|
|
23-05-2009, 22:44
|
|
Seniormedlem
Medlem siden: Jan 2005
Meldinger: 2,168
|
Kan Izi Combi eller TWE stå i midten bak
Nå nærmer det seg innkjøp av bakovervendt stol nr.3. Mye taler for at det blir Graco duologic - må bare sjekke at det passer i bilen. Etter det jeg ser kan duologic stå i midten bak, men det er jo sikkert upraktisk med babyen i midten??
Det beste hadde gjerne vært å hatt 4 åringen i midten for han er greiest til å klatre inn og sitte rolig, han veier enn så lenge under 18 kg og sitter i Izi Combi. Nå har jeg lest gjennom bruksanvisningen til Izi Combi og ser ikke noe om at det ikke kan stå i midten, men mener å ha lest her at det ikke kan???
Kan TWE stå i midten?
|
|
24-05-2009, 09:15
|
|
Æresmedlem
Sted: Rogaland
Meldinger: 21,711
|
Sv: Kan Izi Combi eller TWE stå i midten bak
Det kan være problem med støtteben i midten, fordi mange biler har en "forhøyning" i gulvet der. Om du skjønner hva jeg mener?
TWE kan stå i midten, ja.
|
24-05-2009, 11:11
|
|
Seniormedlem
Medlem siden: Jan 2003
Sted: Trondheim
Meldinger: 2,080
|
Izi Combi kan stå i midten.
Lillebror kommer i januar '10
|
|
|
24-05-2009, 21:16
|
|
Supermedlem
Medlem siden: Jan 2007
Sted: Bergen
Meldinger: 1,287
|
Vi kan ikke ha det i midten, pga at det ikke får støtte fra setet foran. Men det går greit med støttebenet, vi har helt flatt gulv.
men vi har TWE i midten, det står veldig fin
|
|
|
24-05-2009, 21:39
|
|
Seniormedlem
|
Tusen takk for svar Rent praktisk passer begge stolene i midten og vi har hatt Izi Combi i midten, men jeg flyttet det ut på siden etter å ha lest at det skulle stå rett bak forsetet.... Er det nå slik at en ikke bør flytte på setene? Det er ikke noe stort problem for jeg kjører stort sett alltid ene bilen og mannen den andre, og vi stiller ikke setet så veldig ulikt. Det er ikke stor forhøyning i midten så går fint med støtteben.
Det hadde vært genialt å kunne ha en av de største guttene i midten (helst storebror) for han klatrer greit inn selv og i tillegg så har vi en plass på siden som er disponibel for andre om det ikke står babystol der.
Ellers er vel anbefalingene Duologic? Alternativt kan vi kjøpe et nytt babysete og så har vi to Izi Combi stoler som snart er vokst fra - de stolene er nå hhv nesten 3 år og 1,5 år.
|
|
17-07-2009, 23:21
|
|
Seniormedlem
|
Dytter litt på denne. Nå har jeg sømfart bruksanvisningen til TWE og Izi Combi og etter det jeg kan se kan begge som dere nevner stå i midten bak. Det er ikke noe problem med støtteben ol og de kan fint lene seg til stolene foran. Men som nevnt flytter jeg normalt stolen noen cm fram (ikke mange) i forhold til mannen de 5 gangene i året vi bytter bil - er det noe vi bør unngå?
Duologic utgår da det blir for trangt og vi får uansett ikke brukt isiofix med tre stoler.
Vi har vel endelig bestemt oss for å beholde Izi Combi til storebror så lenge han er under 18 kg og det passer i høyden. Deretter kjøper vi etter all sannsynlighet en TWE til. Jeg ser det har kommet et Two way pluss sete er det samme sete bare oppgradert? Hvordan er Multi tech det så litt smalere ut, men siden storebror er 4,5 år er det også viktig at det kan brukes lengst mulig og da er vel TWE beste alternativ?
Britax Rômer Babysafe Pluss stolen fra 05 fikk jeg mail fra TT om at vi fint kunne bruke så lenge den ikke var eldre enn 5 år, men jeg er ikke helt 100 % overbevist for har ikke sett dokumentasjon for om sikkerheten forringes etter 3 år/5 år eller om det er ubetydelig.
|
|
18-07-2009, 00:59
|
|
Æresmedlem
Medlem siden: Dec 2001
Sted: Harstad, Troms
Meldinger: 10,213
|
Begge setene du nevner må jo lenes på forsetene, så da kan man jo ikke flytte førersetet så langt fram at det ikke lengre er i kontakt med barnesetet. Jeg hadde ikke stilt på førersetet, i alle fall. Ellers ser jeg ikke problemet med å ha babysetet i midten. Enda enklere er det hvis man har base til det. Vi har Lillebror i midten, og jeg synes det er litt knot å få han inn i bilen, og enda verre blir det nok om det kommer en babysetebase ytterst der jeg må sette kneet mens jeg fester og strammer selene hans.
Hobbyblogg
|
|
|
18-07-2009, 11:49
|
|
Seniormedlem
|
Vi kan feste forankringsselene i skinnene så stolene står støtt og det er ikke noe problem om vi ikke kan stille førersete. Mulig at jeg klarer å kjøre med mannen sine innstillinger og uansett er det ikke ofte vi bytter bil så da kan vi justere stolene litt. Slik de er montert nå er ene bak fører og den står ennå godt inntil om jeg skyver fram stolen litt.
Mulig at det går helt fint å ha baby i midten. Fordelen med å ha storebror er at han kan krype inn først og dermed slipper jeg å ha noen barn utenfor bilen mens jeg plasserer babyen, og det er veldig greit på parkeringsplasser for jeg er redd de skal bli påkjørt. Ellers tror jeg ikke det er plass til noe base så må drive og lete etter selen og det er vel lettere om en har babyen ytterst. En annen fordel er at den plassen er frigitt om en ikke har barna med uten at en voksen må klatre over en stol og sitte i midten....
|
|
|
Diskusjonsverktøy |
|
Visningsmodus |
Linjærmodus
|
Regler for innlegg
|
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine
HTML kode er Av
|
|
|
Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 17:09.
|