Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Høytider > Bryllup

Svar

Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 07-09-2005, 23:24   #1
VIP-Medlem

Celinemor sin avatar

Medlem siden: Jan 2003
Sted: Vestlandet
Meldinger: 5,938
MP Rating: 100% (1)
Celinemor har et ubeskrivelig bra rykte.Celinemor har et ubeskrivelig bra rykte.Celinemor har et ubeskrivelig bra rykte.Celinemor har et ubeskrivelig bra rykte.Celinemor har et ubeskrivelig bra rykte.Celinemor har et ubeskrivelig bra rykte.Celinemor har et ubeskrivelig bra rykte.Celinemor har et ubeskrivelig bra rykte.Celinemor har et ubeskrivelig bra rykte.Celinemor har et ubeskrivelig bra rykte.Celinemor har et ubeskrivelig bra rykte.
Bordplassering i bryllup

Bare lurte litt på dette med bordplassering. Hvordan skal man plassere folk i bryllup? Noen som har noen sider som vises hvem som skal sitte hvor?
Gammel 08-09-2005, 08:57   #2
Seniormedlem

LilleBlomst sin avatar

Medlem siden: Jun 2004
Meldinger: 2,393
MP Rating: 0% (0)
LilleBlomst har en strålende fremtid.LilleBlomst har en strålende fremtid.LilleBlomst har en strålende fremtid.LilleBlomst har en strålende fremtid.LilleBlomst har en strålende fremtid.LilleBlomst har en strålende fremtid.LilleBlomst har en strålende fremtid.LilleBlomst har en strålende fremtid.LilleBlomst har en strålende fremtid.LilleBlomst har en strålende fremtid.LilleBlomst har en strålende fremtid.
Sv: Bordplassering i bryllup

Du kan plassere gjestene som du vil, men det vanligste er at foreldrene til brudeparet sitter nærmest brudeparet ( f. eks. brudens mor, brudens far, bruden, brudgom, brudg.mor, brudg.far osv). Deretter søsken med ektefeller / samboer / respektiv, og tanter og onkler. Har deres søsken barn, plasseres disse enten hos foreldrene eller alene.

Trenger du tegninger på bordoppsetninger hvor du kan sette navn ved hver enkelt sitteplass ( som du kan henge opp og de kan se hvor de skal sitte) så vil jeg anbefale deg Bryllup.dk, hvor du kan printe ut div typer alt etter om dere har runde bord, u- formet, hestesko el. lign. Eksemplene under er fra Mia rosa, hvor du kan få tilsendt ferdige med navn på alle dine gjester på mail fra kr 7.50 pr. ark i sort hvit, og fra kr. 15 ,- til 20.- i farge. Jeg hentet mange tips fra Karina da jeg skulle gifte meg, så jeg vil absolutt anbefale firmaet hennes til saker som dette. Stilfullt, litt utenom det vanlige, og absolutt innenfor en grei pris!

Klikk på bildet for å se det i full størrelse.

Klikk på bildet for å se det i full størrelse.Klikk på bildet for å se det i full størrelse. Slik ser hver kuvert som vist ovenfor ut.

Dersom dere har en spesiell fargekode for dagen, så lager hun hver kuvert slik at den ligner mest mulig på den originale bordsettingen på bryllupsdagen.

http://www.miarosa.dk/bordplaner.htm

Sist endret av LilleBlomst; 08-09-2005 kl 09:05.
LilleBlomst er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 08-09-2005, 09:53   #3
Seniormedlem

Markusmor sin avatar

Medlem siden: Oct 2004
Sted: Akershus
Meldinger: 2,774
Markusmor er et navn alle kjenner.Markusmor er et navn alle kjenner.Markusmor er et navn alle kjenner.Markusmor er et navn alle kjenner.Markusmor er et navn alle kjenner.Markusmor er et navn alle kjenner.Markusmor er et navn alle kjenner.Markusmor er et navn alle kjenner.Markusmor er et navn alle kjenner.Markusmor er et navn alle kjenner.Markusmor er et navn alle kjenner.

Trodde det var vanlig at brudens mor hadde brudgommens far til bords og motsatt(brudens far og brudgommens mor)
Markusmor er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 08-09-2005, 11:52   #4
Seniormedlem

LilleBlomst sin avatar

LilleBlomst har en strålende fremtid.LilleBlomst har en strålende fremtid.LilleBlomst har en strålende fremtid.LilleBlomst har en strålende fremtid.LilleBlomst har en strålende fremtid.LilleBlomst har en strålende fremtid.LilleBlomst har en strålende fremtid.LilleBlomst har en strålende fremtid.LilleBlomst har en strålende fremtid.LilleBlomst har en strålende fremtid.LilleBlomst har en strålende fremtid.

