Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Helse og velvære > Forebyggende helse


Svar
 
Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 26-10-2009, 22:40   #1
Supermedlem
 
Snuppa83 sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Sted: Østfold
Meldinger: 767
MP Rating: 0% (0)
Snuppa83 har en strålende fremtid.Snuppa83 har en strålende fremtid.Snuppa83 har en strålende fremtid.Snuppa83 har en strålende fremtid.Snuppa83 har en strålende fremtid.Snuppa83 har en strålende fremtid.Snuppa83 har en strålende fremtid.Snuppa83 har en strålende fremtid.Snuppa83 har en strålende fremtid.Snuppa83 har en strålende fremtid.Snuppa83 har en strålende fremtid.
Info vedr vaksinen til SI ?

Er det noen som har linker til informasjon om denne vaksinen mot svineinfluensaen ?

Hører så utrolig mye forskjellig, og jeg akter ikke å eventuelt vaksinere hverken mine barn eller meg selv med noe jeg ikke aner noe om.
Hittil så har jeg fått med meg at denne vaksinen ikke er testet ordentlig ut, i Tyskland (og Polen?) bruker de folk som forsøkskaniner for å finne ut evnt bivirkninger, etc. Flere har dødd kort etter at vaksinen er satt, blant annet.

Så om noen har peiling på hvor man evnt kan finne info om denne vaksinen, hadde jeg blitt kjempe takknemlig.
__________________
Verdens heldigste mamma
StoreGull 2003
LilleGull 2008
Snuppa83 er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 26-10-2009, 23:17   #2
Æresmedlem
 
Berta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2002
Meldinger: 18,438
MP Rating: 100% (24)
Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Info vedr vaksinen til SI ?

1. At flere har død kort tid etter at den er satt. Jeg antar du sikter til noen dødsfall i Sverige? De er ikke bekreftet satt i sammenheng med vaksinen, og du kan lese mer om dem her:


Avviser dødsfall etter svineinfluensavaksine| TV 2 Nyhetene

Sitat:
Det svenske Läkemedelsverket fant ingen sammenheng mellom vaksinen og dødsfallet.

Så mange som fire personer har omkommet etter å ha tatt vaksinen mot svineinfluensaen i Sverige. Det svenske Läkemedelsverket undersøker nå om det er noen sammenheng mellom dødsfallene og influensavaksinen.

Så langt har de obdusert en av de fire omkomne, en 90 år gammel mann med store hjerteproblemer.

– Vi fant ingen støtte for at det er noen sammenheng mellom vaksinen og dødsfallet, sier lege Gunilla Sjølin Forslund i Läkemedelsverket til TV 2.

De sykeste vaksineres først
– Det er en stor gruppe mennesker som nå vaksineres. Og det er de sykeste, de med høyest risiko som vaksineres først. Det er viktig å huske at det på en gjennomsnittlig dag i oktober dør mellom 200 og 250 mennesker i Sverige. Så langt er det ikke påvist sammenheng mellom de fire rapporterte dødsfallene og vaksinen, sier Forslund.


2.www.pandemi.no finner du alt du måtte trenge og ønske av basisinformasjon om hele saken, vaksinasjon, innholdsstoffer, spørsmål og svar og lignende.

Jeg vil anbefale deg å ta en titt på hele denne siden i ro og fred.


Om selve vaksinen:
http://www.pandemi.no/pandemi/vaksin...ndemrix_589114

Bivirkninger og sikkerhet:
http://www.pandemi.no/pandemi/vaksin...kkerhet_589674

Spørsmål og svar om vaksinen:
http://www.pandemi.no/pandemi/pandem...aksine__393854


Osv, osv...
__________________

Sist endret av Berta; 26-10-2009 kl 23:20.
Berta er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 27-10-2009, 00:18   #3
Supermedlem
 
Snuppa83 sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Sted: Østfold
Meldinger: 767
MP Rating: 0% (0)
Snuppa83 har en strålende fremtid.Snuppa83 har en strålende fremtid.Snuppa83 har en strålende fremtid.Snuppa83 har en strålende fremtid.Snuppa83 har en strålende fremtid.Snuppa83 har en strålende fremtid.Snuppa83 har en strålende fremtid.Snuppa83 har en strålende fremtid.Snuppa83 har en strålende fremtid.Snuppa83 har en strålende fremtid.Snuppa83 har en strålende fremtid.
Sv: Info vedr vaksinen til SI ?

