Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Generelt om det å ha barn
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 04-08-2009, 19:39   #1
Supermedlem

geysirland sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Meldinger: 1,089
Blogginnlegg: 37
MP Rating: 0% (0)
geysirland har et ubeskrivelig bra rykte.geysirland har et ubeskrivelig bra rykte.geysirland har et ubeskrivelig bra rykte.geysirland har et ubeskrivelig bra rykte.geysirland har et ubeskrivelig bra rykte.geysirland har et ubeskrivelig bra rykte.geysirland har et ubeskrivelig bra rykte.geysirland har et ubeskrivelig bra rykte.geysirland har et ubeskrivelig bra rykte.geysirland har et ubeskrivelig bra rykte.geysirland har et ubeskrivelig bra rykte.
Når ungene er utslitt etter en bytur eller andre turer... hva med mat på kvelden?

Er litt i tvil, men har vel egentlig ikke så mye valg når minsten som vanligvis har begynt å spise opp til 4 brødskiver på kvelden er så sliten av en bytur at han bare skriker når jeg prøver å mate han og jeg ender med å bare legge han med en flaske melk. Samme med storesøster...hun vil bare ha ei flaske melk hvis hun er helt slitt ut.

Hva gjør dere andre når de er så slitne at de vil bare legge seg når de kommer hjem?

Noen tips.

Veldig deilig for meg at de vil legge seg med en gang fordi de betyr lang kveld for meg.

Er litt spent på hvordan natta vil bli med minsten... hun søster sover nok greit til imorgen selv om hun bare har drukket melk, men jeg er mer spent på han.
Gammel 04-08-2009, 19:41   #2
Æresmedlem

Niobe sin avatar

Medlem siden: Jan 2005
Sted: Rogaland
Meldinger: 20,874
MP Rating: 100% (4)
Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Når ungene er utslitt etter en bytur eller andre turer... hva med mat på kvelden?

Generelt vil jeg vel si at vi aldri sliter poden ut i den grad... Hvorfor ikke ta hjemturen før barna bikker?

Men om han ikke har lyst på kveldsmat, så får han legge seg uten. Noen ganger våkner han skrubbsulten neste morgen, andre ganger ikke.
Reinhold Niebuhr

Hjertemamma med hjertebarnet'05 Støtt LHL!

Niobe er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 04-08-2009, 19:44   #3
Supermedlem

Medlem siden: Jun 2005
Sted: Bergen
Meldinger: 724
Oktober- mamma har en strålende fremtid.Oktober- mamma har en strålende fremtid.Oktober- mamma har en strålende fremtid.Oktober- mamma har en strålende fremtid.Oktober- mamma har en strålende fremtid.Oktober- mamma har en strålende fremtid.Oktober- mamma har en strålende fremtid.Oktober- mamma har en strålende fremtid.Oktober- mamma har en strålende fremtid.Oktober- mamma har en strålende fremtid.Oktober- mamma har en strålende fremtid.
Sv: Når ungene er utslitt etter en bytur eller andre turer... hva med mat på kvelden?

Hvis vi vet at vi skal være sent ute så tar vi gjerne med kveldsmat i matboks som de får spise mens vi er ute eller er vi på besøk får de skive der og så kler vi på pysj før vi kjører. Da er det bare å hoppe i køys når vi kommer hjem.
Oktober- mamma er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 04-08-2009, 19:51   #4
Supermedlem

geysirland sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Meldinger: 1,089
Blogginnlegg: 37
geysirland har et ubeskrivelig bra rykte.geysirland har et ubeskrivelig bra rykte.geysirland har et ubeskrivelig bra rykte.geysirland har et ubeskrivelig bra rykte.geysirland har et ubeskrivelig bra rykte.geysirland har et ubeskrivelig bra rykte.geysirland har et ubeskrivelig bra rykte.geysirland har et ubeskrivelig bra rykte.geysirland har et ubeskrivelig bra rykte.geysirland har et ubeskrivelig bra rykte.geysirland har et ubeskrivelig bra rykte.

