Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Familieliv

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 27-08-2009, 15:55   #1
Medlem

GutteMamma1 sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Meldinger: 383
MP Rating: 0% (0)
GutteMamma1 har en strålende fremtid.GutteMamma1 har en strålende fremtid.GutteMamma1 har en strålende fremtid.GutteMamma1 har en strålende fremtid.GutteMamma1 har en strålende fremtid.GutteMamma1 har en strålende fremtid.GutteMamma1 har en strålende fremtid.GutteMamma1 har en strålende fremtid.GutteMamma1 har en strålende fremtid.GutteMamma1 har en strålende fremtid.GutteMamma1 har en strålende fremtid.
Hvordan var det å få nr 2?

Hvordan var overgangen fra å ha et barn til å ha to? hører gjerne fra de som var slitne med baby nr 1! Var det dobbelt så mye jobb å ha 2? Ble du like sliten med nr 2? Eller er det sant at det store overgangen er fra 0 til 1?

Mamma til skatten født feb-08
GutteMamma1 er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 27-08-2009, 16:17   #2
Medlem

escada sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Meldinger: 456
escada har mye å være stolt av.escada har mye å være stolt av.escada har mye å være stolt av.escada har mye å være stolt av.escada har mye å være stolt av.escada har mye å være stolt av.escada har mye å være stolt av.escada har mye å være stolt av.escada har mye å være stolt av.escada har mye å være stolt av.escada har mye å være stolt av.
Sv: Hvordan var det å få nr 2?

[Jeg synes det er lettere denne gangen,har mer erfaring og er mer tryggere på meg selv også mer energi faktisk.Man er vant med lite søvn og en mer hektisk hverdag fra før av,tror dette er grunnen til at jeg synes det er lettere nå.Jeg har en gutt på 3 år og ei datter på 3 mnd. Så ja jeg synes det var "verre" med første mann..
escada er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 27-08-2009, 16:40   #3
Veteranmedlem

Kosmokula sin avatar

Medlem siden: Jul 2004
Sted: Trondheim (Ylvingen)
Meldinger: 3,079
MP Rating: 100% (1)
Kosmokula har et ubeskrivelig bra rykte.Kosmokula har et ubeskrivelig bra rykte.Kosmokula har et ubeskrivelig bra rykte.Kosmokula har et ubeskrivelig bra rykte.Kosmokula har et ubeskrivelig bra rykte.Kosmokula har et ubeskrivelig bra rykte.Kosmokula har et ubeskrivelig bra rykte.Kosmokula har et ubeskrivelig bra rykte.Kosmokula har et ubeskrivelig bra rykte.Kosmokula har et ubeskrivelig bra rykte.Kosmokula har et ubeskrivelig bra rykte.

Det første året til minsten husker jeg lite av
Jeg vet bare at det gikk veldig bra å ha to - og jeg har vært mye alene med ungene.
Litt hektisk i begynnelsen, men hva kan man forvente? Det gikk mye bedre enn hva jeg hadde sett for meg.
Så jo for meg totalt kaos, men man ordner seg rutiner som fungerer.
Gammel 27-08-2009, 16:48   #4
Juniormedlem

Medlem siden: May 2009
Meldinger: 9
Solgullet er som en lysfontene.Solgullet er som en lysfontene.Solgullet er som en lysfontene.Solgullet er som en lysfontene.Solgullet er som en lysfontene.Solgullet er som en lysfontene.Solgullet er som en lysfontene.Solgullet er som en lysfontene.Solgullet er som en lysfontene.Solgullet er som en lysfontene.Solgullet er som en lysfontene.

For meg var overgangen fra null til en mye større enn fra en til to.
Solgullet er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 27-08-2009, 18:02   #5
Supermedlem

Theamor sin avatar

Medlem siden: Oct 2005
Meldinger: 1,362
Theamor har et ubeskrivelig bra rykte.Theamor har et ubeskrivelig bra rykte.Theamor har et ubeskrivelig bra rykte.Theamor har et ubeskrivelig bra rykte.Theamor har et ubeskrivelig bra rykte.Theamor har et ubeskrivelig bra rykte.Theamor har et ubeskrivelig bra rykte.Theamor har et ubeskrivelig bra rykte.Theamor har et ubeskrivelig bra rykte.Theamor har et ubeskrivelig bra rykte.Theamor har et ubeskrivelig bra rykte.

Sitat:
Opprinnelig postet av Solgullet Vis post
For meg var overgangen fra null til en mye større enn fra en til to.
Signerer!

