Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Utenfor tema > Hobby

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 08-10-2006, 22:32   #31
Supermedlem

anitave sin avatar

Medlem siden: Jul 2003
Sted: Langs kysten
Meldinger: 857
MP Rating: 0% (0)
anitave har en strålende fremtid.anitave har en strålende fremtid.anitave har en strålende fremtid.anitave har en strålende fremtid.anitave har en strålende fremtid.anitave har en strålende fremtid.anitave har en strålende fremtid.anitave har en strålende fremtid.anitave har en strålende fremtid.anitave har en strålende fremtid.anitave har en strålende fremtid.
Sv: Leter etter den perfekte familie hund.

Sitat:
Opprinnelig postet av herman3
Det er alltid en grunn hvis valper selges til under markedspris, som er fastsatt av raseklubben. Så vær obs. Man skal tross alt ha hunden i 10-15 år. Og da er gemytt og ikke minst helse veldig viktig.
Det følger med helse attest.
Skal ha den til kose hund, og vi kan velge hvem av de vi vil ha.
Folk kan umulig følge raseklubbers satser når det er så store variasjoner på priser rundt om.

Naboen fikk en flott hund til 5000 av rasen Fox Terrier, den er mye dyrere, men de fikk den billig pga den var over 3 mnd.

Så lenge det følger helseattest bekymrer jeg meg ikke.
Den skal uansett få en ny vurdering på klinikken til min venninne.
anitave er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 08-10-2006, 23:05   #32
Isa
VIP-Medlem

Isa sin avatar

Medlem siden: Nov 2005
Sted: Tr.heim
Meldinger: 8,753
Blogginnlegg: 36
Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.

Kriteriene vi ser etter er:
Omgjengelig Vår er det, men det er nok mye personlighet..
Uredde (ikke nervøs) Persnonlighet det og, vår er mørkeredd da..
Glad i barn Glad i alle mennesker, men litt skeptisk til de minste barna, men det er pga noen episoder med små barn tideligere, så det er jo ikke noe som er typisk for rasen hvertfall.
Trenger moderat med mosjon Vår trenger ikke så mye mosjon hvertfal
Grei å dressere Jupp.
Allergivennlig og minst mulig røyting. Ikke ett hår faller av henne. Og skal vist være "allergifri"
Ikke bjeffete Sjeldent. Kan komme noen bjeff om kvelden, men da er det fordi hun egentlig er redd og tror hun må passe på oss.
Kosete og kjælen, må kunne omgåes katter og andre hunder. Vår har en personlighet som gjør at så lenge hun får være sjef (overfor andre hunder) så gå det helt greit. Men så har vi fått vite i ettertid at hun var den tøffeste valpen i kullet (den første som hoppet ut av valpekassa f.eks.) så det er nok mest personlighet. Vi har hatt kaniner og det har gått kjempebra Hun er jo faktisk en gårdshund!
Rolig, robust, aktiv og glad hund. Vår er rolig, men litt vild når hun blir veldig glad da..
Under 6000. Vet ikke
Liten. Litt større enn dere har planlagt da..

Rase: Irish Softcoated Wheaten Terrier.
Her er noen bilder av min hund da:

Klikk på bildet for å se det i full størrelse.

Om man begår en feil, trenger ikke den ene feilen å bety noe. Det er hva du gjør med feilen som er viktig

-- Leif Askeland --
Isa er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 08-10-2006, 23:15   #33
VIP-Medlem

Cecilie85 sin avatar

Medlem siden: May 2003
Sted: Bergen
Meldinger: 9,296
Cecilie85 har slått av rykte

hva med en bichon frice? (skrives det slik?)

Cecilie85 er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 08-10-2006, 23:34   #34
Veteranmedlem

Monica sin avatar

Medlem siden: Apr 2004
Meldinger: 3,781
Monica har et ubeskrivelig bra rykte.Monica har et ubeskrivelig bra rykte.Monica har et ubeskrivelig bra rykte.Monica har et ubeskrivelig bra rykte.Monica har et ubeskrivelig bra rykte.Monica har et ubeskrivelig bra rykte.Monica har et ubeskrivelig bra rykte.Monica har et ubeskrivelig bra rykte.Monica har et ubeskrivelig bra rykte.Monica har et ubeskrivelig bra rykte.Monica har et ubeskrivelig bra rykte.

Jeg synes shetland sheepdogen er helt perfekt, men jeg regner med alle vil anbefale "sin" rase.

