Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Helse og velvære > Forebyggende helse

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 17-07-2007, 14:29   #31
Tidl. bruker
Gjest

Meldinger: n/a
Sv: MMR-vaksinen - har dere vurdert å ikke ta den?

Jeg skjønner ikke at folk henger seg opp i dette med autisme og MMR fremdeles
Det var én forsker som hadde en idé han gjerne ville forfølge, og han gjorde dette på en helt utrolig dårlig og lite vitenskapelig måte. Han brukte noen få enkelttilfeller til å "bevise" at barna det gjaldt hadde fått autisme av MMR-vaksinen. Dette er en "metode" som overhodet ikke har aksept i forskningsmiljøer - likevel ble den uheldigvis publisert.
I ettertid har det blitt brukt store ressurser på å finne ut om dette stemte eller ikke. Ingen har kunnet påvise noen som helst sammenheng mellom MMR og autisme.

De som fremdeles ikke klarer å la dette ligge, bør dempe paranoiaen sin litt og heller lese seg opp på temaet.

Sist endret av Tidl. bruker; 17-07-2007 kl 14:48.
  Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 17-07-2007, 16:36   #32
Seniormedlem

Line sin avatar

Medlem siden: Aug 2002
Sted: Lørenskog
Meldinger: 2,620
MP Rating: 100% (6)
Line har en strålende fremtid.Line har en strålende fremtid.Line har en strålende fremtid.Line har en strålende fremtid.Line har en strålende fremtid.Line har en strålende fremtid.Line har en strålende fremtid.Line har en strålende fremtid.Line har en strålende fremtid.Line har en strålende fremtid.Line har en strålende fremtid.

Vi ventet med MMR-vaksinen til Julie ble 2år.
nå en uke etter vaksinen har hun 39 i feber.

Line er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 17-07-2007, 18:14   #33
Seniormedlem

E-78 sin avatar

Medlem siden: May 2005
Sted: Bergen
Meldinger: 2,941
MP Rating: 0% (0)
E-78 har et ubeskrivelig bra rykte.E-78 har et ubeskrivelig bra rykte.E-78 har et ubeskrivelig bra rykte.E-78 har et ubeskrivelig bra rykte.E-78 har et ubeskrivelig bra rykte.E-78 har et ubeskrivelig bra rykte.E-78 har et ubeskrivelig bra rykte.E-78 har et ubeskrivelig bra rykte.E-78 har et ubeskrivelig bra rykte.E-78 har et ubeskrivelig bra rykte.E-78 har et ubeskrivelig bra rykte.

Sitat:
Opprinnelig postet av Appelsin
Jeg skjønner ikke at folk henger seg opp i dette med autisme og MMR fremdeles
Det var én forsker som hadde en idé han gjerne ville forfølge, og han gjorde dette på en helt utrolig dårlig og lite vitenskapelig måte. Han brukte noen få enkelttilfeller til å "bevise" at barna det gjaldt hadde fått autisme av MMR-vaksinen. Dette er en "metode" som overhodet ikke har aksept i forskningsmiljøer - likevel ble den uheldigvis publisert.
I ettertid har det blitt brukt store ressurser på å finne ut om dette stemte eller ikke. Ingen har kunnet påvise noen som helst sammenheng mellom MMR og autisme.

De som fremdeles ikke klarer å la dette ligge, bør dempe paranoiaen sin litt og heller lese seg opp på temaet.
Gutten min var normal fram til denne vaksinen ble tatt. At han forandrer totalt adferd ETTER at denne er satt sier sitt til at JEG SOM MOR tror at d er en sammenheng. Ergo får ikke mine yngste denne vaksinen fordi JEG ikke vil utsette MINE barn for muligheten for å få flere autister.

Min form for husarbeid er å feie over rommet med blikket.
E-78 er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 18-07-2007, 20:20   #34
Seniormedlem

mor -igjen sin avatar

Medlem siden: Nov 2004
Meldinger: 1,502
mor -igjen har et ubeskrivelig bra rykte.mor -igjen har et ubeskrivelig bra rykte.mor -igjen har et ubeskrivelig bra rykte.mor -igjen har et ubeskrivelig bra rykte.mor -igjen har et ubeskrivelig bra rykte.mor -igjen har et ubeskrivelig bra rykte.mor -igjen har et ubeskrivelig bra rykte.mor -igjen har et ubeskrivelig bra rykte.mor -igjen har et ubeskrivelig bra rykte.mor -igjen har et ubeskrivelig bra rykte.mor -igjen har et ubeskrivelig bra rykte.

Sitat:
Opprinnelig postet av E-78
Sier helsestasjonen ja. Mine jenter får ikke MMR. Ihvertfall ikke forløbig.

