Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Høytider > Bryllup
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!
 





Svar
 
LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 14-08-2008, 10:02   #21
Veteranmedlem
 
Februarmamsen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2003
Sted: Østfold og Åsen i NE
Meldinger: 4,865
MP Rating: 0% (0)
Februarmamsen har et ubeskrivelig bra rykte.Februarmamsen har et ubeskrivelig bra rykte.Februarmamsen har et ubeskrivelig bra rykte.Februarmamsen har et ubeskrivelig bra rykte.Februarmamsen har et ubeskrivelig bra rykte.Februarmamsen har et ubeskrivelig bra rykte.Februarmamsen har et ubeskrivelig bra rykte.Februarmamsen har et ubeskrivelig bra rykte.Februarmamsen har et ubeskrivelig bra rykte.Februarmamsen har et ubeskrivelig bra rykte.Februarmamsen har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Avgift for å gifte seg?

Sitat:
Opprinnelig postet av Lita84 Vis post
Er det samme avgifta over hele landet for å gifte seg i en annen kire enn den man sokner til? Hvillke andre utgifte i forbindelse med kira har man? (kirkeprogram, blomster, prest etc?)

Det varierer veldig fra sokn til sokn og hvor populær den aktuelle kirken er å gifte seg i. Det er derfor blant annet Nidarosdommen er mye dyrer for en som ikke sokner til den enn for en kirke på landet man ikke sokner til.

Vi skal bruke den kirken jeg sokner til men skal ha egen prest og organist, da må jeg betale de to for jobben, samt solisten i kirken. Utenom dette kommer det blomster, men disse skal vi bruke i lokalene etterpå samt kirkeprogram som skal trykkes.
Februarmamsen er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 14-08-2008, 10:35   #22
Æresmedlem - Moderator
 
LindaSD sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2004
Sted: Trondheim
Meldinger: 15,582
MP Rating: 100% (6)
LindaSD har et ubeskrivelig bra rykte.LindaSD har et ubeskrivelig bra rykte.LindaSD har et ubeskrivelig bra rykte.LindaSD har et ubeskrivelig bra rykte.LindaSD har et ubeskrivelig bra rykte.LindaSD har et ubeskrivelig bra rykte.LindaSD har et ubeskrivelig bra rykte.LindaSD har et ubeskrivelig bra rykte.LindaSD har et ubeskrivelig bra rykte.LindaSD har et ubeskrivelig bra rykte.LindaSD har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Avgift for å gifte seg?

Sitat:
Opprinnelig postet av Karina Vis post
Vi skal ha noe pynt i kirka, men det er pynt vi skal bruke i lokalet etterpå så det er ikke en ekstrautgift for oss.
Så lurt da
Jeg var i et bryllup ifjorsommer og da sto faktisk pynten fra den forrige vigselen igjen, så helt greit
__________________
LindaSD og Victoria Emilie -04

Mens vi prøver å lære barna våre alt om livet, lærer barna oss om hvorfor det er verd å leve
(Scrappingen min)
LindaSD er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 14-08-2008, 12:39   #23
Veteranmedlem
 
Christinamor sin avatar
 
Medlem siden: May 2002
Sted: Oslo
Meldinger: 3,303
MP Rating: 0% (0)
Christinamor har en strålende fremtid.Christinamor har en strålende fremtid.Christinamor har en strålende fremtid.Christinamor har en strålende fremtid.Christinamor har en strålende fremtid.Christinamor har en strålende fremtid.Christinamor har en strålende fremtid.Christinamor har en strålende fremtid.Christinamor har en strålende fremtid.Christinamor har en strålende fremtid.Christinamor har en strålende fremtid.
Sv: Avgift for å gifte seg?

