Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Familieliv

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 08-08-2008, 19:22   #1
Medlem

Linuslove sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Sted: Oslo
Meldinger: 60
MP Rating: 0% (0)
Linuslove er et navn alle kjenner.Linuslove er et navn alle kjenner.Linuslove er et navn alle kjenner.Linuslove er et navn alle kjenner.Linuslove er et navn alle kjenner.Linuslove er et navn alle kjenner.Linuslove er et navn alle kjenner.Linuslove er et navn alle kjenner.Linuslove er et navn alle kjenner.Linuslove er et navn alle kjenner.Linuslove er et navn alle kjenner.
nodoki Redd for at gutten (17mnd) ikke har nok sosial kontakt.

Jeg begynner å bli mer og mer bekymret for at gutten vår ikke har nok kontakt med jevnaldrende/andre barn.
Foreldrene er, mildt sagt, lite sosialt, dvs vi har overhodet ikke noe sosialt nettverk (ja, det finnes, trist nok) utover familien som vi ser iblant.
Før gutten kom var det tragisk nok, men kun vårt problem. Nå går det utover gutten, som jeg mener må da ta skade av det.
Han går i en liten familiebhg med kun 8 barn, herav vil nesten alle være rundt året gammel nå etter ferien. Han trives veldig godt og er egentlig veldig glad i andre barn.
Nå hadde bhg stengt i 6 uker og han har ikke hatt kontakt med noen andre barn i denne perioden i det hele tatt!!
Jeg synes dette er så trist, men vi bare får det ikke til. Vet ikke engang helt hvorfor, vi er ikke så forferdeloge altså.
Har dere noen ideer/tips hvordan man bygger opp et nettverk helt fra skratch av? Føler alltid at folk vi blir kjent med har et stort nok nettverk fra før av og ikke trenger flere venner/bekjente.
Finnes det noen grupper/organisasjoner osv?
Jeg har gitt opp å snakke med mannen min om det altså... men vil ikke at gutten lider :-((. Føler meg så fælt!
Gammel 08-08-2008, 19:33   #2
VIP-Medlem

Tammis sin avatar

Medlem siden: Nov 2004
Sted: Utenfor bygrensen..
Meldinger: 6,417
MP Rating: 100% (1)
Tammis har et ubeskrivelig bra rykte.Tammis har et ubeskrivelig bra rykte.Tammis har et ubeskrivelig bra rykte.Tammis har et ubeskrivelig bra rykte.Tammis har et ubeskrivelig bra rykte.Tammis har et ubeskrivelig bra rykte.Tammis har et ubeskrivelig bra rykte.Tammis har et ubeskrivelig bra rykte.Tammis har et ubeskrivelig bra rykte.Tammis har et ubeskrivelig bra rykte.Tammis har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Redd for at gutten (17mnd) ikke har nok sosial kontakt.

Trist å høre, og du er nok sikkert ikke alene om å ha det slik.

Hvordan bor dere? Er det mange barn i området? Lekeplasser?
Hva med å ta turen dit på ettermiddagene? Barn bare leker sammen hvis de møtes, og da kanskje du blir kjent med noen foreldre også?

Hva med babysvømming, røde kors lekestunder osv osv??

Her på nm er det mange som treffes, uten å ha møtt hverandre før. Egne treffunderforaer nederst på forsiden, er mange her som har "annonsert" etter venner faktisk. Det er bare å ta kontakt med oss, vi biter ikke.

Tammis er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 08-08-2008, 19:41   #3
Veteranmedlem

Lita84 sin avatar

Medlem siden: Nov 2004
Meldinger: 4,754
Blogginnlegg: 18
Lita84 har et ubeskrivelig bra rykte.Lita84 har et ubeskrivelig bra rykte.Lita84 har et ubeskrivelig bra rykte.Lita84 har et ubeskrivelig bra rykte.Lita84 har et ubeskrivelig bra rykte.Lita84 har et ubeskrivelig bra rykte.Lita84 har et ubeskrivelig bra rykte.Lita84 har et ubeskrivelig bra rykte.Lita84 har et ubeskrivelig bra rykte.Lita84 har et ubeskrivelig bra rykte.Lita84 har et ubeskrivelig bra rykte.

