Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Utenfor tema > Hus og hjem
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 25-04-2008, 11:31   #1
Seniormedlem

Kristine_ sin avatar

Medlem siden: Jul 2002
Sted: Bergen
Meldinger: 2,263
MP Rating: 0% (0)
Kristine_ har en strålende fremtid.Kristine_ har en strålende fremtid.Kristine_ har en strålende fremtid.Kristine_ har en strålende fremtid.Kristine_ har en strålende fremtid.Kristine_ har en strålende fremtid.Kristine_ har en strålende fremtid.Kristine_ har en strålende fremtid.Kristine_ har en strålende fremtid.Kristine_ har en strålende fremtid.Kristine_ har en strålende fremtid.
Huset vårt - tankens kraft!

Ja, det er bare å fortsette den positive tenkningen, ellers skjer vel ingenting!

Nå begynner jeg å bli en gammel ringrev her inne på hus og hjem, og jeg er stadig i fyr og flamme! Vi er nå på vårt tredje hus-utkast, og dette later til å være det endelige, virkelig!

Som noen her inne vet, så har vi tidligere forsøkt å få bygge vårt drømmehus på en flott tomt, men hvor naboene ikke var noe særlig å skryte av når det gjelder velvilje. Det samme gjelder kommunen og deres vanvittig TREIGE saksbehandling, så nå er vi lei hele det prosjektet der, og har gått rett på et nytt!
Rammene våre endret seg betraktelig, da vi fant et gammelt lite hus, på en flott tomt, like i nærheten av der vi planla dette drømmehuset. Vi lurte en stund på å bo her midlertidig mens vi ventet på saksgangen, men har etter å ha bodd der i 4 mnd, kommet frem til at vi STORTRIVES og vil bli værende. Huset er altfor lite for oss fire (77 kvadrat og to små soverom), så vi har tegnet om alt, og endret fasaden fullstendig, og bygger på en hel masse!

Nå skal det sies at vi akkurat har sendt inn saken til kommunen, og jeg kan ikke garantere for at denne tråden får noen lykkelig slutt heller, men etter å ha jobbet og planlagt i noen måneder, følte jeg veldig for å åpne denne tråden. Alle de fire naboene vi måtte varsle har samtykket, og dette er to uker siden, så da hviler resten på kommunen! Måtte de bare få fingen ut denne gangen

Men here we go!

Første bildene viser fasaden og plantegningen av slik det er i dag! Se det for dere! Det er mørk gult med grønne lister, og i villmarkspanel...
Klikk på bildet for å se det i full størrelse.

Her har jeg snudd på tegningen for at dere lettere skal se fasongen i forhold til de nye tegningene. Derfor er noe skrift oppned og sidelengs...

Så de nye!
Vi bygger i terreng, så det blir halve etasjer. Det kan sees i snittegningen:

Kjeller (blindkjeller) og garasje. Bygningsdelen til venstre er kjeller under eksisterende del.

1. og 2. plan (halvetasjer)

3. og 4. plan

Og så noen illustrasjoner av hvordan vi ser for oss fasaden

Årsaken til at vi har bygget på et påbygg på skrått, er tomtegrensene. Hushjørnet ligger i dag PÅ grensen, og hadde vi bygget rett ut, hadde vi aldri fått det godkjent etter dagens 4 meters regel. Dessuten ville vi ikke bygge på sørover, fordi det er der det er hage i dag. Ganske bløtt gress i dag, men etter litt drenering kommer det til å bli en super hage!! Så måtte vi bygge en viss lengde utover mot nord for å få bygget inn min manns krav, nemlig garajse under huset. Dessuten er huset i så bra stand at å endre på konstruksjonene i eksisterende bygg ville vært unødvendige kostnader. Til sist vet vi at den delen vi bygger på ikke ville blitt brukt til annet enn parkerte biler og tilhengere uansett.

KJØR PÅ med kommentarer!

Sist endret av Kristine_; 25-04-2008 kl 13:30.
Kristine_ er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 25-04-2008, 12:47   #2
Seniormedlem

Q-melk sin avatar

Medlem siden: Feb 2005
Sted: i et grått hus
Meldinger: 2,506
Q-melk har et ubeskrivelig bra rykte.Q-melk har et ubeskrivelig bra rykte.Q-melk har et ubeskrivelig bra rykte.Q-melk har et ubeskrivelig bra rykte.Q-melk har et ubeskrivelig bra rykte.Q-melk har et ubeskrivelig bra rykte.Q-melk har et ubeskrivelig bra rykte.Q-melk har et ubeskrivelig bra rykte.Q-melk har et ubeskrivelig bra rykte.Q-melk har et ubeskrivelig bra rykte.Q-melk har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Huset vårt - tankens kraft!

Jeg synes det ser flott ut!

Men finnes det en måte å få sett plantegningene bedre på?
De er så små - og jeg med mitt dårlige syn klarer ikke å se hva det står der....

Q-melk er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 25-04-2008, 13:04   #3
Seniormedlem

Kristine_ sin avatar

Kristine_ har en strålende fremtid.Kristine_ har en strålende fremtid.Kristine_ har en strålende fremtid.Kristine_ har en strålende fremtid.Kristine_ har en strålende fremtid.Kristine_ har en strålende fremtid.Kristine_ har en strålende fremtid.Kristine_ har en strålende fremtid.Kristine_ har en strålende fremtid.Kristine_ har en strålende fremtid.Kristine_ har en strålende fremtid.

Er ikke sikker på det. Synes de ble mindre da jeg la de inn på fotoknudsen. Kan se om jeg får gjort noe med det senere.