En står vel ganske fritt til å velge tror jeg, men det finnes sikkert etikettebøker som sier noe annet. Mener å ha lest at det er "regler" for hvem som skal danse med hvem osv., men i bunn og grunn er det jo brudeparet som bestemmer. Det viktigste med en bordsetting er jo at alle skal ha noen å snakke med, og at alle trives så det blir en god stemning over maten.
Gammel 08-09-2005, 18:48   #5
VIP-Medlem

Celinemor sin avatar

Medlem siden: Jan 2003
Sted: Vestlandet
Meldinger: 5,938
Celinemor har et ubeskrivelig bra rykte.Celinemor har et ubeskrivelig bra rykte.Celinemor har et ubeskrivelig bra rykte.Celinemor har et ubeskrivelig bra rykte.Celinemor har et ubeskrivelig bra rykte.Celinemor har et ubeskrivelig bra rykte.Celinemor har et ubeskrivelig bra rykte.Celinemor har et ubeskrivelig bra rykte.Celinemor har et ubeskrivelig bra rykte.Celinemor har et ubeskrivelig bra rykte.Celinemor har et ubeskrivelig bra rykte.

Er ikke lett å vite hvor man skal plassere folk

Men jeg har hørt at forloverne skal sitte med hverandre og hvis de er kjærester med noen så skal de sitte andre steder...stemmer det? Vil nå tro at samboeren til min forlover vil sitte ved siden av henne.. Er sikkert ikke så gøy å bli plassert med noen andre.

Hva gjor dere andre?

Og blandet dere folk? Satt ikke par ved siden av hverandre? Var de plassert rudnt omkring med andre?

Ble sikkert rotete skrevet...håper dere skjønner hva jeg mener
Gammel 09-09-2005, 11:56   #6
Seniormedlem

LilleBlomst sin avatar

Igjen tror jeg det avhenger av hvor godt gjestene kjenner til hverandre, hvor mange dere er osv. Vi valgte å ikke dele parene, og det angrer vi ikke på. Vi hadde en bordsetting som vist på tegning i mitt første innlegg, og valgte å ha min familie på min side, hans på hans side, og på den midterste rekken hadde vi venner. Tettest på oss ( dvs plassene innerst på midtraden mor brudeparet ) satt våre forlover med følge, og deretter resten av vennene våre. Dette fungerte utrolig bra, alle hadde det hyggelig, og vi har bare fått positive tilbakemeldinger. Vi valgte å gjøre det slik fordi da satt alle med noen de kjente, og stemningen var avslappet og koselig.

I andre bryllup jeg har vært, har parene heller ikke blitt delt, men familiene ( bortsett fra søsken og brudeparets foreldre) har blitt blandet. Greit det også, så jeg tror det egentlig er å bare gjøre det dere tror blir mest vellykket, ut fra slik dere kjenner hverandres familier og venner.
Gammel 09-09-2005, 12:16   #7
VIP-Medlem

skilpadda sin avatar

Medlem siden: Sep 2002
Sted: Oslo
Meldinger: 7,081
skilpadda har et ubeskrivelig bra rykte.skilpadda har et ubeskrivelig bra rykte.skilpadda har et ubeskrivelig bra rykte.skilpadda har et ubeskrivelig bra rykte.skilpadda har et ubeskrivelig bra rykte.skilpadda har et ubeskrivelig bra rykte.skilpadda har et ubeskrivelig bra rykte.skilpadda har et ubeskrivelig bra rykte.skilpadda har et ubeskrivelig bra rykte.skilpadda har et ubeskrivelig bra rykte.skilpadda har et ubeskrivelig bra rykte.

