Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Helse og velvære > Forebyggende helse




Svar
 
LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 16-09-2007, 21:07   #1
VIP-Medlem
 
Snurreline sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2003
Sted: Østlandet
Meldinger: 8,474
MP Rating: 0% (0)
Snurreline har et ubeskrivelig bra rykte.Snurreline har et ubeskrivelig bra rykte.Snurreline har et ubeskrivelig bra rykte.Snurreline har et ubeskrivelig bra rykte.Snurreline har et ubeskrivelig bra rykte.Snurreline har et ubeskrivelig bra rykte.Snurreline har et ubeskrivelig bra rykte.Snurreline har et ubeskrivelig bra rykte.Snurreline har et ubeskrivelig bra rykte.Snurreline har et ubeskrivelig bra rykte.Snurreline har et ubeskrivelig bra rykte.
Stivkrampesprøyte?

Er det 10 år den virker?

Jentungen har blitt klora ganske så stygt av pusen her...det var "pent" i går men i dag er hun ille rød og litt hoven. Gjør fortsatt vondt! Sist hun ble kloret av en katt fikk vi beskjed å dra rett til legen hvist det hovnet opp eller ble rødt...men er ikke det ganske normalt da??
__________________
Livet må gå videre...
Snurreline er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 16-09-2007, 21:16   #2
VIP-Medlem
 
Abritta sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2002
Sted: Trånnheim
Meldinger: 8,485
MP Rating: 0% (0)
Abritta har et ubeskrivelig bra rykte.Abritta har et ubeskrivelig bra rykte.Abritta har et ubeskrivelig bra rykte.Abritta har et ubeskrivelig bra rykte.Abritta har et ubeskrivelig bra rykte.Abritta har et ubeskrivelig bra rykte.Abritta har et ubeskrivelig bra rykte.Abritta har et ubeskrivelig bra rykte.Abritta har et ubeskrivelig bra rykte.Abritta har et ubeskrivelig bra rykte.Abritta har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Stivkrampesprøyte?

Klor og risp vil jo bli rødt. Følg med på det, og se at det ikke blir betent.

Stivkrampesprøyta skal vel normalt holde i mange år ja. Minstemann her ble i fjor bitt ganske stygt av en hund. Han var da nesten 5 år. Og da vurderte legen litt for og i mot om han skulle gi vaksinen. Det ble til at han ga, for å være på den sikre siden. Var et par temmelig dype sår.

Du kan jo ringe legevakta og høre, sånn just i case.
__________________
Jeg er ikke her lengre. Om noen tror de ser meg, så er jeg bare et gjenferd fra et gammelt dødsbo
Abritta er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 16-09-2007, 21:21   #3
VIP-Medlem
 
Snurreline sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2003
Sted: Østlandet
Meldinger: 8,474
MP Rating: 0% (0)
Snurreline har et ubeskrivelig bra rykte.Snurreline har et ubeskrivelig bra rykte.Snurreline har et ubeskrivelig bra rykte.Snurreline har et ubeskrivelig bra rykte.Snurreline har et ubeskrivelig bra rykte.Snurreline har et ubeskrivelig bra rykte.Snurreline har et ubeskrivelig bra rykte.Snurreline har et ubeskrivelig bra rykte.Snurreline har et ubeskrivelig bra rykte.Snurreline har et ubeskrivelig bra rykte.Snurreline har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Stivkrampesprøyte?

Tusen takk for raskt svar

Tar en telefon opp jeg... katten hang fast i armen hennes så det er ganske stygt...
__________________
Livet må gå videre...
Snurreline er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 16-09-2007, 21:31   #4
VIP-Medlem
 
Abritta sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2002
Sted: Trånnheim
Meldinger: 8,485
MP Rating: 0% (0)
Abritta har et ubeskrivelig bra rykte.Abritta har et ubeskrivelig bra rykte.Abritta har et ubeskrivelig bra rykte.Abritta har et ubeskrivelig bra rykte.Abritta har et ubeskrivelig bra rykte.Abritta har et ubeskrivelig bra rykte.Abritta har et ubeskrivelig bra rykte.Abritta har et ubeskrivelig bra rykte.Abritta har et ubeskrivelig bra rykte.Abritta har et ubeskrivelig bra rykte.Abritta har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Stivkrampesprøyte?

Aua, det hørtes vondt ut...

Legen på legevakta her i fjor, han argumenterte med at det ikke skadet å gi en revaksine. Man kan vist få den sprøyta mange ganger, uten at det er farlig.

Han vil få den neste år, da det er revaksine etter vaksinasjonsprogrammet. Strengt tatt ikke nødvendig, men det er en kombisprøyte, og de ser ingen hensikt i å dele den opp, bare for å ta bort denne liksom.

Få høre hva du får beskjed om da.
__________________
Jeg er ikke her lengre. Om noen tror de ser meg, så er jeg bare et gjenferd fra et gammelt dødsbo
Abritta er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 27-09-2007, 22:30   #5
Seniormedlem
 
mor -igjen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Meldinger: 1,516
MP Rating: 0% (0)
mor -igjen har et ubeskrivelig bra rykte.mor -igjen har et ubeskrivelig bra rykte.mor -igjen har et ubeskrivelig bra rykte.mor -igjen har et ubeskrivelig bra rykte.mor -igjen har et ubeskrivelig bra rykte.mor -igjen har et ubeskrivelig bra rykte.mor -igjen har et ubeskrivelig bra rykte.mor -igjen har et ubeskrivelig bra rykte.mor -igjen har et ubeskrivelig bra rykte.mor -igjen har et ubeskrivelig bra rykte.mor -igjen har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Stivkrampesprøyte?

