Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Generelt om det å ha barn

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 20-10-2008, 19:07   #11
Veteranmedlem

mammmamia sin avatar

Medlem siden: Mar 2006
Sted: Østlandet
Meldinger: 3,269
MP Rating: 0% (0)
mammmamia har et ubeskrivelig bra rykte.mammmamia har et ubeskrivelig bra rykte.mammmamia har et ubeskrivelig bra rykte.mammmamia har et ubeskrivelig bra rykte.mammmamia har et ubeskrivelig bra rykte.mammmamia har et ubeskrivelig bra rykte.mammmamia har et ubeskrivelig bra rykte.mammmamia har et ubeskrivelig bra rykte.mammmamia har et ubeskrivelig bra rykte.mammmamia har et ubeskrivelig bra rykte.mammmamia har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Jente i guttegarderoben

...når de er så store at de greier seg selv i jentegarderoben, eller når de begynner å føle det som ubehagelig... Regner med det er i løpet av de første årene av barneskolen...
Gammel 20-10-2008, 19:18   #12
Æresmedlem

Berta sin avatar

Medlem siden: Aug 2002
Meldinger: 14,712
MP Rating: 100% (21)
Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.

Jeg tenker ikke bare på det at barnet skal reagere på mennene i garderoben, jeg er såpass paranoid (og realistisk?) at jeg tenker på mennene også jeg da. Dvs menn som har glede av å se på nakne småjenter, for de finnes helt klart og de veit hvor de skal være for å se det de vil se. Derfor forsøker jeg så langt det er mulig å tenke på i hvilken garderobe jeg sender ungene.

Når det kommer til hva barnet selv synes, bør en vel la dette være opp til det aktuelle barnet, da dette vel er nokså individuelt. Ikke at barnet dermed skal ordne seg selv, men at den av foreldrene av samme kjønn er med, eller en avtaler med feks venner at de følger med barnet i den aktuelle garderoben.
Gammel 20-10-2008, 20:53   #13
VIP-Medlem

Abritta sin avatar

Medlem siden: Jan 2002
Sted: Trånnheim
Meldinger: 7,774
Abritta har et ubeskrivelig bra rykte.Abritta har et ubeskrivelig bra rykte.Abritta har et ubeskrivelig bra rykte.Abritta har et ubeskrivelig bra rykte.Abritta har et ubeskrivelig bra rykte.Abritta har et ubeskrivelig bra rykte.Abritta har et ubeskrivelig bra rykte.Abritta har et ubeskrivelig bra rykte.Abritta har et ubeskrivelig bra rykte.Abritta har et ubeskrivelig bra rykte.Abritta har et ubeskrivelig bra rykte.

Sitat:
Opprinnelig postet av Berta Vis post
Jeg tenker ikke bare på det at barnet skal reagere på mennene i garderoben, jeg er såpass paranoid (og realistisk?) at jeg tenker på mennene også jeg da. Dvs menn som har glede av å se på nakne småjenter, for de finnes helt klart og de veit hvor de skal være for å se det de vil se. Derfor forsøker jeg så langt det er mulig å tenke på i hvilken garderobe jeg sender ungene.
Slik tenker jeg også. Det føles mye verre å sende en stor jente i herregarderoben enn en stor gutt i jentegarderoben.

Da jenta vår var i 8 års alderen, så tenkte jeg litt på dette. Jeg syntes hun begynte å bli litt for stor til å være i herregarderoben, nettop av slike årsaker. Samtidig så var hun ennå ikke moden for å gå alene i damegarderoben...
Gammel 20-10-2008, 21:17   #14
mus
Supermedlem

mus sin avatar

Medlem siden: Dec 2002
Meldinger: 807
MP Rating: 100% (3)
mus har en strålende fremtid.mus har en strålende fremtid.mus har en strålende fremtid.mus har en strålende fremtid.mus har en strålende fremtid.mus har en strålende fremtid.mus har en strålende fremtid.mus har en strålende fremtid.mus har en strålende fremtid.mus har en strålende fremtid.mus har en strålende fremtid.

Hos oss er det satt en grense i svømmehallen. Når barna fyller 8 må de gå i det rette garderoben, enten de har med følge eller ikke.

"Ved enden av veien finnes kjærligheten. Lenger kommer du ikke.."
mus er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 20-10-2008, 21:19   #15
Medlem

Tash sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Sted: sør/vest
Meldinger: 394
Tash har et ubeskrivelig bra rykte.Tash har et ubeskrivelig bra rykte.Tash har et ubeskrivelig bra rykte.Tash har et ubeskrivelig bra rykte.Tash har et ubeskrivelig bra rykte.Tash har et ubeskrivelig bra rykte.Tash har et ubeskrivelig bra rykte.Tash har et ubeskrivelig bra rykte.Tash har et ubeskrivelig bra rykte.Tash har et ubeskrivelig bra rykte.Tash har et ubeskrivelig bra rykte.

Jeg tenker faktisk også på at det er verre å sende en jente i guttegarderoben enn omvendt. Det er kanskje feil

Vi drar jo på bading med barna i barnehagen og der er guttene med i jentegardroben til de er 6 år iallefall.