Tusen takk for svar og linker, Berta - skal sette meg ned og lese i morgen !

Ja, det var dødsfallene i Sverige jeg tenkte på - deriblant en som døde 11-12 timer etter vaksinen var satt. Det er jo også bare en av fire som er obdusert hittil og som ikke er satt i sammenheng med vaksinen, så det er jo fortsatt uklart om vaksinen er skyld i de andre dødsfallene.
Nei, det er mye å sette seg inn før man tar den avgjørelsen føler jeg.

Har lest endel inne på denne siden selv; Vaccinationsfaran
__________________
Verdens heldigste mamma
StoreGull 2003
LilleGull 2008
Snuppa83 er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 27-10-2009, 08:54   #4
Supermedlem
 
tori67 sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2005
Sted: Buskerud
Meldinger: 982
MP Rating: 0% (0)
tori67 har en strålende fremtid.tori67 har en strålende fremtid.tori67 har en strålende fremtid.tori67 har en strålende fremtid.tori67 har en strålende fremtid.tori67 har en strålende fremtid.tori67 har en strålende fremtid.tori67 har en strålende fremtid.tori67 har en strålende fremtid.tori67 har en strålende fremtid.tori67 har en strålende fremtid.
Sv: Info vedr vaksinen til SI ?

Her er en link til

PANDEMRIX - Sant og usant om vaksinen - Nettavisen
__________________
Stine Sofie des 2000 og Sanne 4 mars 2006
Habituell abort både før og etter at vi fikk lillesøster
tori67 er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 27-10-2009, 09:06   #5
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2009
Sted: Oslo
Meldinger: 95
MP Rating: 0% (0)
india-april har en strålende fremtid.india-april har en strålende fremtid.india-april har en strålende fremtid.india-april har en strålende fremtid.india-april har en strålende fremtid.india-april har en strålende fremtid.india-april har en strålende fremtid.india-april har en strålende fremtid.india-april har en strålende fremtid.india-april har en strålende fremtid.india-april har en strålende fremtid.
Sv: Info vedr vaksinen til SI ?

Her ser du preparatomtalen fra helsedirektoratet;

http://www.helsedirektoratet.no/vp/m...al_236339a.pdf
india-april er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 27-10-2009, 09:06   #6
Seniormedlem
 
gullli sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Sted: Bergen
Meldinger: 1,701
MP Rating: 0% (0)
gullli har et ubeskrivelig bra rykte.gullli har et ubeskrivelig bra rykte.gullli har et ubeskrivelig bra rykte.gullli har et ubeskrivelig bra rykte.gullli har et ubeskrivelig bra rykte.gullli har et ubeskrivelig bra rykte.gullli har et ubeskrivelig bra rykte.gullli har et ubeskrivelig bra rykte.gullli har et ubeskrivelig bra rykte.gullli har et ubeskrivelig bra rykte.gullli har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Info vedr vaksinen til SI ?

Jeg vil bare anbefale deg å lese på denne siden

http://www.pandemi.no/pandemi/

Her står det meste du trenger å vite Iallefall om du stoler på fhi og staten, har jo fått med meg at det er en del som mener de ikke er til å stole på...
__________________

Støttemedlem av AF's jaktlag
gullli er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 27-10-2009, 09:12   #7
Seniormedlem
 
gullli sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Sted: Bergen
Meldinger: 1,701
MP Rating: 0% (0)
gullli har et ubeskrivelig bra rykte.gullli har et ubeskrivelig bra rykte.gullli har et ubeskrivelig bra rykte.gullli har et ubeskrivelig bra rykte.gullli har et ubeskrivelig bra rykte.gullli har et ubeskrivelig bra rykte.gullli har et ubeskrivelig bra rykte.gullli har et ubeskrivelig bra rykte.gullli har et ubeskrivelig bra rykte.gullli har et ubeskrivelig bra rykte.gullli har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Info vedr vaksinen til SI ?

