Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Helse og velvære > Forebyggende helse

Svar

Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 30-10-2009, 09:42   #1
Supermedlem

Sahina sin avatar

Medlem siden: May 2007
Meldinger: 1,114
MP Rating: 0% (0)
Sahina har en strålende fremtid.Sahina har en strålende fremtid.Sahina har en strålende fremtid.Sahina har en strålende fremtid.Sahina har en strålende fremtid.Sahina har en strålende fremtid.Sahina har en strålende fremtid.Sahina har en strålende fremtid.Sahina har en strålende fremtid.Sahina har en strålende fremtid.Sahina har en strålende fremtid.
Barn og svineinfluensavaksinen

Jeg har selv tatt vaksinen, for 3 dager siden, og har skikkelig vondt der stikket ble satt, det er hovent og klør.

Dere som har satt vaksinen på barna, hvodan gikk det? Mye vondt?

Jeg gruer meg til å sette vaksinen på dem om de skal få det like vondt som jeg....

Lykkelig er den
som kan glede seg over sine barn.
Thomas Fuller
Sahina er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 30-10-2009, 10:53   #2
Supermedlem

Ra-punzel sin avatar

Medlem siden: Jun 2004
Sted: Møre og Romsdal
Meldinger: 1,024
Ra-punzel har et ubeskrivelig bra rykte.Ra-punzel har et ubeskrivelig bra rykte.Ra-punzel har et ubeskrivelig bra rykte.Ra-punzel har et ubeskrivelig bra rykte.Ra-punzel har et ubeskrivelig bra rykte.Ra-punzel har et ubeskrivelig bra rykte.Ra-punzel har et ubeskrivelig bra rykte.Ra-punzel har et ubeskrivelig bra rykte.Ra-punzel har et ubeskrivelig bra rykte.Ra-punzel har et ubeskrivelig bra rykte.Ra-punzel har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Barn og svineinfluensavaksinen

Mine to som har tatt den er helt ok. De tok den på onsdag, og de har hatt litt vondt i armen. I tillegg var minste på snart 3 litt urolig den første natten. Største på 8 sa at hun var litt sliten, selv om hun ikke hadde gjort noe som skulle tilsi at hun var sliten.
Hører det er mange voksne som har hatt veldig vondt i armen, men ingen unger som har hatt så vondt. Kanskje det er verre med de voksne? (Får ikke voksne en større dose også? )
Gammel 01-11-2009, 09:37   #3
Supermedlem

Medlem siden: Feb 2007
Meldinger: 1,061
Frida* har et ubeskrivelig bra rykte.Frida* har et ubeskrivelig bra rykte.Frida* har et ubeskrivelig bra rykte.Frida* har et ubeskrivelig bra rykte.Frida* har et ubeskrivelig bra rykte.Frida* har et ubeskrivelig bra rykte.Frida* har et ubeskrivelig bra rykte.Frida* har et ubeskrivelig bra rykte.Frida* har et ubeskrivelig bra rykte.Frida* har et ubeskrivelig bra rykte.Frida* har et ubeskrivelig bra rykte.

Sitat:
Opprinnelig postet av Ra-punzel Vis post
Mine to som har tatt den er helt ok. De tok den på onsdag, og de har hatt litt vondt i armen. I tillegg var minste på snart 3 litt urolig den første natten. Største på 8 sa at hun var litt sliten, selv om hun ikke hadde gjort noe som skulle tilsi at hun var sliten.
Hører det er mange voksne som har hatt veldig vondt i armen, men ingen unger som har hatt så vondt. Kanskje det er verre med de voksne? (Får ikke voksne en større dose også? )
Jepp Alle fra og med 10 år får 0,5 ml; de under får 0,25 ml...
Frida* er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 01-11-2009, 11:01   #4
Seniormedlem

Høns sin avatar

Medlem siden: Jul 2003
Sted: Oslo
Meldinger: 2,118
Høns har et ubeskrivelig bra rykte.Høns har et ubeskrivelig bra rykte.Høns har et ubeskrivelig bra rykte.Høns har et ubeskrivelig bra rykte.Høns har et ubeskrivelig bra rykte.Høns har et ubeskrivelig bra rykte.Høns har et ubeskrivelig bra rykte.Høns har et ubeskrivelig bra rykte.Høns har et ubeskrivelig bra rykte.Høns har et ubeskrivelig bra rykte.Høns har et ubeskrivelig bra rykte.

