Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Utenfor tema > Hobby

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 20-08-2006, 08:57   #1
Seniormedlem

annika sin avatar

Medlem siden: Oct 2005
Sted: Trondheim
Meldinger: 2,210
MP Rating: 0% (0)
annika har mye å være stolt av.annika har mye å være stolt av.annika har mye å være stolt av.annika har mye å være stolt av.annika har mye å være stolt av.annika har mye å være stolt av.annika har mye å være stolt av.annika har mye å være stolt av.annika har mye å være stolt av.annika har mye å være stolt av.annika har mye å være stolt av.
Sv: Vi som broderer julekalender

Jepp...da har jeg kommet litt lenger:

Klikk på bildet for å se det i full størrelse.Klikk på bildet for å se det i full størrelse.

Min_hage-tråd
annika er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 20-08-2006, 09:44   #2
Seniormedlem

annika sin avatar

annika har mye å være stolt av.annika har mye å være stolt av.annika har mye å være stolt av.annika har mye å være stolt av.annika har mye å være stolt av.annika har mye å være stolt av.annika har mye å være stolt av.annika har mye å være stolt av.annika har mye å være stolt av.annika har mye å være stolt av.annika har mye å være stolt av.

Kom igjen....er det flere som har startet/kommet lenger???

Vil jo se bilder av det dere broderer også. Ikke bare sånne ferdige bilder...

Min_hage-tråd
annika er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 20-08-2006, 15:37   #3
Æresmedlem - Moderator

LindaSD sin avatar

Medlem siden: Jul 2004
Meldinger: 17,161
MP Rating: 100% (6)
LindaSD har et ubeskrivelig bra rykte.LindaSD har et ubeskrivelig bra rykte.LindaSD har et ubeskrivelig bra rykte.LindaSD har et ubeskrivelig bra rykte.LindaSD har et ubeskrivelig bra rykte.LindaSD har et ubeskrivelig bra rykte.LindaSD har et ubeskrivelig bra rykte.LindaSD har et ubeskrivelig bra rykte.LindaSD har et ubeskrivelig bra rykte.LindaSD har et ubeskrivelig bra rykte.LindaSD har et ubeskrivelig bra rykte.

Sitat:
Opprinnelig postet av annika
Kom igjen....er det flere som har startet/kommet lenger???
Nei må da få den i posten først.

Og enda da er jeg redd for at tiden ikke strekker til... med en deltidsjobb, mulig nettstudie, familie og datascrapping også som hobby så er jeg redd for at jeg har påtatt meg for mye med denne kalenderen?

Mens vi prøver å lære barna våre alt om livet, lærer barna oss om hvorfor det er verd å leve
(Scrappingen min)
LindaSD er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 20-08-2006, 16:34   #4
Seniormedlem

Meldinger: 1,847
Sparky har mye å være stolt av.Sparky har mye å være stolt av.Sparky har mye å være stolt av.Sparky har mye å være stolt av.Sparky har mye å være stolt av.Sparky har mye å være stolt av.Sparky har mye å være stolt av.Sparky har mye å være stolt av.Sparky har mye å være stolt av.Sparky har mye å være stolt av.Sparky har mye å være stolt av.

Sitat:
Opprinnelig postet av LindaSD
så er jeg redd for at jeg har påtatt meg for mye med denne kalenderen?
Sett fristen til neste år. Det er ikke noe som dreper gleden mer enn tidspress. Blir du tidligere ferdig er jo bare det en positiv overraskelse.

Selv så gir trangen til å fullføre en farge meg gnisten til å fortsette å sy og sy. Dessverre så er det ikke alltid jeg får anledning. Foreløpig tror jeg at jeg klarer det til jul i år.
Gammel 21-08-2006, 14:54   #5
Seniormedlem

annika sin avatar

Signerer Sparky.

Dessuten.... se på meg....jeg har holdt på noen år jeg.

Min_hage-tråd
Gammel 22-08-2006, 12:52   #6
Cec
Medlem

Cec sin avatar

Medlem siden: May 2002
Meldinger: 477
Cec er fantastisk mot andre.Cec er fantastisk mot andre.Cec er fantastisk mot andre.Cec er fantastisk mot andre.Cec er fantastisk mot andre.Cec er fantastisk mot andre.Cec er fantastisk mot andre.Cec er fantastisk mot andre.Cec er fantastisk mot andre.Cec er fantastisk mot andre.Cec er fantastisk mot andre.