Vi giftet oss i Skien kirke, riktignok for 7 år siden, men betalte ikke noe. Vi bor i Oslo, men jeg er døpt der, og muligens hadde det noe å si, at jeg liksom kom "hjem" for å gifte meg.
Hvordan det er nå, aner jeg ikke.....
__________________
Mamma til Mathias (april'02) og Mina (11.juni 2005)


Fødselsrapport
Christinamor er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 14-08-2008, 14:45   #24
Seniormedlem
 
Ferskenbeinet sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2004
Sted: Stavanger
Meldinger: 1,505
MP Rating: 0% (0)
Ferskenbeinet har en strålende fremtid.Ferskenbeinet har en strålende fremtid.Ferskenbeinet har en strålende fremtid.Ferskenbeinet har en strålende fremtid.Ferskenbeinet har en strålende fremtid.Ferskenbeinet har en strålende fremtid.Ferskenbeinet har en strålende fremtid.Ferskenbeinet har en strålende fremtid.Ferskenbeinet har en strålende fremtid.Ferskenbeinet har en strålende fremtid.Ferskenbeinet har en strålende fremtid.
Sv: Avgift for å gifte seg?

vi giftet oss i en kirke i en annen kommune, betalte da 800kr. Skulle egentlig ha en ruinkirke, den skulle de ha 4000kr for. Men der ble det for liten plass til oss... Så ja, det varierer veldig!
__________________
Klem fra Ferskenbeinet, LilleMy juni 04 og LilleSprett juni 06


vi giftet oss 14.06.08 på vår 11 års dag
Ferskenbeinet er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 14-08-2008, 15:22   #25
Supermedlem
 
kristine83 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Sted: Oslo
Meldinger: 1,286
MP Rating: 0% (0)
kristine83 har mye å være stolt av.kristine83 har mye å være stolt av.kristine83 har mye å være stolt av.kristine83 har mye å være stolt av.kristine83 har mye å være stolt av.kristine83 har mye å være stolt av.kristine83 har mye å være stolt av.kristine83 har mye å være stolt av.kristine83 har mye å være stolt av.kristine83 har mye å være stolt av.kristine83 har mye å være stolt av.
Sv: Avgift for å gifte seg?

Sitat:
Opprinnelig postet av Melita Vis post
Vi betalte ingen ting for å gifte oss i den kriken som foreldrene mine sogner til. Det er samme kirke som jeg er både døpt og konfirmert i Vi fikk beskjed om at de ikke tok ekstra betalt hvis foreldren sognet til kirken, da unge gjerne flyttet på seg for å studere etc og de derfor syntes det ble urimelig. Nå var vi ikke såå unge heller (28 og 31) men det "klagde" vi ikke på.

Lykke til med bryllupsplaner!
Her var det samma her oxo.....min far bodde i den bydelen vi giftet oss i, så derfor fikk vi det gratis
__________________
Leo Alexander 09.05.05
09.08.08


kristine83 er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 14-08-2008, 20:22   #26
Veteranmedlem
 
Lita84 sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Meldinger: 4,709
Blogginnlegg: 18
MP Rating: 0% (0)
Lita84 har et ubeskrivelig bra rykte.Lita84 har et ubeskrivelig bra rykte.Lita84 har et ubeskrivelig bra rykte.Lita84 har et ubeskrivelig bra rykte.Lita84 har et ubeskrivelig bra rykte.Lita84 har et ubeskrivelig bra rykte.Lita84 har et ubeskrivelig bra rykte.Lita84 har et ubeskrivelig bra rykte.Lita84 har et ubeskrivelig bra rykte.Lita84 har et ubeskrivelig bra rykte.Lita84 har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Avgift for å gifte seg?

Da må jeg kanskje ta kontakt med dem igjen. Siden sin far sokner til den kirka (og mammane hans, men hun ble begravd der for 3 år siden i går). Mamma har soknet til den når hun bodde der, og jeg har soknet der før jeg flyttet før skolen..Så vi er jo begge to døpt og konfirmert der..

Men er jo enda ikke 100 % sikkert dette, koster jo noe veeldig å gifte seg

Nidarosdomen, ja Det hadde jo forsåvidt gått ann - jenta vår er døpt der, men siden vi flyttet sokner vi ikke der lengre. Men har hørt det er mange ååår med ventetid der..
__________________

Lita84 er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 14-08-2008, 21:24   #27
Veteranmedlem
 
Lita84 sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Meldinger: 4,709
Blogginnlegg: 18
MP Rating: 0% (0)
Lita84 har et ubeskrivelig bra rykte.Lita84 har et ubeskrivelig bra rykte.Lita84 har et ubeskrivelig bra rykte.Lita84 har et ubeskrivelig bra rykte.Lita84 har et ubeskrivelig bra rykte.Lita84 har et ubeskrivelig bra rykte.Lita84 har et ubeskrivelig bra rykte.Lita84 har et ubeskrivelig bra rykte.Lita84 har et ubeskrivelig bra rykte.Lita84 har et ubeskrivelig bra rykte.Lita84 har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Avgift for å gifte seg?

