Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Utenfor tema > Hus og hjem




 
 
LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 25-04-2008, 10:31   #1
Seniormedlem
 
Kristine_ sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2002
Sted: Bergen
Meldinger: 2,430
MP Rating: 0% (0)
Kristine_ har en strålende fremtid.Kristine_ har en strålende fremtid.Kristine_ har en strålende fremtid.Kristine_ har en strålende fremtid.Kristine_ har en strålende fremtid.Kristine_ har en strålende fremtid.Kristine_ har en strålende fremtid.Kristine_ har en strålende fremtid.Kristine_ har en strålende fremtid.Kristine_ har en strålende fremtid.Kristine_ har en strålende fremtid.
Huset vårt - tankens kraft! Oppdatert i #78

Ja, det er bare å fortsette den positive tenkningen, ellers skjer vel ingenting!

Nå begynner jeg å bli en gammel ringrev her inne på hus og hjem, og jeg er stadig i fyr og flamme! Vi er nå på vårt tredje hus-utkast, og dette later til å være det endelige, virkelig!

Som noen her inne vet, så har vi tidligere forsøkt å få bygge vårt drømmehus på en flott tomt, men hvor naboene ikke var noe særlig å skryte av når det gjelder velvilje. Det samme gjelder kommunen og deres vanvittig TREIGE saksbehandling, så nå er vi lei hele det prosjektet der, og har gått rett på et nytt!
Rammene våre endret seg betraktelig, da vi fant et gammelt lite hus, på en flott tomt, like i nærheten av der vi planla dette drømmehuset. Vi lurte en stund på å bo her midlertidig mens vi ventet på saksgangen, men har etter å ha bodd der i 4 mnd, kommet frem til at vi STORTRIVES og vil bli værende. Huset er altfor lite for oss fire (77 kvadrat og to små soverom), så vi har tegnet om alt, og endret fasaden fullstendig, og bygger på en hel masse!

Nå skal det sies at vi akkurat har sendt inn saken til kommunen, og jeg kan ikke garantere for at denne tråden får noen lykkelig slutt heller, men etter å ha jobbet og planlagt i noen måneder, følte jeg veldig for å åpne denne tråden. Alle de fire naboene vi måtte varsle har samtykket, og dette er to uker siden, så da hviler resten på kommunen! Måtte de bare få fingen ut denne gangen

Men here we go!

Første bildene viser fasaden og plantegningen av slik det er i dag! Se det for dere! Det er mørk gult med grønne lister, og i villmarkspanel...
Klikk på bildet for å se det i full størrelse.

Klikk på bildet for å se det i full størrelse.
Her har jeg snudd på tegningen for at dere lettere skal se fasongen i forhold til de nye tegningene. Derfor er noe skrift oppned og sidelengs...

Så de nye!
Vi bygger i terreng, så det blir halve etasjer. Det kan sees i snittegningen:
Klikk på bildet for å se det i full størrelse.

Kjeller (blindkjeller) og garasje. Bygningsdelen til venstre er kjeller under eksisterende del.
Klikk på bildet for å se det i full størrelse.

1. og 2. plan (halvetasjer)
Klikk på bildet for å se det i full størrelse.

3. og 4. plan
Klikk på bildet for å se det i full størrelse.

Og så noen illustrasjoner av hvordan vi ser for oss fasaden
Klikk på bildet for å se det i full størrelse.

Klikk på bildet for å se det i full størrelse.

Årsaken til at vi har bygget på et påbygg på skrått, er tomtegrensene. Hushjørnet ligger i dag PÅ grensen, og hadde vi bygget rett ut, hadde vi aldri fått det godkjent etter dagens 4 meters regel. Dessuten ville vi ikke bygge på sørover, fordi det er der det er hage i dag. Ganske bløtt gress i dag, men etter litt drenering kommer det til å bli en super hage!! Så måtte vi bygge en viss lengde utover mot nord for å få bygget inn min manns krav, nemlig garajse under huset. Dessuten er huset i så bra stand at å endre på konstruksjonene i eksisterende bygg ville vært unødvendige kostnader. Til sist vet vi at den delen vi bygger på ikke ville blitt brukt til annet enn parkerte biler og tilhengere uansett.

KJØR PÅ med kommentarer!
__________________
Hilsen fra Kristine, storebror 02, lille storebror 05 og lillesøster 09


Sist endret av Kristine_; 06-06-2009 kl 15:15.
Kristine_ er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
 



Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are


Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 00:09.




Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2009, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.2.0
Alt innhold ©2001-2008 NybaktMamma.com