Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Helse og velvære > Forebyggende helse
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 16-11-2008, 12:14   #1
Veteranmedlem

Bergensis sin avatar

Medlem siden: Jul 2002
Sted: Ikkje i Bergen
Meldinger: 4,635
MP Rating: 100% (4)
Bergensis har et ubeskrivelig bra rykte.Bergensis har et ubeskrivelig bra rykte.Bergensis har et ubeskrivelig bra rykte.Bergensis har et ubeskrivelig bra rykte.Bergensis har et ubeskrivelig bra rykte.Bergensis har et ubeskrivelig bra rykte.Bergensis har et ubeskrivelig bra rykte.Bergensis har et ubeskrivelig bra rykte.Bergensis har et ubeskrivelig bra rykte.Bergensis har et ubeskrivelig bra rykte.Bergensis har et ubeskrivelig bra rykte.
Bør bamsen i karantene?

Fredag var det endeleg Storesøster sin tur til å ha klassebamsen med seg heim i helga. Det har vore stor stas. Han har hatt eige fat, glas og bestikk til middag, han har hatt eiga pute og dyne i senga og han fekk eiga skål med lørdagsgodt i går.

I helga har me hatt omgangssjuka i hus. Trudde i det lengste at storesøster skulle slippe unna, men ho har no kasta opp sidan i 2 tida i natt. Bamsen er utan "skader" heldigvis.

Eg er passe nevrotisk når det kjem til oppkast og no lurer eg på om han bør i karantene før han skal tilbake på skulen. Vil så gjerne unngå å smitte dei andre i klassenKlikk på bildet for å se det i full størrelse.

Skal me ha han heima nokre dagar først?

Er eg heilt på bærtur når eg tenker sånn?

Lillebror 2007
Bergensis er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 16-11-2008, 12:30   #2
k&j
Supermedlem

Medlem siden: Jul 2002
Meldinger: 1,260
MP Rating: 0% (0)
k&j har et ubeskrivelig bra rykte.k&j har et ubeskrivelig bra rykte.k&j har et ubeskrivelig bra rykte.k&j har et ubeskrivelig bra rykte.k&j har et ubeskrivelig bra rykte.k&j har et ubeskrivelig bra rykte.k&j har et ubeskrivelig bra rykte.k&j har et ubeskrivelig bra rykte.k&j har et ubeskrivelig bra rykte.k&j har et ubeskrivelig bra rykte.k&j har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Bør bamsen i karantene?

Har egentlig ikke peiling, men jeg ville jo tro at bamsen kan gå skolen når storesøster kan gå på skolen igjen...
Gammel 16-11-2008, 12:59   #3
Juniormedlem

Medlem siden: Aug 2008
Meldinger: 8
mico er en ukjent størrelse akkurat nå.

Jeg synes dette er fornuftig tenkt Egentlig bør bamse kokes. Har han vært i nærheten av der det kastes opp, eller hvis datteren din har lekt med han, så må man regne med at han er blitt infisert. Datteren din må være hjemme fra skolen to døgn etter at hun er blitt frisk for å unngå å smitte de andre.
Hvor lenge smitten sitter i bamsen vet jeg ikke, men slike virus har en evne til å overleve ganske lenge.
mico er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 16-11-2008, 13:46   #4
Veteranmedlem

Medlem siden: Aug 2004
Sted: Rogaland
Meldinger: 4,413
Everio har et ubeskrivelig bra rykte.Everio har et ubeskrivelig bra rykte.Everio har et ubeskrivelig bra rykte.Everio har et ubeskrivelig bra rykte.Everio har et ubeskrivelig bra rykte.Everio har et ubeskrivelig bra rykte.Everio har et ubeskrivelig bra rykte.Everio har et ubeskrivelig bra rykte.Everio har et ubeskrivelig bra rykte.Everio har et ubeskrivelig bra rykte.Everio har et ubeskrivelig bra rykte.

Med tanke på hvor mange steder disse bamsene er, hadde jeg uansett vasket den, når det var vår tur til å ha besøk
Gammel 16-11-2008, 20:46   #5
Veteranmedlem

lucifine sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Sted: Sørlandet
Meldinger: 4,049
MP Rating: 100% (1)
lucifine har et ubeskrivelig bra rykte.lucifine har et ubeskrivelig bra rykte.lucifine har et ubeskrivelig bra rykte.lucifine har et ubeskrivelig bra rykte.lucifine har et ubeskrivelig bra rykte.lucifine har et ubeskrivelig bra rykte.lucifine har et ubeskrivelig bra rykte.lucifine har et ubeskrivelig bra rykte.lucifine har et ubeskrivelig bra rykte.lucifine har et ubeskrivelig bra rykte.lucifine har et ubeskrivelig bra rykte.

Signerer Everio jeg
Gammel 16-11-2008, 22:57   #6
Medlem

Spentmamma sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Meldinger: 289
Spentmamma er fantastisk mot andre.Spentmamma er fantastisk mot andre.Spentmamma er fantastisk mot andre.Spentmamma er fantastisk mot andre.Spentmamma er fantastisk mot andre.Spentmamma er fantastisk mot andre.Spentmamma er fantastisk mot andre.Spentmamma er fantastisk mot andre.Spentmamma er fantastisk mot andre.Spentmamma er fantastisk mot andre.Spentmamma er fantastisk mot andre.

Ville slengt den i fryseren over natta jeg
Gammel 16-11-2008, 23:04   #7
Seniormedlem

IMAK sin avatar

Medlem siden: Apr 2005
Sted: Sandnes
Meldinger: 2,063
IMAK har et ubeskrivelig bra rykte.IMAK har et ubeskrivelig bra rykte.IMAK har et ubeskrivelig bra rykte.IMAK har et ubeskrivelig bra rykte.IMAK har et ubeskrivelig bra rykte.IMAK har et ubeskrivelig bra rykte.IMAK har et ubeskrivelig bra rykte.IMAK har et ubeskrivelig bra rykte.IMAK har et ubeskrivelig bra rykte.IMAK har et ubeskrivelig bra rykte.IMAK har et ubeskrivelig bra rykte.

Aner ikke hvilken bamse dette er, men de fleste bamser står det vel håndvask eller 40 grader på?
Fryseren + en tur i vaskemaskinen på 40 grader, så er vel bamsen klar for skolen igjen?
Gammel 17-11-2008, 00:45   #8
Supermedlem

Medlem siden: Jun 2007
Sted: Ute ved kysten
Meldinger: 504
Veslevensen har en strålende fremtid.Veslevensen har en strålende fremtid.Veslevensen har en strålende fremtid.Veslevensen har en strålende fremtid.Veslevensen har en strålende fremtid.Veslevensen har en strålende fremtid.Veslevensen har en strålende fremtid.Veslevensen har en strålende fremtid.Veslevensen har en strålende fremtid.Veslevensen har en strålende fremtid.Veslevensen har en strålende fremtid.

Sitat:
Opprinnelig postet av Everio Vis post
Med tanke på hvor mange steder disse bamsene er, hadde jeg uansett vasket den, når det var vår tur til å ha besøk

I utgangspunktet er jeg veldig enig, men jeg tror nok kanskje ikke helgebesøket hadde vært like stor stas om han tilbragte fredagskvelden dryppende våt, og ikke kunne ligge i senga men derimot henge på snora...

Til selve spørsmålet er jeg usikker, jeg tror ikke jeg hadde kommet til å tenkt så langt en gang jeg . Ros til deg som tenker på de andre slik.
En omgang i vaskemaskina før den skal til ny låntaker er sikkert ikke dumt.

Stikkord
hysterisk?

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 05:14.