Sitat:
Opprinnelig postet av tori67 Vis post
Dette synes jeg var interessant

Sitat:
Påstand 6:
En massevaksinasjon mot svineinfluensa i 1976 førte til at mange fikk nervesykdommen Guillain-Barré (GB) før vaksineprogrammet ble stoppet.
Svar fra FHI: Det er riktig at det ble sett en sammenheng mellom vaksinasjon mot svineinfluensa i USA i 1976 og sykdommen Guillain-Barré syndrom (GBS). I løpet av de åtte første ukene etter vaksinasjon mot svineinfluensaepidemien i USA i 1976 fant man en liten, men likevel økt risiko for å utvikle GBS. Risikoen var på 1 tilfelle per 100 000 vaksinerte.
Det er en rekke forhold som er forbedret siden 1976, både med hensyn til kvaliteten på vaksineproduksjon, og omfanget av dokumentasjonen av pandemivaksiner. Det er derfor lite sannsynlig at det samme vil skje igjen. Studier av andre influensavaksiner etter 1976, med innhold av andre A (H1N1)-stammer, har enten vist ingen eller en svært liten risiko (cirka 1 tilfelle per 1.000.000 vaksinerte) for å utvikle denne sykdommen. Man skal også være klar over at det å gjennomgå influensa er en klar risikofaktor for å utvikle GBS. Risikoen for utvikling av GBS etter influensasykdom er ca. 4-7 tilfeller per 100.000 personer med influensasykdom, altså 40-70 ganger høyere enn ved de vanlige influensavaksinene.
For dette er et argument for å ikke vaksinere seg som jeg har hørt flere ganger. Alltid greit å bli litt opplyst, virker som om det er en del (meg inkludert) som glemmer at en influensa også kan få andre utganger enn å enten bli helt frisk eller å dø.
__________________

Støttemedlem av AF's jaktlag
gullli er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 27-10-2009, 10:02   #8
Æresmedlem
 
Berta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2002
Meldinger: 18,438
MP Rating: 100% (24)
Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Info vedr vaksinen til SI ?

Sitat:
Opprinnelig postet av Snuppa83 Vis post
Har lest endel inne på denne siden selv; Vaccinationsfaran
Jeg synes det er viktig å se en sak fra flere sider, men vil absolutt ikke anbefale noen denne siden.

Den er særdeles snever og når vi først er inne på hysterisk - ja, så er denne siden svært hysterisk og full av konspirasjonsteorier.

Ingen side med bra og nyansert informasjon det der i alle fall.
__________________
Berta er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 27-10-2009, 20:35   #9
Supermedlem
 
Hestehoven sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2002
Meldinger: 1,340
MP Rating: 0% (0)
Hestehoven har en strålende fremtid.Hestehoven har en strålende fremtid.Hestehoven har en strålende fremtid.Hestehoven har en strålende fremtid.Hestehoven har en strålende fremtid.Hestehoven har en strålende fremtid.Hestehoven har en strålende fremtid.Hestehoven har en strålende fremtid.Hestehoven har en strålende fremtid.Hestehoven har en strålende fremtid.Hestehoven har en strålende fremtid.
Sv: Info vedr vaksinen til SI ?

Denne linken fra folkehelseinstituttet synes jeg gir de fleste svar http://www.fhi.no/dav/89fdf3c041.pdf
__________________

Stor (07/02)
Mindre (07/04)

Minst (06/08)
Hestehoven er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 27-10-2009, 23:14   #10
Supermedlem
 
tori67 sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2005
Sted: Buskerud
Meldinger: 982
MP Rating: 0% (0)
tori67 har en strålende fremtid.tori67 har en strålende fremtid.tori67 har en strålende fremtid.tori67 har en strålende fremtid.tori67 har en strålende fremtid.tori67 har en strålende fremtid.tori67 har en strålende fremtid.tori67 har en strålende fremtid.tori67 har en strålende fremtid.tori67 har en strålende fremtid.tori67 har en strålende fremtid.
Sv: Info vedr vaksinen til SI ?

og her er en link for de som er gravide.


http://pandemi.no/pandemi/risikogrup...a_h1n1__596034
__________________
Stine Sofie des 2000 og Sanne 4 mars 2006
Habituell abort både før og etter at vi fikk lillesøster
tori67 er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar



Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are Av
Pingbacks are Av
Refbacks are Av


Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 18:15.




Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2009, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.2.0
Alt innhold ©2001-2008 NybaktMamma.com