Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Generelt om det å ha barn




Svar
 
LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 23-10-2008, 07:17   #1
Seniormedlem
 
roxette sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2006
Sted: Jørpeland- Rogaland
Meldinger: 2,459
MP Rating: 100% (14)
roxette har en strålende fremtid.roxette har en strålende fremtid.roxette har en strålende fremtid.roxette har en strålende fremtid.roxette har en strålende fremtid.roxette har en strålende fremtid.roxette har en strålende fremtid.roxette har en strålende fremtid.roxette har en strålende fremtid.roxette har en strålende fremtid.roxette har en strålende fremtid.
hm Julekalender til 2-3 åring?

Hva slags julekalender skal dere ha i år??

Jeg vil helst ikke ha sånn usunn sjokoladekalender, og ikke kan de ha legokalender eller noe sånt, siden de er 2,5 og 1,5 år...

Tenker på gavekalender, men hva gjør dere andre med flere barn, gjerne av forskjellig kjønn?? Bruker dere en kalender, og så trekker de en pakke hver dag, eller har dere hver sin kalender til barna?? Hva inneholder evt,. gavekalenderen??

Eller hvilke andre kalender kan man ha til så små barn.
__________________
Jente,22.01.06, Gutt, 15.03.07 Jenta vår kommer 2. jan. `09.
roxette er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 23-10-2008, 09:24   #2
VIP-Medlem
 
Tuppesjura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2004
Sted: I eget hus!
Meldinger: 5,889
MP Rating: 100% (2)
Tuppesjura har et ubeskrivelig bra rykte.Tuppesjura har et ubeskrivelig bra rykte.Tuppesjura har et ubeskrivelig bra rykte.Tuppesjura har et ubeskrivelig bra rykte.Tuppesjura har et ubeskrivelig bra rykte.Tuppesjura har et ubeskrivelig bra rykte.Tuppesjura har et ubeskrivelig bra rykte.Tuppesjura har et ubeskrivelig bra rykte.Tuppesjura har et ubeskrivelig bra rykte.Tuppesjura har et ubeskrivelig bra rykte.Tuppesjura har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Julekalender til 2-3 åring?

Vi skal ha legokalender. Ikke sånn ferdig-kalender, men jeg har bestilt dem hvert sitt lego-sett. Snuppa på 4 får bellville-lego mens minste på 1,5 får byggmester-bob duplo.
__________________
Snuppa 04
Lillemann 07
Tuppesjura er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 23-10-2008, 09:31   #3
Medlem
 
Tash sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Sted: sør/vest
Meldinger: 394
MP Rating: 0% (0)
Tash har et ubeskrivelig bra rykte.Tash har et ubeskrivelig bra rykte.Tash har et ubeskrivelig bra rykte.Tash har et ubeskrivelig bra rykte.Tash har et ubeskrivelig bra rykte.Tash har et ubeskrivelig bra rykte.Tash har et ubeskrivelig bra rykte.Tash har et ubeskrivelig bra rykte.Tash har et ubeskrivelig bra rykte.Tash har et ubeskrivelig bra rykte.Tash har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Julekalender til 2-3 åring?

Her har vi felleskallender, der barna får en pakke hver 4. dag. Gavene pakker jeg inn og henger i taket på kjøkken.
Jeg velger heller å pakke inn ting de ønsker seg som er litt dyre, fremfor å ha nesten 100 småting flytende som ingen bryr seg om.

Pakkene tilpasser jeg bare barnas alder og behov; så i år har jeg alt pakket inn 4 cder, 4 bøker, 3 truser og en smokk, et puslespill og 3 gavekort til kino. Godt igang altså, håper å være ferdig i løpet av neste uke.
__________________
Jeg er mamma til 4 fantastisk barn

Det viktigste målet i livet mitt er å være en god mamma

Sist endret av Tash; 24-10-2008 kl 07:56.
Tash er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 23-10-2008, 09:54   #4
Urt
Seniormedlem
 
Urt sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Sted: På toppen
Meldinger: 2,211
MP Rating: 0% (0)
Urt har et ubeskrivelig bra rykte.Urt har et ubeskrivelig bra rykte.Urt har et ubeskrivelig bra rykte.Urt har et ubeskrivelig bra rykte.Urt har et ubeskrivelig bra rykte.Urt har et ubeskrivelig bra rykte.Urt har et ubeskrivelig bra rykte.Urt har et ubeskrivelig bra rykte.Urt har et ubeskrivelig bra rykte.Urt har et ubeskrivelig bra rykte.Urt har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Julekalender til 2-3 åring?

Aktivitetskalender her. Enkelt og greit.
__________________
Trollet 04, Tulla 05 og Lille Tulla 07

Tidligare Nemi80
Urt er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 23-10-2008, 10:57   #5
Seniormedlem
 
roxette sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2006
Sted: Jørpeland- Rogaland
Meldinger: 2,459
MP Rating: 100% (14)
roxette har en strålende fremtid.roxette har en strålende fremtid.roxette har en strålende fremtid.roxette har en strålende fremtid.roxette har en strålende fremtid.roxette har en strålende fremtid.roxette har en strålende fremtid.roxette har en strålende fremtid.roxette har en strålende fremtid.roxette har en strålende fremtid.roxette har en strålende fremtid.
Sv: Julekalender til 2-3 åring?

Sitat:
Opprinnelig postet av Urt Vis post
Aktivitetskalender her. Enkelt og greit.
Hva slags aktiviteter legger du opp til da??