-det er vel strengt tatt ikke helsestasjonen som sier det. Det er forskning som ligger til grunn. Men alle vaksiner kan utsettes eller utelukkes. Det er viktig at foreldre tar avgjørelser på riktig grunnlag. Alle sider har sine svake sider og dårlige opplyste sider. Det farligste er at vi som er foreldre idag ikke har sett så mye polio eller meslinger eller noe av de andre vi vaksinerer mot. Dermed skjønner vi ikke hvor farlig de kan være og er reddere for bivirkningene enn sykdommen i seg selv. Men jeg synes det er viktig å respektere alle foreldres valg, -tatt på opplyst grunnlag.

med 02 og 05
mor -igjen er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 21-07-2007, 07:05   #35
VIP-Medlem

Medlem siden: Jan 2002
Sted: Østlandet
Meldinger: 9,911
MP Rating: 100% (2)
Happy har et ubeskrivelig bra rykte.Happy har et ubeskrivelig bra rykte.Happy har et ubeskrivelig bra rykte.Happy har et ubeskrivelig bra rykte.Happy har et ubeskrivelig bra rykte.Happy har et ubeskrivelig bra rykte.Happy har et ubeskrivelig bra rykte.Happy har et ubeskrivelig bra rykte.Happy har et ubeskrivelig bra rykte.Happy har et ubeskrivelig bra rykte.Happy har et ubeskrivelig bra rykte.

......

Sist endret av Happy; 17-04-2008 kl 20:25.
Happy er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 22-07-2007, 10:21   #36
Supermedlem

BeUrSelf sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Meldinger: 766
BeUrSelf har en strålende fremtid.BeUrSelf har en strålende fremtid.BeUrSelf har en strålende fremtid.BeUrSelf har en strålende fremtid.BeUrSelf har en strålende fremtid.BeUrSelf har en strålende fremtid.BeUrSelf har en strålende fremtid.BeUrSelf har en strålende fremtid.BeUrSelf har en strålende fremtid.BeUrSelf har en strålende fremtid.BeUrSelf har en strålende fremtid.

Sønnen min fikk denne vaksina på onsdag. Han er 16mnd. Akkurat nå skulle jeg ønske jeg hadde ventet... Han fikk den ikke for en mnd siden fordi jeg ringte og sa han var syk, han hadde hatt diare i en uke, men de på hs sa ikke noe om at han ikke kunne ta den forde da. Rart. Får bare håpe han holder seg frisk.

Hvor lenge etter vaksina merket derenoe på sønnen deres, E-78? Men det kan vel også tenkes han hadde blitt sånn uansett, du skreiv jo det ofte påvises rundt 2års alderen, kanje da det oftest oppstår? Jeg ble nervøs jeg nå
BeUrSelf er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 22-07-2007, 10:27   #37
Seniormedlem

E-78 sin avatar

Medlem siden: May 2005
Sted: Bergen
Meldinger: 2,941
E-78 har et ubeskrivelig bra rykte.E-78 har et ubeskrivelig bra rykte.E-78 har et ubeskrivelig bra rykte.E-78 har et ubeskrivelig bra rykte.E-78 har et ubeskrivelig bra rykte.E-78 har et ubeskrivelig bra rykte.E-78 har et ubeskrivelig bra rykte.E-78 har et ubeskrivelig bra rykte.E-78 har et ubeskrivelig bra rykte.E-78 har et ubeskrivelig bra rykte.E-78 har et ubeskrivelig bra rykte.

Sitat:
Opprinnelig postet av Mariyam
Sønnen min fikk denne vaksina på onsdag. Han er 16mnd. Akkurat nå skulle jeg ønske jeg hadde ventet... Han fikk den ikke for en mnd siden fordi jeg ringte og sa han var syk, han hadde hatt diare i en uke, men de på hs sa ikke noe om at han ikke kunne ta den forde da. Rart. Får bare håpe han holder seg frisk.

Hvor lenge etter vaksina merket derenoe på sønnen deres, E-78? Men det kan vel også tenkes han hadde blitt sånn uansett, du skreiv jo det ofte påvises rundt 2års alderen, kanje da det oftest oppstår? Jeg ble nervøs jeg nå
Emil forandret seg gradvis etter vaksinen og rundt 18-20 mnd så skjønte vi at noe var riv ruskende galt. De rundt oss komenterte at han var blitt "en annen" og han sluttet å bable. Det ble bare stille.

Min form for husarbeid er å feie over rommet med blikket.
E-78 er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 22-07-2007, 10:31   #38
Supermedlem

BeUrSelf sin avatar

BeUrSelf har en strålende fremtid.BeUrSelf har en strålende fremtid.BeUrSelf har en strålende fremtid.BeUrSelf har en strålende fremtid.BeUrSelf har en strålende fremtid.BeUrSelf har en strålende fremtid.BeUrSelf har en strålende fremtid.BeUrSelf har en strålende fremtid.BeUrSelf har en strålende fremtid.BeUrSelf har en strålende fremtid.BeUrSelf har en strålende fremtid.

Huff Så trist.
BeUrSelf er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 02-08-2007, 22:53   #39
Supermedlem

symamman sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Meldinger: 517
symamman har en strålende fremtid.symamman har en strålende fremtid.symamman har en strålende fremtid.symamman har en strålende fremtid.symamman har en strålende fremtid.symamman har en strålende fremtid.symamman har en strålende fremtid.symamman har en strålende fremtid.symamman har en strålende fremtid.symamman har en strålende fremtid.symamman har en strålende fremtid.

til deg E - 78
Lillegutt skal egentlig ta denne vaksina på tirsdag han, men jeg må nok lese litt mer før jeg tar en avgjørelse - Huff, det er vanskelig å være mamma noen ganger

symamman er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 03-08-2007, 20:43   #40
Supermedlem

BeUrSelf sin avatar

Gutten min fikk fber etter 8 dager, ca 40 i 3 dager, så fikk han masse prikker i et par dager. Heldigvis så er han helt som vanlig ellers
Svar

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 23:20.