I utgangspunktet skal ikke gifte par ha hverandre til bords - bortsett fra brudeparet, da. Og i vår tid er det rimelig å regne samboere som gifte, syns jeg. Poenget med regelen er at man skal sitte med og snakke med noen andre enn den man bor sammen med hver dag - ikke at man ikke skal få "lov" til å sitte sammen med noen man kjenner. Man kan f.eks. sette par tvers overfor hverandre ved bordet, eller dersom forloverne har hverandre til bords, kan jo kjærestene deres sitte på den andre siden av dem. Syns det er greit å sette alle i nærheten av noen de kjenner litt og/eller har noe til felles med, så man kan være noenlunde sikker på at alle har det hyggelig; det er jo tross alt hovedpoenget. (Det er sikkert ingen som blir "sur" om man lar noen par ha hverandre til bords, heller - det er tross alt brudeparet som bestemmer! )

I de bryllupene vi har vært i har aldri mannen min og jeg blitt plassert sammen. Der en av oss har vært forlover, har jo denne sittet ganske nær brudeparet, og den andre ganske langt unna. Men vi har alltid blitt plassert ved siden av eller rett overfor noen vi kjente litt fra før, og noen ganger har vi sittet så nær hverandre at vi kunne snakke sammen.

Jeg tror vi i sin tid plasserte mine foreldre "utenfor oss", altså pappa ved siden av meg og mamma ved siden av mannen min, og så hans foreldre utenfor der igjen, slik at min far hadde hans mor til bords og omvendt. Vi hadde et lite bryllup der alle satt ved samme langbord, og forloverne våre satt rett overfor oss og hadde hverandre til bords, og så tror jeg søsknene våre satt på hver sin side av forloverne, eller noe slikt. (Det begynner å bli lenge siden...)
Gammel 10-09-2005, 18:09   #8
Medlem

sasen sin avatar

Medlem siden: Dec 2002
Sted: Bodø
Meldinger: 302
sasen er et navn alle kjenner.sasen er et navn alle kjenner.sasen er et navn alle kjenner.sasen er et navn alle kjenner.sasen er et navn alle kjenner.sasen er et navn alle kjenner.sasen er et navn alle kjenner.sasen er et navn alle kjenner.sasen er et navn alle kjenner.sasen er et navn alle kjenner.sasen er et navn alle kjenner.

Jeg var mye inne på www.dittbryllup.no når vi planla. er Mona Grudt som styrer der..

Lisbeth og mannen giftet seg 10.07.04
sasen er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 10-09-2005, 21:52   #9
Medlem

snehvit sin avatar

Medlem siden: Nov 2004
Sted: Vestfold
Meldinger: 186
snehvit er som en uslipt juvél.snehvit er som en uslipt juvél.snehvit er som en uslipt juvél.snehvit er som en uslipt juvél.snehvit er som en uslipt juvél.snehvit er som en uslipt juvél.snehvit er som en uslipt juvél.snehvit er som en uslipt juvél.snehvit er som en uslipt juvél.snehvit er som en uslipt juvél.snehvit er som en uslipt juvél.

[quote=LilleBlomst]Du kan plassere gjestene som du vil, men det vanligste er at foreldrene til brudeparet sitter nærmest brudeparet ( f. eks. brudens mor, brudens far, bruden, brudgom, brudg.mor, brudg.far osv). Deretter søsken med ektefeller / samboer / respektiv, og tanter og onkler. Har deres søsken barn, plasseres disse enten hos foreldrene eller alene.

Slik bordplassering er jeg også vant til.
Gammel 10-09-2005, 22:09   #10
VIP-Medlem

Tigerguttmamma sin avatar

Medlem siden: Aug 2004
Sted: I et hus
Meldinger: 5,732
Tigerguttmamma har et ubeskrivelig bra rykte.Tigerguttmamma har et ubeskrivelig bra rykte.Tigerguttmamma har et ubeskrivelig bra rykte.Tigerguttmamma har et ubeskrivelig bra rykte.Tigerguttmamma har et ubeskrivelig bra rykte.Tigerguttmamma har et ubeskrivelig bra rykte.Tigerguttmamma har et ubeskrivelig bra rykte.Tigerguttmamma har et ubeskrivelig bra rykte.Tigerguttmamma har et ubeskrivelig bra rykte.Tigerguttmamma har et ubeskrivelig bra rykte.Tigerguttmamma har et ubeskrivelig bra rykte.

Jeg har holdt meg til de samme reglene som skilpadda beskriver.
Prøvde å blande familiene på best mulig måte, alle hadde noen de kjente i nær avstand.

Har opplevd i ett bryllup å bli plassert sammen med mannen min, mens resten av bordet var ukjent. Det var ikke så veldig festlig, og det ble ikke snakket så mye der heller.

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are Av
Pingbacks are Av
Refbacks are Av

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 20:45.