Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Klær og utstyr > Bilsikring

Svar

Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 20-05-2009, 00:34   #1
VIP-Medlem

silkepels sin avatar

Medlem siden: Apr 2006
Sted: På øya
Meldinger: 9,097
MP Rating: 100% (1)
silkepels har et ubeskrivelig bra rykte.silkepels har et ubeskrivelig bra rykte.silkepels har et ubeskrivelig bra rykte.silkepels har et ubeskrivelig bra rykte.silkepels har et ubeskrivelig bra rykte.silkepels har et ubeskrivelig bra rykte.silkepels har et ubeskrivelig bra rykte.silkepels har et ubeskrivelig bra rykte.silkepels har et ubeskrivelig bra rykte.silkepels har et ubeskrivelig bra rykte.silkepels har et ubeskrivelig bra rykte.
Dere med TWE

Har dere klaffen utfelt utenfor baksetekanten eller innfelt under bilstolen?

Jeg vet at man kan ha begge deler, men i bilen min fikk jeg kun til å montere bilstolen med klaffen utenfor.

Da jeg prøvde ut bilstolen i butikken, monterte jeg forankringsselene på seteskinna. Men denne hadde skarpe kanter, så jeg var redd for at disse på sikt kan finne på å skade selene. Derfor monterte jeg forankringsselene rundt selve passasjersetet denne gangen.

Kan det ha noe å si?

Skal ta bilder av bilstolen i bilen imorra, samt bilde av jenta når hun sitter i den. Så kanskje noen her kan avgjøre om den er montert feil eller ei.
Gammel 20-05-2009, 00:55   #2
Seniormedlem

Heidipus sin avatar

Medlem siden: Feb 2005
Sted: Telemark
Meldinger: 2,208
MP Rating: 0% (0)
Heidipus har et ubeskrivelig bra rykte.Heidipus har et ubeskrivelig bra rykte.Heidipus har et ubeskrivelig bra rykte.Heidipus har et ubeskrivelig bra rykte.Heidipus har et ubeskrivelig bra rykte.Heidipus har et ubeskrivelig bra rykte.Heidipus har et ubeskrivelig bra rykte.Heidipus har et ubeskrivelig bra rykte.Heidipus har et ubeskrivelig bra rykte.Heidipus har et ubeskrivelig bra rykte.Heidipus har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Dere med TWE

Angående klaffen, så står dette i vår bruksanvisning:
Sitat:

Med innfelt vinkelstøtte blir Two-Way Elite mer bakoverlent og passer småbarn opp til 13 kg. Hellningen
får bli maksimum 40o. Finjuster vinkelen ved å flytte forsetet framover eller bakover. For større barn bør
stolen være mer rett (10-20o). Nedfelt vinkelstøtte gjør Two-Way Elite rettere og gir barnet mer plass til

bena. Stolen må alltid helle mot instrumentpanelet.
Så vi har den nedfelt (hun er ca 20 kg).

Angående forankringsselene, så synes jeg også at skinnene er skarpe, så vi har også festet dem i setet foran. Siden TWE skal lene på setet foran likevel, så blir det jo ikke stilt på likevel.

Heidipus er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 20-05-2009, 01:00   #3
VIP-Medlem

silkepels sin avatar

silkepels har et ubeskrivelig bra rykte.silkepels har et ubeskrivelig bra rykte.silkepels har et ubeskrivelig bra rykte.silkepels har et ubeskrivelig bra rykte.silkepels har et ubeskrivelig bra rykte.silkepels har et ubeskrivelig bra rykte.silkepels har et ubeskrivelig bra rykte.silkepels har et ubeskrivelig bra rykte.silkepels har et ubeskrivelig bra rykte.silkepels har et ubeskrivelig bra rykte.silkepels har et ubeskrivelig bra rykte.

Heidipus, ja det samme står i min bruksanvisning. Men selv om barnet er stort og veier over 13 kg, så står det ikke at klaffen MÅ værre utfelt.

Men jeg får ta bilder imorra, så kan dere som har denne bilstolen se om det ser riktig ut
Gammel 20-05-2009, 08:17   #4
Supermedlem

Hermine83 sin avatar

Medlem siden: Mar 2005
Sted: Grimstad
Meldinger: 1,208
MP Rating: 0% (0)
Hermine83 har en strålende fremtid.Hermine83 har en strålende fremtid.Hermine83 har en strålende fremtid.Hermine83 har en strålende fremtid.Hermine83 har en strålende fremtid.Hermine83 har en strålende fremtid.Hermine83 har en strålende fremtid.Hermine83 har en strålende fremtid.Hermine83 har en strålende fremtid.Hermine83 har en strålende fremtid.Hermine83 har en strålende fremtid.

Vi har klaffen utforbi, men nå er han snart 4 år så det er så han skal få bedre plass.

STOLT tobarnsmor til Marius aug 05 og Tobias 28.07.07
Hermine83 er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 20-05-2009, 16:58   #5
VIP-Medlem

silkepels sin avatar

Eldstejenta vred og bar seg da jeg skulle prøvesette henne i bilstolen. Så det var ikke mulig nei.

Måtte hente minstejenta, og hun satt greit nok, men hodet faller garantert forover hvis hun sovner.

Nå skal ikke denne bilstolen brukes til annet enn til/fra barnehage og som reservestol, så det er ikke sååå farlig om de sover en sjelden gang, men jeg synes dog at ryggen var vel bratt.

Får kikke på det senere i kveld. Mulig jeg kan montere forankringsselene sånn halvveis først, for deretter å montere bilbeltet. Og til slutt stramme forankringsselene.

For når jeg monterte bilbeltet først (som det står i bruksanvisningen), så dras jo bilstolen opp i stående stilling. Jeg maktet ikke å stramme forankringsselene nok til at de klarte å dra stolen noe særlig i "vippe"-stilling.

Så jeg får prøve.

Fikk i allefall tatt noen bilder av lillemor mens hun satt der, så jeg skal legge dem ut etterpå.

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are Av
Pingbacks are Av
Refbacks are Av

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 06:52.