Se RSS-feed

thunderina

Hjelp, vi vil bli foreldre!

Gi rating til denne meldingen
Hei, det er noen få spørsmål vi lurer på...

Litt om oss
Jeg er da ei jente på 17 år, jeg ble 17 år den 19 april.
jeg går på skole, skal til på andre året nå etter sommerferien!
Skolen er jo viktig for meg, og jeg skal utdanne meg som anlegsgartner, *ikke at det er den aktuelle fremmtiden* hehe,

Meg og kjæresten min har vært sammen nå i en måned, kanskje det hørtes sprøtt ut? ønsker og bli foreldre etter så kort tid, men det er ikke så sprøtt egentlig, vi har kjent hverandre i alle år
og jeg som liten har alltid vært forelsket i Joachim hehe ,

Joachim blir da 25 år i år,
han jobber men han er på leting etter ny jobb fordi ting har kommet i veien fra tidligere forhold!.
Han er en utrolig kjærlig gutt, som er der for meg 24 timer i døgnet!

og vi har en kjempe snill hund, en border collie hund på 1 år
det er jo ikke akkurat anbefalt at barn og border collie er i samme hus,

men nok om oss!!

SPØRSMÅL!

jeg bruker da Cerazette mini pille eller P-pille det finnes mange meninger om va det er hehe.
og vi som prøver og få meg gravid lurer på hvor lang tid det tar etter jeg har sluttet på P-pillene for og få sjans til og bli gravid ? husker ikke hvor lenge jeg har gått på P-pillene men sånn ca 2 år

Del på Facebook Legg til på Nettby Digg del.icio.us Google

Kategorier
Ukategorisert

Kommentarer

1. Animor -
    Animor sin avatar
    Hei, og velkommen hit

Så spennende at dere ønsker å bli foreldre. Det er det mest fantastiske i livet, det å bære frem et resultat av seg selv og sin mann, og føde et nytt liv inn i verden. Det er helt ubeskrivelig, og i mangel på bedre ord, magisk... Det kan ikke forklares, og jeg forstår godt at dette er noe du ønsker og ser frem til.
    Jeg må likevel påpeke at du er ung, og at aldersforskjellen mellom deg og din kjære kan gjøre ting vanskelig for dere i fremtiden. 8 år har generelt ikke så mye å si, men for øyeblikket er dere på to vidt forskjellige plan i livet. Er dere klare for denne utfordringen, og er dere sikre på at dere ønsker å tilbringe livet sammen? Om dere kan svare ja på det, du har en plan for hvordan du ønsker å fullføre skolen, og han ønsker å få seg en jobb, er det bare dere to som kan bestemme når det er riktig for dere å starte på et felles liv som foreldre.
    Min søster var 17 da hun ble gravid, og 18 da hun fikk datteren sin. Det har gått veldig bra, og nå er hun tobarnsmamma og lykkelig forlovet. En venninne av meg var også 17 da hun ble gravid, og har desverre ikke den samme solskinnshistorien. Alder har ingenting å si på om du vil bli en god mor eller ikke, men innstillingen til utfordringene som kommer Skole er veldig viktig, i alle fall at du ønsker å fullføre VGS, slik at du kan studere om du vil det senere.
    Selv var jeg bare 19 år da jeg ble gravid med min sønn, 20 da han kom. Desverre forsvant hans far ut av bildet da jeg var 7 måneder på vei, men vi har vært så heldige at jeg møtte min fremtidige ektemann da sønnen min var 3 måneder, og han ser på seg selv som far til Nikolai.

Jeg syntes dere skal snakke godt sammen, veie for og i mot både å vente, og få barn nå. Dette er deres avgjørelse, men husk at dere kan få barn når som helst i livet, men ungdommen din vil du aldri få tilbake Når det kommer til pille slutt varierer det veldig. For min del tok det snaue 2 år, for andre sitter det på første forsøk. Det er veldig individuelt, men de sier at det er normalt at det tar opptil et år etter pilleslutt før den vesle spiren sitter.

Lykke til med valget deres og prøving på den lille om det blir til det.

