Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Helse og velvære > Forebyggende helse




Svar
 
LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 03-02-2009, 18:07   #1
Veteranmedlem
 
Emmami sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2006
Sted: Bergen, vel
Meldinger: 4,980
MP Rating: 0% (0)
Emmami har et ubeskrivelig bra rykte.Emmami har et ubeskrivelig bra rykte.Emmami har et ubeskrivelig bra rykte.Emmami har et ubeskrivelig bra rykte.Emmami har et ubeskrivelig bra rykte.Emmami har et ubeskrivelig bra rykte.Emmami har et ubeskrivelig bra rykte.Emmami har et ubeskrivelig bra rykte.Emmami har et ubeskrivelig bra rykte.Emmami har et ubeskrivelig bra rykte.Emmami har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Helsekost:Noen erfaringer på noe som faktisk virker?

Det er gjort vitenskapelige undersøkelser på rensekurer, resultatet var at det bare er tull og tøys. Men klart, man føler seg jo ofte lettere og bedre etter å ha spist lite/annen mat noen dager. Men noen helsemessig gevinst har det ikke.
__________________
+ = f. 1997 og f. 27/9-05
Emmami er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 08-02-2009, 20:01   #2
VIP-Medlem
 
Tammis sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Sted: Utenfor bygrensen..
Meldinger: 6,452
MP Rating: 100% (1)
Tammis har et ubeskrivelig bra rykte.Tammis har et ubeskrivelig bra rykte.Tammis har et ubeskrivelig bra rykte.Tammis har et ubeskrivelig bra rykte.Tammis har et ubeskrivelig bra rykte.Tammis har et ubeskrivelig bra rykte.Tammis har et ubeskrivelig bra rykte.Tammis har et ubeskrivelig bra rykte.Tammis har et ubeskrivelig bra rykte.Tammis har et ubeskrivelig bra rykte.Tammis har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Helsekost:Noen erfaringer på noe som faktisk virker?

Sitat:
Opprinnelig postet av Emmami Vis post
Det er gjort vitenskapelige undersøkelser på rensekurer, resultatet var at det bare er tull og tøys. Men klart, man føler seg jo ofte lettere og bedre etter å ha spist lite/annen mat noen dager. Men noen helsemessig gevinst har det ikke.
Jeg leser hva du skriver, men har du bevis??
Såklart, alt funker ikke, men veldig mye gjør.

Helsekost er innviklet..
__________________

Tammis er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 09-02-2009, 00:10   #3
Supermedlem
 
Mariposamamma sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Sted: Oslobygda
Meldinger: 1,357
MP Rating: 100% (1)
Mariposamamma har et ubeskrivelig bra rykte.Mariposamamma har et ubeskrivelig bra rykte.Mariposamamma har et ubeskrivelig bra rykte.Mariposamamma har et ubeskrivelig bra rykte.Mariposamamma har et ubeskrivelig bra rykte.Mariposamamma har et ubeskrivelig bra rykte.Mariposamamma har et ubeskrivelig bra rykte.Mariposamamma har et ubeskrivelig bra rykte.Mariposamamma har et ubeskrivelig bra rykte.Mariposamamma har et ubeskrivelig bra rykte.Mariposamamma har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Helsekost:Noen erfaringer på noe som faktisk virker?

Sitat:
Opprinnelig postet av Tammis Vis post
Jeg leser hva du skriver, men har du bevis??
Såklart, alt funker ikke, men veldig mye gjør.

Helsekost er innviklet..

Nå var det ikke meg du spurte, men jeg svarer litt likevel jeg da..

Jeg tenker som så, at når det kommer til helsekost, så må det på lik linje med et medikament for eksempel kunne bevise at det fungerer. Ikke omvendt. Det er snakk om et marked der det selges utrolig mye forskjellig, og dessverre så ser mange tester ut til at mangt og mye av det ikke fungerer. Ikke sånn at det kan bevises vitenskapelig. Og det er viktig for meg (kommer kanskje av min bakgrunn som sykepleier?). For jeg ønsker ikke å kaste penger ut av vinduet, til en marked som tjener milliarder hvert år på mennesker som ønsker å bli sunnere, tynnere, smartere..osv osv.

