Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Helse og velvære > Forebyggende helse


Svar
 
Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 29-01-2009, 18:36   #1
VIP-Medlem
 
Strikkis sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Meldinger: 8,199
MP Rating: 0% (0)
Strikkis har et ubeskrivelig bra rykte.Strikkis har et ubeskrivelig bra rykte.Strikkis har et ubeskrivelig bra rykte.Strikkis har et ubeskrivelig bra rykte.Strikkis har et ubeskrivelig bra rykte.Strikkis har et ubeskrivelig bra rykte.Strikkis har et ubeskrivelig bra rykte.Strikkis har et ubeskrivelig bra rykte.Strikkis har et ubeskrivelig bra rykte.Strikkis har et ubeskrivelig bra rykte.Strikkis har et ubeskrivelig bra rykte.
begynner NESTEN å tvile på vaksinen..

Oskar tok 5 mnds vaksinen for en uke siden. Han har vært helt grusom siden da.. kastet opp kveldsgrøten sin hver kveld nesten og vært grinete og lei, og markete og har ikke fått sovet på dagen nesten.. han har sovet max 30 min av gangen..

i alle dager, noen som har opplevd det samme etter en vaksine?
__________________
En stor og en liten. sept-2003 og juli-2008


Strikkis er pålogget nå   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 29-01-2009, 19:34   #2
Veteranmedlem
 
Kathinka sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2003
Sted: Harstad
Meldinger: 4,143
MP Rating: 0% (0)
Kathinka har et ubeskrivelig bra rykte.Kathinka har et ubeskrivelig bra rykte.Kathinka har et ubeskrivelig bra rykte.Kathinka har et ubeskrivelig bra rykte.Kathinka har et ubeskrivelig bra rykte.Kathinka har et ubeskrivelig bra rykte.Kathinka har et ubeskrivelig bra rykte.Kathinka har et ubeskrivelig bra rykte.Kathinka har et ubeskrivelig bra rykte.Kathinka har et ubeskrivelig bra rykte.Kathinka har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: begynner NESTEN å tvile på vaksinen..

Minstemann fikk 3mndvaksina nå på mandag(utsatt pga sykdom), og hadde han nå ikke puppenekt fra før av så har han hvertfall fått det x2 nå. Og han har også sovet mindre enn vanlig. Bare håper det går seg til igjen...veldig snart...
__________________
Kathinka og gutta
'99, '02, '05 og sept '08
Kathinka er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 29-01-2009, 21:16   #3
Seniormedlem
 
Huldra sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2001
Sted: Telemark
Meldinger: 2,119
MP Rating: 0% (0)
Huldra har en strålende fremtid.Huldra har en strålende fremtid.Huldra har en strålende fremtid.Huldra har en strålende fremtid.Huldra har en strålende fremtid.Huldra har en strålende fremtid.Huldra har en strålende fremtid.Huldra har en strålende fremtid.Huldra har en strålende fremtid.Huldra har en strålende fremtid.Huldra har en strålende fremtid.
Sv: begynner NESTEN å tvile på vaksinen..

Jeg har hørt flere si at ungene har blitt skikkelig "rare" ca. et par uker etter vaksina. Selv ble hun bare irritert og dårlig samme kvelden.
Men jeg gruer meg for neste sprøyte siden så mange reagerer.
__________________
Bror juli -98 og Søster juni -01 og Lillesøster 19. sept -08
Huldra er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 29-01-2009, 21:22   #4
VIP-Medlem
 
Strikkis sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Meldinger: 8,199
MP Rating: 0% (0)
Strikkis har et ubeskrivelig bra rykte.Strikkis har et ubeskrivelig bra rykte.Strikkis har et ubeskrivelig bra rykte.Strikkis har et ubeskrivelig bra rykte.Strikkis har et ubeskrivelig bra rykte.Strikkis har et ubeskrivelig bra rykte.Strikkis har et ubeskrivelig bra rykte.Strikkis har et ubeskrivelig bra rykte.Strikkis har et ubeskrivelig bra rykte.Strikkis har et ubeskrivelig bra rykte.Strikkis har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: begynner NESTEN å tvile på vaksinen..

