Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Familieliv
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 09-04-2007, 15:46   #1
Supermedlem

Malinkk sin avatar

Medlem siden: Jan 2002
Sted: Forblåst by
Meldinger: 1,470
MP Rating: 100% (1)
Malinkk har en strålende fremtid.Malinkk har en strålende fremtid.Malinkk har en strålende fremtid.Malinkk har en strålende fremtid.Malinkk har en strålende fremtid.Malinkk har en strålende fremtid.Malinkk har en strålende fremtid.Malinkk har en strålende fremtid.Malinkk har en strålende fremtid.Malinkk har en strålende fremtid.Malinkk har en strålende fremtid.
Hvor mye kontakt har barnebarn og besteforeldre?

Etter å ha lest en annen tråd her inne der flere hevder at yngre besteforeldre har mere tid og lyst og ork til å være med barnebarna sine så lurer jeg på
Hvor gamle er besteforeldrene, og hvor mye tid bruker de på barnebarna?
Synes du at alderen til besteforeldrene er det som avgjør hvor mye tid de bruker på barnebarna?

Husbloggen min http://hammerogmalekost.blogspot.com/

Sist endret av Malinkk; 09-04-2007 kl 15:50.
Malinkk er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 09-04-2007, 15:50   #2
Seniormedlem

Blånn sin avatar

Medlem siden: Mar 2003
Sted: Oslo
Meldinger: 1,779
MP Rating: 0% (0)
Blånn har en strålende fremtid.Blånn har en strålende fremtid.Blånn har en strålende fremtid.Blånn har en strålende fremtid.Blånn har en strålende fremtid.Blånn har en strålende fremtid.Blånn har en strålende fremtid.Blånn har en strålende fremtid.Blånn har en strålende fremtid.Blånn har en strålende fremtid.Blånn har en strålende fremtid.
Sv: Hvor mye kontakt har barnebarn og besteforeldre?

Alle besteforeldrene her er 58 år gamle og i full jobb. De treffer dessverre ikke barnebarna så ofte da de bor på andre kanten av landet/i utlandet. Men når vi først treffes er det stas!
Gammel 09-04-2007, 15:56   #3
Supermedlem

Medlem siden: Aug 2004
Meldinger: 1,451
Tussi jenta har en strålende fremtid.Tussi jenta har en strålende fremtid.Tussi jenta har en strålende fremtid.Tussi jenta har en strålende fremtid.Tussi jenta har en strålende fremtid.Tussi jenta har en strålende fremtid.Tussi jenta har en strålende fremtid.Tussi jenta har en strålende fremtid.Tussi jenta har en strålende fremtid.Tussi jenta har en strålende fremtid.Tussi jenta har en strålende fremtid.

Her er besteforeldrene på ene siden i begynnelsen av 50 årene. De har ganske mye kontakt med jenta vår.

De andre nærmer seg 70 og har ikke kontakt med henne, men det har ikke noe med alder og gjøre, det har med at de ikke er i mitt liv overhodet, og det er mitt valg.

Tussi jenta er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 09-04-2007, 15:58   #4
Supermedlem

Medlem siden: Oct 2006
Sted: Østlandet
Meldinger: 933
Pelle har en strålende fremtid.Pelle har en strålende fremtid.Pelle har en strålende fremtid.Pelle har en strålende fremtid.Pelle har en strålende fremtid.Pelle har en strålende fremtid.Pelle har en strålende fremtid.Pelle har en strålende fremtid.Pelle har en strålende fremtid.Pelle har en strålende fremtid.Pelle har en strålende fremtid.

Alle besteforeldre er i full jobb, de er rundt 58-65 år alle sammen. Mao "gamle" i en dels øyne her inne. Noen bor langt unna, så de ses kun i ferier.

Skjønner ikke helt arguementet om at yngre besteforeldre har mer tid. Særlig ikke siden en del som får barn ungt gjør karriere etter da har fått barn, ikke før = mindre tid. Og tid og ork til å ha mye prosjekter på egenhånd.

Snart skal noen av dem gå av med pensjon, og da har de sagt at de an hente i barnehagen fat en gang i uken, ha barnet med på ferie på hytta en uke om sommeren osv. Jippi!
Gammel 09-04-2007, 16:04   #5
Supermedlem

Medlem siden: Apr 2007
Meldinger: 935
Fimbo har en strålende fremtid.Fimbo har en strålende fremtid.Fimbo har en strålende fremtid.Fimbo har en strålende fremtid.Fimbo har en strålende fremtid.Fimbo har en strålende fremtid.Fimbo har en strålende fremtid.Fimbo har en strålende fremtid.Fimbo har en strålende fremtid.Fimbo har en strålende fremtid.Fimbo har en strålende fremtid.

Her er besteforeldrene på morssiden 65 og 57 år, og 57 åringen jobber turnus i nordsjøen med 2 uker på/4 uker av. 65 åringen er hjemmeværende.

På farssiden er besteforelderen 62 og arbeidsufør.

De har kun kontakt med barnabarna(mine er de eneste barnebarna på begge sider), når jeg tar kontakt, til og med når det gjelder bursdager. Nå er allerede alle bursdagene over her for i år, så da regner jeg ikke med at de kommer mer på besøk hit før til neste år. De bor en time unna.

Men det blir vel til at jeg reiser på besøk til dem noen ganger.

