Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Generelt om det å ha barn

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 20-10-2008, 09:15   #1
Medlem

Medlem siden: May 2007
Meldinger: 53
MP Rating: 0% (0)
Tjymsi er som en lysfontene.Tjymsi er som en lysfontene.Tjymsi er som en lysfontene.Tjymsi er som en lysfontene.Tjymsi er som en lysfontene.Tjymsi er som en lysfontene.Tjymsi er som en lysfontene.Tjymsi er som en lysfontene.Tjymsi er som en lysfontene.Tjymsi er som en lysfontene.Tjymsi er som en lysfontene.
Jente i guttegarderoben

Hvor gamle synes dere jentene kan være før de ikke lengre kan være med pappa i guttegarderoben når de er på svømming? (eller guttene med mamma)
Har hørt noen som synes det er ille at en fireåring er med i garderoben til motsatt kjønn, men de klarer seg jo ikke akkurat alene- og jeg tror det er bare noen få som tenker sånn -eller?
Tjymsi er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 20-10-2008, 10:57   #2
Veteranmedlem

muslingen sin avatar

Medlem siden: Jun 2004
Meldinger: 4,421
MP Rating: 100% (2)
muslingen har en strålende fremtid.muslingen har en strålende fremtid.muslingen har en strålende fremtid.muslingen har en strålende fremtid.muslingen har en strålende fremtid.muslingen har en strålende fremtid.muslingen har en strålende fremtid.muslingen har en strålende fremtid.muslingen har en strålende fremtid.muslingen har en strålende fremtid.muslingen har en strålende fremtid.
Sv: Jente i guttegarderoben

De må jo kunne dusje, vaske og kle seg selv. Det gjør ikke min fireåring...
Mener å ha lest at det er på tide når de blir flaue over å være med i "feil" garderobe.

6-7 år?
Gammel 20-10-2008, 11:02   #3
Seniormedlem

gullli sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Sted: Bergen
Meldinger: 1,504
gullli har et ubeskrivelig bra rykte.gullli har et ubeskrivelig bra rykte.gullli har et ubeskrivelig bra rykte.gullli har et ubeskrivelig bra rykte.gullli har et ubeskrivelig bra rykte.gullli har et ubeskrivelig bra rykte.gullli har et ubeskrivelig bra rykte.gullli har et ubeskrivelig bra rykte.gullli har et ubeskrivelig bra rykte.gullli har et ubeskrivelig bra rykte.gullli har et ubeskrivelig bra rykte.

Får håpe det ikke skjer før de er eldre enn 4 iallefall... Pappaen bruker å ta med min datter til badeland de helgene han har henne, og jeg håper han kan fortsette med det en stund til Jeg reagerer iallefall ikke på små gutter i damegarderoben Er enig i at det er på tide å gå over i "riktig" garderobe når de begynner å bli flaue over det selv

Member of AF's jaktlag
gullli er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 20-10-2008, 11:08   #4
Veteranmedlem

charlie sin avatar

Medlem siden: Feb 2003
Sted: Østlandet
Meldinger: 4,031
charlie har et ubeskrivelig bra rykte.charlie har et ubeskrivelig bra rykte.charlie har et ubeskrivelig bra rykte.charlie har et ubeskrivelig bra rykte.charlie har et ubeskrivelig bra rykte.charlie har et ubeskrivelig bra rykte.charlie har et ubeskrivelig bra rykte.charlie har et ubeskrivelig bra rykte.charlie har et ubeskrivelig bra rykte.charlie har et ubeskrivelig bra rykte.charlie har et ubeskrivelig bra rykte.

Det kommer jo litt an på. Det er også noe med at endel gutter/ menn glor på småjentene, noe de kanskje skal beskyttes mot.. Endel jenter syns også det er støtende med all "stasen" som slenger i herredusjen.

prinsessen likte IKKE herregarderoben da hun var 4. Vesentlig fordi hun syns det var ekkelt/ krenkende med all "stasen" som slang der inne.

Charlie & Prinsessen, født 02.06.2003 og Tingeling, født 02.11.2006

Books just wanna be FREE! See what I mean at:
http://bookcrossing.com/friend/Alfacharlie
charlie er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 20-10-2008, 11:55   #5
Supermedlem

kulani sin avatar

Medlem siden: Oct 2004
Meldinger: 1,237
kulani har en strålende fremtid.kulani har en strålende fremtid.kulani har en strålende fremtid.kulani har en strålende fremtid.kulani har en strålende fremtid.kulani har en strålende fremtid.kulani har en strålende fremtid.kulani har en strålende fremtid.kulani har en strålende fremtid.kulani har en strålende fremtid.kulani har en strålende fremtid.

Ja til flere familiegarderober

(litt usikker på når barna er for store til å gå i motsatt garderobe, men har en følelse av at det kanskje skjer litt før de er helt fortrolige med å skifte og ordne alt alene?)

