Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Utenfor tema > Hobby

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 06-02-2009, 12:32   #11
Supermedlem

Elinblu sin avatar

Medlem siden: Apr 2004
Sted: Oslo
Meldinger: 1,378
MP Rating: 0% (0)
Elinblu har et ubeskrivelig bra rykte.Elinblu har et ubeskrivelig bra rykte.Elinblu har et ubeskrivelig bra rykte.Elinblu har et ubeskrivelig bra rykte.Elinblu har et ubeskrivelig bra rykte.Elinblu har et ubeskrivelig bra rykte.Elinblu har et ubeskrivelig bra rykte.Elinblu har et ubeskrivelig bra rykte.Elinblu har et ubeskrivelig bra rykte.Elinblu har et ubeskrivelig bra rykte.Elinblu har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Sy fleecekjole

For all del - jeg tviler ikke på at det er best å bruke stoff som det er meningen at man skal sy klær av. Jeg stusset bare over uttalelsen om at pleddene skulle være mer syntetiske enn polarfleece, for det er det jo ikke - men de kan sikkert føles mer syntetiske. Det var kanskje det du mente, Dolly, mulig jeg misforstod. Nydelige kjoler du har sydd, altså!

Til kjole nummer to har jeg i alle fall brukt ren ull, da - det vil neppe føles syntetisk. Ferdig nuh!

Klikk på bildet for å se det i full størrelse.

Sist endret av Elinblu; 06-02-2009 kl 12:44.
Elinblu er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 06-02-2009, 13:01   #12
Medlem

MissM sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
Meldinger: 106
MissM har en strålende fremtid.MissM har en strålende fremtid.MissM har en strålende fremtid.MissM har en strålende fremtid.MissM har en strålende fremtid.MissM har en strålende fremtid.MissM har en strålende fremtid.MissM har en strålende fremtid.MissM har en strålende fremtid.MissM har en strålende fremtid.MissM har en strålende fremtid.

Å, dette var kjempehjelpsomt, tusen takk ! Da tror jeg jaggu jeg skal prøve meg , jeg også

Sitat:
Opprinnelig postet av Elinblu Vis post
Jeg er fullstendig noldus på håndarbeid, men fikk symaskin til jul, og har nå lagd fleecekjole til 2-åringen min. Jeg brettet en av kjolene hennes i to på langs, satte den fast til et ark matpapir med knappenåler og tegnet rundt. Deretter festet jeg dette mønsteret til et fleeceteppe fra Europris (brettet dobbelt, selvsagt) og klippet rundt. Rundt hals- og ermeåpning har jeg bare brukt en enkel søm som er kastet over kanten, mens det er fald og dekorsøm nederst på kjolen. Jeg har sydd på pyntebånd og en fleeceblomst som jeg lagde etter matpapirmetoden beskrevet over /tegnet den på frihånd først). Her er resultatet:

Klikk på bildet for å se det i full størrelse. Klikk på bildet for å se det i full størrelse.

Klikk på bildet for å se det i full størrelse. Klikk på bildet for å se det i full størrelse.

Når jeg klarer det, klarer virkelig alle det, altså. Dette er det første jeg har sydd siden tekstilforminga i 1987. Nå er jeg snart ferdig med kjole nummer 2 i ullfleece:

Klikk på bildet for å se det i full størrelse.
MissM er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 06-02-2009, 13:03   #13
Medlem

MissM sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
Meldinger: 106
MissM har en strålende fremtid.MissM har en strålende fremtid.MissM har en strålende fremtid.MissM har en strålende fremtid.MissM har en strålende fremtid.MissM har en strålende fremtid.MissM har en strålende fremtid.MissM har en strålende fremtid.MissM har en strålende fremtid.MissM har en strålende fremtid.MissM har en strålende fremtid.

Tusen takk for link ! Der var det utrolig mye fint.