Da har jeg valgt å sendt en mail til kirkekontoret. Min samboer ringte jo når vi tok kontakt sist. Men da får jeg liksom med alt jeg skulle huske på, og alle små detlajene osv.. Forklarte alle relasjonene våre, og om foreldrene vår som var i menigheten, og at "andre menigheter" gjør det rimeligere med ulike relasjoner, så derfor valgte vi å spørre igjen Håper på snarlig svar vertfall!
__________________

Lita84 er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 16-08-2008, 07:48   #28
Supermedlem
 
Bittemor sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2003
Sted: HORDALAND
Meldinger: 559
MP Rating: 0% (0)
Bittemor har mye å være stolt av.Bittemor har mye å være stolt av.Bittemor har mye å være stolt av.Bittemor har mye å være stolt av.Bittemor har mye å være stolt av.Bittemor har mye å være stolt av.Bittemor har mye å være stolt av.Bittemor har mye å være stolt av.Bittemor har mye å være stolt av.Bittemor har mye å være stolt av.Bittemor har mye å være stolt av.
Sv: Avgift for å gifte seg?

vi betalte ingenting til kirka, jeg er både døpt og konfirmert der og eldste jenta vår er døpt der, jeg har ikke bodd der siden jeg 1990, men mamma og pappa bor der fortsatt. vi og reiste "hjem" for å gifte oss,det er veldig vanlig der.
__________________
Bittemor. prinsessene 98 og 03, prinsen 06

Vi giftet oss 12.juli 2008 bryllupsrapport

Bittemor er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 18-08-2008, 15:44   #29
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2003
Sted: Trondheim
Meldinger: 1,810
MP Rating: 0% (0)
Dimples har en strålende fremtid.Dimples har en strålende fremtid.Dimples har en strålende fremtid.Dimples har en strålende fremtid.Dimples har en strålende fremtid.Dimples har en strålende fremtid.Dimples har en strålende fremtid.Dimples har en strålende fremtid.Dimples har en strålende fremtid.Dimples har en strålende fremtid.Dimples har en strålende fremtid.
Sv: Avgift for å gifte seg?

Vi måtte punge ut for å gifte oss i kirka jeg er konfirmert og Kjappfot (og nå lillesøster) ble døpt i ja, og dette selv om mine foreldre fortsatt sogner til den kirka. Skulle vi har prest fra samme kirke så måtte vi punge ut med ennå mere, så vi tok med oss presten fra kirka vi sognet til så slapp vi den utgifta. For ikke søren om jeg skulle gifte meg i den såkalte kirka vi sogner til (arbeidskirke)
__________________
Dimples, Kjappfot januar '03, og Prinsessa august '05
Dimples er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 18-08-2008, 18:27   #30
Veteranmedlem
 
Lita84 sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Meldinger: 4,709
Blogginnlegg: 18
MP Rating: 0% (0)
Lita84 har et ubeskrivelig bra rykte.Lita84 har et ubeskrivelig bra rykte.Lita84 har et ubeskrivelig bra rykte.Lita84 har et ubeskrivelig bra rykte.Lita84 har et ubeskrivelig bra rykte.Lita84 har et ubeskrivelig bra rykte.Lita84 har et ubeskrivelig bra rykte.Lita84 har et ubeskrivelig bra rykte.Lita84 har et ubeskrivelig bra rykte.Lita84 har et ubeskrivelig bra rykte.Lita84 har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Avgift for å gifte seg?

Hva betyr arbeidskirke? Ja, må nesten være en ordentlig kirke (med kirketrapp, spir osv) når man først skal ha kirkebryllup..Enig der

Men vi blir å legge alt på is her, klarer ikke spare nok opp i år *litt skuffa* 6 år til neste gang datoen "våe" kommer på en Lørdag..
__________________

Lita84 er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar



Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are


Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 02:16.




Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2009, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.2.0
Alt innhold ©2001-2008 NybaktMamma.com