Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Generelt om det å ha barn

Svar

Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 10-05-2009, 14:13   #1
Moderator

Monen sin avatar

Medlem siden: Feb 2006
Sted: Lier
Meldinger: 1,396
MP Rating: 0% (0)
Monen har et ubeskrivelig bra rykte.Monen har et ubeskrivelig bra rykte.Monen har et ubeskrivelig bra rykte.Monen har et ubeskrivelig bra rykte.Monen har et ubeskrivelig bra rykte.Monen har et ubeskrivelig bra rykte.Monen har et ubeskrivelig bra rykte.Monen har et ubeskrivelig bra rykte.Monen har et ubeskrivelig bra rykte.Monen har et ubeskrivelig bra rykte.Monen har et ubeskrivelig bra rykte.
Hvordan få henne til å trives i bilen?

Snuppa liker ikke å kjøre bil lenger. Det virker ikke som hun blir bilsyk eller noe sånt, men at hun rett og slett kjeder seg og ikke liker å sitte fastspent. Hun har vært sånn det siste halvåret ca.
Hun gråter/sutrer store deler av turen, og jeg prøver desperat å aktivisere henne med noen leker. Men de er jo morsomme i 2 sekunder.

Hva slags leker kan hun ha i bil? Jeg har ikke turt å gi henne annet enn små bamser/helt myke leker.
Aller helst vil hun ha en drikkeflaske å leke med (f.eks Imsdal, trenger ikke være vann i). Men jeg ser for meg at den kan bli ganske farlig i en kollisjon hvis hun sitter og sutter på den..?

Vi har faktisk vurdert å kjøpe DVD-spiller Ikke til de korte turene, men svigers bor 70 mil unna. Ser for meg det kan bli en morsom tur.. Men hun er jo bare 10 mnd, vet ikke hvor mye hun får ut av det?

Hvis jeg sitter bak hos henne går det som regel bra, men det har vi kun gjort 3-4 ganger når det har vært helt ille. Vil ikke at hun skal venne seg til at jeg sitter bak sammen med henne.
Noen som har noen tips?
Gammel 10-05-2009, 14:17   #2
Supermedlem

Væren75 sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Meldinger: 1,207
Væren75 har en strålende fremtid.Væren75 har en strålende fremtid.Væren75 har en strålende fremtid.Væren75 har en strålende fremtid.Væren75 har en strålende fremtid.Væren75 har en strålende fremtid.Væren75 har en strålende fremtid.Væren75 har en strålende fremtid.Væren75 har en strålende fremtid.Væren75 har en strålende fremtid.Væren75 har en strålende fremtid.
Sv: Hvordan få henne til å trives i bilen?

Vår jente har også blitt vanskeligere å kjøre bil med nå enn tidligere .
I begynnelsen så var det jo en bankers måte å få de til å sovne på , men nå er det mer 50/50 om det går bra å kjøre lengre strekninger eller ei .

Man får tak i sånn snor med forkjellige lekesaker hengende på til å feste over bilstolen , men lurer på om dette er for de helt minste babyene .

Hun sitter vel kanskje bakovervendt fremdeles , har dere sånn speil sånn at hun kan se dere?
Væren75 er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 10-05-2009, 14:49   #3
Moderator

Monen sin avatar

Monen har et ubeskrivelig bra rykte.Monen har et ubeskrivelig bra rykte.Monen har et ubeskrivelig bra rykte.Monen har et ubeskrivelig bra rykte.Monen har et ubeskrivelig bra rykte.Monen har et ubeskrivelig bra rykte.Monen har et ubeskrivelig bra rykte.Monen har et ubeskrivelig bra rykte.Monen har et ubeskrivelig bra rykte.Monen har et ubeskrivelig bra rykte.Monen har et ubeskrivelig bra rykte.

Hun sitter bakovervendt, ja, og har speil. men hun er ikke så interessetr i det. Hun sitter ikke i babystolen lenger, så det er ingen bøyle vi kan feste ting i dessverre.

Og sove i bilen kan vi nesten bare glemme Hun sovner innimellom, da, men det er litt av en kamp før hun må "gi opp" og sovne..
Gammel 10-05-2009, 14:58   #4
Seniormedlem

Ellaell sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Meldinger: 1,888
Ellaell har et ubeskrivelig bra rykte.Ellaell har et ubeskrivelig bra rykte.Ellaell har et ubeskrivelig bra rykte.Ellaell har et ubeskrivelig bra rykte.Ellaell har et ubeskrivelig bra rykte.Ellaell har et ubeskrivelig bra rykte.Ellaell har et ubeskrivelig bra rykte.Ellaell har et ubeskrivelig bra rykte.Ellaell har et ubeskrivelig bra rykte.Ellaell har et ubeskrivelig bra rykte.Ellaell har et ubeskrivelig bra rykte.

Sitat:
Opprinnelig postet av Monen Vis post
Hun sitter ikke i babystolen lenger, så det er ingen bøyle vi kan feste ting i dessverre.
Vi kjøpte en leke som kan festes overalt - babygymmen, bilstolen, vugga osv. med klips. De (TinyLove) har flere forskjellige. Vi har denne, og den har vært mye i bruk.
Klikk på bildet for å se det i full størrelse.
Kjøpte den for slikk og ingenting på Ebay (den var ny, altså).
Gammel 10-05-2009, 15:09   #5
VIP-Medlem

lucifine sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Sted: Sørlandet
Meldinger: 5,717
MP Rating: 100% (1)
lucifine har et ubeskrivelig bra rykte.lucifine har et ubeskrivelig bra rykte.lucifine har et ubeskrivelig bra rykte.lucifine har et ubeskrivelig bra rykte.lucifine har et ubeskrivelig bra rykte.lucifine har et ubeskrivelig bra rykte.lucifine har et ubeskrivelig bra rykte.lucifine har et ubeskrivelig bra rykte.lucifine har et ubeskrivelig bra rykte.lucifine har et ubeskrivelig bra rykte.lucifine har et ubeskrivelig bra rykte.