2. guttem@mm@ -
    guttem@mm@ sin avatar
    Jeg må (kanskje desverre for deg) være helt ærlig å si at jeg synes du er litt i yngste laget og at forholdet deres er litt ferskt. Å bringe et barn til verden er en livslang avgjørelse og selv om det kjennes ut som dere ønsker dere barn nå så er det ikke sikkert forholdet deres tåler omveltningen. Jeg beklager virkelig om jeg høres hard og pessimistisk ut men jeg synes dere skal benytte hvertfall det nærmeste året på å nyte hverandre, forholdet, bli trygge på hverandre og livet og til å fullføre utdannelse og finne jobb. Dere har all tid i verden til å starte familie og det høres ut som dere har noe flott å bygge på!

Ønsker dere lykke til i fremtiden og håper dere tar dere tid til å nyte hverandre før dere starter på hverdagen med familie
  3. Vårgull -
    Vårgull sin avatar
    hei hei. synes ikke det høres sprøtt ut, var sånn med meg og sambo å! Vi kjente hverandre ikke fra før, bestemte oss for å flytte sammen etter en mnd, og snakket om barn og gifteri innen 3 mnd. ble gravid etter at vi hadde vært sammen i 9 mnd, da hadde vi allerede kjøpt hus etter å ha leid/bodd sammen ett halvt år

Med p-piller tror det kommer veldig ann på. jeg ble gravid når jeg gikk på p-pillen, men jeg var ikke så veldig flink til å ta de pillene. Ei venninne av meg sluttet fordi hun planla at hun ville bli gravid om 1års tid, men ble gravid på første forsøk. Egentlig samme med min kusine, ble gravid veldig fort etter at hun sluttet. Men så har jeg hørt om de som bruker år før de blir gravide. Selv gikk jeg på yasmine fra jeg var 16, ble gravid da jeg var 21

Vi har 2 hunder på ett år med 3 mnd forskjell, og det går supert med de og baby! Triller turer, og de går "pent" ved siden av. Nå er ingen av de border collie, men puddel og finsk lapphund, men det finnes familier med border collie. Det jeg har hørt om de er vel at de små "nyper" litt, eller kan, trenger ikke bety at deres kommer til å gjøre det! Det jeg synes var mest slitsomt var å være høygravid med hundene, og det gikk veldig utover bekkenet. Så jeg anbefaler dere å lære hunden å gå pent i bånd Men det kan han/hun sikkert allerede etter som det er en veldig smart hund

masse lykke til!!
  4. Mariuska -
    Mariuska sin avatar
    Vet du ikke spør om hva vi mener om du saken, men jeg lurer på hva det er som haster så fælt? Om dere er meant to be, hvorfor ikke vente noen år og heller nyte hverandre mens dere kan? Reise og ha det gøy sammen uten den forpliktelsen barn fører med seg, bli kjent med hverandre osv. Som Animor sier, du får aldri ungdommstiden tilbake. Jeg er så glad for at jeg har fått ta den utdannelsen jeg ville ha, jeg har bodd i utlandet i mange år under utdannelsen, og jeg fikk jobbet meg opp til å få betalt fødselspermisjon, og jeg var fortsatt kun 23 da jeg ble gravid.

Jeg og kjæresten min var også kun sammen i 1 mnd før jeg ble gravid, vel og merke ved ett uhell, og jeg kan love deg, selv om vi var og fortsatt er, vanvittig forelsket i hverandre har forholdet vært nære ved å ryke flere ganger under graviditet og etter sønnen vår ble født. Det jeg ønsker aller mest var at vi hadde hatt tid til å bli ordentlig kjent med hverandre, og kunne være spontane og kunne date hverandre, nyte hverandre. Det har vi aldri fått gjort, og jeg kan love deg det er tiltak de få gangene vi har vært sammen alene, med å få barnevakt etc, for ikke å snakke om at vi er somregel alt for trette til i det hele tatt å finne på noe.. Sånn, det var det jeg ville si Håper det gav noen mening, er akkurat ferdig med å krangle med småen som får tenner at øynene mine går litt i kryss..

Tror ikke alderen har så mye å si, du kan bli like god mor som ei på 30, og du har jo mer energi en de eldre. Til syvende og sist er det kun dere som kan bestemme om dere vil få barn nå eller vente, og jeg ønsker dere all lykke til med hva enn dere velger å gjøre Ang p-pille stopp er det veldig individuellt, og jeg hørte nettopp av ei venninne som studerer til å bli lege at man faktisk er veldig fruktbar rett etter man slutter på pillen..