Eller åpen barnehage? Jeg vet ikke hvordan det er rundt der du bor, men det må da finnes en eller annen åpen barnehage i Oslo (ser det er der du bor). Eller kanskje menighetene har noen samlingsstunder? Man trenger jo ikke nødvendigvis være veldig Kristen selv, men de er vertfall flink til å samle folk, spesielt barn

Lita84 er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 08-08-2008, 20:30   #4
Veteranmedlem

Bambi sin avatar

Medlem siden: Feb 2006
Meldinger: 3,285
Bambi har et ubeskrivelig bra rykte.Bambi har et ubeskrivelig bra rykte.Bambi har et ubeskrivelig bra rykte.Bambi har et ubeskrivelig bra rykte.Bambi har et ubeskrivelig bra rykte.Bambi har et ubeskrivelig bra rykte.Bambi har et ubeskrivelig bra rykte.Bambi har et ubeskrivelig bra rykte.Bambi har et ubeskrivelig bra rykte.Bambi har et ubeskrivelig bra rykte.Bambi har et ubeskrivelig bra rykte.
Re: Redd for at gutten (17mnd) ikke har nok sosial kontakt.

Å du skulle bodd her, har noen få venner med barn men skulle gjerne kjent flere ja som vi kunne funnet på ting med.
Gammel 08-08-2008, 21:24   #5
Æresmedlem

Athiqa sin avatar

Medlem siden: Aug 2003
Sted: Sandnes
Meldinger: 13,781
Athiqa har et ubeskrivelig bra rykte.Athiqa har et ubeskrivelig bra rykte.Athiqa har et ubeskrivelig bra rykte.Athiqa har et ubeskrivelig bra rykte.Athiqa har et ubeskrivelig bra rykte.Athiqa har et ubeskrivelig bra rykte.Athiqa har et ubeskrivelig bra rykte.Athiqa har et ubeskrivelig bra rykte.Athiqa har et ubeskrivelig bra rykte.Athiqa har et ubeskrivelig bra rykte.Athiqa har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Re: Redd for at gutten (17mnd) ikke har nok sosial kontakt.

Barselgrupper på helsestasjonen eller her på NM!
Jeg har til tross for mange gode venner utenom, fått mange gode venner her de siste årene gjennom treff.

Athiqa er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 09-08-2008, 21:44   #6
Supermedlem

FrøkenS sin avatar

Medlem siden: May 2005
Meldinger: 947
FrøkenS har mye å være stolt av.FrøkenS har mye å være stolt av.FrøkenS har mye å være stolt av.FrøkenS har mye å være stolt av.FrøkenS har mye å være stolt av.FrøkenS har mye å være stolt av.FrøkenS har mye å være stolt av.FrøkenS har mye å være stolt av.FrøkenS har mye å være stolt av.FrøkenS har mye å være stolt av.FrøkenS har mye å være stolt av.

Min erfaring er at barn virkelig kan være gode "isbrytere" for oss voksne Jeg kommer støtt og stadig i snakk med andre foreldre på lekeplasser, bading etc etc. Her vi bor nå, ble vi kjent med mange av naboene rett og slett ved å være ute på lekeplassen med de små.

Synes også tipset om å bruke NM til å bygge opp et lite nettverk er verdt å vurdere!

Lykke til!
FrøkenS er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 09-08-2008, 21:51   #7
Seniormedlem

Medlem siden: Jan 2003
Sted: Trondheim
Meldinger: 1,820
Dimples har en strålende fremtid.Dimples har en strålende fremtid.Dimples har en strålende fremtid.Dimples har en strålende fremtid.Dimples har en strålende fremtid.Dimples har en strålende fremtid.Dimples har en strålende fremtid.Dimples har en strålende fremtid.Dimples har en strålende fremtid.Dimples har en strålende fremtid.Dimples har en strålende fremtid.

