Sitat:
Opprinnelig postet av Isa
21 vogner på 1 barn, ikke værst
Kanskje du kan si noe om hvilke du har hatt, og hva du likte/ikke likte med dem (særlig siden du spør om foslag til andre vogner).
Av de over her ville jeg valgt Happy tror jeg.
Simo kan jeg ikke fordra, og kommer neppe inn i mitt hus (mest av prinsipp tror jeg ), og Mura har jeg hørt en del negativt om. Blant annet veldig lite lun kalæsje og liten sittedel, om jeg ikke tar helt feil.
Spør som Wilmamor, hvor gammelt er barnet ditt?
Er det viktig for deg med vendbar sittedel (ha barnet mot deg)?
Hvor mye er du villig til å bruke på en ny vogn, og må den være butikk-ny?
|
Altså, jeg har ikke hatt 21 nye vogner og noen har vært triller men det har vært mange som har kommet og gått.
Jeg har hatt bla:
teutonia spirit
2 easywalker sky
phil and teds sport
teutonia mistral
basson kombi
baby deal (noe billig greier kjøpt brukt)
quinny speedie
quinny freestyle
TFK twist
mutsy
2 uten navn fra svinesund butikken
carena m/ vendbart håndtak
carena sprint
titanum baby
quinny zapp
babyshop trille
pluss noen flere som jeg ikke husker i farten
Gutten min er snart 3. Jeg har EW sky og Quinny speedie nå men skal kvitte meg med en av delene. Er bare veldig glad i dem begge to. Vi prøver nemlig så neste pode skal ha enten speedie eller sky + en mer tradisjonell vogn. Den trenger derfor ikke vare hele vognperioden eller være KJEMPE lett. Men siden jeg hadde bekkenløsning i forrige svangerskap som jeg fortsatt er litt plaget med så må den være lett å trille i alle fall.
Krav jeg har:
- god på asfalt og "terreng" (da mener jeg hardpakket vei, grus ol. Går aldri virkelig i skogen).
- god på snø
- at den passer til mannen min på 186 og meg på 157
- at den har vendbar sittedel
- mannen sier lufthjul men det er pga teutoniaen vi hadde
- Helst stor bag (hadde tenkt duovogn men kombi kan gå om det er hardbag)
Ellers så var jeg på babyshop i dag og fant ut at Brio happy og luftkanalhjulene til emmaljunga nok ikke er for meg. Men er det noen som har prøvd nr 60 hjulene til teutonia?
Grunnen til at jeg lurer er at selv på kjøpesenter gulv merket man det humpet litt på city cross'en mens på teutonia spirit med 60 hjul var det NESTEN som lufthjul.
Ellers så så emmaljunga kombi smart, mondial eller classic sport ut som noe vi kunne likt. Noen erfaringer?
Sånne pengemessig har jeg ikke tenkt så langt men kjøper alltid brukt så sparer litt på det. Kanskje mellom 2000 - 5000 kr ink regntrekk, bag osv.
Målet er å skaffe meg en vogn som jeg blir fornøyd med slik at jeg kan ha kun 2 vogner + 1 trille i løpet av nestemann sin vognperiode.