Grunnen til at de blir slitne er jo at alt her er langt unna så det går minst 1 times kjøring dit og tilbake.

Prøver å legge opp turene slik at vi drar nå minsten skal sove duppen sin på formiddagen slik at han kan sove i bilen. Noe han sjelden gjør har jeg funnet ut..kanskje 20 min... så er han lys våken. I dag var vi i byen for å handle litt til barnehage start og skole etc. Vi var ikke i byen før kl 13 og vi dro der i fra ca kl 17.30. Og selvfølgelig sovner de på vei hjem... det skjer hver gang. Men minsten våkner som regel til vi kommer hjem og vil da være litt oppe og spise litt og krabbe litt osv osv.. Joda jeg har hatt med mat idag så han har fått mat mange ganger idag han. Både middag og brødskive, frukt og fruktmos og drikke. Så slik sett har han ikke lidd noe nød. Kan jo ikke sitte hjemme støtt fordi vi bor langt unna alt og ungene blir slitne..alle rundt her drar hit og dit med ungene sine selv om de blir litt slitne..Det er jo ikke ofte vi er ute på noe. Er for å finne på noe og at det ikke skal bli så kjedelig for 2 åringen. Hun vil jo gjerne ut og se litt. Men byen gir mange inntrykk og derfor blir jo de slitne. De går lissom på høygear hele tiden når vi er der og når vi setter oss i bilen og skal hjem så tar det bestandig 10 min så sover begge to.
Gammel 04-08-2009, 20:29   #5
VIP-Medlem

Strikkis sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Meldinger: 7,495
Strikkis har et ubeskrivelig bra rykte.Strikkis har et ubeskrivelig bra rykte.Strikkis har et ubeskrivelig bra rykte.Strikkis har et ubeskrivelig bra rykte.Strikkis har et ubeskrivelig bra rykte.Strikkis har et ubeskrivelig bra rykte.Strikkis har et ubeskrivelig bra rykte.Strikkis har et ubeskrivelig bra rykte.Strikkis har et ubeskrivelig bra rykte.Strikkis har et ubeskrivelig bra rykte.Strikkis har et ubeskrivelig bra rykte.

prøver egentlig å dra hjem før de blir så slitne, men det har jo hendt at de blir så sliten at de ikke orker å spise, spesielt småen.. da får han bare legge seg.. han våkner da tidligere og er skrubbsulten..

Hvis jeg vet jeg blir ute så lenge så tar jeg med kveldsmaten og gir den rett før vi drar hjem. mye bedre det. Men det er ikke alltid jeg klarer å passe tiden helt når vi er i byen alle sammen f.eks.

Strikkis er pålogget nå   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 04-08-2009, 20:40   #6
VIP-Medlem

millact sin avatar

Medlem siden: Jan 2005
Sted: Vestlandet
Meldinger: 7,783
MP Rating: 100% (2)
millact har et ubeskrivelig bra rykte.millact har et ubeskrivelig bra rykte.millact har et ubeskrivelig bra rykte.millact har et ubeskrivelig bra rykte.millact har et ubeskrivelig bra rykte.millact har et ubeskrivelig bra rykte.millact har et ubeskrivelig bra rykte.millact har et ubeskrivelig bra rykte.millact har et ubeskrivelig bra rykte.millact har et ubeskrivelig bra rykte.millact har et ubeskrivelig bra rykte.

Det er sjeldent jeg er i byen med begge barna, men de gangene vi er der går jeg på formiddagen når jeg vet de er våkne.

Det hender jo at lillebror er så trøtt om kvelden når han skal i seng at han ikke orker å spise noe særlig grøt. Da får han ofte en flaske melk i stedet en liten halvtime senere, for det vet jeg han vil ha om han er trøtt nok. Mme er jo god næring det og.
Gammel 04-08-2009, 20:46   #7
Supermedlem

Medlem siden: Jul 2005
Meldinger: 1,285
lollol77 har et ubeskrivelig bra rykte.lollol77 har et ubeskrivelig bra rykte.lollol77 har et ubeskrivelig bra rykte.lollol77 har et ubeskrivelig bra rykte.lollol77 har et ubeskrivelig bra rykte.lollol77 har et ubeskrivelig bra rykte.lollol77 har et ubeskrivelig bra rykte.lollol77 har et ubeskrivelig bra rykte.lollol77 har et ubeskrivelig bra rykte.lollol77 har et ubeskrivelig bra rykte.lollol77 har et ubeskrivelig bra rykte.