herlighet.. er nesten så jeg ikke vil han skal ta flere vaksiner.. jeg vet jo at det er det beste, men forferdelig hvis det blir enda værre neste gang..
__________________
En stor og en liten. sept-2003 og juli-2008


Strikkis er pålogget nå   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 01-02-2009, 18:05   #5
Veteranmedlem
 
saki78 sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Sted: Bergen
Meldinger: 3,879
MP Rating: 0% (0)
saki78 har et ubeskrivelig bra rykte.saki78 har et ubeskrivelig bra rykte.saki78 har et ubeskrivelig bra rykte.saki78 har et ubeskrivelig bra rykte.saki78 har et ubeskrivelig bra rykte.saki78 har et ubeskrivelig bra rykte.saki78 har et ubeskrivelig bra rykte.saki78 har et ubeskrivelig bra rykte.saki78 har et ubeskrivelig bra rykte.saki78 har et ubeskrivelig bra rykte.saki78 har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: begynner NESTEN å tvile på vaksinen..

Er jo ikke sikkert at han reagerer like mye neste gang.. Brage reagerte litt på 1.dosen ved 3mnds kontrollen, men ikke noe særlig på neste. Gard reagerte ikke på noen av trippelvaksinene, men fikk vondt og feber av MMR da han var 15mnd
__________________
Gard 31.05.06 Brage 14.07.08
saki78 er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 01-02-2009, 18:13   #6
Veteranmedlem
 
Kathinka sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2003
Sted: Harstad
Meldinger: 4,143
MP Rating: 0% (0)
Kathinka har et ubeskrivelig bra rykte.Kathinka har et ubeskrivelig bra rykte.Kathinka har et ubeskrivelig bra rykte.Kathinka har et ubeskrivelig bra rykte.Kathinka har et ubeskrivelig bra rykte.Kathinka har et ubeskrivelig bra rykte.Kathinka har et ubeskrivelig bra rykte.Kathinka har et ubeskrivelig bra rykte.Kathinka har et ubeskrivelig bra rykte.Kathinka har et ubeskrivelig bra rykte.Kathinka har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: begynner NESTEN å tvile på vaksinen..

Minstemann her er fortsatt syk og dårlig En uke siden vaksinen i morgen...

Jeg og mannen har bestemt å om ikke kutte helt så utsette resten av vaksinene.
Skal snakke litt nærmere med HS om det også, og rapportere hvilke reksjoner han har hatt.

Vi føler oss ganske sikre på at det er vaksinen, for det bare litt for tilfeldig at det hele skulle starte den kvelden samme dag han fikk vaksina, og ingen av oss andre i familien har vært eller er syke. Og det da ikke så ofte at babyen er den som blir syk først, han blir jo gjerne smittet av eldre søsken eller foreldre.
__________________
Kathinka og gutta
'99, '02, '05 og sept '08
Kathinka er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 01-02-2009, 18:38   #7
Seniormedlem
 
Tash sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Sted: sør/vest
Meldinger: 2,622
MP Rating: 0% (0)
Tash har et ubeskrivelig bra rykte.Tash har et ubeskrivelig bra rykte.Tash har et ubeskrivelig bra rykte.Tash har et ubeskrivelig bra rykte.Tash har et ubeskrivelig bra rykte.Tash har et ubeskrivelig bra rykte.Tash har et ubeskrivelig bra rykte.Tash har et ubeskrivelig bra rykte.Tash har et ubeskrivelig bra rykte.Tash har et ubeskrivelig bra rykte.Tash har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: begynner NESTEN å tvile på vaksinen..