Her har de så langt ikke bært noe ubehag eller bivirkninger hos store kylling. *bankibordet*
Gammel 01-11-2009, 12:03   #5
Seniormedlem

Cinaen sin avatar

Medlem siden: Sep 2002
Sted: Øvre Romerike
Meldinger: 1,596
Cinaen har en strålende fremtid.Cinaen har en strålende fremtid.Cinaen har en strålende fremtid.Cinaen har en strålende fremtid.Cinaen har en strålende fremtid.Cinaen har en strålende fremtid.Cinaen har en strålende fremtid.Cinaen har en strålende fremtid.Cinaen har en strålende fremtid.Cinaen har en strålende fremtid.Cinaen har en strålende fremtid.

Sitat:
Opprinnelig postet av Frida* Vis post
Jepp Alle fra og med 10 år får 0,5 ml; de under får 0,25 ml...
Det stemmer ikke, barn under 10 år skal ha en dobbel dose av 0,5 ml med 3 ukers mellom rom. En dose er 0,5 ml og ikke 0,25 ml.
Cinaen er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 01-11-2009, 12:08   #6
Seniormedlem

Høns sin avatar

Medlem siden: Jul 2003
Sted: Oslo
Meldinger: 2,118
Høns har et ubeskrivelig bra rykte.Høns har et ubeskrivelig bra rykte.Høns har et ubeskrivelig bra rykte.Høns har et ubeskrivelig bra rykte.Høns har et ubeskrivelig bra rykte.Høns har et ubeskrivelig bra rykte.Høns har et ubeskrivelig bra rykte.Høns har et ubeskrivelig bra rykte.Høns har et ubeskrivelig bra rykte.Høns har et ubeskrivelig bra rykte.Høns har et ubeskrivelig bra rykte.

Sitat:
Opprinnelig postet av Cinaen Vis post
Det stemmer ikke, barn under 10 år skal ha en dobbel dose av 0,5 ml med 3 ukers mellom rom. En dose er 0,5 ml og ikke 0,25 ml.
Barn under 10 år får 0.25 ml og skal ha to doser med minst 3 ukers mellomrom dvs total 0.5 ml. Sjekk opp ting før du uttaler deg.
Gammel 01-11-2009, 12:10   #7
Supermedlem

Medlem siden: Feb 2007
Meldinger: 1,061
Frida* har et ubeskrivelig bra rykte.Frida* har et ubeskrivelig bra rykte.Frida* har et ubeskrivelig bra rykte.Frida* har et ubeskrivelig bra rykte.Frida* har et ubeskrivelig bra rykte.Frida* har et ubeskrivelig bra rykte.Frida* har et ubeskrivelig bra rykte.Frida* har et ubeskrivelig bra rykte.Frida* har et ubeskrivelig bra rykte.Frida* har et ubeskrivelig bra rykte.Frida* har et ubeskrivelig bra rykte.

Sitat:
Opprinnelig postet av Høns Vis post
Barn under 10 år får 0.25 ml og skal ha to doser med minst 3 ukers mellomrom dvs total 0.5 ml. Sjekk opp ting før du uttaler deg.

Det er viktig at man vet fakta når man uttaler seg...

Vi har hatt to vaksinedager allerede og satt mange vaksiner på barn under 10...