Noen som kan fortelle meg hvordan jeg skal regne ut toll og moms og sånt??? Har prøvd å finne det ut, men skjønner ingen ting jeg...
Det blir i allefall godt over 200 kr men hvordan skal jeg regne ut hvor mye det blir???
Cec er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 24-08-2006, 05:45   #7
Seniormedlem

Sparky har mye å være stolt av.Sparky har mye å være stolt av.Sparky har mye å være stolt av.Sparky har mye å være stolt av.Sparky har mye å være stolt av.Sparky har mye å være stolt av.Sparky har mye å være stolt av.Sparky har mye å være stolt av.Sparky har mye å være stolt av.Sparky har mye å være stolt av.Sparky har mye å være stolt av.

Sitat:
Opprinnelig postet av Cec
Noen som kan fortelle meg hvordan jeg skal regne ut toll og moms og sånt??? Har prøvd å finne det ut, men skjønner ingen ting jeg...
Det blir i allefall godt over 200 kr men hvordan skal jeg regne ut hvor mye det blir???
Hvor mye koster det du skal bestille, og hvor har du tenkt å bestille fra?
Gammel 24-08-2006, 18:52   #8
Cec
Medlem

Cec sin avatar

Medlem siden: May 2002
Meldinger: 477
Cec er fantastisk mot andre.Cec er fantastisk mot andre.Cec er fantastisk mot andre.Cec er fantastisk mot andre.Cec er fantastisk mot andre.Cec er fantastisk mot andre.Cec er fantastisk mot andre.Cec er fantastisk mot andre.Cec er fantastisk mot andre.Cec er fantastisk mot andre.Cec er fantastisk mot andre.

Sitat:
Opprinnelig postet av Sparky
Hvor mye koster det du skal bestille, og hvor har du tenkt å bestille fra?
Jeg har tenkt å bestille fra usa og jeg regner med det blir ca $120 inkl frakt så det kommer under 1000
Men nå skal pappa på jobb der borte så kanskje han skal få kjøpe det med seg heller. Blir ikke ferdig med julestrømpene jeg har så lyst på denne julen uansett...
Her er de jeg lurer på å kjøpe

Klikk på bildet for å se det i full størrelse. Klikk på bildet for å se det i full størrelse. Klikk på bildet for å se det i full størrelse.

Sist endret av Cec; 24-08-2006 kl 18:55.
Cec er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 25-08-2006, 08:35   #9
Seniormedlem

Jeg har bestilt varer fra flere land, inkl. USA, men jeg har aldri betalt moms av porto. Skal det gjøres riktig, skal du ta kjøpesummen (uten tax og porto) og gange denne med 1,25. Hvor mye tollen kommer på vet jeg ikke helt sikkert, men det blir kanskje 150-200 kr?

Noen firma skriver feil verdi utenpå pakken. Noen trekker ikke fra tax/VAT/moms først, slik at du må betale både den utenlandske og den norske momsen. Andre skriver bare innkjøpsverdien (gjerne halvparten av det du betaler) og da kan du spare en masse. Er du ekstremt heldig fører de det opp som gave. Det har jeg opplevd noen ganger og er en gledelg overraskelse.

Vel, lykke til med kjøpet uansett hvordan det foregår.
Gammel 25-08-2006, 11:14   #10
Seniormedlem

annika sin avatar

Sitat:
Opprinnelig postet av Cec
Jeg har tenkt å bestille fra usa og jeg regner med det blir ca $120 inkl frakt så det kommer under 1000
Men nå skal pappa på jobb der borte så kanskje han skal få kjøpe det med seg heller. Blir ikke ferdig med julestrømpene jeg har så lyst på denne julen uansett...
Her er de jeg lurer på å kjøpe

Klikk på bildet for å se det i full størrelse. Klikk på bildet for å se det i full størrelse. Klikk på bildet for å se det i full størrelse.
Vet du om det er med mønsterark eller er det påtegnet på stoffet???
Det ser ut som stingene er såå tette og små, for bildet er jo så detaljert...

Min_hage-tråd
Svar

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 02:25.