Sitat:
Opprinnelig postet av Kathinka Vis post
Vi føler oss ganske sikre på at det er vaksinen, for det bare litt for tilfeldig at det hele skulle starte den kvelden samme dag han fikk vaksina, og ingen av oss andre i familien har vært eller er syke. Og det da ikke så ofte at babyen er den som blir syk først, han blir jo gjerne smittet av eldre søsken eller foreldre.
Jeg skal ikke påstå at det ikke er vaksinen som gjør han syk, men jeg mener nå at det er veldig vanlig at barn blir syke selv om søsken eller foreldre ikke er det. Nå har lillemann vært syk 2 ganger og ingen av gangen har vi andre vært syke. Søsken og vi voksne tar med oss smitte hjem, uten selv å bli syke.

Det er også viktig å tenke på at barnas imunforsvar er litt nede i tiden etter vaksinen - så de kan kanskje lettere bli smittet av sykdommer. Jeg behandler alltid vaksinerte barn som "syke"; tar dem ikke med ut, holder de mest mulig i ro osv i noen dager.
__________________
Alt før du var unnfanget, var du ønsket -
Alt før du var født, var du elsket -
Fra den første gang jeg så deg kunne jeg gitt mitt liv for ditt.


93, 96, 99 og 08
Tash er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 01-02-2009, 19:05   #8
Medlem
 
Mille82 sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Meldinger: 233
Blogginnlegg: 10
MP Rating: 0% (0)
Mille82 har en strålende fremtid.Mille82 har en strålende fremtid.Mille82 har en strålende fremtid.Mille82 har en strålende fremtid.Mille82 har en strålende fremtid.Mille82 har en strålende fremtid.Mille82 har en strålende fremtid.Mille82 har en strålende fremtid.Mille82 har en strålende fremtid.Mille82 har en strålende fremtid.Mille82 har en strålende fremtid.
Sv: begynner NESTEN å tvile på vaksinen..

Vesla mi fikk feber, og har i ettertid sovet dårlig/urolig etter vaksinen, spist mindre og vært litt småforkjøla.. men jeg tror ikke det har noe med vaksinen å gjøre. Jeg var nok bare ekstra oppmerksom

Jeg vil tro at "sykodommen" oppstår tilfeldig i samme tidsrom som barnet får vaksine *dog sefølgelig med noen unntak*


linkprof. dr. Babill Stray-Pedersen, spesialist i kvinnesykdommer og fødselslære, Rikshospitalet

Barn i vaksinasjonsprogrammet i Norge mottar hyppige vaksinasjoner fra 3 til 15 måneders alder. I denne perioden vil et barn naturlig nok gjemnnomgå en del infeksjoner. Noen av disse vil komme i tiden rundt et vaksinetidspunkt uten at det trenger å være noen direkte sammenheng. I tillegg kan skader og medfødte sykdommer gi seg utslag i at barnet ikke utvikler seg som forventet. Dette er symptomer som ikke nødvendigvis oppdages de første ukene etter fødselen, men som sammenfaller i tid med vaksinasjonsprogrammet. Enkelte foreldre vil da knytte barnets sykdom til vaksinasjonen
Når en i store undersøkelser ser på flere årskull med barn viser det seg at det er forsvinnende liten fare for å få en alvorlig bivirking etter vaksinering. Når jeg snakker om alvorlige bivirkninger mener jeg svikt i fysisk og mental utvikling, alvorlig allergisk reaksjon med pustebesvær og død. I 1999 ble det gitt minst 1,5 millioner vaksinedoser i Norge, derav over 800 000 i barnevaksinasjonprogrammet. Forekomsten av meldte komplikasjoner var 1 per 100 000 doser, og det ble ikke registrert dødsfall eller varige men etter vaksinasjon.
Utviklingen av vaksiner er et av de viktigeste fremskrittene innen medisin. Det har medført en svært stor nedgang i barnedødeligheten og dermed en økning av levetiden i befolkningen. Alvorlige sykdommer som bla. meslinger, røde hunder og stivkrampe ser en nesten ikke lenger i Norge. Når sykdommene ikke lenger er en fare for den enkelte, kan det være vanskelig å være motivert for å vaksinere barnet sitt. Men de sykdommene vi vaksinerer barna våre mot er ikke utryddet, og det enkelte barn har betydelig økt risiko for å få alvorlig sykdom om barnet blir utsatt for smitte uten å være vaksinert. I tillegg bør en vaksinere barnet sitt av solidaritetshensyn til andre barn. Om ditt barn er smittebærer, kan det overføre sykdommen til andre barn. Etter at færre barn ble vaksinert mot meslinger i Irland har en sett en voldsom økning av denne sykdommen, og i enkelte tilfeller har sykdommen hatt dødelig utfall.
__________________
Det som er rett for meg, trenger ikke å være rett for deg
Mille82 er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 01-02-2009, 19:05   #9
VIP-Medlem
 
