnet den perfekte etter 21, hadde jeg valgt en som er ganske bra/spm mange er fornøyd med og forsøkt å roe meg med den.. (Good luck with that, forresten ) Jeg har endt med å senke kravene mine for jeg ser alltid noe jeg savner med en vogn.. jeg kan ikke/orker ikke å bytte så mye i tillegg til at vi ikke lenger bruker vogn så mye etter bhg start.

Lykke til med valgets kvaler

Sist endret av wilmamor; 23-11-2009 kl 22:00.
wilmamor er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 23-11-2009, 22:04   #14
Isa
VIP-Medlem

Isa sin avatar

Medlem siden: Nov 2005
Sted: Tr.heim
Meldinger: 8,979
Blogginnlegg: 36
Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.

Sitat:
Opprinnelig postet av Sweetpea Vis post

Andre jeg har tittet på er:
Mutsy urban
Simo kombi
Maxi cosi Mura
Brio happy

21 vogner på 1 barn, ikke værst

Kanskje du kan si noe om hvilke du har hatt, og hva du likte/ikke likte med dem (særlig siden du spør om foslag til andre vogner).

Av de over her ville jeg valgt Happy tror jeg.
Simo kan jeg ikke fordra, og kommer neppe inn i mitt hus (mest av prinsipp tror jeg), og Mura har jeg hørt en del negativt om. Blant annet veldig lite lun kalæsje og liten sittedel, om jeg ikke tar helt feil.

Spør som Wilmamor, hvor gammelt er barnet ditt?
Er det viktig for deg med vendbar sittedel (ha barnet mot deg)?
Hvor mye er du villig til å bruke på en ny vogn, og må den være butikk-ny?

"Kanskje det burde tilføyes i FNs barnekonvensjon
at barn med jevne mellomrom har krav på å få
være sammen med voksne som ikke later som
om de er overmennesker?"

Jesper Juul
Isa er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 23-11-2009, 23:00   #15
Juniormedlem

Medlem siden: Nov 2009
Meldinger: 14
Sweetpea er en ukjent størrelse akkurat nå.

Sitat:
Opprinnelig postet av Isa Vis post
21 vogner på 1 barn, ikke værst

Kanskje du kan si noe om hvilke du har hatt, og hva du likte/ikke likte med dem (særlig siden du spør om foslag til andre vogner).

Av de over her ville jeg valgt Happy tror jeg.
Simo kan jeg ikke fordra, og kommer neppe inn i mitt hus (mest av prinsipp tror jeg), og Mura har jeg hørt en del negativt om. Blant annet veldig lite lun kalæsje og liten sittedel, om jeg ikke tar helt feil.

Spør som Wilmamor, hvor gammelt er barnet ditt?
Er det viktig for deg med vendbar sittedel (ha barnet mot deg)?
Hvor mye er du villig til å bruke på en ny vogn, og må den være butikk-ny?
Altså, jeg har ikke hatt 21 nye vogner og noen har vært triller men det har vært mange som har kommet og gått.
Jeg har hatt bla:
teutonia spirit
2 easywalker sky
phil and teds sport
teutonia mistral
basson kombi
baby deal (noe billig greier kjøpt brukt)
quinny speedie
quinny freestyle
TFK twist
mutsy
2 uten navn fra svinesund butikken
carena m/ vendbart håndtak
carena sprint
titanum baby
quinny zapp
babyshop trille

pluss noen flere som jeg ikke husker i farten

Gutten min er snart 3. Jeg har EW sky og Quinny speedie nå men skal kvitte meg med en av delene. Er bare veldig glad i dem begge to. Vi prøver nemlig så neste pode skal ha enten speedie eller sky + en mer tradisjonell vogn. Den trenger derfor ikke vare hele vognperioden eller være KJEMPE lett. Men siden jeg hadde bekkenløsning i forrige svangerskap som jeg fortsatt er litt plaget med så må den være lett å trille i alle fall.

Krav jeg har:
- god på asfalt og "terreng" (da mener jeg hardpakket vei, grus ol. Går aldri virkelig i skogen).
- god på snø
- at den passer til mannen min på 186 og meg på 157
- at den har vendbar sittedel
- mannen sier lufthjul men det er pga teutoniaen vi hadde
- Helst stor bag (hadde tenkt duovogn men kombi kan gå om det er hardbag)

Ellers så var jeg på babyshop i dag og fant ut at Brio happy og luftkanalhjulene til emmaljunga nok ikke er for meg. Men er det noen som har prøvd nr 60 hjulene til teutonia?

