Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Familieliv

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 06-09-2008, 19:19   #11
Seniormedlem

roxette sin avatar

Medlem siden: Jan 2006
Sted: Jørpeland- Rogaland
Meldinger: 2,623
MP Rating: 100% (14)
roxette har et ubeskrivelig bra rykte.roxette har et ubeskrivelig bra rykte.roxette har et ubeskrivelig bra rykte.roxette har et ubeskrivelig bra rykte.roxette har et ubeskrivelig bra rykte.roxette har et ubeskrivelig bra rykte.roxette har et ubeskrivelig bra rykte.roxette har et ubeskrivelig bra rykte.roxette har et ubeskrivelig bra rykte.roxette har et ubeskrivelig bra rykte.roxette har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Redd for at gutten (17mnd) ikke har nok sosial kontakt.

Sitat:
Opprinnelig postet av Dimples Vis post
Lekeplasser er et flott sted å møte andre på! Vi har truffet veldig mange ute på lekeplassen "vår", men den eneste grunnen til det er at vi er der ofte. Er som regel ut hver dag vår/sommer/høst (hvis vi ikke skal noe annet spesielt, eller ungene er for slitne). Fadderne til prinsessen møtte vi ut på lekeplassen. Vi er like gamle, har barn på samme alder, og går veldig godt i lag. Treffes ofte ennå, selv om de har flyttet et bittelite stykke unna.
I dag var jeg ute å gikk lang tur med ungene. Ingen unger å se. Ikke på lekeplasser og ikke ute i hager, lurer på hvor alle har gjemt seg. Har vært greit vær også i dag...

Det jeg pleier å gjøre iblant er å gå i åpen barnehage, men det er dessverre altfor sjelden, fordi jeg er veldig mye syk, noe som også hindrer meg i å treffe andre med unger...

Men som de andre sier, på lekeplasser eller åpen barnehage er en mulighet

roxette er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 27-09-2008, 00:28   #12
Seniormedlem

lied74 sin avatar

Medlem siden: Apr 2003
Sted: Oslo
Meldinger: 957
MP Rating: 0% (0)
lied74 har en strålende fremtid.lied74 har en strålende fremtid.lied74 har en strålende fremtid.lied74 har en strålende fremtid.lied74 har en strålende fremtid.lied74 har en strålende fremtid.lied74 har en strålende fremtid.lied74 har en strålende fremtid.lied74 har en strålende fremtid.lied74 har en strålende fremtid.lied74 har en strålende fremtid.

Ingen termingruppe her på NM du har kontakt med? Ingen barselgruppe i regi av helsestasjonen fra da dere var i permisjon?

Lekeplasser er faktisk en god anledning, selv om noen her skriver at de ikke fant noen akkurat den dagen. -det å komme seg litt ut og være på en fast plass kan gjøre at barnet ditt føler seg mer "hjemme" der, og etterhvert vil ta kontakt med andre barn som leker der også.

Baby- og barnesvømming foregår også på kveldstid, om du går et sted i nærheten av der du bor kan det jo hende du blir kjent med noen der?

Det viktigste er å la barna bli kjent med barna i første omgang, så får heller dere voksne komme etter.

Det med sosialiseringen går seg stort sett til, det høres ut som om hun har det ganske trygt og godt i barnehagen, og det er ingen dum grobunn for å bli trygg på sine omgivelser, og dermed søke kontakt med andre senere.
Gammel 18-11-2008, 11:49   #13
Juniormedlem

Medlem siden: Jul 2008
Meldinger: 6
Sirene er en ukjent størrelse akkurat nå.

Vi er også litt der, dvs vi har lite nettverk her vi har flyttet. Kjenner igjen opplevelsene dine. Jeg vet vi bør og skal gjøre noe med det, men det har ikke helt klaffet sånn at de gode vennskapene har oppstått. Tror på ingen måte gutten din lider under dette nå så lenge han har nettverk i bhg. På sikt kan det være greit at han har en viss omgangskrets rundt seg, men ikke bekymre deg for dette nå. Synd du ikke holder til i Trondheim!
Sirene er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 18-11-2008, 13:47   #14
Seniormedlem

sjura83 sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Sted: tromsø
Meldinger: 2,311
sjura83 har et ubeskrivelig bra rykte.sjura83 har et ubeskrivelig bra rykte.sjura83 har et ubeskrivelig bra rykte.sjura83 har et ubeskrivelig bra rykte.sjura83 har et ubeskrivelig bra rykte.sjura83 har et ubeskrivelig bra rykte.sjura83 har et ubeskrivelig bra rykte.sjura83 har et ubeskrivelig bra rykte.sjura83 har et ubeskrivelig bra rykte.sjura83 har et ubeskrivelig bra rykte.sjura83 har et ubeskrivelig bra rykte.

Jeg vet at bymisjon (i tromsø i allefall) har mye gøy man kan være med på! Masse flotte turer og arangemang, har selv deltatt på flere helt siden jeg var liten og opp i voksen alder. Anbefaler deg å ta en tlf Ellers så kan du jo om dere har råd melde dere på en aktivitet, der vil både gutten din og du selv få sosial omgang med andre. Du frå prøve å hoppe i det om du skjønner, selv om det ikke er helt deg Jeg har måtta gjort det samme og fikk mange gode venner og bekjente
Gammel 18-11-2008, 14:08   #15
Seniormedlem

TattyTeddy sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Sted: Møre og Romsdal
Meldinger: 1,588
TattyTeddy har en strålende fremtid.TattyTeddy har en strålende fremtid.TattyTeddy har en strålende fremtid.TattyTeddy har en strålende fremtid.TattyTeddy har en strålende fremtid.TattyTeddy har en strålende fremtid.TattyTeddy har en strålende fremtid.TattyTeddy har en strålende fremtid.TattyTeddy har en strålende fremtid.TattyTeddy har en strålende fremtid.TattyTeddy har en strålende fremtid.

Vi har det litt sånn vi også..

men ser du bor i oslo, så det burde være mye mer tilbud en kan henge seg med på..

Her er det 10 hus og ca 25-30 innbyggere.. og uten bil kommer jeg meg ikke særlig langt. Det er bare 2 andre barn her som er 3 ganger eldre enn våre, men de er nå innom rett som det er. De er veldig glad de har fått en plass de kan stikke innom etter skolen.

Men vi er sikkert veldig dårlig på å ta kontakt med andre for å møtes vi også. Føler jeg prøver av og til, men så passer det ikke der og da.. Så blir det bare utsatt og utsatt!

Treff, babysvømming og slike ting er nok toppen hvis du har tid å gå på slikt! Treffer helt sikkert noen som er i samme situasjon og kunne tenkt litt mer kontakt med andre!

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 11:16.