Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Høytider




Svar
 
LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 04-10-2004, 11:38   #1
Supermedlem
 
July sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2001
Sted: Bergen
Meldinger: 1,296
MP Rating: 0% (0)
July er fantastisk mot andre.July er fantastisk mot andre.July er fantastisk mot andre.July er fantastisk mot andre.July er fantastisk mot andre.July er fantastisk mot andre.July er fantastisk mot andre.July er fantastisk mot andre.July er fantastisk mot andre.July er fantastisk mot andre.July er fantastisk mot andre.
Sv: Tips til å ha i barnas adventskalender...

Yrla: aktivitetskort var en kjempelur ide!! Med tre unger er det uaktuelt å ha tre små pakker hver dag med dill. Så jeg tror jeg kommer til å varierer litt i år mellom aktivitet, noen fornuftige pakker (altså noe de trenger og setter pris på) og noe godterier. kommer iallfall til å ha lørdagsnopet i om lørdagen.


Ifjor hadde jeg et gulvpuslespill. Fordelte bitene litt hver dag og på julaften fikk de hver sin bil som de kunne kjøre på puslespillet (bilveier). En suksess Tja, de satte pris på det, men i ettertid har de knapt lekt med det.
__________________

July og trekløveret
July er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 04-10-2004, 14:31   #2
Seniormedlem
 
Alan sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2003
Sted: Drammen
Meldinger: 1,968
MP Rating: 0% (0)
Alan er som en lysfontene.Alan er som en lysfontene.Alan er som en lysfontene.Alan er som en lysfontene.Alan er som en lysfontene.Alan er som en lysfontene.Alan er som en lysfontene.Alan er som en lysfontene.Alan er som en lysfontene.Alan er som en lysfontene.Alan er som en lysfontene.
Sv: Tips til å ha i barnas adventskalender...

Jeg tror vi gjentar suksessen fra i fjor, en Dumle eller en bamsemums eller en liten eske med Gomp el.l. Gaver synes jeg mine er for små til.
__________________
Hilsen Alan
Mamma'n til Storebror (april '01) og Andy Pandy (juni '03)
Alan er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 04-10-2004, 14:40   #3
Veteranmedlem
 
vimjer sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2001
Meldinger: 3,902
MP Rating: 0% (0)
vimjer har en strålende fremtid.vimjer har en strålende fremtid.vimjer har en strålende fremtid.vimjer har en strålende fremtid.vimjer har en strålende fremtid.vimjer har en strålende fremtid.vimjer har en strålende fremtid.vimjer har en strålende fremtid.vimjer har en strålende fremtid.vimjer har en strålende fremtid.vimjer har en strålende fremtid.
Sv: Tips til å ha i barnas adventskalender...

"24 ting til adventskalenderen" skal ikke inn i dette huset flere ganger.
(det er "dritt" som strøs overalt og blir kastet i januar)

Jeg pleier å kjøpe pakker med Brio togbane som jeg deler opp, i tillegg til duplo/ lego, småbiler og playmo.

I år reiser vi på ferie den 11 desember, så det blir bare "halv" adventskalender for oss i år.
(mange halve da, vi har jo en del barn)
vimjer er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 01-11-2004, 10:36   #4
Supermedlem
 
sissy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2003
Sted: Akershus
Meldinger: 1,288
MP Rating: 0% (0)
sissy er fantastisk mot andre.sissy er fantastisk mot andre.sissy er fantastisk mot andre.sissy er fantastisk mot andre.sissy er fantastisk mot andre.sissy er fantastisk mot andre.sissy er fantastisk mot andre.sissy er fantastisk mot andre.sissy er fantastisk mot andre.sissy er fantastisk mot andre.sissy er fantastisk mot andre.
Sv: Tips til å ha i barnas adventskalender...

Sitat:
Opprinnelig postet av Alan
Jeg tror vi gjentar suksessen fra i fjor, en Dumle eller en bamsemums eller en liten eske med Gomp el.l. Gaver synes jeg mine er for små til.
Unnskyld, men jeg reagerte litt på denne jeg. Hvis de er for små til pakker er de da gamle nok til godterier hver dag?

