Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Familieliv


Svar
 
LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 04-02-2006, 22:41   #1
Medlem
 
Tjomsa sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Sted: Tromsø
Meldinger: 373
MP Rating: 0% (0)
Tjomsa er fantastisk mot andre.Tjomsa er fantastisk mot andre.Tjomsa er fantastisk mot andre.Tjomsa er fantastisk mot andre.Tjomsa er fantastisk mot andre.Tjomsa er fantastisk mot andre.Tjomsa er fantastisk mot andre.Tjomsa er fantastisk mot andre.Tjomsa er fantastisk mot andre.Tjomsa er fantastisk mot andre.Tjomsa er fantastisk mot andre.
Om å få barn nummer 3

Vi har to barn som var tette: 19 måneder, og dette var planlagt
Dette har vært utrolig stritt og slitsomt. Vi har begge vært enige om at vi ikke vil ha flere, fordi de vi har krever så mye.
En god periode var jeg bestemt på at jeg hadde lyst på et barn til, men en god perode var jeg også fast bestemt på å ikke få flere barn. Mannen har alltid sagt (etter nr.2 kom) at han ikke vil ha flere, og dette er han bestem på.

Men jeg tror (nesten vet) at jeg har lyst på et barn til,men ikke før om ca 2-3 år. Slik at minsten er ca 5-6 år. Dette fordi jeg gjerne vil kunne slappe litt mere av og kose meg med en eventuelt ny baby. Og de eldste kan klare seg greit selv med påkledning, dogåing, leking osv.
Det jeg lurer på, er om det er mange andre som har hatt det slik, at mannen har vært fast bestemt på å ikke få flere barn. Men har ombestemt seg etter en tid?
__________________
Guttene nov-01 juli-03 meg
Tjomsa er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 04-02-2006, 22:53   #2
Supermedlem
 
canisa sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Meldinger: 1,225
MP Rating: 100% (13)
canisa har en strålende fremtid.canisa har en strålende fremtid.canisa har en strålende fremtid.canisa har en strålende fremtid.canisa har en strålende fremtid.canisa har en strålende fremtid.canisa har en strålende fremtid.canisa har en strålende fremtid.canisa har en strålende fremtid.canisa har en strålende fremtid.canisa har en strålende fremtid.
Sv: Om å få barn nummer 3

Vi har tre barn. Mellom de to eldste er det ca. 3 år. Mannen min syntes det var nok, men jeg har alltid ønsket meg (minst) 3 barn og etter noen år fikk jeg ham på gli....
Prinsessa var nesten 5 år da lillesnupp ble født, og det har fungert veldig godt for hele familien.

Lykke til med overtalelsen....
__________________
Canisa





canisa er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 04-02-2006, 23:10   #3
M
Supermedlem
 
M sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2003
Meldinger: 1,453
MP Rating: 0% (0)
M har mye å være stolt av.M har mye å være stolt av.M har mye å være stolt av.M har mye å være stolt av.M har mye å være stolt av.M har mye å være stolt av.M har mye å være stolt av.M har mye å være stolt av.M har mye å være stolt av.M har mye å være stolt av.M har mye å være stolt av.
Sv: Om å få barn nummer 3

Sitat:
Opprinnelig postet av canisa
Vi har tre barn. Mellom de to eldste er det ca. 3 år. Mannen min syntes det var nok, men jeg har alltid ønsket meg (minst) 3 barn og etter noen år fikk jeg ham på gli....
Prinsessa var nesten 5 år da lillesnupp ble født, og det har fungert veldig godt for hele familien.

Lykke til med overtalelsen....
Ligner på vår historie. Vi hadde to barn med 4 års mellomrom. Da yngstemann var et par år kjente jeg at jeg var klar for nr 3. Det var ikke min kjære.Vi snakket om det iblant - og han var like steil

Dette var tema nå og da, og etterhvert kom vi til en slags enighet om at vi lot være å bruke prevensjon, og var det meningn så fikk vi nr 3.

Og det var meningen. Da vi hadde èn på 10 og èn på 6 ble vi foreldre for tredje gang.

