Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Forumhjelp og datahjelp


Svar
 
LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 08-10-2009, 11:26   #11
Medlem
 
Brusglass sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Sted: I det hvite hus...
Meldinger: 161
MP Rating: 0% (0)
Brusglass har en strålende fremtid.Brusglass har en strålende fremtid.Brusglass har en strålende fremtid.Brusglass har en strålende fremtid.Brusglass har en strålende fremtid.Brusglass har en strålende fremtid.Brusglass har en strålende fremtid.Brusglass har en strålende fremtid.Brusglass har en strålende fremtid.Brusglass har en strålende fremtid.Brusglass har en strålende fremtid.
Sv: Få mobilt bredbånd til å virke?

Sitat:
Opprinnelig postet av vicci Vis post
Er det noen her som kan forklare steg for steg hvordan man bruker mobilt bredbånd? Ingen detaljer er for små...
Nå har jeg bare erfaring fra Ice,da,vet ikke om andre mobile er like,men kan jo forklare hvordan jeg gjorde det.

Sett modemet i en ledig USB-port.Det installerer seg selv om det ikke følger med programvare for å gjøre dette.Når installeringen er registrert,vil du se på oppgavelinja at modemet er installert og klar til bruk.Mitt modem lagde et skrivebordsikon,så for å komme på nett,dobbeltklikket jeg ikonet,trykte "connect" og da var jeg på nett. Når man da ser at man er på nett,følg med på oppgavelinja,der det står 2 skjermer i blått,er det bare å starte nettleseren og surfe som vanlig.
Det skal ikke være vanskelig å få mobilt bredbånd til å virke,og jeg har hatt veldig lite problemer i den perioden jeg brukte det
__________________
Stolt mamma til '90,'92,'99 og '00
Brusglass er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 08-10-2009, 11:49   #12
Seniormedlem
 
Ellaell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Meldinger: 1,816
MP Rating: 0% (0)
Ellaell har et ubeskrivelig bra rykte.Ellaell har et ubeskrivelig bra rykte.Ellaell har et ubeskrivelig bra rykte.Ellaell har et ubeskrivelig bra rykte.Ellaell har et ubeskrivelig bra rykte.Ellaell har et ubeskrivelig bra rykte.Ellaell har et ubeskrivelig bra rykte.Ellaell har et ubeskrivelig bra rykte.Ellaell har et ubeskrivelig bra rykte.Ellaell har et ubeskrivelig bra rykte.Ellaell har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Få mobilt bredbånd til å virke?

Har mobilt bredbånd fra Telenor. Var bare å sette inn SIM-kortet, sette "bredbåndet" (den dingsen) inn i USB-porten, så startet installeringen av seg selv. Et ikon for bredbåndet (Telenor-logoen) kom opp på skrivebordet. Så var det bare å åpne den, trykke på "Koble til" og dermed var vi på nett.
__________________
Lillerusk født november 08
"For deg, tusen ganger til"
Ellaell er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 08-10-2009, 18:57   #13
Veteranmedlem
 
vicci sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2003
Sted: Oslo
Meldinger: 4,854
MP Rating: 100% (3)
vicci har et ubeskrivelig bra rykte.vicci har et ubeskrivelig bra rykte.vicci har et ubeskrivelig bra rykte.vicci har et ubeskrivelig bra rykte.vicci har et ubeskrivelig bra rykte.vicci har et ubeskrivelig bra rykte.vicci har et ubeskrivelig bra rykte.vicci har et ubeskrivelig bra rykte.vicci har et ubeskrivelig bra rykte.vicci har et ubeskrivelig bra rykte.vicci har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Få mobilt bredbånd til å virke?

Tusen takk for svar Er det noen problemer som kan dukke opp hvis man i utgangspunktet hadde ADSL? Må noen instillinger endres?
__________________
fra vicci og gutta

Nærmer seg slankemålet
vicci er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 08-10-2009, 19:07   #14
Seniormedlem
 
Ellaell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Meldinger: 1,816
MP Rating: 0% (0)
Ellaell har et ubeskrivelig bra rykte.Ellaell har et ubeskrivelig bra rykte.Ellaell har et ubeskrivelig bra rykte.Ellaell har et ubeskrivelig bra rykte.Ellaell har et ubeskrivelig bra rykte.Ellaell har et ubeskrivelig bra rykte.Ellaell har et ubeskrivelig bra rykte.Ellaell har et ubeskrivelig bra rykte.Ellaell har et ubeskrivelig bra rykte.Ellaell har et ubeskrivelig bra rykte.Ellaell har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Få mobilt bredbånd til å virke?