Sitat:
Opprinnelig postet av Abritta
Aua, det hørtes vondt ut...

Legen på legevakta her i fjor, han argumenterte med at det ikke skadet å gi en revaksine. Man kan vist få den sprøyta mange ganger, uten at det er farlig.

Han vil få den neste år, da det er revaksine etter vaksinasjonsprogrammet. Strengt tatt ikke nødvendig, men det er en kombisprøyte, og de ser ingen hensikt i å dele den opp, bare for å ta bort denne liksom.

Få høre hva du får beskjed om da.

Når de gir stivkrampe på legevakten gir de den som er kombinert stivkrampe difteri. Om din sønn skal ha vaksine i 6. klasse neste år med stivkrampe difteri ville jeg takket nei. Det er som du sier ikke farlig, men mange opplever sterkere bivirkninger når det blir gitt tettere enn 5 år, og det er unødvendig. Hør med din helsesøster på skolen.
__________________
Mor -igjen

med 02 og 05
mor -igjen er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 27-09-2007, 22:42   #6
VIP-Medlem
 
Abritta sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2002
Sted: Trånnheim
Meldinger: 8,485
MP Rating: 0% (0)
Abritta har et ubeskrivelig bra rykte.Abritta har et ubeskrivelig bra rykte.Abritta har et ubeskrivelig bra rykte.Abritta har et ubeskrivelig bra rykte.Abritta har et ubeskrivelig bra rykte.Abritta har et ubeskrivelig bra rykte.Abritta har et ubeskrivelig bra rykte.Abritta har et ubeskrivelig bra rykte.Abritta har et ubeskrivelig bra rykte.Abritta har et ubeskrivelig bra rykte.Abritta har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Stivkrampesprøyte?

Sitat:
Opprinnelig postet av mor -igjen
Når de gir stivkrampe på legevakten gir de den som er kombinert stivkrampe difteri. Om din sønn skal ha vaksine i 6. klasse neste år med stivkrampe difteri ville jeg takket nei. Det er som du sier ikke farlig, men mange opplever sterkere bivirkninger når det blir gitt tettere enn 5 år, og det er unødvendig. Hør med din helsesøster på skolen.
Nevnte dette for helsesøster da vi var på 6 års kontrollen, og hun mente at han skulle vaksineres som normalt i 2. klasse.

Men jeg kommer til å spørre igjen, når den tid kommer.
__________________
Jeg er ikke her lengre. Om noen tror de ser meg, så er jeg bare et gjenferd fra et gammelt dødsbo
Abritta er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 28-09-2007, 08:54   #7
VIP-Medlem
 
Snurreline sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2003
Sted: Østlandet
Meldinger: 8,474
MP Rating: 0% (0)
Snurreline har et ubeskrivelig bra rykte.Snurreline har et ubeskrivelig bra rykte.Snurreline har et ubeskrivelig bra rykte.Snurreline har et ubeskrivelig bra rykte.Snurreline har et ubeskrivelig bra rykte.Snurreline har et ubeskrivelig bra rykte.Snurreline har et ubeskrivelig bra rykte.Snurreline har et ubeskrivelig bra rykte.Snurreline har et ubeskrivelig bra rykte.Snurreline har et ubeskrivelig bra rykte.Snurreline har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Stivkrampesprøyte?

Glemte jo helt å skrive her jeg

Ringte legevakt og fikk beskjed om å se det an...det ble litt verk i sårene etter en stund, men nå gror det pent
__________________
Livet må gå videre...
Snurreline er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 28-09-2007, 10:13   #8
Veteranmedlem
 
Kathinka sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2003
Sted: Harstad
Meldinger: 4,074
MP Rating: 0% (0)
Kathinka har et ubeskrivelig bra rykte.Kathinka har et ubeskrivelig bra rykte.Kathinka har et ubeskrivelig bra rykte.Kathinka har et ubeskrivelig bra rykte.Kathinka har et ubeskrivelig bra rykte.Kathinka har et ubeskrivelig bra rykte.Kathinka har et ubeskrivelig bra rykte.Kathinka har et ubeskrivelig bra rykte.Kathinka har et ubeskrivelig bra rykte.Kathinka har et ubeskrivelig bra rykte.Kathinka har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Stivkrampesprøyte?

Mellomste fikk en spiker gjennom foten i sommer, en rusten, brukt en

Og da sjekket vi med helsestasjonen ang stivkrampe, og han trengte ikke få noen ny da siden den han fikk i det vanlige vaksinasjonsprogrammet som baby fortsatt virker.

Fint det ser ut til å ordne seg da
__________________
Kathinka og gutta
'99, '02, '05 og sept '08
Kathinka er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar



Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are


Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 07:21.




Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2009, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.2.0
Alt innhold ©2001-2008 NybaktMamma.com