Men når det er sagt, så har jeg hørt flere ganger at såkalte rensekurer har vært testet. Nå er jeg på nattevakt, og jeg orker ikke søke så felt, men her er en link til et av resultatene:

- Vann og søvn bedre enn dyr juice og faste - Helse - Dagbladet.no



Nå er jo dette "bare" en artikkelig i dagbladet, men likevel.


Det jeg kan være enig i er at Helsekost er innviklet. Man har jo med menneskers ønske om å bli bedre, eller opprettholde formen sin. I det ligger det mange følelser, og jeg vil tro at en evt placeboeffekt absolutt kan spille inn. Når et produkt ser ut til å virke, pga placeboeffekten, så fungerer jo produktet, FORDI man forventer og håper at det skal virke.
__________________
Historien om Johanna
Mariposamamma er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 09-02-2009, 09:32   #4
Seniormedlem
 
Tash sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Sted: sør/vest
Meldinger: 2,005
MP Rating: 0% (0)
Tash har et ubeskrivelig bra rykte.Tash har et ubeskrivelig bra rykte.Tash har et ubeskrivelig bra rykte.Tash har et ubeskrivelig bra rykte.Tash har et ubeskrivelig bra rykte.Tash har et ubeskrivelig bra rykte.Tash har et ubeskrivelig bra rykte.Tash har et ubeskrivelig bra rykte.Tash har et ubeskrivelig bra rykte.Tash har et ubeskrivelig bra rykte.Tash har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Helsekost:Noen erfaringer på noe som faktisk virker?

Sitat:
Opprinnelig postet av Tammis Vis post
Jeg leser hva du skriver, men har du bevis??
Såklart, alt funker ikke, men veldig mye gjør.

Helsekost er innviklet..
Når HI spør om det finnes helsekost som virker så er det vel dem som mener det virker som må stå for bevisene?

Jeg har prøvd mye i forbindelse med min PCOS, som både går på renselse, naturlig hormoner, slanking osv - ingenting har virker!!
Jeg begynner faktisk å lure på om mineral og vitamintabeletter virker så godt som vi tror. Jeg har mer tro på at må få i seg slike ting gjennom riktig kosthold.
__________________
Alt før du var unnfanget, var du ønsket -
Alt før du var født, var du elsket -
Fra den første gang jeg så deg kunne jeg gitt mitt liv for ditt.


93, 96, 99 og 08
Tash er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 09-02-2009, 10:59   #5
Supermedlem
 
Medlem siden: Jan 2006
Sted: Sørlandet
Meldinger: 1,067
MP Rating: 100% (2)
Smulamor har et ubeskrivelig bra rykte.Smulamor har et ubeskrivelig bra rykte.Smulamor har et ubeskrivelig bra rykte.Smulamor har et ubeskrivelig bra rykte.Smulamor har et ubeskrivelig bra rykte.Smulamor har et ubeskrivelig bra rykte.Smulamor har et ubeskrivelig bra rykte.Smulamor har et ubeskrivelig bra rykte.Smulamor har et ubeskrivelig bra rykte.Smulamor har et ubeskrivelig bra rykte.Smulamor har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Helsekost:Noen erfaringer på noe som faktisk virker?

