Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Helse og velvære > Forebyggende helse


Vis resultat: Skal dere ta vaksinen mot svineinfluensa?
Ja 42 50.00%
Nei 19 22.62%
Vet ikke 17 20.24%
Har tatt den 6 7.14%
Har allerede hatt svineriet 0 0%
Velgere: 84. Du kan ikke stemme i denne spørreundersøkelsen

Svar
 
LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 04-11-2009, 14:37   #1
Supermedlem
 
Malagi sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Meldinger: 766
MP Rating: 0% (0)
Malagi har et ubeskrivelig bra rykte.Malagi har et ubeskrivelig bra rykte.Malagi har et ubeskrivelig bra rykte.Malagi har et ubeskrivelig bra rykte.Malagi har et ubeskrivelig bra rykte.Malagi har et ubeskrivelig bra rykte.Malagi har et ubeskrivelig bra rykte.Malagi har et ubeskrivelig bra rykte.Malagi har et ubeskrivelig bra rykte.Malagi har et ubeskrivelig bra rykte.Malagi har et ubeskrivelig bra rykte.
NY spørreundersøkelse: Skal dere ta vaksinen mot svineinfluensa

Tenkte det kunne være greit å se om fordelingen har endret seg siden forrige gang det ble satt opp spørris om dette
__________________
Malagi
Ivf-pia kom på termin 06.07.08
Malagi er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 04-11-2009, 14:50   #2
Supermedlem
 
Marilena sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Sted: I huset mitt
Meldinger: 707
MP Rating: 0% (0)
Marilena har et ubeskrivelig bra rykte.Marilena har et ubeskrivelig bra rykte.Marilena har et ubeskrivelig bra rykte.Marilena har et ubeskrivelig bra rykte.Marilena har et ubeskrivelig bra rykte.Marilena har et ubeskrivelig bra rykte.Marilena har et ubeskrivelig bra rykte.Marilena har et ubeskrivelig bra rykte.Marilena har et ubeskrivelig bra rykte.Marilena har et ubeskrivelig bra rykte.Marilena har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: NY spørreundersøkelse: Skal dere ta vaksinen mot svineinfluensa

Jeg var veldig i tvil, men jo mer jeg leser jo sikrere blir jeg på at det ikke blir vaksine.

"Regnestykket" hvis vi skulle tatt den er som følger:
Vi får ikke tilbud om vaksine før tidligst uke 47.
Ungene må ha to doser med minimum 3 ukers mellomrom. Det vil si at de ikke er, i beste fall, 70% sikret før utpå nyåret, og innen den tid har svineriet slått til for fullt og vi har nesten garantert fått den i en eller annen form. Jeg er ganske sikker på at de har vært utsatt for smitte, de har feber og er tufse nå, og da er det hvertfall ikke noe poeng at de får den.

Til nå har det vært så som så med tilgang på vaksine selv til de i risikogruppene, så det er vel ønsketenkning for de som ønsker å ta den at den vil være tilgjengelig fra uke 47.
__________________
Alenemamma til Erten-04 og Furten-06 med en herlig kjæreste.

Noen ganger koster det mer å være feig enn å hoppe uti og se hva som skjer....
Marilena er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 04-11-2009, 14:53   #3
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2009
Sted: Oslo
Meldinger: 94
MP Rating: 0% (0)
india-april har en strålende fremtid.india-april har en strålende fremtid.india-april har en strålende fremtid.india-april har en strålende fremtid.india-april har en strålende fremtid.india-april har en strålende fremtid.india-april har en strålende fremtid.india-april har en strålende fremtid.india-april har en strålende fremtid.india-april har en strålende fremtid.india-april har en strålende fremtid.
Sv: NY spørreundersøkelse: Skal dere ta vaksinen mot svineinfluensa

Jeg har ikke vært i tvil - her blir det ikke vaksiner.
india-april er pålogget nå   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 04-11-2009, 14:55   #4
Supermedlem
 
tori67 sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2005
Sted: Buskerud
Meldinger: 966
MP Rating: 0% (0)
tori67 har en strålende fremtid.tori67 har en strålende fremtid.tori67 har en strålende fremtid.tori67 har en strålende fremtid.tori67 har en strålende fremtid.tori67 har en strålende fremtid.tori67 har en strålende fremtid.tori67 har en strålende fremtid.tori67 har en strålende fremtid.tori67 har en strålende fremtid.tori67 har en strålende fremtid.
Sv: NY spørreundersøkelse: Skal dere ta vaksinen mot svineinfluensa

Da har jeg stemt.
__________________
Stine Sofie des 2000 og Sanne 4 mars 2006
Habituell abort både før og etter at vi fikk lillesøster
tori67 er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 04-11-2009, 14:57   #5
Supermedlem
 
Annba sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Sted: på høyden!
Meldinger: 1,124
MP Rating: 100% (2)
Annba har et ubeskrivelig bra rykte.Annba har et ubeskrivelig bra rykte.Annba har et ubeskrivelig bra rykte.Annba har et ubeskrivelig bra rykte.Annba har et ubeskrivelig bra rykte.Annba har et ubeskrivelig bra rykte.Annba har et ubeskrivelig bra rykte.Annba har et ubeskrivelig bra rykte.Annba har et ubeskrivelig bra rykte.Annba har et ubeskrivelig bra rykte.Annba har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: NY spørreundersøkelse: Skal dere ta vaksinen mot svineinfluensa

