|
|
|
04-09-2008, 19:52
|
|
Seniormedlem
Medlem siden: Jun 2006
Meldinger: 1,687
|
Sv: Er med å drikke ut vedkommende, men...
|
|
Jeg ble bedt i utdrikningslag, men ikke i bryllup til en gammel venninne.
Ble ikke overrasket over å ikke bli bedt, hadde syntes det var litt rart
å gå i bryllup til en person jeg nesten ikke har kontakt med lenger og som mannen min ikke kjenner.....
|
|
04-09-2008, 19:57
|
|
Medlem
Medlem siden: Aug 2008
Meldinger: 94
|
|
|
Sitat:
Opprinnelig postet av _Kine
Ok, da er det jeg som er "dum"
men JEg tenker..
Blir man med i utdrikningslaget, er man med i bryllupet.
Om ikke middag, så festen etter
Vil da anta at man kan hinte hvem man vil ha med i utdrikningslaget.
For i dette tilfellet var det IKKE bruden som sa hvem forlovern til mannen kunne invitere
|
Er ikke alle som har "kaffegjester" i tillegg til middagsgjester heller, og da måtte man plutselig hatt veldig mange til middag om alle fra utdrikkningslagene ble bedt!
Sitat:
Trodde også at man drikker ikke ut hvem som helst
Men folk er forskjellige, bra er nå det
|
Ikke hvem som helst, men hvis man blir bedt så nekter man vel ikke fordi man ikke føler seg nærme nok, eller ikke er bedt i bryllupet?
Og hva med de som kanskje ikke vil ha noen venner i bryllupet, kun den nærmeste familie, skal ikke disse få ha utdrikkningslag de da?
Sikkert like mange variasjoner av dette som det er brudepar!
|
|
|
04-09-2008, 21:26
|
|
Æresmedlem
Medlem siden: Aug 2002
Meldinger: 15,573
|
|
|
Sitat:
Ok, da er det jeg som er "dum"
men JEg tenker..
Blir man med i utdrikningslaget, er man med i bryllupet.
Om ikke middag, så festen etter
Vil da anta at man kan hinte hvem man vil ha med i utdrikningslaget.
For i dette tilfellet var det IKKE bruden som sa hvem forlovern til mannen kunne invitere
|
Nei, hvem sier du er dum?
Gjestene til bryllupet er det bruedparet som bestemmer og ordner med, det er de som bestemmer omfanget av det bryllupet de skal ha, hva slags bruyllup de ønsker seg og hva de har råd til. Dermed også gjestelista og hvor mange de ønsker og/eller har råd til å invitere etter standarden på bryllupet og hva de har av penger.
Utdrikningslaget er noe helt annet, dette er det vanligvis forloveren som står for og er langt mindre høytidelig. Her er det alt fra kolleger til gamle venninner en ikke har sett på mange år. Om det skulle vært et krav på å binde laget og bryllipet så tett sammen som du her tenker, ville mange brudepar mildt sagt fått et problem.
Jeg synes brudeparet ikke skulle stå i noe gjeld til de som er med i laget og måtte ivitere de som kommer dit. Det dreier seg ikke om at de ikke er verdt nok, men et sted må jo faktisk paret sette grensa. Og det er slettes ikke alle som ønsker etter minddag - gjester av ulike både økonomiske og praktiske årsaker. Både fordi det kan bli veldig seint og fordi ja, en del føler det er annenrangs å komme til kaffen.
Å bli bedt i laget er et privilegie i seg selv og jeg synes en bør være mer stolt over å ha fått delta i dette enn snurt fordi en ikke ble bedt i bryllupet.
04-09-2008, 21:36
|
|
Æresmedlem
Medlem siden: Aug 2002
Meldinger: 15,573
|
|
|
Sitat:
Trodde også at man drikker ikke ut hvem som helst
Men folk er forskjellige, bra er nå det
|
Det er vel ikke å drikke ut hvem som helst om det gjelder en nær kollega, en venn du ikke har sett på lenge, en nabo du omgås på fritiden osv?
Dette er mennesker som gjerne er naturlig innhold i et utdrikningslag, men ikke like naturlige i et bryllup.
05-09-2008, 14:11
|
|
Seniormedlem
Medlem siden: Nov 2006
Sted: Bergen
Meldinger: 1,655
|
|
|
Jeg skal i utdrikningslag i, men er ikke invitert i bryllupet. Det er bestekameraten til ex'en som skal gifte seg og jeg skal altså være med å drikke ut forloveden hans. Er kjempeglad for å bli invitert i utdrikningslaget, og hadde synes det var litt unaturlig om jeg ble invitert i bryllupet faktisk. Vi hadde jo en del med hverandre å gjøre når jeg og ex fortsatt var sammen, men ble aldri nære venner.
Så nå gleder jeg meg til fest og moro med felles venner og skal gå kjøpe en liten gave og se dem i kirken når de skal gifte seg. Gjør meg absolutt ingenting.
|
05-09-2008, 14:42
|
|
Æresmedlem
Medlem siden: Jan 2005
Sted: Rogaland
Meldinger: 19,098
|
|
|
Det er vel ikke så uvanlig? Jeg er vant til at det ofte er flere med i u-laget, enn som er invitert i bryllupet.
|
|
05-09-2008, 14:58
|
|
VIP-Medlem
Medlem siden: Jan 2002
Sted: Trånnheim
Meldinger: 8,002
|
|
|
Vi sendte ut innbydelser til bryllupet i god tid, og på det tidspunktet ante ikke jeg hvem som kom i utdrikkingslaget. Det var det jo forloveren min som fikset.
Og for å si det sånn, så etterba jeg ikke de som var med i utdrikkingslaget.
Aldri tenkt på at det nødvendigvis skulle være noen sammenheng i de to tingene.
|
05-09-2008, 16:41
|
|
Seniormedlem
Medlem siden: Jun 2004
Meldinger: 2,342
|
|
|
Jeg har vært med på begge deler.
05-09-2008, 16:46
|
|
Juniormedlem
Medlem siden: Sep 2008
Meldinger: 7
|
|
|
Helt vanlig her og, synes det var koselig å få med de som ikke "var plass til" i bryllupet jeg!
|
|
|
|
|
Diskusjonsverktøy |
|
Visningsmodus |
Linjærmodus
|
Regler for innlegg
|
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine
HTML kode er Av
|
|
|
Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 03:57.
|