Man kan angre på det barnet man ikke prøvde å få, men ikke på det man fikk...(et av argumentene jeg brukte og som slo an )

Lykke til. Håper dere finner frem til en enighet. Resultatet er jo noe dere skal leve med begge to. Uansett er det kjempeviktig at man er enige, og at det blir en felles avgjørelse.

fra 3bm
__________________
Hilsen M - lykkelig mamma til fire fantastiske barn

Live the life you love - love the life you live
M er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 04-02-2006, 23:29   #4
Seniormedlem
 
trollpia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2003
Sted: østfold
Meldinger: 2,710
MP Rating: 0% (0)
trollpia har et ubeskrivelig bra rykte.trollpia har et ubeskrivelig bra rykte.trollpia har et ubeskrivelig bra rykte.trollpia har et ubeskrivelig bra rykte.trollpia har et ubeskrivelig bra rykte.trollpia har et ubeskrivelig bra rykte.trollpia har et ubeskrivelig bra rykte.trollpia har et ubeskrivelig bra rykte.trollpia har et ubeskrivelig bra rykte.trollpia har et ubeskrivelig bra rykte.trollpia har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Om å få barn nummer 3

Vi fikk tre barn på 3.5 år.. stritt er det jo.
Angrer på at vi fikk de så tette.Fordi jeg føler ofte at jeg ikke strekker til.
Gitt nok oppmerksomhet til den enkelte.
__________________
trollpia er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 05-02-2006, 00:06   #5
Medlem
 
Tjomsa sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Sted: Tromsø
Meldinger: 373
MP Rating: 0% (0)
Tjomsa er fantastisk mot andre.Tjomsa er fantastisk mot andre.Tjomsa er fantastisk mot andre.Tjomsa er fantastisk mot andre.Tjomsa er fantastisk mot andre.Tjomsa er fantastisk mot andre.Tjomsa er fantastisk mot andre.Tjomsa er fantastisk mot andre.Tjomsa er fantastisk mot andre.Tjomsa er fantastisk mot andre.Tjomsa er fantastisk mot andre.
Sv: Om å få barn nummer 3

Sitat:
Opprinnelig postet av ashakara
Vi fikk tre barn på 3.5 år.. stritt er det jo.
Angrer på at vi fikk de så tette.Fordi jeg føler ofte at jeg ikke strekker til.
Gitt nok oppmerksomhet til den enkelte.
Kan godt tenke meg at du har har det stritt. Vet bare selv hvordan det har vært med to tette. Jeg kunne ikke tenkt meg et barn til ennå. Minsten skal være minst 5 år.....
__________________
Guttene nov-01 juli-03 meg
Tjomsa er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 05-02-2006, 09:40   #6
Seniormedlem
 
trollpia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2003
Sted: østfold
Meldinger: 2,710
MP Rating: 0% (0)
trollpia har et ubeskrivelig bra rykte.trollpia har et ubeskrivelig bra rykte.trollpia har et ubeskrivelig bra rykte.trollpia har et ubeskrivelig bra rykte.trollpia har et ubeskrivelig bra rykte.trollpia har et ubeskrivelig bra rykte.trollpia har et ubeskrivelig bra rykte.trollpia har et ubeskrivelig bra rykte.trollpia har et ubeskrivelig bra rykte.trollpia har et ubeskrivelig bra rykte.trollpia har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Om å få barn nummer 3

Ja, blir tøft når elste er hyperaktiv og jeg ble alene da minste var 4-5mnd.Og har aleneansvar 24/7.
Men sier jo ikke det blir slik for alle... mange som synes det er flott med 3 tette.
__________________
trollpia er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 05-02-2006, 09:51   #7
Seniormedlem
 
Happii sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2001
Meldinger: 1,750
MP Rating: 0% (0)
Happii har en strålende fremtid.Happii har en strålende fremtid.Happii har en strålende fremtid.Happii har en strålende fremtid.Happii har en strålende fremtid.Happii har en strålende fremtid.Happii har en strålende fremtid.Happii har en strålende fremtid.Happii har en strålende fremtid.Happii har en strålende fremtid.Happii har en strålende fremtid.
Sv: Om å få barn nummer 3

Skjønner godt at det kan være stritt
Mine eldste er det 12 mnd imellom og mellom mellomste og yngste er det 22 mnd og det har vert stritt her også. På 2 år og 10 mnd fikk jeg tre unger!