Da ville jeg nok ikke satt meg i bilen før det var nærmere leggetid Mine sovner nesten garantert i bilen på ettermiddagen og selv om de sover bare 5 minutter holder de ut til 22-23 (mot normalt 20-21). Ikke er det noen vits å få de til å sove en stund før normal leggetid heller, da våkner de nemlig seint på kvelden (gjerne da jeg kunne tenke meg og legge meg) og holder det gående til langt på natt. Har ingen sovedyr akkurat...
Gammel 04-08-2009, 20:52   #8
Supermedlem

Medlem siden: Sep 2007
Meldinger: 580
Ida og Isak´s mamma har en strålende fremtid.Ida og Isak´s mamma har en strålende fremtid.Ida og Isak´s mamma har en strålende fremtid.Ida og Isak´s mamma har en strålende fremtid.Ida og Isak´s mamma har en strålende fremtid.Ida og Isak´s mamma har en strålende fremtid.Ida og Isak´s mamma har en strålende fremtid.Ida og Isak´s mamma har en strålende fremtid.Ida og Isak´s mamma har en strålende fremtid.Ida og Isak´s mamma har en strålende fremtid.Ida og Isak´s mamma har en strålende fremtid.

Hender ganske ofte at vi er på besøk hos min søster eller min mor når det nærmer seg leggetid. Da spiser de kveldsmat der vi er, eller om det er litt langt å kjøre hjem så får de ei skive i hånda i bilen. Sånn at når vi kommer hjem er det rett i senga.

Jeg mener ikke at en skal la være å finne på ting på grunn av at ungene kan blir trøtte. Vi tilpasser oss.
Gammel 04-08-2009, 21:52   #9
Moderator

isilme sin avatar

Medlem siden: Dec 2003
Meldinger: 13,998
isilme har et ubeskrivelig bra rykte.isilme har et ubeskrivelig bra rykte.isilme har et ubeskrivelig bra rykte.isilme har et ubeskrivelig bra rykte.isilme har et ubeskrivelig bra rykte.isilme har et ubeskrivelig bra rykte.isilme har et ubeskrivelig bra rykte.isilme har et ubeskrivelig bra rykte.isilme har et ubeskrivelig bra rykte.isilme har et ubeskrivelig bra rykte.isilme har et ubeskrivelig bra rykte.

Hvis vi er ute på noe og jeg vet at det blir seint hjem, prøver jeg å få ungene til å spise noe før vi setter oss i bilen. Tar ofte på de pysjen og et teppe, så kan de bare sovne på vei hjem, og jeg kan bære de rett i seng.
Er de våkne når vi kommer hjem, men ikke orker mat, lar jeg de bare legge seg uten.
Gammel 04-08-2009, 22:50   #10
VIP-Medlem

lucifine sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Sted: Sørlandet
Meldinger: 5,183
MP Rating: 100% (1)
lucifine har et ubeskrivelig bra rykte.lucifine har et ubeskrivelig bra rykte.lucifine har et ubeskrivelig bra rykte.lucifine har et ubeskrivelig bra rykte.lucifine har et ubeskrivelig bra rykte.lucifine har et ubeskrivelig bra rykte.lucifine har et ubeskrivelig bra rykte.lucifine har et ubeskrivelig bra rykte.lucifine har et ubeskrivelig bra rykte.lucifine har et ubeskrivelig bra rykte.lucifine har et ubeskrivelig bra rykte.

Vi har med grøt og pysj dersom vi må være ute så lenge.. Hun får da pysj på og spiser grøten før vi setter henne i bilen og legger henne rett i seng når vi kommer hjem.
Svar

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 07:04.