Sitat:
Opprinnelig postet av gullli
Ang autisme så lærte jeg på et kurs for ufaglærte som jobber med PU at autisme ikke er noe en får, men at det er medfødt. Derimot viser det seg at autismen ofte ikke blir oppdaget føre barnet er mellom 1 - 1 1/2 år, noe som har ført til at menge har ment at det er en sammenheng mellom vaksinen og autismen fordi de ofte vil føle et behov for å finne et svar på hvorfor barnet begynte å få "symptomer" akkurat på denne tiden.
Sammenhengen mellom autisme og MMR-vaksinen er som flere har skrevet tilbakevist.
|
Signerer. Ofte viser autismen seg rundt alder da mmr vaksine settes, og pga ryktebørs og negativ propaganda omkring den blir mange foreldre redde og engstelige for at noe galt skal skje deres barn
Det er tilbakevist på det sterkeste at mmr og autisme har et bindeledd.
Jeg blir litt sånn
av at man kan si at man "vet" at mmr var årsaken til astma/autisme og allergier
På en side synes jeg sånne debatter som dette ikke burde bli kringkastet, da en slik "prpaganda ikke er med på å gi et objektivt syn på saken, hvilket i verste konsekvens kan medføre alvorlig sykdom hos barnet.
Vi som hvermansen kan ikke sitte her og undergrave seriøs forsking som er blir gjort flere plasser i verden og som koster milliarder i en stor sammenheng.
Det er greit å hodte opp hva vaksinen består av, men kom frem med FAKTA og ikke det man tror, det man tror kan i denne sammenheng være direkte feilopplysning.