Går barna i barnehage, så er det vel helst i helgene man får litt tid til litt tidkrevende aktiviteter, som baking f.eks.??
__________________
Jente,22.01.06, Gutt, 15.03.07 Jenta vår kommer 2. jan. `09.
roxette er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 23-10-2008, 11:17   #6
VIP-Medlem
 
lille krølle sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2003
Sted: Oppegård
Meldinger: 6,686
MP Rating: 100% (2)
lille krølle har et ubeskrivelig bra rykte.lille krølle har et ubeskrivelig bra rykte.lille krølle har et ubeskrivelig bra rykte.lille krølle har et ubeskrivelig bra rykte.lille krølle har et ubeskrivelig bra rykte.lille krølle har et ubeskrivelig bra rykte.lille krølle har et ubeskrivelig bra rykte.lille krølle har et ubeskrivelig bra rykte.lille krølle har et ubeskrivelig bra rykte.lille krølle har et ubeskrivelig bra rykte.lille krølle har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Julekalender til 2-3 åring?

Her får de hver sin kalender, med noen små leker, aktiviteter, votter, sokker, refleks, og godis på lørdagene
__________________
To krøllete solstråler 04 og 06
lille krølle er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 23-10-2008, 20:34   #7
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2006
Sted: rogaland
Meldinger: 352
MP Rating: 100% (1)
Izzy har mye å være stolt av.Izzy har mye å være stolt av.Izzy har mye å være stolt av.Izzy har mye å være stolt av.Izzy har mye å være stolt av.Izzy har mye å være stolt av.Izzy har mye å være stolt av.Izzy har mye å være stolt av.Izzy har mye å være stolt av.Izzy har mye å være stolt av.Izzy har mye å være stolt av.
Sv: Julekalender til 2-3 åring?

Hei.
Har som Tuppesjura brukt mye duplo og lego i kalenderen til eldstemann. Det har vært kjempepopulært. Anbefales virkelig.


I år tror jeg lillesøster på 2.5 til å få dukkemøbler til et dukkehus jeg hadde da jeg var liten. Har kjøpt møbler i Bokklubben.no, og venter spent på dem.
Håper hun ikke er for liten...
Ellers så blir det duplo på henne.
__________________
IZZY
Izzy er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 23-10-2008, 21:03   #8
Urt
Seniormedlem
 
Urt sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Sted: På toppen
Meldinger: 2,211
MP Rating: 0% (0)
Urt har et ubeskrivelig bra rykte.Urt har et ubeskrivelig bra rykte.Urt har et ubeskrivelig bra rykte.Urt har et ubeskrivelig bra rykte.Urt har et ubeskrivelig bra rykte.Urt har et ubeskrivelig bra rykte.Urt har et ubeskrivelig bra rykte.Urt har et ubeskrivelig bra rykte.Urt har et ubeskrivelig bra rykte.Urt har et ubeskrivelig bra rykte.Urt har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Julekalender til 2-3 åring?

Ein dag tar me med oss akebrett, kakao og boller og koser oss ute.
Pepperkakebaking
Kakemann baking
Julepyntlaging ( dette går nok igjen fleire dager, er masse å lage her )
Male på krus
Trolldeig laging

osv osv

Kan legge inn kinoturer og slike ting og. Høytlesing frå bok ein kveld, mens ein koser seg foran tent peis og noko godt å drikke.

Noko som eg kom på i farten. Eg kjem nok ikkje til å ha aktiviteter kvar dag. Litt presanger dukker nok opp og. Ein film lille julafta eller julafta kan roa ned ungane pitte litt
__________________
Trollet 04, Tulla 05 og Lille Tulla 07

Tidligare Nemi80
Urt er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 23-10-2008, 21:23   #9
Seniormedlem
 
saki78 sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Sted: Bergen
Meldinger: 2,659
MP Rating: 0% (0)
saki78 har et ubeskrivelig bra rykte.saki78 har et ubeskrivelig bra rykte.saki78 har et ubeskrivelig bra rykte.saki78 har et ubeskrivelig bra rykte.saki78 har et ubeskrivelig bra rykte.saki78 har et ubeskrivelig bra rykte.saki78 har et ubeskrivelig bra rykte.saki78 har et ubeskrivelig bra rykte.saki78 har et ubeskrivelig bra rykte.saki78 har et ubeskrivelig bra rykte.saki78 har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Julekalender til 2-3 åring?

Abbonnerer
__________________
saki78 er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 23-10-2008, 21:32   #10
Seniormedlem
 
mimmi80 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2006
Sted: I eget hus!
Meldinger: 2,435
MP Rating: 0% (0)
mimmi80 har et ubeskrivelig bra rykte.mimmi80 har et ubeskrivelig bra rykte.mimmi80 har et ubeskrivelig bra rykte.mimmi80 har et ubeskrivelig bra rykte.mimmi80 har et ubeskrivelig bra rykte.mimmi80 har et ubeskrivelig bra rykte.mimmi80 har et ubeskrivelig bra rykte.mimmi80 har et ubeskrivelig bra rykte.mimmi80 har et ubeskrivelig bra rykte.mimmi80 har et ubeskrivelig bra rykte.mimmi80 har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Julekalender til 2-3 åring?

Våre to får hver sin gave hver dag og i år vil kalenderen bestå av:
* truser/boxershorts
* bøker
* hårstrikk/klemmer
* sokker
* magiske vaskekluter
* diadem
* smykker (billige fra HM)
* småbiler

Ellers er Duplo populært som regel, en liten pakke med rosiner, puslespill, fargestifter, penal, fargebøker(på Nille har jeg funnet til 14,50), kjøleskapmagneter, såpe og badeskum, badeleker, dukkekler, rompeakebrett(veldig avslørende i fjor når de hang på kalenderen ) bakeutstyr. Da kom jeg ikke på flere tips i farten
__________________
mammaen til sept-05 og des-06
mimmi80 er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar



Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are


Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 12:23.




Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2008, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.2.0
Alt innhold ©2001-2008 NybaktMamma.com