Kristine_ er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 25-04-2008, 13:08   #4
Medlem

martine77 sin avatar

Medlem siden: Mar 2006
Sted: Harstad
Meldinger: 494
martine77 er fantastisk mot andre.martine77 er fantastisk mot andre.martine77 er fantastisk mot andre.martine77 er fantastisk mot andre.martine77 er fantastisk mot andre.martine77 er fantastisk mot andre.martine77 er fantastisk mot andre.martine77 er fantastisk mot andre.martine77 er fantastisk mot andre.martine77 er fantastisk mot andre.martine77 er fantastisk mot andre.

Synet mitt er enig med Q-melk! Jeg ser heller ikke plantegningene så godt.

MEN ser veldig godt at dette kommer til å bli et stilig hus og spennende blir det nok å følge denne prosessen!
Gammel 25-04-2008, 13:16   #5
Supermedlem

Cappocino sin avatar

Medlem siden: Aug 2003
Meldinger: 749
Cappocino har en strålende fremtid.Cappocino har en strålende fremtid.Cappocino har en strålende fremtid.Cappocino har en strålende fremtid.Cappocino har en strålende fremtid.Cappocino har en strålende fremtid.Cappocino har en strålende fremtid.Cappocino har en strålende fremtid.Cappocino har en strålende fremtid.Cappocino har en strålende fremtid.Cappocino har en strålende fremtid.

Sitat:
Opprinnelig postet av Kristine_ Vis post
Er ikke sikker på det. Synes de ble mindre da jeg la de inn på fotoknudsen. Kan se om jeg får gjort noe med det senere.
Hvis du går inn på innlegget med bildene og trykker rediger får du opp hele adressen til bilde. HVis det står "thumb" i linjen kan du slette den og istedet skrive medium eller large. Da blir bildene større.
Cappocino er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 25-04-2008, 13:17   #6
Medlem

Medlem siden: May 2007
Meldinger: 498
konn75 har en strålende fremtid.konn75 har en strålende fremtid.konn75 har en strålende fremtid.konn75 har en strålende fremtid.konn75 har en strålende fremtid.konn75 har en strålende fremtid.konn75 har en strålende fremtid.konn75 har en strålende fremtid.konn75 har en strålende fremtid.konn75 har en strålende fremtid.konn75 har en strålende fremtid.

Åhh, for et spennende prosjekt. Det ser kjempe stilig ut. Blir morsomt å følge

-95 -99 -07
Jeg er verdens heldigste mamma...
konn75 er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 25-04-2008, 13:31   #7
Seniormedlem

Kristine_ sin avatar

Sitat:
Opprinnelig postet av Cappocino Vis post
Hvis du går inn på innlegget med bildene og trykker rediger får du opp hele adressen til bilde. HVis det står "thumb" i linjen kan du slette den og istedet skrive medium eller large. Da blir bildene større.
Dette gikk ikke... må kanskje ta hele prosessen igjen fra jeg endrer de på PCen, så det blir nok ikke gjort i dag.

Gammel 25-04-2008, 21:05   #8
Medlem

Medlem siden: Nov 2006
Meldinger: 51
Zenga er som en lysfontene.Zenga er som en lysfontene.Zenga er som en lysfontene.Zenga er som en lysfontene.Zenga er som en lysfontene.Zenga er som en lysfontene.Zenga er som en lysfontene.Zenga er som en lysfontene.Zenga er som en lysfontene.Zenga er som en lysfontene.Zenga er som en lysfontene.

Dette ser kjempestilig ut!! Lykke til!
Zenga er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 25-04-2008, 21:45   #9
Supermedlem

Emilie&Linus sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Sted: nord tr.lag
Meldinger: 966
Emilie&Linus har en strålende fremtid.Emilie&Linus har en strålende fremtid.Emilie&Linus har en strålende fremtid.Emilie&Linus har en strålende fremtid.Emilie&Linus har en strålende fremtid.Emilie&Linus har en strålende fremtid.Emilie&Linus har en strålende fremtid.Emilie&Linus har en strålende fremtid.Emilie&Linus har en strålende fremtid.Emilie&Linus har en strålende fremtid.Emilie&Linus har en strålende fremtid.

tøft prosjekt... håper kommunen jobber med dere... lykke til. blir spennende å følge med på tråden..

Emilie&Linus er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 18-06-2008, 15:33   #10
Seniormedlem

Kristine_ sin avatar

Bildene er større i bloggen min. Prikk eller pm for å få linken om du vil se!

Nå har søknaden vært hos kommunen i 2 mnd, og de har egentlig 1 mnd + sommerferien igjen på å behandle den, men nå har vi fått stokkmaur i hele huset, og det haster å få revet ned veggene for å finne dem og sprøyte. Derfor har vi bedt pent om de kan behandle den fortere. Dette ba vi om for halvannen uke siden, og det ville de prioritere.

Saksbehandleren vår dro på en ukes ferie, og da han var tilbake på mandag satte han i gang.

Så vidt jeg vet nå, er det eneste som stopper oss nå, at avfallsplanen vår ikke blir godkjent. Vi har fått muntlig beskjed om at alt ser greit ut, og at vi kan sette i gang når avfallsplanene er i orden!!

For de som har fulgt litt med meg og husprosjektet (-ene) mitt/mine, skjønner nok at dette blir en stor gledens uke, og at vi skåler i chamagne på lørdag dersom dette går i boks. Vi er SÅ klare for å bygge drømmehjemmet nå, og jeg ønsker så litt action i denne tråden nå!!!

Svar

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 10:51.