Fimbo er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 09-04-2007, 16:17   #6
Seniormedlem

Verdande sin avatar

Medlem siden: Oct 2002
Meldinger: 2,226
Verdande har et ubeskrivelig bra rykte.Verdande har et ubeskrivelig bra rykte.Verdande har et ubeskrivelig bra rykte.Verdande har et ubeskrivelig bra rykte.Verdande har et ubeskrivelig bra rykte.Verdande har et ubeskrivelig bra rykte.Verdande har et ubeskrivelig bra rykte.Verdande har et ubeskrivelig bra rykte.Verdande har et ubeskrivelig bra rykte.Verdande har et ubeskrivelig bra rykte.Verdande har et ubeskrivelig bra rykte.

Mine barns besteforeldre er alle fire over 70 år, min far er eldst han blir snart 76. Han lærer nå 8 åringen å kjøre slalåm.
Barna mine ser besteforeldrene sine så ofte de kan , minst en gang i uken. 4,5 åringen er fast hos bestemor en gang i uken og 10 åringen overnatter minst engang i mnd. De går utog inn hos de andre som de vil.
Mine foreldre har 16 barnebarn, og de er veldig viktige personer i alles liv. Selv de som bur langt borte har de jevnlig kontakt med. Mine svigerforeldre har alle sine 8barnebarn nært, og har de oftepå besøk. Gjerne flere i gangen!

En kollega av meg ble bestemor som 40 åring.Hun har aldri passet barnet, og nekter å kalle seg bestemor.
Gammel 09-04-2007, 16:58   #7
VIP-Medlem

Kaaka sin avatar

Medlem siden: Jun 2005
Sted: Kristiansand
Meldinger: 5,325
Kaaka har et ubeskrivelig bra rykte.Kaaka har et ubeskrivelig bra rykte.Kaaka har et ubeskrivelig bra rykte.Kaaka har et ubeskrivelig bra rykte.Kaaka har et ubeskrivelig bra rykte.Kaaka har et ubeskrivelig bra rykte.Kaaka har et ubeskrivelig bra rykte.Kaaka har et ubeskrivelig bra rykte.Kaaka har et ubeskrivelig bra rykte.Kaaka har et ubeskrivelig bra rykte.Kaaka har et ubeskrivelig bra rykte.

De er godt i 50årene og er sammen med snuppa stort sett hver eneste dag. De er i full jobb og har et eget liv. MEn de tar seg likevel tid til å være sammen med henne, leke med henne osv.

Kaaka er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 09-04-2007, 17:00   #8
Supermedlem

bananamama sin avatar

Medlem siden: Dec 2005
Sted: Stavanger
Meldinger: 1,450
bananamama har et ubeskrivelig bra rykte.bananamama har et ubeskrivelig bra rykte.bananamama har et ubeskrivelig bra rykte.bananamama har et ubeskrivelig bra rykte.bananamama har et ubeskrivelig bra rykte.bananamama har et ubeskrivelig bra rykte.bananamama har et ubeskrivelig bra rykte.bananamama har et ubeskrivelig bra rykte.bananamama har et ubeskrivelig bra rykte.bananamama har et ubeskrivelig bra rykte.bananamama har et ubeskrivelig bra rykte.

Her har vi 3 besteforeldre og alle er i begynnelsen av 50 årene. Min far er med de to eldste noen timer annen hver uke og lærer de ting og tang i naturen og sår og høster grønnsaker, kvalitets tid med andre ord. Men han er innom i døren og en del. Men overnatting skjer ikke hvis det ikke er helt krise. Min mor er nyforelsket og fått seg mann med en liten datter så hun er mest opptatt der og har de ikke på langt nær slik som før, det merker ungene godt. Svigerfar er opptatt med å være nyforelska og leve livet.

Så jeg vil si at unge besteforeldre som jeg føler mine unger har, ikke har mye tid til ungene men er mer optatt av sitt liv og alle tingene de vil gjøre for seg selv, men jeg vet det ermange som har det værre enn oss.

Selv hadde jeg eldre besteforeldre og husker godt å sitte på kjøkkenet mens farmor/ mormor stekte vaffler og pannekaker eller hadde tid til å sitte lenge og tegne og lese. Min mor setter på disney channel og spørr om guttene kan ta med seg gameboyen når de kommer på besøk..
Gammel 09-04-2007, 17:04   #9
Supermedlem

Medlem siden: Apr 2007
Meldinger: 935
Fimbo har en strålende fremtid.Fimbo har en strålende fremtid.Fimbo har en strålende fremtid.Fimbo har en strålende fremtid.Fimbo har en strålende fremtid.Fimbo har en strålende fremtid.Fimbo har en strålende fremtid.Fimbo har en strålende fremtid.Fimbo har en strålende fremtid.Fimbo har en strålende fremtid.Fimbo har en strålende fremtid.

Sitat:
Opprinnelig postet av bananamama
. Min mor setter på disney channel og spørr om guttene kan ta med seg gameboyen når de kommer på besøk..
Som å høre min mor det der.

Fimbo er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 09-04-2007, 17:06   #10
Æresmedlem

Berta sin avatar

Medlem siden: Aug 2002
Meldinger: 15,573
MP Rating: 100% (23)
Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.

Her er besteforeldrene rundt 60 og like under 60. Ingen er pensjonister enda.

Desverre er kontakten mellom barn og besteforeldre ALT for liten. De har for mye som skjer i sine liv i tillegg til av vi bor litt fra hverandre. Men deres liv/livvstil er hovedårsaken.

Vi har fri et par netter i løpet av et år og ses maks en gang i måneden, noen ganger kan det gå to mnd mellom hver gang.

Dette, til tross for at vi har et bra forhold.

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 05:14.