Jeg har særlig savnet familie i nærheten, hadde jeg hatt slike ressurspersoner som hadde kunnet hjelpe meg innimellom så hadde det vert supert. Nermeste famlie bor i Nordnorge og i Spania
Mannen har jobbet mye og pendlet til jobb. Derfor falt mye på meg. Men heldigvis, når han var hjemme så hjalp han meg med alt

Overgangen fra to til tre var den største omstillingen, men det er hva man blir vant til, man venner seg fort å få blekksprutarmer. Nå er det bare superhærlig med tre tette unger. De er så snille med hverandre og sterkt knyttet alle tre. Det morsomste er å se hvordan de tar seg av minsten på 17mnd. Rørende!

For å overtale mannen din er det lurt å snakke om det innimellom, om hvor mye du ønsker deg en liten baby til Minn han på det innimellom, ikke for ofte. Ønsker deg lykketil

Hvor gamle er foresten barna dine? Jeg synes iallefall det er super hærlig nå som de eldste er 3 og 4 år, de har blitt roligere og det er ikke fult så mye fres som før(nesten da)
Happii er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 05-02-2006, 10:07   #8
Supermedlem
 
Siril sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2004
Sted: Akershus
Meldinger: 696
MP Rating: 0% (0)
Siril er et navn alle kjenner.Siril er et navn alle kjenner.Siril er et navn alle kjenner.Siril er et navn alle kjenner.Siril er et navn alle kjenner.Siril er et navn alle kjenner.Siril er et navn alle kjenner.Siril er et navn alle kjenner.Siril er et navn alle kjenner.Siril er et navn alle kjenner.Siril er et navn alle kjenner.
Sv: Om å få barn nummer 3

Jeg har 18 mnd mellom mine to første,syntes det gikk ganske greit. Hadde sagt til gubben at jeg hadde lyst på 3 stk,så han hadde det i bakhodet,men da de to første kom,hadde han for sin del nok.
Men da den yngste var fire år,ble jeg babysyk. Skikkelig SYK,så babyer ,luktet babyer,drømte om å gå gravid.
Etter tre mnd hint der og sukking,ga han seg,han mente det var best for meg , psykisk. Har ikke angret en dag på det,men jeg ble jo syk en gang til,men gubben steriliserte seg.
__________________
Siril er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 05-02-2006, 10:23   #9
Seniormedlem
 
Spruddle sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2004
Sted: Midt-norge
Meldinger: 1,441
MP Rating: 0% (0)
Spruddle har mye å være stolt av.Spruddle har mye å være stolt av.Spruddle har mye å være stolt av.Spruddle har mye å være stolt av.Spruddle har mye å være stolt av.Spruddle har mye å være stolt av.Spruddle har mye å være stolt av.Spruddle har mye å være stolt av.Spruddle har mye å være stolt av.Spruddle har mye å være stolt av.Spruddle har mye å være stolt av.
Sv: Om å få barn nummer 3

Hos oss er 4 år og 10 mnd mellom de to eldste, og vi var val nesten bestemt på å ikke få flere. Men så ble jeg gravid, og mannen, som egentlig var mest bestemt, er den som tar lettest på det nå. Altså, vi gleder oss begge to, mannen også!! Men det blir sikkert litt slitsomt, for minstemann er nesten 2,5 år når babyen kommer......
__________________
Lilleprinsen kom endelig 29.06.06!
(lillestoreprinsen 2004)
(storeprinsen 1999)
Spruddle er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 07-02-2006, 22:30   #10
Medlem
 
Tjomsa sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Sted: Tromsø
Meldinger: 373
MP Rating: 0% (0)
Tjomsa er fantastisk mot andre.Tjomsa er fantastisk mot andre.Tjomsa er fantastisk mot andre.Tjomsa er fantastisk mot andre.Tjomsa er fantastisk mot andre.Tjomsa er fantastisk mot andre.Tjomsa er fantastisk mot andre.Tjomsa er fantastisk mot andre.Tjomsa er fantastisk mot andre.Tjomsa er fantastisk mot andre.Tjomsa er fantastisk mot andre.
Sv: Om å få barn nummer 3

[quote=Happii

Hvor gamle er foresten barna dine? Jeg synes iallefall det er super hærlig nå som de eldste er 3 og 4 år, de har blitt roligere og det er ikke fult så mye fres som før(nesten da)[/QUOTE]

Eldste er 4 og minste 2,5 år. Men jeg vil vente til minsten er blitt ca 5-6 år.
__________________
Guttene nov-01 juli-03 meg
Tjomsa er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar



Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are


Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 05:04.




Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2009, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.2.0
Alt innhold ©2001-2008 NybaktMamma.com