Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Vanskelige følelser og pinlige spørsmål > Hemmelig gravid
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 28-06-2008, 22:27   #1
Uregistrert
Gjest

Meldinger: n/a
Dere som ble uplanlagt gravide?

Hvordan løste dere det?

Jeg fikk, til vår store overraskelse, en positiv test, og venter vårt fjerde barn.
Følelsene er mange.

Ønsker erfaringer og gjerne oppmuntring. Mannen tenker praktisk og er ganske negativ til tanken, jeg begynner å venne meg til den.
For meg er abort et dårligere alternativ enn å beholde.
  Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 28-06-2008, 22:31   #2
Seniormedlem

gurgle sin avatar

Medlem siden: May 2005
Meldinger: 1,854
MP Rating: 100% (1)
gurgle har en strålende fremtid.gurgle har en strålende fremtid.gurgle har en strålende fremtid.gurgle har en strålende fremtid.gurgle har en strålende fremtid.gurgle har en strålende fremtid.gurgle har en strålende fremtid.gurgle har en strålende fremtid.gurgle har en strålende fremtid.gurgle har en strålende fremtid.gurgle har en strålende fremtid.
Sv: Dere som ble uplanlagt gravide?

La det gå noen dager. De fleste vil jeg tro venner seg til tanken og etterhvert gleder seg over det. Særlig siden du allerede er "på gli".

Håper dere blir enige!
Gammel 28-06-2008, 22:35   #3
Supermedlem

mor -igjen sin avatar

Medlem siden: Nov 2004
Meldinger: 1,316
MP Rating: 0% (0)
mor -igjen har et ubeskrivelig bra rykte.mor -igjen har et ubeskrivelig bra rykte.mor -igjen har et ubeskrivelig bra rykte.mor -igjen har et ubeskrivelig bra rykte.mor -igjen har et ubeskrivelig bra rykte.mor -igjen har et ubeskrivelig bra rykte.mor -igjen har et ubeskrivelig bra rykte.mor -igjen har et ubeskrivelig bra rykte.mor -igjen har et ubeskrivelig bra rykte.mor -igjen har et ubeskrivelig bra rykte.mor -igjen har et ubeskrivelig bra rykte.

Oppmuntring og gratulerer fra meg. Og som sagt over her; gi det noen dager. Og tenkt på det positive meg "mange" barn. Kan dessverre ikke komme med erfaringer da jeg ligger en god del "etter deg"

Lykke til!

med 02 og 05
mor -igjen er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 28-06-2008, 22:41   #4
Moderator

Babe sin avatar

Medlem siden: Apr 2002
Meldinger: 8,331
Babe har et ubeskrivelig bra rykte.Babe har et ubeskrivelig bra rykte.Babe har et ubeskrivelig bra rykte.Babe har et ubeskrivelig bra rykte.Babe har et ubeskrivelig bra rykte.Babe har et ubeskrivelig bra rykte.Babe har et ubeskrivelig bra rykte.Babe har et ubeskrivelig bra rykte.Babe har et ubeskrivelig bra rykte.Babe har et ubeskrivelig bra rykte.Babe har et ubeskrivelig bra rykte.

Jeg hadde aldri trodd at jeg skulle bli firebarnsmor, men fikk som deg en stor overraskelse.

Det var jo et par uker med mange rare tanker, men abort var ikke noe alternativ. Etter at det store sjokket hadde gitt seg kom gleden, og nå er mitt herlige bonusbarn 6 mnd. Han er høøøyt elsket, og alt ordner seg som regel.

Ønsker deg lykke til, er sikker på at dette vil gå helt fint - bare sjokket legger seg og mannen blir vant til tanken.
Babe er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 28-06-2008, 23:33   #5
Veteranmedlem

PlutseligBaby sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Meldinger: 3,406
PlutseligBaby har et ubeskrivelig bra rykte.PlutseligBaby har et ubeskrivelig bra rykte.PlutseligBaby har et ubeskrivelig bra rykte.PlutseligBaby har et ubeskrivelig bra rykte.PlutseligBaby har et ubeskrivelig bra rykte.PlutseligBaby har et ubeskrivelig bra rykte.PlutseligBaby har et ubeskrivelig bra rykte.PlutseligBaby har et ubeskrivelig bra rykte.PlutseligBaby har et ubeskrivelig bra rykte.PlutseligBaby har et ubeskrivelig bra rykte.PlutseligBaby har et ubeskrivelig bra rykte.

Den som har tenkt å komme, kommer - sa min mor til meg da jeg ble uplanlagt gravid for 2. gang Jeg gråt for det passa så himla dårlig, men det tok ikke lange tiden før jeg fikk den naturlige angsten for å miste barnet .. .. ..

Jeg tror nok dere begge snart blir vant til tanken og begynner å glede dere til den lille kommer! Det er jo utrolig kjekt å ha en stor familie

Hilsen ei med mange søsken, som syns d er stas!
Gammel 29-06-2008, 16:47   #6
H.I
Gjest

Meldinger: n/a

Tusen takk for svar.

Vi har ikke kommet nærmere noen løsning. Jeg har sendt mail til Amathea, og håper på en samtale der.