Omgjengelig - Absolutt
Uredde (ikke nervøs) - Skeptisk til fremmede, men blir fort kjent. Blir ikke nervøs.
Glad i barn - Veldig glad i barn
Trenger moderat med mosjon - Et par rusleturer om dagen holder.
Grei å dressere - Rasen lærer VELDIG fort, og er helt super å dressere. Det har gått som en lek med hunden vår ihvertfall.
Allergivennlig og minst mulig røyting. - Selv om den har mye pels så blir det ikke så mye hår, faktisk. Jeg er egentlig allergisk mot hunder, men har aldri reagert på sheltien.
Ikke bjeffete - Blir vel litt hva man gjør det til selv.
Kosete og kjælen, må kunne omgåes katter og andre hunder. - Helt perfekt

Klikk på bildet for å se det i full størrelse. De har egentlig flippører, men på han vår står de rett opp.

Her kan du lese om mitt arbeid i Gambia
Monica er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 09-10-2006, 08:21   #35
Tidligere bruker
Gjest

Meldinger: n/a

Jeg tror hun har bestemt seg allerede jeg...
  Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 09-10-2006, 10:31   #36
Supermedlem

Medlem siden: Oct 2005
Meldinger: 689
Husla har en strålende fremtid.Husla har en strålende fremtid.Husla har en strålende fremtid.Husla har en strålende fremtid.Husla har en strålende fremtid.Husla har en strålende fremtid.Husla har en strålende fremtid.Husla har en strålende fremtid.Husla har en strålende fremtid.Husla har en strålende fremtid.Husla har en strålende fremtid.

Husla er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 09-10-2006, 10:41   #37
Veteranmedlem

Monica sin avatar

Medlem siden: Apr 2004
Meldinger: 3,781
Monica har et ubeskrivelig bra rykte.Monica har et ubeskrivelig bra rykte.Monica har et ubeskrivelig bra rykte.Monica har et ubeskrivelig bra rykte.Monica har et ubeskrivelig bra rykte.Monica har et ubeskrivelig bra rykte.Monica har et ubeskrivelig bra rykte.Monica har et ubeskrivelig bra rykte.Monica har et ubeskrivelig bra rykte.Monica har et ubeskrivelig bra rykte.Monica har et ubeskrivelig bra rykte.

Ja, det har hun visst
Slik går det når man ikke leser hele tråden før man svarer

Her kan du lese om mitt arbeid i Gambia
Monica er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 09-10-2006, 10:45   #38
Supermedlem

anitave sin avatar

Medlem siden: Jul 2003
Sted: Langs kysten
Meldinger: 857
anitave har en strålende fremtid.anitave har en strålende fremtid.anitave har en strålende fremtid.anitave har en strålende fremtid.anitave har en strålende fremtid.anitave har en strålende fremtid.anitave har en strålende fremtid.anitave har en strålende fremtid.anitave har en strålende fremtid.anitave har en strålende fremtid.anitave har en strålende fremtid.

Sitat:
Opprinnelig postet av Mamma Rosa
Jeg tror hun har bestemt seg allerede jeg...
Ja, stemmer.

Vi drar å henter den lille tassen kl 13.00
Er noen timers kjøring.
Har vært på Felleskjøpet å handlet bur og litt utstyr,så nå er vi klare.

Lurer på navnet Kenai/Kenay.
En liten Dachs, Hann.
anitave er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 09-10-2006, 19:06   #39
Seniormedlem

stinems sin avatar

Medlem siden: Oct 2003
Sted: Rett vest..
Meldinger: 2,600
stinems har en strålende fremtid.stinems har en strålende fremtid.stinems har en strålende fremtid.stinems har en strålende fremtid.stinems har en strålende fremtid.stinems har en strålende fremtid.stinems har en strålende fremtid.stinems har en strålende fremtid.stinems har en strålende fremtid.stinems har en strålende fremtid.stinems har en strålende fremtid.

Sitat:
Opprinnelig postet av herman3
Det er alltid en grunn hvis valper selges til under markedspris, som er fastsatt av raseklubben. Så vær obs. Man skal tross alt ha hunden i 10-15 år. Og da er gemytt og ikke minst helse veldig viktig.
Off topic, men er da ingen raseklubber som fastsetter markedspris?! Da har jeg gått glipp av noe gitt.
Gammel 09-10-2006, 22:31   #40
Supermedlem

Chaizza sin avatar

Medlem siden: Apr 2005
Meldinger: 581
Chaizza har mye å være stolt av.Chaizza har mye å være stolt av.Chaizza har mye å være stolt av.Chaizza har mye å være stolt av.Chaizza har mye å være stolt av.Chaizza har mye å være stolt av.Chaizza har mye å være stolt av.Chaizza har mye å være stolt av.Chaizza har mye å være stolt av.Chaizza har mye å være stolt av.Chaizza har mye å være stolt av.

raseklubber har ofte en anbefalt valpepris, men de fastsetter ingenting.

Chaizza er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 00:31.