|
 |
|
10-12-2007, 18:02
|
|
Seniormedlem
Medlem siden: Mar 2003
Sted: Oslo
Meldinger: 1,781
|
Sv: Hva gir man til folk som sier:
|
|
En personlig sammensatt kurv med litt godis innen matveien ikke å forakte. Eller et weekendopphold i en storby uten barn...  Eller hjemmelaget konfekt. Og så er jeg glad i å få ullvotter (gjerne hjemmelagde).
10-12-2007, 22:21
|
|
Seniormedlem
Medlem siden: Jun 2005
Sted: Oslo
Meldinger: 2,528
|
|
|
Gavekort på restaurant,det vil de fleste sette pris på tror jeg
|
10-12-2007, 22:26
|
|
Supermedlem
Medlem siden: Jul 2007
Meldinger: 738
|
|
|
Hvis man gir gavekort på restaurant til et vennepar...hvor mye bør man legge i det da med tanke på at det både bør blir middag og vin?
|
10-12-2007, 22:31
|
|
VIP-Medlem
Medlem siden: Apr 2006
Sted: På øya
Meldinger: 6,728
|
|
|
Sitat:
Opprinnelig postet av _Kine
"Vi ønsker oss ingenting til jul, vi..."
|
Hoho, akkurat her tror jeg det hadde gått en liten fanden i meg, og jeg hadde pakket inn en tom eske, eller gitt de en tom konvolutt for å se på ansiktsuttrykket deres. også hadde jeg sagt: dere ønsket dere jo ingenting, så da får dere ingenting...
(men jeg hadde jo hatt en liten ting i bakhpnd da, i tilfelle de ble dødelig fornærmet  )
|
|
|
10-12-2007, 22:35
|
|
Seniormedlem
Medlem siden: May 2005
Sted: i et stort hus
Meldinger: 2,781
|
|
|
her vet folk at de ikke får noe hvis dem ikke ønsker seg noe, så derfor kommer alle med ønsker. Hvis ikke har du jo serien fra willow tree som er kjempe fin.
|
10-12-2007, 22:39
|
|
Seniormedlem
Medlem siden: Jun 2005
Sted: På Vinterbro :)
Meldinger: 2,120
|
|
|
Ingen ønsker = ingen gaver  Og vips skal du se ønskene kommer
|
|
11-12-2007, 08:24
|
|
Veteranmedlem
Medlem siden: Feb 2003
Sted: Østlandet
Meldinger: 4,207
|
|
|
tanketing fra plan:
http://www.tanketing.no/
små kunstverk laget av produsenter i den tredje verden, i eske og med små budskap, f.eks. slik:
Dette er en spesiell julestjerne. Den bærer med seg den gode følelsen ved at et barn har fått mulighet til et bedre liv, nettopp ved denne gaven. Heng den et sted du kan se den, og tenk på hvor mye selv en liten ting som dette kan gjøre.
Frelsesarmeen har mange fine gavebøker og CD'er (julecd med jan werner fås kjøpt i platebutikker, tror jeg. de pleier ogå å ha et utvalg i fretex-butikkene9.. Flyktningehjelpen har dritkul veske (hver veske er unik), t-skjorter og julepynt.
på kirkens nødhjelp kan du gi geiter og grisunger, norsk folkehjelp har minefri skolevei til kr 20 pr m. (de kan få like lang minefri skolevei som ungene deres har til skolen, f.eks.) norsk folkehjelp er forresten den organisasjonen som bruker minst andel av midlene til administrasjon.
unicef har en flott gaveshop på nett, med leker, spill, sjal, postkort og brevsett, lys m.v. (det er julekortene de er kjent for, men de har alt mulig, og veldig god kvalitet).
endel av disse gavene får du skattefradrag for, så da kan man jo gi litt ekstra.
|
|
|
11-12-2007, 08:43
|
|
Supermedlem
Medlem siden: Feb 2002
Sted: Harstad
Meldinger: 1,418
|
|
|
Bruksting.
Stearinlys og servietter er jo noe man har bruk for.Duker?
Matvarer? en side røkt lax? Fenalår? Ost?
|
|
|
11-12-2007, 09:02
|
|
Æresmedlem
Medlem siden: Nov 2001
Sted: Sandnes
Meldinger: 11,668
|
|
|
Sitat:
Opprinnelig postet av charlie
tanketing fra plan:
http://www.tanketing.no/
små kunstverk laget av produsenter i den tredje verden, i eske og med små budskap, f.eks. slik:
Dette er en spesiell julestjerne. Den bærer med seg den gode følelsen ved at et barn har fått mulighet til et bedre liv, nettopp ved denne gaven. Heng den et sted du kan se den, og tenk på hvor mye selv en liten ting som dette kan gjøre.
Frelsesarmeen har mange fine gavebøker og CD'er (julecd med jan werner fås kjøpt i platebutikker, tror jeg. de pleier ogå å ha et utvalg i fretex-butikkene9.. Flyktningehjelpen har dritkul veske (hver veske er unik), t-skjorter og julepynt.
på kirkens nødhjelp kan du gi geiter og grisunger, norsk folkehjelp har minefri skolevei til kr 20 pr m. (de kan få like lang minefri skolevei som ungene deres har til skolen, f.eks.) norsk folkehjelp er forresten den organisasjonen som bruker minst andel av midlene til administrasjon.
unicef har en flott gaveshop på nett, med leker, spill, sjal, postkort og brevsett, lys m.v. (det er julekortene de er kjent for, men de har alt mulig, og veldig god kvalitet).
endel av disse gavene får du skattefradrag for, så da kan man jo gi litt ekstra.
|
Jeg har bestilt armbånd til datteren min, så kan hun gi et til venninnen sin.
Slike gaver er geniale!
|
|
|
11-12-2007, 11:14
|
|
VIP-Medlem
Medlem siden: Jan 2005
Sted: Vestlandet
Meldinger: 5,433
|
|
|
Gi til et veldedig formål, kjøpe en geit el.
|
|
|
 |
|
Diskusjonsverktøy |
|
Visningsmodus |
Linjærmodus
|
Regler for innlegg
|
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine
HTML kode er Av
|
|
|
Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 08:10.
|