Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Høytider

Svar

Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 07-02-2002, 20:31   #1
opus
Gjest

Meldinger: n/a
Tips til 30-års feiring

Med 30-års dagen like om hjørnet så ønsker jeg innspill og forslag om hvordan jeg kan ordne til en feiring av dagen som ikke krever for mye. Vanligvis pleier jeg ikke å feire bursdagene mine, men alle sier jeg må feire 30årsdagen.

Noen som har forslag til mat som kan lages en stund på forhånd og som ikke krever for mye arbeid?
Andre gode forslag til festen?
Lurer også på hva jeg skal ønske meg. Har kommet med ønske om digitalt kamera til 9000 kroner, men kan jo ikke ønske meg det hos alle da
Hjelp meg da!!!
  Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 08-02-2002, 10:03   #2
Æresmedlem

Cazandra sin avatar

Medlem siden: Nov 2001
Sted: Sandnes
Meldinger: 11,689
MP Rating: 0% (0)
Cazandra har et ubeskrivelig bra rykte.Cazandra har et ubeskrivelig bra rykte.Cazandra har et ubeskrivelig bra rykte.Cazandra har et ubeskrivelig bra rykte.Cazandra har et ubeskrivelig bra rykte.Cazandra har et ubeskrivelig bra rykte.Cazandra har et ubeskrivelig bra rykte.Cazandra har et ubeskrivelig bra rykte.Cazandra har et ubeskrivelig bra rykte.Cazandra har et ubeskrivelig bra rykte.Cazandra har et ubeskrivelig bra rykte.
Er ikke særlig fantasifull jeg

Vil bare ønske deg lykke til med alle forberedelsene, jeg...
Når er det du har bursdag da???
Fortell oss hvordan dagen blir da...
http://www.inspirasjononline.com/for...referrerid=704
Cazandra er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 08-02-2002, 23:43   #3
trjoerge
Gjest

Hei Opus !

Hvor mange gjester har du tenkt å invitere ? Hvor skal festen være ? I hvilken aldersgruppe er gjestene ? Når har du fødselsdag ?

Dette er ting som ville ha innvirket på min planlegging av en fest.

Det er jo kjempeenkelt å arrangere grillfest... Det har jeg vært med på å gjøre ute i minus 16 grader...

Hvis du gir litt flere inngangsverdier, så kan jeg muligens gi deg noen tips...

Hilsen Johanne (091001) og Trine
  Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 10-02-2002, 19:09   #4
opus
Gjest

trjoerge

Skal feire hjemme hos meg selv om 19 dager. Gjestene er 30-40 årsalderen + mor og svigerforeldre.
Regner med at vi blir sånn ca 15 personer.
Gammel 10-02-2002, 21:17   #5
trjoerge
Gjest

Hei Opus !

Her kommer det noen forslag :

- hvis du vil gjøre det kjempeenkelt - Kjøp inn reker , loff, majones, sitron.
Be moren din evnt noen andre om å bake et par kaker til kaffen.

- lag en gryterett m/ris, salat og loff til. + kaker. Forslag til gryterett : Stek svinekjøtt i en gryte, tilsett champinion, ha på hvitløkssaus (Hainz), fløte, crem fresh + karri og chilikrydder.

- Kyllinggryte til 15 pers : 7 grillede kyllinger renskes fra skroget og deles opp i passe biter ( du skal bruke skinnet til kyllingen også), ha i en gryte, 25 tomater, deles i båter has i gryten, 25 grønne paprika deles og has i gryten, 20 fedd hvitløk hakkes og has i gryten, ha på 7 pakker fløte. Kokes opp. Server med ris + gresk salat + loff.

Ifm kaffen kunne du jo arrangere noen leker...

Håper dette var noe til hjelp. Er det noe du lurer på bare ta kontakt.

Lykke til !!