Vi synger MASSE.. Når vi kjører alene har jeg passasjersetet FULLT av leker, smokker og hvanå som jeg kaster bak når hun klager
Gammel 10-05-2009, 15:09   #6
VIP-Medlem

lucifine sin avatar

lucifine har et ubeskrivelig bra rykte.lucifine har et ubeskrivelig bra rykte.lucifine har et ubeskrivelig bra rykte.lucifine har et ubeskrivelig bra rykte.lucifine har et ubeskrivelig bra rykte.lucifine har et ubeskrivelig bra rykte.lucifine har et ubeskrivelig bra rykte.lucifine har et ubeskrivelig bra rykte.lucifine har et ubeskrivelig bra rykte.lucifine har et ubeskrivelig bra rykte.lucifine har et ubeskrivelig bra rykte.

og ja... hun får imsdalflaske eller tutekopp
Gammel 10-05-2009, 15:25   #7
Moderator

Monen sin avatar

Sitat:
Opprinnelig postet av Ellaell Vis post
Vi kjøpte en leke som kan festes overalt - babygymmen, bilstolen, vugga osv. med klips. De (TinyLove) har flere forskjellige. Vi har denne, og den har vært mye i bruk.
Klikk på bildet for å se det i full størrelse.
Kjøpte den for slikk og ingenting på Ebay (den var ny, altså).
Takk for tips! Jeg er likevel litt usikker på hvor morsom den er snå som hun begynner å bli såpass "stor" ?

Sitat:
Opprinnelig postet av lucifine Vis post
og ja... hun får imsdalflaske eller tutekopp
Jeg har latt henne ha det et par ganger, men liker det ikke.
Men så vet jeg ikke om det er så stor grunn til bekymring? Noen som vet?
Det hadde reddet endel her, hvertfall
Gammel 10-05-2009, 15:30   #8
Seniormedlem

Meldinger: 2,306
Simane har et ubeskrivelig bra rykte.Simane har et ubeskrivelig bra rykte.Simane har et ubeskrivelig bra rykte.Simane har et ubeskrivelig bra rykte.Simane har et ubeskrivelig bra rykte.Simane har et ubeskrivelig bra rykte.Simane har et ubeskrivelig bra rykte.Simane har et ubeskrivelig bra rykte.Simane har et ubeskrivelig bra rykte.Simane har et ubeskrivelig bra rykte.Simane har et ubeskrivelig bra rykte.

Storebror kjedet seg ikke i bilen for da satt jeg bak og aktiviserte han. Med lillesøster har jeg ikke muligheten og hun er veldig sutrete. Det hjelper å feste noen leker til bilstolen, men det tar ikke lange tiden før hun er utolmodig.

Vet heller ikke hva jeg skal gjøre.
Gammel 10-05-2009, 15:30   #9
VIP-Medlem

lucifine sin avatar

Jeg tenker som så: Mor blir gal av skrikinga og blir traffikfarlig. Kan skade seg selv og andre. Gi ungen en imsdalsflaske så blir det stille. Lengre enn det tør ejg ikek tenke
Gammel 10-05-2009, 17:45   #10
Medlem

Mama Maria sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Sted: Porsgrunn
Meldinger: 219
Mama Maria har en strålende fremtid.Mama Maria har en strålende fremtid.Mama Maria har en strålende fremtid.Mama Maria har en strålende fremtid.Mama Maria har en strålende fremtid.Mama Maria har en strålende fremtid.Mama Maria har en strålende fremtid.Mama Maria har en strålende fremtid.Mama Maria har en strålende fremtid.Mama Maria har en strålende fremtid.Mama Maria har en strålende fremtid.

Ang. leker, flasker ol til barn i bil...
Fagfolkene, og de som jobber med trafikksikkerhet, mener man ikke skal ha løse gjenstander i bilens kupè. Det gjelder alt fra vesker, mobiler, flasker, kaffekopper osv, osv. Jeg har prøvd "Veltepetter'n" hos Statens Vegvesen, anbefales!, og kan si meg enig i dem... Om du kjører av veien og bilen går rundt så er det særs ubehagelig å få en brusflaske i hodet.
Så var det praksisen da... Innrømmer at jeg har nøkler, mobil, veske ol løst i kupèen. Og jeg er nok ikke den eneste.
Skal jeg på lenger kjøreturer er jeg nok flinkere til å bruke bagasjerommet

Trafikkfarlig er det og å ha fokus på noe annet enn veien og trafikken.
Så hva velger man, trafikkfarlig for seg selv og andre eller kun farlig for seg selv?

Har ikke flere råd enn de som allerede har kommet frem; Leker som er festet til stolen el så de ikke havner på gulvet om hun slipper dem, speil, musikk / sang og pauser.
Ville ikke anbefalt kjeks og sånt... uheldig vane å få!
Hva med å koble ut airbagen og plassere henne i forsetet? Bakovervend selvfølgelig!

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are Av
Pingbacks are Av
Refbacks are Av

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 18:45.