Sitat:
Opprinnelig postet av charlie Vis post
hvis du vil ha slike kjoler ferdigsydd, kan du få dem i en helt annen prisklasse fra

http://www.mycinnamongirl.no/

barnekjolene i modell Rosie koster 390, og voksenkjolene 690. (se på årets kolleksjon under mor og datter-kolleksjonen). LITT billigere enn de kjolene til 1500-2000 kr!!

har akkurat kjøpt like kjoler til meg og jentene - de elsket dem, særlig prinsessen på 5!

masse ulike modeller kjoler,tunikaer o.l. og både jente- og guttekolleksjon. herlige myke koseplagg. det tok litt tid å få dem (drøyt tre uker) så lurer på om de produserer i takt med bestillingene. iflg nettsiden deres kan man jo også komme med spesielle ønsker.
MissM er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 06-02-2009, 20:19   #14
Seniormedlem

Lottiz sin avatar

Meldinger: 2,249
Lottiz har et ubeskrivelig bra rykte.Lottiz har et ubeskrivelig bra rykte.Lottiz har et ubeskrivelig bra rykte.Lottiz har et ubeskrivelig bra rykte.Lottiz har et ubeskrivelig bra rykte.Lottiz har et ubeskrivelig bra rykte.Lottiz har et ubeskrivelig bra rykte.Lottiz har et ubeskrivelig bra rykte.Lottiz har et ubeskrivelig bra rykte.Lottiz har et ubeskrivelig bra rykte.Lottiz har et ubeskrivelig bra rykte.

Kjempefine kjoler Dette må jeg også prøve!

Elinblu: Har du glidelås, knapper etc bak, eller får man den over hodet uten?
Gammel 06-02-2009, 20:54   #15
Supermedlem

Elinblu sin avatar

Elinblu har et ubeskrivelig bra rykte.Elinblu har et ubeskrivelig bra rykte.Elinblu har et ubeskrivelig bra rykte.Elinblu har et ubeskrivelig bra rykte.Elinblu har et ubeskrivelig bra rykte.Elinblu har et ubeskrivelig bra rykte.Elinblu har et ubeskrivelig bra rykte.Elinblu har et ubeskrivelig bra rykte.Elinblu har et ubeskrivelig bra rykte.Elinblu har et ubeskrivelig bra rykte.Elinblu har et ubeskrivelig bra rykte.

Sitat:
Opprinnelig postet av Lotte26 Vis post
Kjempefine kjoler Dette må jeg også prøve!

Elinblu: Har du glidelås, knapper etc bak, eller får man den over hodet uten?
Åpningen er vid nok til at kjolene lett går over hodet uten.

Elinblu er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 06-02-2009, 21:19   #16
Juniormedlem

Nikki-mor sin avatar

Medlem siden: Feb 2006
Meldinger: 41
Nikki-mor er fantastisk mot andre.Nikki-mor er fantastisk mot andre.Nikki-mor er fantastisk mot andre.Nikki-mor er fantastisk mot andre.Nikki-mor er fantastisk mot andre.Nikki-mor er fantastisk mot andre.Nikki-mor er fantastisk mot andre.Nikki-mor er fantastisk mot andre.Nikki-mor er fantastisk mot andre.Nikki-mor er fantastisk mot andre.Nikki-mor er fantastisk mot andre.

Elinblu, så lekkre kjoler du har sydd. De ser helt proffe ut

Den sømmen nederst på den første kjolen, er det en innstilling på symaskinen din? Lurer på om jeg har noe sånt på min

Og hvor har du kjøpt ullstoffet til kjole nr to?
Gammel 06-02-2009, 22:09   #17
Supermedlem

Elinblu sin avatar

Sitat:
Opprinnelig postet av Nikki-mor Vis post
Den sømmen nederst på den første kjolen, er det en innstilling på symaskinen din?
Ja, det er en dekorsøm.

Sitat:
Opprinnelig postet av Nikki-mor
Og hvor har du kjøpt ullstoffet til kjole nr to?
På en stoffbutikk på Grønland. Jeg kjøpte det på Saab i Smalgangen, men det er visst rimeligere andre steder.

Svar

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 21:11.