Takk for alle supre tips!!
__________________
Sissy & Emilie 01.02.03 & Nathalie født 12.03.05


sissy er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 01-11-2004, 21:10   #5
Veteranmedlem
 
susse sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2003
Meldinger: 3,696
MP Rating: 0% (0)
susse har en strålende fremtid.susse har en strålende fremtid.susse har en strålende fremtid.susse har en strålende fremtid.susse har en strålende fremtid.susse har en strålende fremtid.susse har en strålende fremtid.susse har en strålende fremtid.susse har en strålende fremtid.susse har en strålende fremtid.susse har en strålende fremtid.
Sv: Tips til å ha i barnas adventskalender...

Da vi hadde ett barn fikk han pakker hver dag. Nå i ettertid angrer jeg litt på at han har fått det !! Minstemann fikk ikke noe i fjor, men i år forstår han godt hva det dreier seg om å må så klart være med. Han er allergisk mot det meste... så godterier blir det fint lite av i årets kalender !

I år blir det blanding av småting og aktiviteter hos oss også. Jeg er så heldig å jobbe 50% kveld så vi har masser av tid til å finne på koselige ting i adventstida

Et tips jeg har vært fornøyd med er å kjøpe en stor pakke med stjerner til å feste i taket på banrerommet, storebror har fått slike da han var mindre og det er fortsatt stas ! Kan fordeles på endel pakker.

-lage pepperkakeborg ( av to pakker byggesett hus og iskrem kjeks ! morro !!)
- lage lussekatter og gå på besøk
- svømmehall
- lage julegaver ( filthjerter med gullsnor)
- lage trolldeig
- bake ( det blir minst 2 av disse, baker MASSe før jul jeg )
- juletre hogst på bondegård
- gå på adventsgudtjeneste med barnehagen
- lys på utretreet
- Juletre på gutterommet (plasttre fra studiedagene som de kan få pynte som de selv har lyst)
- julepynt til guttas rom og juletre
- lage juledekorasjon av ting vi finner ute på tur
- skogtur med pølsegrilling og kakao
- nissepysj til begge to 2 (H&M)
- glanspapir
- ønskelisteskriving og sending
- gå på kino å se julefilm ( storebror)
- til minstemann : små biler og pose med dyr som fordeles utover
- kjøpe presanger til besteforeldre
__________________
Susse 00 02 05
Alle gode ting er tre
susse er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 01-11-2004, 21:57   #6
VIP-Medlem
 
Tigerguttmamma sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2004
Sted: I et hus
Meldinger: 5,855
MP Rating: 0% (0)
Tigerguttmamma har et ubeskrivelig bra rykte.Tigerguttmamma har et ubeskrivelig bra rykte.Tigerguttmamma har et ubeskrivelig bra rykte.Tigerguttmamma har et ubeskrivelig bra rykte.Tigerguttmamma har et ubeskrivelig bra rykte.Tigerguttmamma har et ubeskrivelig bra rykte.Tigerguttmamma har et ubeskrivelig bra rykte.Tigerguttmamma har et ubeskrivelig bra rykte.Tigerguttmamma har et ubeskrivelig bra rykte.Tigerguttmamma har et ubeskrivelig bra rykte.Tigerguttmamma har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Tips til å ha i barnas adventskalender...

Sitat:
Opprinnelig postet av susse
-lage pepperkakeborg ( av to pakker byggesett hus og iskrem kjeks ! morro !!)
Jeg vil gjerne ha en nærmere beskrivelse på hvordan du lager den borgen jeg...
Er gøy med litt andre motiver, enn bare et vanlig hus.
__________________
Storebror (2002) og lillebror (2004)
Tigerguttmamma er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 04-11-2004, 20:56   #7
Seniormedlem
 
Kiara_pus sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Meldinger: 2,842
MP Rating: 0% (0)
Kiara_pus har et ubeskrivelig bra rykte.Kiara_pus har et ubeskrivelig bra rykte.Kiara_pus har et ubeskrivelig bra rykte.Kiara_pus har et ubeskrivelig bra rykte.Kiara_pus har et ubeskrivelig bra rykte.Kiara_pus har et ubeskrivelig bra rykte.Kiara_pus har et ubeskrivelig bra rykte.Kiara_pus har et ubeskrivelig bra rykte.Kiara_pus har et ubeskrivelig bra rykte.Kiara_pus har et ubeskrivelig bra rykte.Kiara_pus har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Tips til å ha i barnas adventskalender...