Lekeplasser er et flott sted å møte andre på! Vi har truffet veldig mange ute på lekeplassen "vår", men den eneste grunnen til det er at vi er der ofte. Er som regel ut hver dag vår/sommer/høst (hvis vi ikke skal noe annet spesielt, eller ungene er for slitne). Fadderne til prinsessen møtte vi ut på lekeplassen. Vi er like gamle, har barn på samme alder, og går veldig godt i lag. Treffes ofte ennå, selv om de har flyttet et bittelite stykke unna.
Gammel 06-09-2008, 15:53   #8
Seniormedlem

roxette sin avatar

Medlem siden: Jan 2006
Sted: Jørpeland- Rogaland
Meldinger: 2,623
MP Rating: 100% (14)
roxette har et ubeskrivelig bra rykte.roxette har et ubeskrivelig bra rykte.roxette har et ubeskrivelig bra rykte.roxette har et ubeskrivelig bra rykte.roxette har et ubeskrivelig bra rykte.roxette har et ubeskrivelig bra rykte.roxette har et ubeskrivelig bra rykte.roxette har et ubeskrivelig bra rykte.roxette har et ubeskrivelig bra rykte.roxette har et ubeskrivelig bra rykte.roxette har et ubeskrivelig bra rykte.

Ville bare si deg at vi har det som deg. Men jenta vi på 2,5 har nettopp fått full plass i barnehage, i stedet for delt plass som hun har hatt siden hun var 18 mnd...

Jeg bekymrer meg også for om når i det hele tatt mine unger skal få begynt med barneselskap. Vi har heller ingen andre barn i slekta. Men vi lager barn selv, så de får litt sosialitet i hverandre etterhvert. Foreløpig er det mest krangel. Hu eldste bare plager han yngste. River hodet av han osv. Håper det går seg til etterhvert.

Blir vel enklere når ungene er 5- 6 år og kan besøke andre (de ungene de blir kjent med i barnehagen osv... Håper jeg.

roxette er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 06-09-2008, 16:13   #9
VIP-Medlem

Dolly sin avatar

Medlem siden: Jul 2004
Sted: Verdalen i rogaland
Meldinger: 5,205
MP Rating: 100% (1)
Dolly har et ubeskrivelig bra rykte.Dolly har et ubeskrivelig bra rykte.Dolly har et ubeskrivelig bra rykte.Dolly har et ubeskrivelig bra rykte.Dolly har et ubeskrivelig bra rykte.Dolly har et ubeskrivelig bra rykte.Dolly har et ubeskrivelig bra rykte.Dolly har et ubeskrivelig bra rykte.Dolly har et ubeskrivelig bra rykte.Dolly har et ubeskrivelig bra rykte.Dolly har et ubeskrivelig bra rykte.

gå på treff!!! Det var når jeg var på NM-treff jeg ble kjent med min beste veninne!!

Dolly er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 06-09-2008, 18:23   #10
Seniormedlem

Imiles sin avatar

Medlem siden: Sep 2004
Sted: Oslo
Meldinger: 2,408
Imiles har et ubeskrivelig bra rykte.Imiles har et ubeskrivelig bra rykte.Imiles har et ubeskrivelig bra rykte.Imiles har et ubeskrivelig bra rykte.Imiles har et ubeskrivelig bra rykte.Imiles har et ubeskrivelig bra rykte.Imiles har et ubeskrivelig bra rykte.Imiles har et ubeskrivelig bra rykte.Imiles har et ubeskrivelig bra rykte.Imiles har et ubeskrivelig bra rykte.Imiles har et ubeskrivelig bra rykte.

For det første så synes jeg ikke at du skal bekymre deg for dette når ungen din bare er 17 mnd gammel.

Jeg har selv fått et større nettverk gjennom barnehagen som barna mine går i. Barna mine har etterhvert funnet venner (fra 3-årsalder) og vi går nå ofte på besøk hos hverandre. Det er altså barna som fant hverandre først.

Åpen barnehage er vel vanskelig for deg som mange andre foreslår her, siden ditt barn allerede går i familiebarnehage.

Sjekk ut oslokommunes websider. Du finner sikkert aktiviteter for småbarn der. mange tilbyr turn osv. for småbarn. Du kan gå dit med ungen din, og kanskje bli kjent med andre på vei hjem osv....

født september`04 og
født februar `07
med termin i April `09
Imiles er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 07:17.