Fortsatt "nei" her.
__________________
Keiserinna '03 Kronprinsen '07 Lynvingen '09
Mine barn får ikke kropp og immunsystem forurenset med vaksine!
Annba er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 04-11-2009, 14:59   #6
VIP-Medlem
 
Lita84 sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Meldinger: 6,143
Blogginnlegg: 18
MP Rating: 0% (0)
Lita84 har et ubeskrivelig bra rykte.Lita84 har et ubeskrivelig bra rykte.Lita84 har et ubeskrivelig bra rykte.Lita84 har et ubeskrivelig bra rykte.Lita84 har et ubeskrivelig bra rykte.Lita84 har et ubeskrivelig bra rykte.Lita84 har et ubeskrivelig bra rykte.Lita84 har et ubeskrivelig bra rykte.Lita84 har et ubeskrivelig bra rykte.Lita84 har et ubeskrivelig bra rykte.Lita84 har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: NY spørreundersøkelse: Skal dere ta vaksinen mot svineinfluensa

Og fortsatt "vet ikke" her (det vil vel si nei - slik ståa er nå).
__________________

Lita84 er pålogget nå   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 04-11-2009, 14:59   #7
Seniormedlem
 
Kreps-77 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Meldinger: 1,825
MP Rating: 0% (0)
Kreps-77 har et ubeskrivelig bra rykte.Kreps-77 har et ubeskrivelig bra rykte.Kreps-77 har et ubeskrivelig bra rykte.Kreps-77 har et ubeskrivelig bra rykte.Kreps-77 har et ubeskrivelig bra rykte.Kreps-77 har et ubeskrivelig bra rykte.Kreps-77 har et ubeskrivelig bra rykte.Kreps-77 har et ubeskrivelig bra rykte.Kreps-77 har et ubeskrivelig bra rykte.Kreps-77 har et ubeskrivelig bra rykte.Kreps-77 har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: NY spørreundersøkelse: Skal dere ta vaksinen mot svineinfluensa

Kunne kanskje hatt med "har tatt."

Jeg svarte vet ikke sist, og var vel mest mot nei. Men etter en samtale med min fastlege, så har jeg tatt vaksina.
__________________
P-96, A-05, M-07
Kreps-77 er pålogget nå   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 04-11-2009, 15:08   #8
Medlem
 
kiera sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Sted: Taremareby
Meldinger: 330
MP Rating: 0% (0)
kiera har et ubeskrivelig bra rykte.kiera har et ubeskrivelig bra rykte.kiera har et ubeskrivelig bra rykte.kiera har et ubeskrivelig bra rykte.kiera har et ubeskrivelig bra rykte.kiera har et ubeskrivelig bra rykte.kiera har et ubeskrivelig bra rykte.kiera har et ubeskrivelig bra rykte.kiera har et ubeskrivelig bra rykte.kiera har et ubeskrivelig bra rykte.kiera har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: NY spørreundersøkelse: Skal dere ta vaksinen mot svineinfluensa

Her blir det tatt, alle tre.. Jeg skal til pers i dag, gruer meg som pokker, men da er det iallefall gjort. Knøttet og sambo skal neste uke..
For opplysning så har jeg asmta og knøttet skal utredes for det ganske snart..
Er virkelig usikker, men jeg vet ikke hva jeg skal gjøre og konklusjonen min er at jeg må bare høre på regjering, leger og andre eksperters anbefalinger, så har jeg iallefall gjort mitt for å beskytte gullet mitt...
__________________

Maiblomstene
kiera er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 04-11-2009, 16:31   #9
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2009
Meldinger: 84
MP Rating: 0% (0)
Made har en strålende fremtid.Made har en strålende fremtid.Made har en strålende fremtid.Made har en strålende fremtid.Made har en strålende fremtid.Made har en strålende fremtid.Made har en strålende fremtid.Made har en strålende fremtid.Made har en strålende fremtid.Made har en strålende fremtid.Made har en strålende fremtid.
Sv: NY spørreundersøkelse: Skal dere ta vaksinen mot svineinfluensa

Nei. Og blir sikrere og sikrere på dette for hver dag som går.

Signerer forøvrig Marilena og hennes "regnestykke" Det er sån vi også tenker.

Dessuten synes jeg vi hører mer og mer om mulige ukjente bivirkninger for hver dag... og jeg tror dessverre at det bare er begynnelsen.
Made er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 04-11-2009, 16:37   #10
Seniormedlem
 
Catharina sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Sted: Bergens området
Meldinger: 2,588
MP Rating: 0% (0)
Catharina har et ubeskrivelig bra rykte.Catharina har et ubeskrivelig bra rykte.Catharina har et ubeskrivelig bra rykte.Catharina har et ubeskrivelig bra rykte.Catharina har et ubeskrivelig bra rykte.Catharina har et ubeskrivelig bra rykte.Catharina har et ubeskrivelig bra rykte.Catharina har et ubeskrivelig bra rykte.Catharina har et ubeskrivelig bra rykte.Catharina har et ubeskrivelig bra rykte.Catharina har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: NY spørreundersøkelse: Skal dere ta vaksinen mot svineinfluensa

Jeg har gått ifra

Imot

til

For

til

Vet ikke/tror ikke


__________________
Storesøster født 20. april 2005, 10dager på overtid

Lillesøster født 4.desember 2007, 10 dager på overtid.
Catharina er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar



Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are


Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 13:25.




Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2009, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.2.0
Alt innhold ©2001-2008 NybaktMamma.com