Det viktigste målet i livet mitt er å være en god mamma
Tash er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 20-10-2008, 21:28   #16
Seniormedlem

gullli sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Sted: Bergen
Meldinger: 1,528
gullli har et ubeskrivelig bra rykte.gullli har et ubeskrivelig bra rykte.gullli har et ubeskrivelig bra rykte.gullli har et ubeskrivelig bra rykte.gullli har et ubeskrivelig bra rykte.gullli har et ubeskrivelig bra rykte.gullli har et ubeskrivelig bra rykte.gullli har et ubeskrivelig bra rykte.gullli har et ubeskrivelig bra rykte.gullli har et ubeskrivelig bra rykte.gullli har et ubeskrivelig bra rykte.

Tja, etter at jeg var på kurs om seksuelle overgrep for noen år siden og lærte at ca 20% av alle overgripere er kvinner, så er det vel ikke helt sikkert med gutter i jentegarderoben heller For ikke å snakke om at mange pedofile liker smågutter Så det kan en aldri garantere seg mot. Jeg håper som sagt ikke at snuppa må slutte å bade med pappaen på noen år enda

Member of AF's jaktlag
gullli er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 20-10-2008, 21:31   #17
Supermedlem

Amaya sin avatar

Medlem siden: Nov 2005
Sted: Houston/s-Troendelag
Meldinger: 759
Amaya har et ubeskrivelig bra rykte.Amaya har et ubeskrivelig bra rykte.Amaya har et ubeskrivelig bra rykte.Amaya har et ubeskrivelig bra rykte.Amaya har et ubeskrivelig bra rykte.Amaya har et ubeskrivelig bra rykte.Amaya har et ubeskrivelig bra rykte.Amaya har et ubeskrivelig bra rykte.Amaya har et ubeskrivelig bra rykte.Amaya har et ubeskrivelig bra rykte.Amaya har et ubeskrivelig bra rykte.

Sitat:
Opprinnelig postet av Tash Vis post
Jeg tenker faktisk også på at det er verre å sende en jente i guttegarderoben enn omvendt. Det er kanskje feil

Vi drar jo på bading med barna i barnehagen og der er guttene med i jentegardroben til de er 6 år iallefall.
Jeg tenker ogsaa slik, men jeg tenker ogsaa at jeg ikke kunne tenkt meg aa sende gutten min inn i herregarderoben alene naar han er forholdsvis liten.

Alenemamma til Troy Des. 06
Amaya er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 20-10-2008, 23:12   #18
Seniormedlem

minerva sin avatar

Medlem siden: Jul 2002
Sted: Trondhjem
Meldinger: 1,995
minerva har et ubeskrivelig bra rykte.minerva har et ubeskrivelig bra rykte.minerva har et ubeskrivelig bra rykte.minerva har et ubeskrivelig bra rykte.minerva har et ubeskrivelig bra rykte.minerva har et ubeskrivelig bra rykte.minerva har et ubeskrivelig bra rykte.minerva har et ubeskrivelig bra rykte.minerva har et ubeskrivelig bra rykte.minerva har et ubeskrivelig bra rykte.minerva har et ubeskrivelig bra rykte.

Jenta mi kunne sikkert ha klart seg fint i garderoben da hun var 6, men det stoler jeg ikke på at guttungen kan så han er med meg (Når pappaen ikke er med selvsagt)

Og når det gjelder pedoer, og mange av disse foretrekker smågutter, så kjennes det også mye bedre å ha 6-åringen sammen med meg enn alene i herregarderoben
Gammel 20-10-2008, 23:57   #19
Seniormedlem

Marry sin avatar

Medlem siden: Feb 2002
Sted: Østlandet
Meldinger: 2,145
MP Rating: 100% (2)
Marry har et ubeskrivelig bra rykte.Marry har et ubeskrivelig bra rykte.Marry har et ubeskrivelig bra rykte.Marry har et ubeskrivelig bra rykte.Marry har et ubeskrivelig bra rykte.Marry har et ubeskrivelig bra rykte.Marry har et ubeskrivelig bra rykte.Marry har et ubeskrivelig bra rykte.Marry har et ubeskrivelig bra rykte.Marry har et ubeskrivelig bra rykte.Marry har et ubeskrivelig bra rykte.

Jeg synes ved skolestart. Og jeg skjønner jo at ikke alle er klare for å skifte/dusje alene i den alderen, men da får man trene hjemme og komme tilbake når man er klar.
Her er forøvrig en laaang diskusjon om akkurat det temaet.
http://forum.nybaktmamma.com/generel...hallen-566204/ (Hvor lenge kan jeg ha med poden i damegarderoben i svømmehallen?)
Gammel 21-10-2008, 07:49   #20
Medlem

Tash sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Sted: sør/vest
Meldinger: 394
Tash har et ubeskrivelig bra rykte.Tash har et ubeskrivelig bra rykte.Tash har et ubeskrivelig bra rykte.Tash har et ubeskrivelig bra rykte.Tash har et ubeskrivelig bra rykte.Tash har et ubeskrivelig bra rykte.Tash har et ubeskrivelig bra rykte.Tash har et ubeskrivelig bra rykte.Tash har et ubeskrivelig bra rykte.Tash har et ubeskrivelig bra rykte.Tash har et ubeskrivelig bra rykte.

Sitat:
Opprinnelig postet av Amaya Vis post
Jeg tenker ogsaa slik, men jeg tenker ogsaa at jeg ikke kunne tenkt meg aa sende gutten min inn i herregarderoben alene naar han er forholdsvis liten.

Huff nei, jeg hadde heller aldri sendt barnet alene i garderoben.
Slenger meg på andre her; Ja til flere familiegarderober, eller fellesgarderober med avlukk

Det viktigste målet i livet mitt er å være en god mamma
Tash er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 13:58.