Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Høytider
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!

Vis resultat: Skal dere ha julekalender til barnet/barna i år?
Ja 50 60.24%
Nei 33 39.76%
Velgere: 83. Du kan ikke stemme i denne spørreundersøkelsen

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 14-11-2002, 02:04   #1
Supermedlem

linkn sin avatar

Medlem siden: Dec 2001
Sted: Konnerud,Drammen
Meldinger: 1,365
MP Rating: 0% (0)
linkn har en strålende fremtid.linkn har en strålende fremtid.linkn har en strålende fremtid.linkn har en strålende fremtid.linkn har en strålende fremtid.linkn har en strålende fremtid.linkn har en strålende fremtid.linkn har en strålende fremtid.linkn har en strålende fremtid.linkn har en strålende fremtid.linkn har en strålende fremtid.
Skal dere ha julekalender til barnet i år?

Hvor gammelt er barnet? har dere noen tips til hva jeg skal putte i kalenderen til ei som er snart ett år? Vi skal ha pakker.Eneste jeg har kjøpt hittil er en cd med julemusikk.Hun elsker musikk.
Gammel 14-11-2002, 07:10   #2
ToJo
Gjest

Meldinger: n/a

Storesøster på 7 år skal få julekalender med pakker i år som i fjor. (Svigermor har brodert en som er helt nydelig...)
Ingeborg får ikke. Jeg synes hun er alt for liten enda
Det måtte i såfall bli smokker og kjeks.....
Jeg er forøvrig ikke kommet igang med den til Storesøster heller, hun har jo alt - og det "flyter" fremdeles av fjorårets.
Tenke, tenke...

Men det blir vel en sjokoladekalender også tenker jeg, så det spørs vel om den kan deles på de to. Men skjønner Ingeborg at hun bare skal få en sjokolade annenhver dag, og hva når det er Storesøsters tur?
  Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 14-11-2002, 07:28   #3
Veteranmedlem

Nabbe sin avatar

Medlem siden: Nov 2001
Sted: Bergen
Meldinger: 4,474
Nabbe har en strålende fremtid.Nabbe har en strålende fremtid.Nabbe har en strålende fremtid.Nabbe har en strålende fremtid.Nabbe har en strålende fremtid.Nabbe har en strålende fremtid.Nabbe har en strålende fremtid.Nabbe har en strålende fremtid.Nabbe har en strålende fremtid.Nabbe har en strålende fremtid.Nabbe har en strålende fremtid.
Nei...

Mine barn er 3 og 4, og vi har ikke julekallender. Men det er ikke fordi jeg er slem altså Vi er muslimer, feirer ikke jul (annet enn når vi er på besøk his mine foreldre da, men det er en annen historie!) så derfor har vi ikke julekalender. Men det vi har, er Ramadan, fastemåneden. Det er akkurat nå, og da har ungene kalender. Med små gaver, vers fra Koranen og andre små ord om hvorfor vi har Ramadan. Dette er en kalender jeg har laget selv, og de små versene limer vi etterpå på en egen plate i rekkefølge, så det blir en lang historie til slutt. Så får barna vite litt mere om ramadan, litt mere om islam, og samtlidig få en gave. Masse ting fra Tiern da Men til jenta har jeg kjøpt en sånn Prinsesse Julekalender og tatt av alle gavene og hengt de på til henne!
Gammel 14-11-2002, 07:43   #4
Supermedlem

Mormona sin avatar

Medlem siden: Jun 2002
Meldinger: 507
Mormona er et navn alle kjenner.Mormona er et navn alle kjenner.Mormona er et navn alle kjenner.Mormona er et navn alle kjenner.Mormona er et navn alle kjenner.Mormona er et navn alle kjenner.Mormona er et navn alle kjenner.Mormona er et navn alle kjenner.Mormona er et navn alle kjenner.Mormona er et navn alle kjenner.Mormona er et navn alle kjenner.

Hei

Nora Marie er bare 10 uker nå og da ser jeg ikke poenget med julekalender....hun skjønner jo ikke mest av den likevel

Men til eldstejenta på 10 blir det hjemmelaget kalender. Jeg pleier å ha litt godteri og litt nytteting slik at det blir ganske variert hva hun får hver dag. Av nytteting så kan det være hårstrikker, ny børste, post-it lapper (hun elsker sånne), ny blyant, et par sokker, badesåpe.....litt sånn forskjellig. Men på julaften så får hun åpne siste luken og i den er det alltid en stor pose med godteri

Regner med at jeg skal ha kalender til Nora Marie fra neste år
Gammel 14-11-2002, 08:02   #5
Supermedlem

Tutti sin avatar

Medlem siden: Nov 2001
Meldinger: 1,106
Tutti er et navn alle kjenner.Tutti er et navn alle kjenner.Tutti er et navn alle kjenner.Tutti er et navn alle kjenner.Tutti er et navn alle kjenner.Tutti er et navn alle kjenner.Tutti er et navn alle kjenner.Tutti er et navn alle kjenner.Tutti er et navn alle kjenner.Tutti er et navn alle kjenner.Tutti er et navn alle kjenner.

........

Sist endret av Tutti; 12-07-2006 kl 14:28.
Tutti er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 14-11-2002, 08:03   #6
Lille Tiger
Gjest

Maria blir 2 til neste år - og vi skal IKKE ha kalender.
Ikke skjønner hun hvorfor - og jeg tror hun ikke vil skjønne at det bare er EN ting for hver dag. Kommer til å høre "mere-mere" hele tiden.

Ser for meg skrekken i januar - da hun fremdeles ønsker seg en gave/godis hver dag - for det fikk hun 24 dager i ett strekk!

Når hun skjønner meningen - da skal hun få..Men det blir nok ett eller to år til det!

Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 14-11-2002, 08:35   #7
Marieta
Gjest

Eldste jenta får julekalender med pakke,men Victoria skal få det til neste år.Da skal jeg brodere en til ho.men klart ho lille jenta mi skal ha julekalender

Gammel 14-11-2002, 08:52   #8
Kira
Gjest

.

Sist endret av Kira; 26-11-2002 kl 09:05.
Gammel 14-11-2002, 09:17   #9
Seniormedlem

LilleVirre sin avatar

Medlem siden: Sep 2002
Sted: Østfold
Meldinger: 2,831
LilleVirre er fantastisk mot andre.LilleVirre er fantastisk mot andre.LilleVirre er fantastisk mot andre.LilleVirre er fantastisk mot andre.LilleVirre er fantastisk mot andre.LilleVirre er fantastisk mot andre.LilleVirre er fantastisk mot andre.LilleVirre er fantastisk mot andre.LilleVirre er fantastisk mot andre.LilleVirre er fantastisk mot andre.LilleVirre er fantastisk mot andre.

Trym får ikke kalender i år.
Han er ikke mer enn 5 til jul.
Men neste år....
Gammel 14-11-2002, 09:22   #10
Seniormedlem

Loonie sin avatar

Medlem siden: Jul 2002
Sted: Moss
Meldinger: 356
Loonie er som en lysfontene.Loonie er som en lysfontene.Loonie er som en lysfontene.Loonie er som en lysfontene.Loonie er som en lysfontene.Loonie er som en lysfontene.Loonie er som en lysfontene.Loonie er som en lysfontene.Loonie er som en lysfontene.Loonie er som en lysfontene.Loonie er som en lysfontene.

Sandra skal ikke få julekalender i år.. litt lita enda. Men storesøster skal få pakke kalender. Mye morsommere enn sjokoladekalender.

Loonie er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 10:51.