Lillebror 2007
kulani er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 20-10-2008, 13:31   #6
VIP-Medlem

tinwin sin avatar

Medlem siden: Jul 2005
Meldinger: 8,942
MP Rating: 100% (2)
tinwin har et ubeskrivelig bra rykte.tinwin har et ubeskrivelig bra rykte.tinwin har et ubeskrivelig bra rykte.tinwin har et ubeskrivelig bra rykte.tinwin har et ubeskrivelig bra rykte.tinwin har et ubeskrivelig bra rykte.tinwin har et ubeskrivelig bra rykte.tinwin har et ubeskrivelig bra rykte.tinwin har et ubeskrivelig bra rykte.tinwin har et ubeskrivelig bra rykte.tinwin har et ubeskrivelig bra rykte.

Jeg reagerer ikke på en 4 åring i garderoben
Jeg syns det er på tide å være i "riktig garerobe" når barnet selv føler seg utilpass.. og når barnet klarer seg alene i den andre garderoben... min 3,5 åring (gutt) bryr seg ikke døyten om han er i gutte eller jente gareroben enda!
Gammel 20-10-2008, 14:01   #7
Supermedlem

Medlem siden: Oct 2006
Sted: Østafjells
Meldinger: 517
pumba har mye å være stolt av.pumba har mye å være stolt av.pumba har mye å være stolt av.pumba har mye å være stolt av.pumba har mye å være stolt av.pumba har mye å være stolt av.pumba har mye å være stolt av.pumba har mye å være stolt av.pumba har mye å være stolt av.pumba har mye å være stolt av.pumba har mye å være stolt av.

Jeg tenker at grensen går når barna begynner på skolen. Før det er det ikke så nøye. Men når de har kommet i skolealder er det plutselig mye større forskjell på gutter og jenter, på en måte. Barna er mer bevisste på det.
pumba er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 20-10-2008, 14:49   #8
Æresmedlem

Niobe sin avatar

Medlem siden: Jan 2005
Sted: Rogaland
Meldinger: 18,385
MP Rating: 100% (4)
Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.

Jeg synes skolealder kan være en grei tommelfingerregel. Da er det vel uansett på tide at de klarer seg selv i dusjen etc. Jeg kjenner barn som egentlig aldri ble utilpass og flaue i slike situasjoner.
Reinhold Niebuhr

Hjertemamma med hjertebarnet'05 Støtt LHL!

Niobe er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 20-10-2008, 15:38   #9
VIP-Medlem

Abritta sin avatar

Medlem siden: Jan 2002
Sted: Trånnheim
Meldinger: 7,774
Abritta har et ubeskrivelig bra rykte.Abritta har et ubeskrivelig bra rykte.Abritta har et ubeskrivelig bra rykte.Abritta har et ubeskrivelig bra rykte.Abritta har et ubeskrivelig bra rykte.Abritta har et ubeskrivelig bra rykte.Abritta har et ubeskrivelig bra rykte.Abritta har et ubeskrivelig bra rykte.Abritta har et ubeskrivelig bra rykte.Abritta har et ubeskrivelig bra rykte.Abritta har et ubeskrivelig bra rykte.

Nå er det ikke ofte bare en av oss foreldre går i svømmehallen alene med ungene, men om vi skulle, så ville jenta vår gått alene i damegarderoben om hun var med faren. Hun er snart 11 og klarer seg jo så klart selv.

Gikk jeg alene med dem, så hadde han på 7 utvilsomt blitt med meg. Han er et virrehue, og jeg hadde ikke stolt på at han tok ansvar for å låse skap, ordne seg selv, etc.

Jeg hadde nok valgt en krok i garderoben som ikke var full av folk, og vi hadde opptrådd tilbaketrukkent i dusjen, men jeg har ennå ikke sett at noen har reagert på såpass store gutter i damegarderoben. De fleste har da såpass i topplokket at de skjønner at det ikke er bare bare å gå alene.
Gammel 20-10-2008, 18:01   #10
Supermedlem

Vedvik86 sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Sted: Telemark
Meldinger: 772
Vedvik86 har en strålende fremtid.Vedvik86 har en strålende fremtid.Vedvik86 har en strålende fremtid.Vedvik86 har en strålende fremtid.Vedvik86 har en strålende fremtid.Vedvik86 har en strålende fremtid.Vedvik86 har en strålende fremtid.Vedvik86 har en strålende fremtid.Vedvik86 har en strålende fremtid.Vedvik86 har en strålende fremtid.Vedvik86 har en strålende fremtid.

Hvertfall til de har begynt på skolen (i de flsete tilfeller- enkelte barn trenger jo ekstra oppfølging)..
Tenker at det må være utrolig kjipt å møte en naken klassekamerat av motsatt kjønn i dusjen.. sånne ting kan fort bli et samtale emne på skolen..
Vedvik86 er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 21:13.