Sist endret av Frida*; 01-11-2009 kl 12:12.
Frida* er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 01-11-2009, 12:38   #8
Supermedlem

yvma78 sin avatar

Medlem siden: Oct 2004
Sted: akershus
Meldinger: 765
yvma78 har mye å være stolt av.yvma78 har mye å være stolt av.yvma78 har mye å være stolt av.yvma78 har mye å være stolt av.yvma78 har mye å være stolt av.yvma78 har mye å være stolt av.yvma78 har mye å være stolt av.yvma78 har mye å være stolt av.yvma78 har mye å være stolt av.yvma78 har mye å være stolt av.yvma78 har mye å være stolt av.

jeg og minsten tok den på fredag

Ble først veldig trøtt,sov to timer når vi kom hjem på dagen.På kvelden fikk jeg feber,influensa følelse,hodeværk.og vont i armen.Dette varte fredag og lørdag.

Minsten fikk feber,vont i armen,hodeværk,og magevont....i natt hadde han forferdelig falsk krupp,har ikke hatt siden i vinter...men hadde det MYE første 2årene sine...feber,magevont enda (søndag)ikke matlyst.

yvma78 er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 01-11-2009, 14:03   #9
Seniormedlem

Cinaen sin avatar

Medlem siden: Sep 2002
Sted: Øvre Romerike
Meldinger: 1,596
Cinaen har en strålende fremtid.Cinaen har en strålende fremtid.Cinaen har en strålende fremtid.Cinaen har en strålende fremtid.Cinaen har en strålende fremtid.Cinaen har en strålende fremtid.Cinaen har en strålende fremtid.Cinaen har en strålende fremtid.Cinaen har en strålende fremtid.Cinaen har en strålende fremtid.Cinaen har en strålende fremtid.

Ojj, da har de to minste fått for store doser og ikke rart at min sønn ligger nede for telling med influensasymptomer( høy feber, hodepine, oppkast, magevondt) og heldigvis har det gått bra med minste frøkna. Så de skal værtfall ikke få noe mere av denne vaksinen.
Beklager at jeg utalte meg over noe som jeg har fått beskjed hva som var riktig og vi skulle komme tilbake om 3 uker, men det skal vi ikke gjøre. Jeg googlet litt å fant info på doseringen og angrer nå at jeg ikke har googlet før. Trodde de viste hvordan det doseringen var. Skal ringe dit å si i fra om mandagen.

Dosering hos barn
  • 6 måneder-9 år: halv voksendose (0.25ml) av Pandemrix. Anbefalingene er basert på kliniske data for modellvaksinen (H5N1) i aldersgruppen 3-9 år.
  • 10 år-17 år: full voksendose av Pandemrix kan gis, men doseringen bør også vurderes i lys av sikkerhets- og immunogenisitetsdata fra barn i alderen 3-9 år.
  • Focetria kan gis som full voksendose til alle aldersgrupper.
Cinaen er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 01-11-2009, 14:19   #10
Veteranmedlem

ankimor81 sin avatar

Medlem siden: Jan 2005
Sted: ski kommune
Meldinger: 3,314
ankimor81 har et ubeskrivelig bra rykte.ankimor81 har et ubeskrivelig bra rykte.ankimor81 har et ubeskrivelig bra rykte.ankimor81 har et ubeskrivelig bra rykte.ankimor81 har et ubeskrivelig bra rykte.ankimor81 har et ubeskrivelig bra rykte.ankimor81 har et ubeskrivelig bra rykte.ankimor81 har et ubeskrivelig bra rykte.ankimor81 har et ubeskrivelig bra rykte.ankimor81 har et ubeskrivelig bra rykte.ankimor81 har et ubeskrivelig bra rykte.

Jeg og barna har tatt den, jeg gg han på 5 har hatt litt vondt og litt influensa symptomer, men etter 2 dager er det nå borte. Jeg er litt øm og får ikke brukt armen skikkelig , men han har det helt fint nå. Hun på 3 reagerte ikke noe
Svar

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are Av
Pingbacks are Av
Refbacks are Av

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 16:12.