Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Klær og utstyr > Bilsikring

Svar

Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 11-05-2009, 20:32   #1
Juniormedlem

Stirol sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Sted: Vestlandet
Meldinger: 32
MP Rating: 0% (0)
Stirol har mye å være stolt av.Stirol har mye å være stolt av.Stirol har mye å være stolt av.Stirol har mye å være stolt av.Stirol har mye å være stolt av.Stirol har mye å være stolt av.Stirol har mye å være stolt av.Stirol har mye å være stolt av.Stirol har mye å være stolt av.Stirol har mye å være stolt av.Stirol har mye å være stolt av.
mumle Sjokkert over alt som faktisk er godkjent

Jeg var på biltema her om dagen, og måtte se 2 ganger på noen "beltestoler" om man i det hele tatt kan kalle det for det. De lå slengt oppi en kasse til 299 pr stk og så slik ut!
Klikk på bildet for å se det i full størrelse.
Kan ikke fatte og begripe at denne kan være godkjent noe som den selvfølgelig er. Biltema skriver i produktanonsen at stolen er meget lett å bruke og har 2 posisjoner for setebeltet for ekstra komfort. Håper for guds skyld at andre også blir sjokkert over standaren på slike stoler som meg, og at de ikke vil sette barna sine i noen slike.

Det samme med denne puten her, nå er ikke puter overhode anbefalt, men det er sikkert noen som blir fristet til å kjøpe denne puten her til 36,90 istedenfor en ordentlig beltestol.

Klikk på bildet for å se det i full størrelse.
Denne Biltema puten har jo faktisk hatt det samme trekket i de siste 10 årene, vi har en slik i garasjen som sikkert er fra 2000, og det er sikkert de samme putene som ligger slengt i kassene rundt om i Biltemabutikkene ennå.

Dette var min lille utblåsning idag over hvor lett ting blir godkjent her i landet, burde vært mye strengere på godkjenningen, utifra den beltestolen til Biltema så kunne man jo nesten snerket sammen en beltestol i garasjen og fått den godkjent også. At det går ann, sier bare jeg.
Gammel 11-05-2009, 20:37   #2
VIP-Medlem

lucifine sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Sted: Sørlandet
Meldinger: 5,734
MP Rating: 100% (1)
lucifine har et ubeskrivelig bra rykte.lucifine har et ubeskrivelig bra rykte.lucifine har et ubeskrivelig bra rykte.lucifine har et ubeskrivelig bra rykte.lucifine har et ubeskrivelig bra rykte.lucifine har et ubeskrivelig bra rykte.lucifine har et ubeskrivelig bra rykte.lucifine har et ubeskrivelig bra rykte.lucifine har et ubeskrivelig bra rykte.lucifine har et ubeskrivelig bra rykte.lucifine har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Sjokkert over alt som faktisk er godkjent

Jeg kjenner faktisk noen med to barn og to slike puter.. De er 6 og 3...
Gammel 11-05-2009, 20:37   #3
VIP-Medlem

Tini 2 sin avatar

Medlem siden: Jul 2005
Meldinger: 5,201
Tini 2 har et ubeskrivelig bra rykte.Tini 2 har et ubeskrivelig bra rykte.Tini 2 har et ubeskrivelig bra rykte.Tini 2 har et ubeskrivelig bra rykte.Tini 2 har et ubeskrivelig bra rykte.Tini 2 har et ubeskrivelig bra rykte.Tini 2 har et ubeskrivelig bra rykte.Tini 2 har et ubeskrivelig bra rykte.Tini 2 har et ubeskrivelig bra rykte.Tini 2 har et ubeskrivelig bra rykte.Tini 2 har et ubeskrivelig bra rykte.

Var på biltema i dag og bemerket akkurat de samme stolene overfor mannen De så jo helt grusomme ut, knallhard og det kan jo ikke finnes noen form for komfort ihvertfall, og jammen meg ser det ut til å skorte på sikkerhet også
Gammel 11-05-2009, 20:45   #4
Veteranmedlem

vicci sin avatar

Medlem siden: Nov 2003
Sted: Oslo
Meldinger: 4,859
MP Rating: 100% (3)
vicci har et ubeskrivelig bra rykte.vicci har et ubeskrivelig bra rykte.vicci har et ubeskrivelig bra rykte.vicci har et ubeskrivelig bra rykte.vicci har et ubeskrivelig bra rykte.vicci har et ubeskrivelig bra rykte.vicci har et ubeskrivelig bra rykte.vicci har et ubeskrivelig bra rykte.vicci har et ubeskrivelig bra rykte.vicci har et ubeskrivelig bra rykte.vicci har et ubeskrivelig bra rykte.

foreldrene mine har kjøpt den puten til eldstemannen min på 5 1/2 år De skal ha den i sin bil...

Nærmer seg slankemålet
vicci er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 11-05-2009, 20:51   #5
Seniormedlem

Sjöstjerna sin avatar

Medlem siden: Jun 2005
Meldinger: 1,618
Sjöstjerna har et ubeskrivelig bra rykte.Sjöstjerna har et ubeskrivelig bra rykte.Sjöstjerna har et ubeskrivelig bra rykte.Sjöstjerna har et ubeskrivelig bra rykte.Sjöstjerna har et ubeskrivelig bra rykte.Sjöstjerna har et ubeskrivelig bra rykte.Sjöstjerna har et ubeskrivelig bra rykte.Sjöstjerna har et ubeskrivelig bra rykte.Sjöstjerna har et ubeskrivelig bra rykte.Sjöstjerna har et ubeskrivelig bra rykte.Sjöstjerna har et ubeskrivelig bra rykte.