Klem til deg, håper jeg ikke hørtes for negativ ut :S
  5. Stargirl -
    Stargirl sin avatar
    Titt titt! Etter at man har sluttet på cerazette/ minipille er det veldig varierende hvor lang tid man bruker på å bli gravid. Mener jeg leste et sted at hvis dere er flinke til å planlegge sengekosen etter når du har eggløsning, så er det stor sansynlighet for at du er gravid innen 3 måneder. Lykke til!
  6. Tash -
    Tash sin avatar
    Jeg gikk på minipillen, var 20 år og ble gravid første prøve mnd etter vi kuttet ut pillen.
    Personlig så skulle jeg nå ønsket at vi hadde ventet i 3-4 år
  7. Malin93 -
    Malin93 sin avatar
    Hei jeg er 17 år selv og venter mitt første barn i oktober, med en herlig gutt som er 21. Så noen som hadde skrevet at det var veldig ungt. Men unge kan ta like mye vare på barna sine som eldre. Men etter en mnd sammen med kjæresten din syns vel jeg å at det er litt for tidlig. Har selv vært sammen med kjæresten min i 4 år. For all del, det kan styrke forholdet deres, men det kan også ødelegge mye. Hvis dere velger å få barn nå så må dere tenke dere godt om,. den lille vil ta veldig mye av deres tid og dere vil ikke få så mye tid til å pleie forholdet deres, noe dere kanskje bør gjøre så tidlig
  8. Catharina -
    Catharina sin avatar
    Syns når du er 17år og har vært sammen typen i 1mnd så bør dere vente.

Hvorfor ikke vente 2år? Så er du i det misnte 19. Hvis dere er så sikkre på at det er dere 2, kan dere jo like gjerne vente ett par år hvertfall. Det er utrolig hvor mye man faktisk vokser på 2år skal jeg si det.

Selv om man har kjent hverandre hele livet er ikke det ett tegn på at man kjenner hverandre ut og inn. Det er noe helt annet når man faktisk er sammen og ikke minst bor sammen.
  9. thunderina -
    thunderina sin avatar
    Hei takk for alle gode råd og din støtte
    Jeg setter veldig stor pris på at du ville ta deg tid til og hjelpe oss

Vi vil fortsatt ha barn men kanskje vi venter eller kanskje det bare skjer en vakker dag
    men det er sant det, det skader ikek og vente og heller bli ordentlig kjent med hverandre og nyte hverandre !
  10. thunderina -
    thunderina sin avatar
    Ingen av dere var frekke jeg tar alt positivt
    Takk for alle gode råd =)

ja hehe snakk om og bli i tvil her !
  11. neet -
    neet sin avatar
    det er veldig deilig å være nyforesket og utforske hverandre. Skape en historie sammen som et par. Livet blir totalt anneredes når det kommer barn inn i bildet så denne sjansen får dere ikke igjen. Dere har mange år å se frem til dersom det blir dere to, dere er unge begge to. Så nyt tiden nå og spar noen av godbitene (å få barn sammen) til senere
  12. Tash -
    Tash sin avatar
    Sitat Opprinnelig postet av Malin93
    Hei jeg er 17 år selv og venter mitt første barn i oktober, med en herlig gutt som er 21. Så noen som hadde skrevet at det var veldig ungt. Men unge kan ta like mye vare på barna sine som eldre. Men etter en mnd sammen med kjæresten din syns vel jeg å at det er litt for tidlig. Har selv vært sammen med kjæresten min i 4 år. For all del, det kan styrke forholdet deres, men det kan også ødelegge mye. Hvis dere velger å få barn nå så må dere tenke dere godt om,. den lille vil ta veldig mye av deres tid og dere vil ikke få så mye tid til å pleie forholdet deres, noe dere kanskje bør gjøre så tidlig

Selvfølgelig kan unge ta like godt vare på barnet sitt som eldre. Det er ikke det som er hovedargumentent her inn.
    - men disse få bekymringsløse, selvrealiserende ungdoms årene som en aldri får igjen; de råder vi henne til å ta vare på. Når du får barn har du dem resten av livet - så hvorfor ikke vente 2-3 år

Trackbacks

Antall Trackbacks 0
Trackback-link: