Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Klubber > Barselklubber > Desember

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 21-12-2008, 22:39   #1
Supermedlem

Miriel sin avatar

Medlem siden: May 2006
Sted: Drammen
Meldinger: 726
MP Rating: 0% (0)
Miriel har en strålende fremtid.Miriel har en strålende fremtid.Miriel har en strålende fremtid.Miriel har en strålende fremtid.Miriel har en strålende fremtid.Miriel har en strålende fremtid.Miriel har en strålende fremtid.Miriel har en strålende fremtid.Miriel har en strålende fremtid.Miriel har en strålende fremtid.Miriel har en strålende fremtid.
Sv: Litt babyskravvel, uke 51

Har dere forresten kjøpt noe julegave til babyene?

Her har vi ikke kjøpt noe - for vi har tenkt sånn at hun skjønner jo ikke så mye av det uansett - og kommer trolig til å sove seg gjennom hele pakke seansen. Men kanskje hun burde få en liten ting alikevel?
Miriel er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 21-12-2008, 23:03   #2
Juniormedlem

Irja sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Meldinger: 18
Irja er et navn alle kjenner.Irja er et navn alle kjenner.Irja er et navn alle kjenner.Irja er et navn alle kjenner.Irja er et navn alle kjenner.Irja er et navn alle kjenner.Irja er et navn alle kjenner.Irja er et navn alle kjenner.Irja er et navn alle kjenner.Irja er et navn alle kjenner.Irja er et navn alle kjenner.

Her falt "navlestrengen" av akkurat en uke etter hun var født.
Jeg syntes det var så ekkelt før den falt av pgs bleiekanten, så vi brettet bleia litt ned og la en myke liten klut der (brettet rundt bleiekanten) for at det ikke skulle gnage på navlestrengen.

Vi har plaster over navelen nå, vet ikke om det er dumt jeg?
men bleiekanten er liksom alltid i veien og gnisser på det området så det kommer litt blod på bodyene hvis vi ikke har plaster på.
Gammel 21-12-2008, 23:06   #3
Juniormedlem

Irja sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Meldinger: 18
Irja er et navn alle kjenner.Irja er et navn alle kjenner.Irja er et navn alle kjenner.Irja er et navn alle kjenner.Irja er et navn alle kjenner.Irja er et navn alle kjenner.Irja er et navn alle kjenner.Irja er et navn alle kjenner.Irja er et navn alle kjenner.Irja er et navn alle kjenner.Irja er et navn alle kjenner.

Vi har IKKE kjøpt julegave til babyen. Ser ikke no vits i det igrunn. Hun skjønner jo ikke noe av det allikevel, og hun får uansett julegaver av familiemedlemmer. Nei, vi har jo kjøpt alt det nødvendige hun trenger for nå.
Gammel 22-12-2008, 17:51   #4
Juniormedlem

Modesty sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Sted: Trøndelag
Meldinger: 45
Modesty er et navn alle kjenner.Modesty er et navn alle kjenner.Modesty er et navn alle kjenner.Modesty er et navn alle kjenner.Modesty er et navn alle kjenner.Modesty er et navn alle kjenner.Modesty er et navn alle kjenner.Modesty er et navn alle kjenner.Modesty er et navn alle kjenner.Modesty er et navn alle kjenner.Modesty er et navn alle kjenner.

nnnnn: Hmm, mine pupper blir heller ikke tømt under måltidene... Bør de tømmes skikkelig for hvert måltid?
Navlestrengen til Isak ble funnet i bleien på dag 3. Men er fortsatt ikke helt grodd idag. Har jo ikke turt å tatt på den knapt, men helsesøster sa idag at jeg bare kunne vaske det, så spørs om det skjer mer nå som jeg rotet mer borti da. Håper det

Miriel: Vi har ikke kjøpt noe i julegave til babyen nei. Hadde vært koselig å gjort det, men blir så mye stress med alt av innkjøp, så vi kommer sterkere tilbake neste jul Evt setter vi av litt penger på en konto til han. Får se

Irja: Vet ikke om det er dumt jeg? Men det er vel viktig at det får litt luft hvertfall.. Tenker sånn generelt sår o.l. så lærer vi at de må få luft. Vet ikke om det gjelder navlen også?

Vippestolen fungerte en stund, men ble jo etter hvert utålmodig der og. Men sovnet litt i vippern idag og Ellers har han hatt en finere dag idag. For ikke å snakke om natt! Jeg la meg 2130 (hadde pumpet meg litt) og sambo tok første skift, som var veldig greit skift. Våknet en gang bare, og fikk melk. Imens sov jeg i ÅTTE TIMER I STREKK!! Det var sååå syyyykt godt!!!! Klokka 5 fikk jeg Isak inn til meg, ammet, byttet på, så sovnet vi begge og sov til han begynte å smatte litt i 8-tida, da vekte jeg han og ammet så sto vi opp Så herlig altså!

Idag har det kommet en god del fjert, men han har knapt sovet. Likevel ikke like hylende som før, men sutrete. Magen virker bedre. Håper vi får flere sånne dager i jula, så godt dette har vært. Håper te`n jeg drikker hjelper litt

Vi har fått inn juletre i stua idag, koselig!
Gammel 23-12-2008, 12:35   #5
Juniormedlem

Myria sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Sted: Skedsmo
Meldinger: 19
Myria er en ukjent størrelse akkurat nå.

Sitat:
Opprinnelig postet av eplekjekk Vis post
Sånn kjennes det hos meg også - føles som om "alt" er i ferd med å ramle ut... Ingen god følelse

Da er det i allefall ikke unormalt tenker jeg. Har liksom alltid hatt inntrykk av at det er selve stingene man klager over, mens her er det alle mulige andre følelser. Gleder meg til det går over i allefall.

Sitat:
Opprinnelig postet av nnnnn Vis post
Hvor lang tid tar det omtrent før "navelstrengen" faller av? For nå ser den vond ut, for det er litt blod rundt den.

Hvor lang tid tar det omtrent å gro der nede? Føler det går sakte fremover.

Her falt vel navlestumpen av rundt dag 10-11. Husker ikke hvor lang tid legen sa det ville ta å gro, men knotten er nå 21 uker og bortsett fra to sting som falt av i løpet av første uken sitter alle på og det "lugger" i dem rett som det er, så ikke veldig behagelig.

Modesty: Godt at vippestolen fungerer litt. Og kan tenke meg de åtte timene gjorde godt.

Myria er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 20-12-2008, 19:06   #6
Juniormedlem

Modesty sin avatar

Modesty er et navn alle kjenner.Modesty er et navn alle kjenner.Modesty er et navn alle kjenner.Modesty er et navn alle kjenner.Modesty er et navn alle kjenner.Modesty er et navn alle kjenner.Modesty er et navn alle kjenner.Modesty er et navn alle kjenner.Modesty er et navn alle kjenner.Modesty er et navn alle kjenner.Modesty er et navn alle kjenner.

Blonda: Når det gjelder sine problemer så er det kjempegodt å se at man ikke er alene Og det betyr ikke at man ønsker andre slike problemer nei. Er på lurer`n ifht Rooibos te og karve te nå. Og har hørt mye bra om alternativ medisin sånn som feks kiro, så det spørs om vi prøver det.

Synd det er jul så tett på fødsel.. Rekker ikke gjøre noen ting før, feks julehandel eller tur til kiropraktor eller innkjøring av rutiner, bli kjent med baby ifht behov og hvorfor magevondt etc.. For første gang i hele mitt liv føler jeg nesten at jeg ikke gleder meg til jul. Og jeg er skikkelig jul jul jul! Som gravid følte jeg meg som rene SUPERKVINNEN, følte jeg klarte alt, hadde overskudd til alt og alt var bare fryd og gammen. Som mamma føler jeg med som et mislykket vrak!! Og nå har barseltårene gått over til lei-seg-tårer Det var ikke sånn jeg hadde sett for meg barseltida mi..

Sannemor: Takk for link, skal se på den nå ...
Modesty er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 20-12-2008, 17:41   #7
Seniormedlem

Melis_NM sin avatar

Medlem siden: Jan 2006
Sted: Fredrikstad
Meldinger: 1,930
Melis_NM har et ubeskrivelig bra rykte.Melis_NM har et ubeskrivelig bra rykte.Melis_NM har et ubeskrivelig bra rykte.Melis_NM har et ubeskrivelig bra rykte.Melis_NM har et ubeskrivelig bra rykte.Melis_NM har et ubeskrivelig bra rykte.Melis_NM har et ubeskrivelig bra rykte.Melis_NM har et ubeskrivelig bra rykte.Melis_NM har et ubeskrivelig bra rykte.Melis_NM har et ubeskrivelig bra rykte.Melis_NM har et ubeskrivelig bra rykte.

Huff da modesty. Det høres ut som om din prins har det HELT likt som min. Kun pupp som roer toktene. Det å det å ligge opover på magen min mens jeg dunker ham mykt i rumpa ganske taktfast. Har han bestemt seg for pupp er ikke det snakk om heller. Jeg er ikke helt overbevist om at dette er kolikk likevel for han har ikke den trommelyden i magen som blir av mye luft. Ikke trekker han bena oppunder seg sånn krampeaktig heller. Jeg har to andre teorier i tillegg til kolikken jeg da. Enten så er hele systemet litt umodent og han rett og slett trenger litt mer tid på at det skal normalisere seg, eller så kan det jo være en reaksjon på allt det missfargede fostervannet han svelget i magen min. Han må ha svelget en hel del og han var rett og slett kvalm de første dagene.

Jeg har uansett bestillt time til kiropraktor på mandag og er spent på hva han finner ut. Det kan vel ikke bli værre ihvertfall? En annen ting som hjelper her er Baby-björn vippestolen. Jeg setter ham litt i den og vugger litt. Ikke lenge om gangen, men det virker som om han liker den stillingen.
Kristoffer Desember-08

Melis_NM er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 20-12-2008, 19:11   #8
Juniormedlem

Modesty sin avatar

Melis: Jeg HÅPER det er systemet som fortsatt trenger litt tid på seg!! Jeg håper så innmari det bare er noe sånn!! Han har tom trommelyd på magen Men usikker på dette med beina..
Hmm.. Isak svelgte misfarget fostervann han og under fødselen. Det var riktignok lett misfarget, men misfarget var det. Så han var en god del kvalm første dagene på barsel, og kastet til og med opp. Men så var han jo i så fin form første dagene etter barsel. Først natt til dag 7 ble det sånn. Så hadde han ei fin natt før det igjen ble rabalder natt til dag 9. Og idag dag nr 9 er han helt hysterisk..

Det er vel ikke mulig å få tak i kiro nå tenker jeg Så må vel pent vente til etter jul Har fått tips om vibrasjonsvippestolene til fisher price, og lurer på om vi kjøper en sånn for pengene vi fikk for å kjøpe gave til han.

Håper gutta våre ikke har kolikk men kun er umodne i tarmene eller noe man lett kan fikse
Modesty er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 23:54.