Det tror jeg ikke, for vi bruker det mobile og ADSL om hverandre (mannen har mobilt bredbånd gjennom jobben, så vi bruker det av og til hjemme når ADSLen går ned for telling).
__________________
Lillerusk født november 08
"For deg, tusen ganger til"
Ellaell er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 08-10-2009, 19:14   #15
Medlem
 
Brusglass sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Sted: I det hvite hus...
Meldinger: 161
MP Rating: 0% (0)
Brusglass har en strålende fremtid.Brusglass har en strålende fremtid.Brusglass har en strålende fremtid.Brusglass har en strålende fremtid.Brusglass har en strålende fremtid.Brusglass har en strålende fremtid.Brusglass har en strålende fremtid.Brusglass har en strålende fremtid.Brusglass har en strålende fremtid.Brusglass har en strålende fremtid.Brusglass har en strålende fremtid.
Sv: Få mobilt bredbånd til å virke?

Jeg byttet fra mobilt bredbånd til ADSL for tre uker siden,og har ikke gjort annet enn å slå på nettverkskortet.Det hadde jeg aldri på da jeg hadde mobilt. Kanskje høre med de om det står på,for det kan være at det blir en konflikt der,hvis de har en gammel pc..
__________________
Stolt mamma til '90,'92,'99 og '00
Brusglass er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 19-10-2009, 12:45   #16
Seniormedlem
 
jupiter_c sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2003
Sted: sørlandet
Meldinger: 1,569
MP Rating: 0% (0)
jupiter_c har en strålende fremtid.jupiter_c har en strålende fremtid.jupiter_c har en strålende fremtid.jupiter_c har en strålende fremtid.jupiter_c har en strålende fremtid.jupiter_c har en strålende fremtid.jupiter_c har en strålende fremtid.jupiter_c har en strålende fremtid.jupiter_c har en strålende fremtid.jupiter_c har en strålende fremtid.jupiter_c har en strålende fremtid.
Sv: Få mobilt bredbånd til å virke?

får de koblet til med den telenor logoen? (hva får de beskjed om når de trykker på telenor logoen?)

hvilket operativ system har de på datamaskinen? (windows 98, windows xp, linux ?? )

i brukerveilendingen til det trådløse telenor greia, hva står det der om nettverks innstillinger? skal den stå på dhcp feks? (eller står det ingenting om sånt noe?)

har de sjekket at ikke internett eksplorer har blitt satt i frakoblet modus? (når du har åpnet internett exploreren, klikk på fil oppe i hjørnet, nedover den menyen du får opp da, står det "arbeid frakoblet" hvis det er en hake foran den, så ta den bort.)

får de brukt msn og sånne ting, selv om de ikke får brukt internett exploreren?

ble masse spørsmål dette...
men egentlig så håper jeg jo at det har løst seg innen denne tid
__________________
jupiter, juni -03 og mai -05
og som kom til verden 23. juni -07
jupiter_c er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 19-10-2009, 21:32   #17
Supermedlem
 
kesam sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2006
Meldinger: 1,075
MP Rating: 0% (0)
kesam har et ubeskrivelig bra rykte.kesam har et ubeskrivelig bra rykte.kesam har et ubeskrivelig bra rykte.kesam har et ubeskrivelig bra rykte.kesam har et ubeskrivelig bra rykte.kesam har et ubeskrivelig bra rykte.kesam har et ubeskrivelig bra rykte.kesam har et ubeskrivelig bra rykte.kesam har et ubeskrivelig bra rykte.kesam har et ubeskrivelig bra rykte.kesam har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Få mobilt bredbånd til å virke?

Sitat:
Opprinnelig postet av vicci Vis post
Koster ikke kundeservice penger? Mente å ha lest at det kostet over 20 kr minuttet...Stemmer det? De har dårlig råd nemlig, derfor måtte de også bytte ut ADSL.
det kostar 0,39 øre pr min å ringe kundeservice på telefon 05000 frå ein fasttelefon.
Det finnes ein betaltjeneste også, men for å få mobilt bredbånd til å virke trenger du ikkje bruke den.

Telenoreksperten (betaltjenesten) har makspris på 390 kroner, dvs at dersom du ikkje har fått hjelp etter at samtalen kostar så mykje, så ringer dei deg tilbake. Og dei løyser alltid problemet ditt!
kesam er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar



Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are


Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 06:04.




Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2009, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.2.0
Alt innhold ©2001-2008 NybaktMamma.com