Naboen på 6 år har den stolen. Det må være bedre de gangen hun sitter i den, enn de gangen jeg ser henne sitte uten noe sikring i forsetet...

JENTENE 05 OG 07
Sjöstjerna er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 11-05-2009, 20:51   #6
Hjelpeadmin

Helene Harefrøken sin avatar

Medlem siden: May 2005
Meldinger: 18,704
Blogginnlegg: 3
Helene Harefrøken har et ubeskrivelig bra rykte.Helene Harefrøken har et ubeskrivelig bra rykte.Helene Harefrøken har et ubeskrivelig bra rykte.Helene Harefrøken har et ubeskrivelig bra rykte.Helene Harefrøken har et ubeskrivelig bra rykte.Helene Harefrøken har et ubeskrivelig bra rykte.Helene Harefrøken har et ubeskrivelig bra rykte.Helene Harefrøken har et ubeskrivelig bra rykte.Helene Harefrøken har et ubeskrivelig bra rykte.Helene Harefrøken har et ubeskrivelig bra rykte.Helene Harefrøken har et ubeskrivelig bra rykte.

Pute kommer ikke i bruk i vårt hus

Beltestolen er virkelig et godt eksempel på hvor latterlig lave kravene til godkjenning av sikrings produkter til bruk av barn i bil er.
Helene Harefrøken er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 11-05-2009, 20:54   #7
VIP-Medlem

Strikkis sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Meldinger: 8,185
Strikkis har et ubeskrivelig bra rykte.Strikkis har et ubeskrivelig bra rykte.Strikkis har et ubeskrivelig bra rykte.Strikkis har et ubeskrivelig bra rykte.Strikkis har et ubeskrivelig bra rykte.Strikkis har et ubeskrivelig bra rykte.Strikkis har et ubeskrivelig bra rykte.Strikkis har et ubeskrivelig bra rykte.Strikkis har et ubeskrivelig bra rykte.Strikkis har et ubeskrivelig bra rykte.Strikkis har et ubeskrivelig bra rykte.

:ristekraftigpåhodet:

Strikkis er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 11-05-2009, 21:03   #8
Supermedlem

symamman sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Meldinger: 555
symamman har en strålende fremtid.symamman har en strålende fremtid.symamman har en strålende fremtid.symamman har en strålende fremtid.symamman har en strålende fremtid.symamman har en strålende fremtid.symamman har en strålende fremtid.symamman har en strålende fremtid.symamman har en strålende fremtid.symamman har en strålende fremtid.symamman har en strålende fremtid.

Her om dagen møtte jeg faktisk en mann med en baby (kanskje 8 - 10 mnd) på fanget mens han kjørte...!! Det satt ei dame i passasjersiden... Blir nesten ikke sjokkert over noe når det gjelder bilsikring lenger jeg, bare irritert!
Gammel 11-05-2009, 21:04   #9
Juniormedlem

Stirol sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Sted: Vestlandet
Meldinger: 32
Stirol har mye å være stolt av.Stirol har mye å være stolt av.Stirol har mye å være stolt av.Stirol har mye å være stolt av.Stirol har mye å være stolt av.Stirol har mye å være stolt av.Stirol har mye å være stolt av.Stirol har mye å være stolt av.Stirol har mye å være stolt av.Stirol har mye å være stolt av.Stirol har mye å være stolt av.

Regnet med å få slike reaksjoner her ja
Det er gale når jeg og kjæresten som ikke har barn engang reagerer sånn, men så har jeg en sær interesse for barn og utstyr da, spesielt bilsikring, og har nok pakket på han endel også ja. Skulle bare ønske jeg var tøff nok til å fortelle søstrene hans hva jeg synes om bilsikringen der i gården, men det er en helt annen sak

Men det at folk forteller at de vet om folk som bruker disse stolene, er jo nok et eksempel på at folk tror at godkjent = godt nok.
Hadde bare godkjenningskravene blitt høyere så hadde slike møkkastoler blir borte, og godt hadde det vært!
Gammel 11-05-2009, 21:15   #10
Veteranmedlem

trøtt sin avatar

Medlem siden: May 2003
Meldinger: 4,840
trøtt har et ubeskrivelig bra rykte.trøtt har et ubeskrivelig bra rykte.trøtt har et ubeskrivelig bra rykte.trøtt har et ubeskrivelig bra rykte.trøtt har et ubeskrivelig bra rykte.trøtt har et ubeskrivelig bra rykte.trøtt har et ubeskrivelig bra rykte.trøtt har et ubeskrivelig bra rykte.trøtt har et ubeskrivelig bra rykte.trøtt har et ubeskrivelig bra rykte.trøtt har et ubeskrivelig bra rykte.

Sett bort ifra at puter generelt ikke er anbefalt, hva gjør denne puten dårligere enn andre puter? Stolen ser jeg, men putene er da ganske like.

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are Av
Pingbacks are Av
Refbacks are Av

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 07:13.