Strikkis sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Meldinger: 8,199
MP Rating: 0% (0)
Strikkis har et ubeskrivelig bra rykte.Strikkis har et ubeskrivelig bra rykte.Strikkis har et ubeskrivelig bra rykte.Strikkis har et ubeskrivelig bra rykte.Strikkis har et ubeskrivelig bra rykte.Strikkis har et ubeskrivelig bra rykte.Strikkis har et ubeskrivelig bra rykte.Strikkis har et ubeskrivelig bra rykte.Strikkis har et ubeskrivelig bra rykte.Strikkis har et ubeskrivelig bra rykte.Strikkis har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: begynner NESTEN å tvile på vaksinen..

oskar er enda ikke helt i form og vi tok vaksinen på forrige torsdag.. jeg syns det er horribelt.. kommer garantert til å utsette vaksinene.. vi skal ta alle, men f.eks mmr skal vi utsette til han er 2 år.

det begynte med feber dagen etter vaksinen, så var han grinete og hadde ubehag et par dager, han sover dårlig og lite om gangen og har vanskelig for å finne roen, så begynte han å spy, det er ikke omgang syke og jeg tviler på det er melkeintoleranse selv om jeg har tenkt litt på det også. han er enda ikke heeelt seg selv enda.. jeg er så lei meg.. hva om han aldri blir seg selv da???
__________________
En stor og en liten. sept-2003 og juli-2008


Strikkis er pålogget nå   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 01-02-2009, 19:13   #10
Veteranmedlem
 
Kathinka sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2003
Sted: Harstad
Meldinger: 4,143
MP Rating: 0% (0)
Kathinka har et ubeskrivelig bra rykte.Kathinka har et ubeskrivelig bra rykte.Kathinka har et ubeskrivelig bra rykte.Kathinka har et ubeskrivelig bra rykte.Kathinka har et ubeskrivelig bra rykte.Kathinka har et ubeskrivelig bra rykte.Kathinka har et ubeskrivelig bra rykte.Kathinka har et ubeskrivelig bra rykte.Kathinka har et ubeskrivelig bra rykte.Kathinka har et ubeskrivelig bra rykte.Kathinka har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: begynner NESTEN å tvile på vaksinen..

Sitat:
Opprinnelig postet av Tash Vis post
Jeg skal ikke påstå at det ikke er vaksinen som gjør han syk, men jeg mener nå at det er veldig vanlig at barn blir syke selv om søsken eller foreldre ikke er det. Nå har lillemann vært syk 2 ganger og ingen av gangen har vi andre vært syke. Søsken og vi voksne tar med oss smitte hjem, uten selv å bli syke.
Ja, klart det kan skje, men som regel hos oss så har babyen blitt syk etter noen andre i familien har vært syk.

Sitat:
Opprinnelig postet av Tash Vis post
Det er også viktig å tenke på at barnas imunforsvar er litt nede i tiden etter vaksinen - så de kan kanskje lettere bli smittet av sykdommer. Jeg behandler alltid vaksinerte barn som "syke"; tar dem ikke med ut, holder de mest mulig i ro osv i noen dager.
Det gjør også, jeg
__________________
Kathinka og gutta
'99, '02, '05 og sept '08
Kathinka er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar



Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are Av
Pingbacks are Av
Refbacks are Av


Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 21:05.




Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2009, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.2.0
Alt innhold ©2001-2008 NybaktMamma.com