Hele kroppen min strittet imot når jeg tenker på abort. Mannen min mener jeg lar følelsene ta overhånd, og ikke tenker fornuftig.
Han er praktiker. Kommer med den ene tingen etter den andre mot å beholde.
Han tror jeg er redd selve aborten, og skjønner ikke at jeg er redd den psykiske delen i etterkant.

Jeg har mistet før, så det er ingen selvfølge at dette går bra. Jeg har alltid sagt at jeg ikke kommer til å ta abort om jeg skulle bli gravid. Så skjer det, og verden er ikke så svart-hvitt lenger.

Jeg føler jeg svikter mannen min om jeg gjør som jeg vil. Han sier han støtter meg, men han ønsker abort, men uansett vil han støtte meg om jeg velger å beholde.
  Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 29-06-2008, 17:07   #7
Supermedlem

Medlem siden: Jun 2007
Sted: Tromsø
Meldinger: 892
MP Rating: 100% (2)
caremi har en strålende fremtid.caremi har en strålende fremtid.caremi har en strålende fremtid.caremi har en strålende fremtid.caremi har en strålende fremtid.caremi har en strålende fremtid.caremi har en strålende fremtid.caremi har en strålende fremtid.caremi har en strålende fremtid.caremi har en strålende fremtid.caremi har en strålende fremtid.

Her fant jeg ut at jeg var gravid for en stund siden og det var ikke planlagt og det var mange følelser i sving da.Det var ikke lett ta et valg man skal leve me og jeg og samboer var ikke helt enig men vi ble det.Jeg valgte beholde for abort var ikke et alternativ for meg egentlig.Nå har jeg ennå enkelte dager jeg er usikker men har nok valgt riktig.det beste er nok å prøve få noen å prate med og la ting bero seg litt.Håper dere finner ut av dette i fellesskap.Masse lykke til til dere.
Gammel 29-06-2008, 19:58   #8
VIP-Medlem

Sannemor sin avatar

Medlem siden: May 2003
Meldinger: 6,874
MP Rating: 100% (4)
Sannemor har et ubeskrivelig bra rykte.Sannemor har et ubeskrivelig bra rykte.Sannemor har et ubeskrivelig bra rykte.Sannemor har et ubeskrivelig bra rykte.Sannemor har et ubeskrivelig bra rykte.Sannemor har et ubeskrivelig bra rykte.Sannemor har et ubeskrivelig bra rykte.Sannemor har et ubeskrivelig bra rykte.Sannemor har et ubeskrivelig bra rykte.Sannemor har et ubeskrivelig bra rykte.Sannemor har et ubeskrivelig bra rykte.

Jeg var i samme situasjon for bare noen mnd siden, men både jeg og mannen var enig om at abort ikke var alternativet for oss. Nå viser det seg at nr. 4 ikke kommer, men faktisk nr. 4 og 5.

Gi det litt tid til å synke inn og snakk ordentlig med mannen din.

Sannemor er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 29-06-2008, 21:06   #9
Seniormedlem

Nikonius sin avatar

Medlem siden: Jun 2006
Meldinger: 1,620
Nikonius har et ubeskrivelig bra rykte.Nikonius har et ubeskrivelig bra rykte.Nikonius har et ubeskrivelig bra rykte.Nikonius har et ubeskrivelig bra rykte.Nikonius har et ubeskrivelig bra rykte.Nikonius har et ubeskrivelig bra rykte.Nikonius har et ubeskrivelig bra rykte.Nikonius har et ubeskrivelig bra rykte.Nikonius har et ubeskrivelig bra rykte.Nikonius har et ubeskrivelig bra rykte.Nikonius har et ubeskrivelig bra rykte.

Huff, ikke noe særlig å komme i denne situasjonen...
Tenker selv at hvis jeg hdde blitt gravid er abort et ikke-tema...men som du
sier når man står midt oppi det er ikke ting så svart hvitt lengere....
Forstår at du har det tøft nå, men hvis dere har et solid forhold så vil nok
mannen med tid og stund venne seg til tanken og glede seg med deg

Håper du får den hjelpen fra Amatea som du trenger, at ting blir litt lettere å takle

15.08.08
Nikonius er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 29-06-2008, 21:48   #10
Seniormedlem

Medlem siden: Jul 2004
Sted: Vestlandet
Meldinger: 1,799
Minon har en strålende fremtid.Minon har en strålende fremtid.Minon har en strålende fremtid.Minon har en strålende fremtid.Minon har en strålende fremtid.Minon har en strålende fremtid.Minon har en strålende fremtid.Minon har en strålende fremtid.Minon har en strålende fremtid.Minon har en strålende fremtid.Minon har en strålende fremtid.

Vår nr 4 var også en overraskelse og jeg må innrømme at det var et sjokk med det samme jeg fant ut jeg var gravid den gangen. Der og da følte jeg at det ikke kunnet passe dårligere, men likevel var abort aldri et tema.

Nå er hjerteknuseren vår 3 år og hun har bragt så mye positivt inn i vår familie på alle måter at jeg er sjeleglad storken bestemte seg for å vie oss et ekstra besøk!

Masse lykke til!!

Stikkord
Ingen Tags registrert
Hjelp oss å legge inn tags (stikkord) på diskusjonene, så blir det lettere å finne dem siden.
Klikk "Legg til/Rediger stikkord" oppe til høyre i denne boksen for å behandle tags for denne diskusjonen.

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan starte nye diskusjoner
Du kan svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 12:30.