Grunnen til at jeg lurer er at selv på kjøpesenter gulv merket man det humpet litt på city cross'en mens på teutonia spirit med 60 hjul var det NESTEN som lufthjul.

Ellers så så emmaljunga kombi smart, mondial eller classic sport ut som noe vi kunne likt. Noen erfaringer?

Sånne pengemessig har jeg ikke tenkt så langt men kjøper alltid brukt så sparer litt på det. Kanskje mellom 2000 - 5000 kr ink regntrekk, bag osv.

Målet er å skaffe meg en vogn som jeg blir fornøyd med slik at jeg kan ha kun 2 vogner + 1 trille i løpet av nestemann sin vognperiode.
Sweetpea er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 23-11-2009, 23:07   #16
Gus
Veteranmedlem

Gus sin avatar

Medlem siden: Jan 2004
Meldinger: 3,430
Gus har et ubeskrivelig bra rykte.Gus har et ubeskrivelig bra rykte.Gus har et ubeskrivelig bra rykte.Gus har et ubeskrivelig bra rykte.Gus har et ubeskrivelig bra rykte.Gus har et ubeskrivelig bra rykte.Gus har et ubeskrivelig bra rykte.Gus har et ubeskrivelig bra rykte.Gus har et ubeskrivelig bra rykte.Gus har et ubeskrivelig bra rykte.Gus har et ubeskrivelig bra rykte.

1 =Bugaboo eller en Brio Go
2= TFK twinner Twist eller OTH

En liten Bee som trille- kan brukes fra 0 mnd
Gammel 23-11-2009, 23:29   #17
Isa
VIP-Medlem

Isa sin avatar

Medlem siden: Nov 2005
Sted: Tr.heim
Meldinger: 8,979
Blogginnlegg: 36
Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.

Så, dette er vogn til den nye babyen, og ikke treåringen?

Bugaboo Cameleon tenkte jeg og når jeg leste kriteriene dine
Den veier ikke mer enn 9 kg, så noe lettere får du ikke, pluss at den har stor bag,vendbar sittedel, vendbart styre, teleskophåndtak, svivelhjul som kan byttes ut med større vinterhjul, stor kurv, blir minimal sammenslått mm.

Tror jeg ville kjøpt den, og beholdt EW Buggisen har ikke verdens største sittedel, så det kan være du vil trenge en vogn til på slutten av vognperioden, og da er vel EW hakket bedre enn Speedi (tenker jeg i alle fall).

"Kanskje det burde tilføyes i FNs barnekonvensjon
at barn med jevne mellomrom har krav på å få
være sammen med voksne som ikke later som
om de er overmennesker?"

Jesper Juul
Isa er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 24-11-2009, 09:43   #18
Medlem

Medlem siden: May 2009
Meldinger: 77
woopsy er som en lysfontene.woopsy er som en lysfontene.woopsy er som en lysfontene.woopsy er som en lysfontene.woopsy er som en lysfontene.woopsy er som en lysfontene.woopsy er som en lysfontene.woopsy er som en lysfontene.woopsy er som en lysfontene.woopsy er som en lysfontene.woopsy er som en lysfontene.

Jeg er veldig fornøyd me Emmaljunga Mondial me classic understell (d er lettest), d er ihvertfall en utrolig god vogn å trille (lettere enn simo) og er veldig god komfort for barnet. Bare elsker den bagen, stor og god.

Har prøvd ganske mange vogner selv, men for barnet sin skyld var nok denne den beste etter min mening. Trilleegenskapene er veldig bra både på grus, snø og asfalt. Syns heller ikke den er tung å svinge med.

(har også hatt bla MB, Bugaboo, Citycross, simo kombi(på lån), quinny osv..)

Jeg syns Mondial er bedre enn Citycross, men eneste som var bedre me CC var at den ikke tok så stor plass baki bilen med bagen på.
Men sportsdelen tar omtrent like stor plass..

Med classicunderstell er Mondial bare ca 2-3 kg tyngre enn CC..

Er ikke lett å finne den rette vognen, etter min erfaring er d ingen som er best til alt..
woopsy er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 03:25.