Hilsen Johanne (091001) og Trine
Gammel 12-02-2002, 14:07   #6
Supermedlem

Anitra sin avatar

Sted: Sørpå..i en typisk s
Meldinger: 1,175
MP Rating: 0% (0)
Anitra er en kommende stjerne på ryktebørsen.Anitra er en kommende stjerne på ryktebørsen.Anitra er en kommende stjerne på ryktebørsen.Anitra er en kommende stjerne på ryktebørsen.Anitra er en kommende stjerne på ryktebørsen.Anitra er en kommende stjerne på ryktebørsen.Anitra er en kommende stjerne på ryktebørsen.Anitra er en kommende stjerne på ryktebørsen.Anitra er en kommende stjerne på ryktebørsen.Anitra er en kommende stjerne på ryktebørsen.Anitra er en kommende stjerne på ryktebørsen.
*sukk*

Jeg ble helt innhol jeg da jeg leste forslaga til trjoerge..

Hva med å lage ett enklet koldtbord? Kald kylling,potetsalat,grønn salat, påleggskiver av kjøtt,lakseskiver (røkt),eggerøre,kalde karbonader med stekt løk,reker,oppskjært svinesteik...bare fantasien som setter grenser

Hva med å si at du ønsker deg digitalkamera,og at du gjerne tar imot penger? Ellers så kan du jo også ønske deg personlige ting...gavekort etc. Jeg fikk endel penger til min 30 års dag,og de brukte jeg på gull Tenkte ikke på digitalkamera da gitt..

Jeg laget overraskelsesfest på min tilkommende ektemanns 30 års dag for noen år siden,og han ble overraska gitt..det var kjempegøy

Fortell oss hvordan det går..

Sist endret av Anitra; 12-02-2002 kl 14:10.
Anitra er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 26-02-2002, 00:26   #7
opus
Gjest

Jeg har bestemt meg........

..........og det blir pizza.
Tenkte å lage fyllet imorgen og fryse det til fredag.
Så spørs det da, er det noen som vet om det går an å lage pizzadeigen på forhånd??? Mener å ha hørt noe om det, men husker selvfølgelig ikke hva jeg har hørt Hvis noen vet hvordan det i så fall skal foregå så er jeg takknemlig for tips!

Kake ordna seg også gitt Har en kransekake i fryseren som jeg glemte å ta opp til jul (ammetåka er da godt for noe )
Og så skal jeg på bakeri å kjøpe ei stor fromasjkake, gidder ikke å bake sjøl

Så da kan fredagen bare komme, jeg er klar jeg.......ihvertfall til selskapet. ( tanken på at jeg starter på 30 åra tror jeg trenger litt mer tid til å modnes. Gruer meg visst litt, tror jeg )
Gammel 26-02-2002, 08:23   #8
Seniormedlem

Elin sin avatar

Sted: Vestfold
Meldinger: 1,637
MP Rating: 100% (1)
Elin har mye å være stolt av.Elin har mye å være stolt av.Elin har mye å være stolt av.Elin har mye å være stolt av.Elin har mye å være stolt av.Elin har mye å være stolt av.Elin har mye å være stolt av.Elin har mye å være stolt av.Elin har mye å være stolt av.Elin har mye å være stolt av.Elin har mye å være stolt av.
Lykke til med bursdagsfeiring!
Ville bare gi deg et lite tips angående frysing av pizza.
Det går jo an å lage pizzaene helt ferdige og så putte dem i fryseboksen.
Eller du kan fryse bunner og fyll hver for seg.
Det går helt fint, og smaken er like god!

Elin
Mamma til Erlend f. 15.03.07
f. 13.07.01
og f. 05.05.03
Elin er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 27-02-2002, 13:00   #9
MonAmi
Gjest

Jeg var i 30-årslag på lørdag. Der var det 55 mennesker og maten var god, og enkel. De hadde skjært opp to spekeskinker, en pæreskinke og hadde litt morr o.l ved siden av. De hadde lagd eggerøre av 270 egg (den var alt for mye) og massevis av innmari god hjemmelaget (selvsagt) potetsalat. Det var en god grønn salat til også. Nam nam var det.

Gratulerer med dagen!
Har to år igjen før jeg blir så gammel jeg

puff
Gammel 27-02-2002, 18:13   #10
opus
Gjest

Tusen takk for mange gode råd!

Det blir ikke pizza heller

For å gjøre det riktig enkelt så blir det som Puffet foreslo; spekemat og salat, samt ost og kjeks. Og masse god rødvin og øl til den som måtte ønske det
Gleder meg nesten jeg
Svar

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are Av
Pingbacks are Av
Refbacks are Av

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 01:05.