Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Høytider
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 30-03-2004, 16:28   #1
nre
Seniormedlem

nre sin avatar

Medlem siden: Mar 2002
Sted: Elverum
Meldinger: 1,638
MP Rating: 0% (0)
nre har en strålende fremtid.nre har en strålende fremtid.nre har en strålende fremtid.nre har en strålende fremtid.nre har en strålende fremtid.nre har en strålende fremtid.nre har en strålende fremtid.nre har en strålende fremtid.nre har en strålende fremtid.nre har en strålende fremtid.nre har en strålende fremtid.
To forlovere?

Er det lov til å ha to forlovere? Altså at jeg har to og mannen har en eller to? De er jo bare vitner... i kirkelig sammenheng... Klarer ikke å velge, så da tenkte jeg at da ber jeg begge det står mellom.. Er dette mulig?
Gammel 30-03-2004, 16:43   #2
Tidligere bruker
Gjest

Meldinger: n/a

Kun en kan skrive under forlovererklæring (være virkelig forlover). Hvor mange vitner som skal sitter framme med deg er det ikke noen regler for.
  Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 30-03-2004, 21:42   #3
VIP-Medlem

Fadese sin avatar

Medlem siden: Jan 2003
Meldinger: 5,026
Fadese har et ubeskrivelig bra rykte.Fadese har et ubeskrivelig bra rykte.Fadese har et ubeskrivelig bra rykte.Fadese har et ubeskrivelig bra rykte.Fadese har et ubeskrivelig bra rykte.Fadese har et ubeskrivelig bra rykte.Fadese har et ubeskrivelig bra rykte.Fadese har et ubeskrivelig bra rykte.Fadese har et ubeskrivelig bra rykte.Fadese har et ubeskrivelig bra rykte.Fadese har et ubeskrivelig bra rykte.

Jeg skal ha to forlovere, sjøl om, som Olli sier, kun den ene signerer papirene.
Synes det er greit å gjøre det sånn, ettersom det føles helt feil å skulle velge en av de to
Gammel 31-03-2004, 00:48   #4
nre
Seniormedlem

nre sin avatar

nre har en strålende fremtid.nre har en strålende fremtid.nre har en strålende fremtid.nre har en strålende fremtid.nre har en strålende fremtid.nre har en strålende fremtid.nre har en strålende fremtid.nre har en strålende fremtid.nre har en strålende fremtid.nre har en strålende fremtid.nre har en strålende fremtid.

Sylvi, hva gjør du med hvem som skal signere? Hvem blir den "virkelige" forloveren?
Gammel 02-04-2004, 01:39   #5
nre
Seniormedlem

nre sin avatar

Dytter opp.
Noen flere? Har lyst til å vite hvordan dere ordnet det...
Gammel 02-04-2004, 12:19   #6
Seniormedlem

Kristine_ sin avatar

Medlem siden: Jul 2002
Sted: Bergen
Meldinger: 2,263
Kristine_ har en strålende fremtid.Kristine_ har en strålende fremtid.Kristine_ har en strålende fremtid.Kristine_ har en strålende fremtid.Kristine_ har en strålende fremtid.Kristine_ har en strålende fremtid.Kristine_ har en strålende fremtid.Kristine_ har en strålende fremtid.Kristine_ har en strålende fremtid.Kristine_ har en strålende fremtid.Kristine_ har en strålende fremtid.

Jeg skal ha 2 forlovere, og hun som skrev under på erlæringen gjorde det tilfeldig. Hos oss er det mer enn det forloveropgpavene består av. En kan like så godt trekke lodd, også kan jo kanskje den andre sitte nærmest ved bordet? Presiser at det kun er snakk om en signatur! Det går nok helt fint! Jeg ville i hvertfall ikke vært fornærmet om jeg ikke fikk skrive navnet mitt, men likevel være med å stelle i stand moroen og holde tale!

Gøy med to forlovere, og et virker som det blir mer og mer vanlig. Har hørt flere som skal ha det!

Lykke til med bryllupsplanlegging!

Kristine_ er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 02-04-2004, 13:09   #7
VIP-Medlem

Fadese sin avatar

Medlem siden: Jan 2003
Meldinger: 5,026
Fadese har et ubeskrivelig bra rykte.Fadese har et ubeskrivelig bra rykte.Fadese har et ubeskrivelig bra rykte.Fadese har et ubeskrivelig bra rykte.Fadese har et ubeskrivelig bra rykte.Fadese har et ubeskrivelig bra rykte.Fadese har et ubeskrivelig bra rykte.Fadese har et ubeskrivelig bra rykte.Fadese har et ubeskrivelig bra rykte.Fadese har et ubeskrivelig bra rykte.Fadese har et ubeskrivelig bra rykte.

Sitat:
Opprinnelig melding fra nre
Sylvi, hva gjør du med hvem som skal signere? Hvem blir den "virkelige" forloveren?
Greia er at vi er tre veldig gode venninner, og to av oss skal gifte oss til sommeren.
Så vi kom opp med denne glupe idèen: Hun som ikke skal gifte seg skal uansett signere, og så trakk vi om hvem av oss som andre som skulle signere. Den som ikke signere denne omgangen signerer til sistekvinne, når det blir hennes tur
Skjønte du?

Dette ble naturligvis foretatt en høytidelig trekning over en øl
Dessuten, som Kristine skriver, ser jeg på forloveroppgaven som mer enn å signere papiret
Gammel 02-04-2004, 14:41   #8
nre
Seniormedlem

nre sin avatar

Takk for svar.
Helt enig at å undertegne ikke er "så viktig", utenom i juridisk forstand.
Får vel ta en loddtrekning. Tror ikke at det er store problemet i grunnen. Er lei hele venninneproblematikken jeg er inne i, og velger heller mine to søstre. De kjenner meg best . Tror ikke at de bryr seg noe om hvem som undertegner.
Gammel 04-04-2004, 19:40   #9
Dorothea
Gjest

Meldinger: n/a

Var i et bryllup med to forlovere, de var tre venninner som ikke man kunne skille og det var veldig riktig å gjøre det sånn. Bruden spurte hvem som skulle skrive under, og det ble de enige seg imellom, det var jo bare en formalitet. Begge var jo i praksis forlovere fordet! Synes det er en god idè! Det blir jo verre å skille mellom og favorisere noen som man ikke kan dele opp.
  Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 08:23.