Det at helsekost ikke har noe for seg har jeg jo lest overalt og hørt fra legen min. Så det er ikke noe nytt. Men derfor så startet jeg denne tråden fordi jeg var interessert i å vite om det var noen som hadde erfaringer på noe som FAKTISK VIRKER.
__________________
How are you to JUDGE the life i live?
I know im not PERFECT and i dont live to be
But before you start POINTING fingers
Make sure your HANDS are clean
Smulamor er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 09-02-2009, 13:25   #6
VIP-Medlem
 
Tammis sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Sted: Utenfor bygrensen..
Meldinger: 6,452
MP Rating: 100% (1)
Tammis har et ubeskrivelig bra rykte.Tammis har et ubeskrivelig bra rykte.Tammis har et ubeskrivelig bra rykte.Tammis har et ubeskrivelig bra rykte.Tammis har et ubeskrivelig bra rykte.Tammis har et ubeskrivelig bra rykte.Tammis har et ubeskrivelig bra rykte.Tammis har et ubeskrivelig bra rykte.Tammis har et ubeskrivelig bra rykte.Tammis har et ubeskrivelig bra rykte.Tammis har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Helsekost:Noen erfaringer på noe som faktisk virker?

Sitat:
Opprinnelig postet av Tash Vis post
Når HI spør om det finnes helsekost som virker så er det vel dem som mener det virker som må stå for bevisene?

Jeg har prøvd mye i forbindelse med min PCOS, som både går på renselse, naturlig hormoner, slanking osv - ingenting har virker!!
Jeg begynner faktisk å lure på om mineral og vitamintabeletter virker så godt som vi tror. Jeg har mer tro på at må få i seg slike ting gjennom riktig kosthold.

Unnskyld, men tror du virkelig at maten vi spiser er såppas ren at den inneholder alt vi trenger??
Hvorfor er melka holdbar i 2-3 uker, hvorfor holder en appelsin eller ett eple seg like fint i en mnd på fruktfatet?? Fordi de er proppet fulle med kunstig tilsetning! Tror de ikke det gjør noe med næringsstoffene??

Hvorfor har mennesker brukt urter til å behandle seg selv i årevis, og lenge før skolemedisin, hvis det ikke fungerer??

Jeg har jobbet endel med helsekost, og jeg har sett og hørt mye rart. Noen av produktene du får kjøpt i f.eks Sundkost, Life osv, er rent SVADA! Og det du får på postordre, er enda værre. Men veldig veldig mye fungerer. Alt funker såklart ikke på alle, men mye fungerer!

Har dere hørt hvordan Solhattdråper ble dømt nord og ned da??
Det ble lagt ut en raport som sa at Solhattdråper gjør en mann steril.
I ettertid kom det frem hvordan "testen" ble utført. De tok fersk sæd i en kopp, og tilsatte Solhattdråper, sæden døde. Det samme ville jo skjedd om de hadde i melk...
Om historien er sann eller ikke vet jeg ikke, jeg hørte det bare fra en kollega. Men det er jo noe i det, at noen går laaangt for å motbevise helsekost..

Jeg syntes det er synd jeg, at alternativ medisin og skolemedisin ikke kan samarbeide mere. Egentlig burde det ikke hele "alternativ" heller, men "opprinnelig".


Produkter jeg har solgt mye av, og fått gode tilbakemeldinger på:

Rensekurer
30 days
C24

Slanking
Bio-T
Kinesisk balansete
Noka dietten
Epleeddik med krom

Vitaminer og mineraler
Solaray`sin Spektro
Bio Life sin Sio Balanse (anbefaller heldst denne, da den inneholder antioksidanter også)

Fettsyrer
Pikasol sine produkter

Energi
Enaxin

Forkjølelse
Svarthyll
Fenu-max (istedenfor nesespray. Jeg kurerte min 4 års otrevinavhengighet med fenu-max )
Hvitløk

Kosmetikk
Anna Mari Børlind serien


(jeg har prøvd alle disse, og mere til, selv)


Forresten, Tash: Jeg kjenner to stykker som har blitt gravide med pcos, etter behandling hos helhetsterapaut med sciomaskin. Se http://www.helse1.no/
__________________


Sist endret av Tammis; 09-02-2009 kl 13:32.
Tammis er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 09-02-2009, 14:00   #7
Seniormedlem
 
Tash sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Sted: sør/vest
Meldinger: 2,005
MP Rating: 0% (0)
Tash har et ubeskrivelig bra rykte.Tash har et ubeskrivelig bra rykte.Tash har et ubeskrivelig bra rykte.Tash har et ubeskrivelig bra rykte.Tash har et ubeskrivelig bra rykte.Tash har et ubeskrivelig bra rykte.Tash har et ubeskrivelig bra rykte.Tash har et ubeskrivelig bra rykte.Tash har et ubeskrivelig bra rykte.Tash har et ubeskrivelig bra rykte.Tash har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Helsekost:Noen erfaringer på noe som faktisk virker?