Me har brukt å ha ein blanding av pakke, godis og aktivitetar. Ein ting som slo godt an var da dei fekk adventsstjerne til å henge i vinduet sitt 1. desember. Den er stas å ta fram kvart år. Ellers så har me
  • kinotur
  • Mc-Donalds tur,
  • leige dvd
  • bondegårbesøk var ein god ide, trur eg tar med det i år.
  • pynte pepperkakehuset
  • gå på skøyter
  • felles dvd/video på lillejulafta
  • juletrepynt (til lite tre på rommet)
  • viskelær, hårpynt...
Det vert vansklegare og vansklegare å finne på pakkar til den eldste. Iallefall hvis det ikkje skal koste for mykje. Tar gjerne imot tips til gutt på 11. (bryr seg ikkje om lego)
__________________

Velkommen til bloggen min
Kiara_pus er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 05-11-2004, 22:25   #8
Seniormedlem
 
*Tomine* sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2002
Sted: Tønsberg
Meldinger: 1,592
MP Rating: 0% (0)
*Tomine* er som en lysfontene.*Tomine* er som en lysfontene.*Tomine* er som en lysfontene.*Tomine* er som en lysfontene.*Tomine* er som en lysfontene.*Tomine* er som en lysfontene.*Tomine* er som en lysfontene.*Tomine* er som en lysfontene.*Tomine* er som en lysfontene.*Tomine* er som en lysfontene.*Tomine* er som en lysfontene.
Sv: Tips til å ha i barnas adventskalender...

Tror jeg gjør som i fjor og kjøper litt småting som f.eks spenner, viskelær, små nisse sjokolader også legger jeg en 10 kroning i noen. Ungene sparer da opp pengene og på lille julaften går vi i leketøysbutikken og da kan de kjøpe seg en ting for pengene de har fått i kalenderen...

Til lillemor på 2 år kjøper jeg duplo og sjokolade som jeg fordeler i små pakker.
__________________
Fornøyd alenemor med 3 vakre små...


Tidligere Murmeldyret....
*Tomine* er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 12-11-2004, 20:16   #9
Supermedlem
 
Wera sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2001
Sted: Askøy/ Bergen
Meldinger: 778
MP Rating: 0% (0)
Wera er fantastisk mot andre.Wera er fantastisk mot andre.Wera er fantastisk mot andre.Wera er fantastisk mot andre.Wera er fantastisk mot andre.Wera er fantastisk mot andre.Wera er fantastisk mot andre.Wera er fantastisk mot andre.Wera er fantastisk mot andre.Wera er fantastisk mot andre.Wera er fantastisk mot andre.
Sv: Tips til å ha i barnas adventskalender...

syns ikke om snop hver dag i den
Wera er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 02-10-2006, 13:53   #10
Supermedlem
 
milla07 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2005
Sted: Sørlandet
Meldinger: 1,499
MP Rating: 0% (0)
milla07 har en strålende fremtid.milla07 har en strålende fremtid.milla07 har en strålende fremtid.milla07 har en strålende fremtid.milla07 har en strålende fremtid.milla07 har en strålende fremtid.milla07 har en strålende fremtid.milla07 har en strålende fremtid.milla07 har en strålende fremtid.milla07 har en strålende fremtid.milla07 har en strålende fremtid.
Sv: Tips til å ha i barnas adventskalender...

Sitat:
Opprinnelig postet av løvemamma

Gleeeder meg til juuuul!!!
Hvor henter du disse henne??? Fikk ein link i fjor, men formaterte maskina mi og mistet selvfølgelig denne
__________________


Millas hobbyverden
milla07 er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar



Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are


Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 10:51.




Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2009, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.2.0
Alt innhold ©2001-2008 NybaktMamma.com