Theamor er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 27-08-2009, 18:17   #6
Seniormedlem

Lykkelig77 sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Sted: Harestua
Meldinger: 2,226
Lykkelig77 har et ubeskrivelig bra rykte.Lykkelig77 har et ubeskrivelig bra rykte.Lykkelig77 har et ubeskrivelig bra rykte.Lykkelig77 har et ubeskrivelig bra rykte.Lykkelig77 har et ubeskrivelig bra rykte.Lykkelig77 har et ubeskrivelig bra rykte.Lykkelig77 har et ubeskrivelig bra rykte.Lykkelig77 har et ubeskrivelig bra rykte.Lykkelig77 har et ubeskrivelig bra rykte.Lykkelig77 har et ubeskrivelig bra rykte.Lykkelig77 har et ubeskrivelig bra rykte.

Abbonerer på denne jeg! Jeg hadde også en veldig tøff tid med første barnet og jeg håper det skal gå litt lettere denne gangen når man vet hva man går til

MA uke 10+6 1. okt 09
Lykkelig77 er pålogget nå   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 27-08-2009, 18:29   #7
VIP-Medlem

lucifine sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Sted: Sørlandet
Meldinger: 5,695
MP Rating: 100% (1)
lucifine har et ubeskrivelig bra rykte.lucifine har et ubeskrivelig bra rykte.lucifine har et ubeskrivelig bra rykte.lucifine har et ubeskrivelig bra rykte.lucifine har et ubeskrivelig bra rykte.lucifine har et ubeskrivelig bra rykte.lucifine har et ubeskrivelig bra rykte.lucifine har et ubeskrivelig bra rykte.lucifine har et ubeskrivelig bra rykte.lucifine har et ubeskrivelig bra rykte.lucifine har et ubeskrivelig bra rykte.

Gammel 27-08-2009, 18:30   #8
Seniormedlem

cala sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Sted: Trondheim
Meldinger: 2,178
cala har et ubeskrivelig bra rykte.cala har et ubeskrivelig bra rykte.cala har et ubeskrivelig bra rykte.cala har et ubeskrivelig bra rykte.cala har et ubeskrivelig bra rykte.cala har et ubeskrivelig bra rykte.cala har et ubeskrivelig bra rykte.cala har et ubeskrivelig bra rykte.cala har et ubeskrivelig bra rykte.cala har et ubeskrivelig bra rykte.cala har et ubeskrivelig bra rykte.

For oss var det veldig stor overgang fra null til en. Men det var like stor overgang fra en til to også. Det ble dobbelt så mye med to. Selv om det er 4,5 år forskjell på dem. Men det er jo tusenvis av små gleder, så ville absolutt ikke vært foruten dem
Gammel 27-08-2009, 19:09   #9
Medlem

cat78 sin avatar

Medlem siden: Jun 2005
Meldinger: 361
cat78 har en strålende fremtid.cat78 har en strålende fremtid.cat78 har en strålende fremtid.cat78 har en strålende fremtid.cat78 har en strålende fremtid.cat78 har en strålende fremtid.cat78 har en strålende fremtid.cat78 har en strålende fremtid.cat78 har en strålende fremtid.cat78 har en strålende fremtid.cat78 har en strålende fremtid.

Syntes ikke overgangen fra 1 til 2 var så veldig stor. Nå kom nr 2 ganske kjapt da, så kan nesten ikke huske hvordan det var å bare ha 1.... (ikke det at det er bare bare da)
Men tror man innretter seg uansett.
Når jeg bare hadde to gutter syntes jeg det var sååå avslappende å bare ha 1 av de(hvis den ene var hos en besteforeldre eller med faren en plass). Nå syntes jeg det er sååå avslappende å bare ha 2 ! Og er sikker på om vi skulle få et til barn en gang vil jeg syntes det er sååå avslappende å bare ha 3
Gammel 27-08-2009, 19:32   #10
VIP-Medlem

Medlem siden: Aug 2005
Meldinger: 5,207
Monielle har et ubeskrivelig bra rykte.Monielle har et ubeskrivelig bra rykte.Monielle har et ubeskrivelig bra rykte.Monielle har et ubeskrivelig bra rykte.Monielle har et ubeskrivelig bra rykte.Monielle har et ubeskrivelig bra rykte.Monielle har et ubeskrivelig bra rykte.Monielle har et ubeskrivelig bra rykte.Monielle har et ubeskrivelig bra rykte.Monielle har et ubeskrivelig bra rykte.Monielle har et ubeskrivelig bra rykte.

Trodde det skulle være mye mer styr å få nr.2, men det har gått over all forventning! Mye bedre med alt! Koser med glugg i hjel, skuldrene er senket denne gangen for det hjelper veldig med erfaring! Og så utrolig deilig å se søskenkjærligheten guttene mine i mellom allerede og eldste leker gjerne litt med han og er til hjelp.

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 21:22.