Sitat:
Opprinnelig postet av Tammis Vis post
Unnskyld, men tror du virkelig at maten vi spiser er såppas ren at den inneholder alt vi trenger??
Hvorfor er melka holdbar i 2-3 uker, hvorfor holder en appelsin eller ett eple seg like fint i en mnd på fruktfatet?? Fordi de er proppet fulle med kunstig tilsetning! Tror de ikke det gjør noe med næringsstoffene??

Ja, jeg tror maten jeg spiser inneholder alt jeg trenger.
Det er vel ingenting som er så behandlet og holdbart som vitamintabeletter og annen helsekost. Hva tror du skjer med nærinstoffene når det lages tabeletter av dem? Det kommer jo frem flere studier nå som viser at kroppen ikke klarer å ta i bruk alle de gode stoffene som finnes i disse preperatene, eks antioksidanter osv.

Hvorfor har mennesker brukt urter til å behandle seg selv i årevis, og lenge før skolemedisin, hvis det ikke fungerer??

Men de urter som ble brukt før skolemedisinen var virkelig rene. De var ikke behandlet osv. Det var vel også en del som ikke overlevde urtebehandlingen - det var vel litt 50/50 om en ble frisk eller ikke for 3-4 hundre år siden. om du hører med en "naturmedisin entusiast" så kan jo en tabelett helbrede deg for alle plager fra topp til tå.

Men veldig veldig mye fungerer. Alt funker såklart ikke på alle, men mye fungerer!

Det er vel nettopp dette jeg ikke har opplevd selv enda. Ingenting fungerer på meg.


Har dere hørt hvordan Solhattdråper ble dømt nord og ned da??
Det ble lagt ut en raport som sa at Solhattdråper gjør en mann steril.
I ettertid kom det frem hvordan "testen" ble utført. De tok fersk sæd i en kopp, og tilsatte Solhattdråper, sæden døde. Det samme ville jo skjedd om de hadde i melk...
Om historien er sann eller ikke vet jeg ikke, jeg hørte det bare fra en kollega. Men det er jo noe i det, at noen går laaangt for å motbevise helsekost..

Ja om denne historien stemmer så kan en jo miste troen på menneske som fullstendig


Jeg syntes det er synd jeg, at alternativ medisin og skolemedisin ikke kan samarbeide mere. Egentlig burde det ikke hele "alternativ" heller, men "opprinnelig".

Det er mye av skolemedisinen som har grobunn i naturmedisinen. Eks hjertemedisin osv - men forskjellen er at det heter ikke skolemedisin før det er bevist virkning. Alt annet er alternativ eller naturmedisin.


Forresten, Tash: Jeg kjenner to stykker som har blitt gravide med pcos, etter behandling hos helhetsterapaut med sciomaskin. Se Helse1.no - utstyr og helseprodukter til klinikker og private

De fleste med PCOS blir gravid til slutt. Jeg ble ikke gravid med alt jeg kjøpte og prøvde av helsekost - men ved å endre kostholdet. Både billigere og tryggere. Jeg mener at helsekosternæringen har gjort seg rik på den troen skolemedisinens har gitt oss om at "en tabelette fikser alt"
......
__________________
Alt før du var unnfanget, var du ønsket -
Alt før du var født, var du elsket -
Fra den første gang jeg så deg kunne jeg gitt mitt liv for ditt.


93, 96, 99 og 08

Sist endret av Tash; 09-02-2009 kl 14:02.
Tash er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar



Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are


Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 03:29.




Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2009, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.2.0
Alt innhold ©2001-2008 NybaktMamma.com