Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Høytider




Svar
 
LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 25-11-2004, 08:39   #1
Supermedlem
 
July sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2001
Sted: Bergen
Meldinger: 1,296
MP Rating: 0% (0)
July er fantastisk mot andre.July er fantastisk mot andre.July er fantastisk mot andre.July er fantastisk mot andre.July er fantastisk mot andre.July er fantastisk mot andre.July er fantastisk mot andre.July er fantastisk mot andre.July er fantastisk mot andre.July er fantastisk mot andre.July er fantastisk mot andre.
Sv: Tips til å ha i barnas adventskalender...

Nå har jeg laget meg en liste med 24 ting til å ha i adventskalenderen. En fin blanding av aktiviteter og ting. Har kjøpt slike poser og nå gjenstår bare å få kjøpt inn de tingene som trengs.
__________________

July og trekløveret
July er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 26-11-2004, 23:33   #2
Supermedlem
 
unnisuzann sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Sted: Midt i landet
Meldinger: 760
MP Rating: 0% (0)
unnisuzann er fantastisk mot andre.unnisuzann er fantastisk mot andre.unnisuzann er fantastisk mot andre.unnisuzann er fantastisk mot andre.unnisuzann er fantastisk mot andre.unnisuzann er fantastisk mot andre.unnisuzann er fantastisk mot andre.unnisuzann er fantastisk mot andre.unnisuzann er fantastisk mot andre.unnisuzann er fantastisk mot andre.unnisuzann er fantastisk mot andre.
Sv: Tips til å ha i barnas adventskalender...

http://www.anitah.com/jul/kalender.shtml
__________________

"Trommesettet" ? Nei det har vi Ikke sett..
unnisuzann er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 31-07-2005, 15:02   #3
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2005
Sted: Norge
Meldinger: 274
MP Rating: 0% (0)
sommerjenta er bare skikkelig grei.sommerjenta er bare skikkelig grei.sommerjenta er bare skikkelig grei.sommerjenta er bare skikkelig grei.sommerjenta er bare skikkelig grei.sommerjenta er bare skikkelig grei.sommerjenta er bare skikkelig grei.sommerjenta er bare skikkelig grei.sommerjenta er bare skikkelig grei.sommerjenta er bare skikkelig grei.sommerjenta er bare skikkelig grei.
Sv: Tips til å ha i barnas adventskalender...

Vi bruker å kjøpe babyborn adventspose å delt opp til jenta vår og playmobilpose til guttene.Det er så enkelt og det er noe som dem samler på.Så pakker vi en ting i hver lukke på adventskalenderen.
sommerjenta er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 02-08-2005, 19:53   #4
Veteranmedlem
 
Heohappy sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Meldinger: 4,394
MP Rating: 0% (0)
Heohappy har en strålende fremtid.Heohappy har en strålende fremtid.Heohappy har en strålende fremtid.Heohappy har en strålende fremtid.Heohappy har en strålende fremtid.Heohappy har en strålende fremtid.Heohappy har en strålende fremtid.Heohappy har en strålende fremtid.Heohappy har en strålende fremtid.Heohappy har en strålende fremtid.Heohappy har en strålende fremtid.
Sv: Tips til å ha i barnas adventskalender...

Sitat:
Opprinnelig postet av sommerjenta
Vi bruker å kjøpe babyborn adventspose å delt opp til jenta vår og playmobilpose til guttene.
Hva er det i en slik adventpose da? Har ikke sett slike jeg (tror jeg da ).
__________________
Heohappy, Mathilde f.070204 og tøybleiegutten Bendik f.010407

Heohappy er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 30-09-2005, 09:26   #5
Veteranmedlem
 
Plusle sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2002
Meldinger: 4,087
MP Rating: 0% (0)
Plusle har en strålende fremtid.Plusle har en strålende fremtid.Plusle har en strålende fremtid.Plusle har en strålende fremtid.Plusle har en strålende fremtid.Plusle har en strålende fremtid.Plusle har en strålende fremtid.Plusle har en strålende fremtid.Plusle har en strålende fremtid.Plusle har en strålende fremtid.Plusle har en strålende fremtid.
Sv: Tips til å ha i barnas adventskalender...

Begynner jo å nærme seg adventskalender-tid igjen nå....

Kom over masse små bøker på bokhandelen her til 10kr pr stk. Med hard perm, både Ole Brum og masse andre kjent. Så til min leseglade gutt blir det bøker i noen av pakkene i år
Plusle er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 25-10-2005, 13:39   #6
Medlem
 
Nemi sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2005
Sted: hjemme
Meldinger: 126
MP Rating: 0% (0)
Nemi er et navn alle kjenner.Nemi er et navn alle kjenner.Nemi er et navn alle kjenner.Nemi er et navn alle kjenner.Nemi er et navn alle kjenner.Nemi er et navn alle kjenner.Nemi er et navn alle kjenner.Nemi er et navn alle kjenner.Nemi er et navn alle kjenner.Nemi er et navn alle kjenner.Nemi er et navn alle kjenner.
Sv: Penger til fattige barn!

Jeg synes ungene får nok dill opp gjennom tiden. De har brukt å få puzzle spill (delt opp i 24), boks med legoog sånne ting. Skikkelige tegnesaker. Ting jeg vet blir brukt, og som ikke kommer til å bli liggende overalt
Nemi er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 27-08-2006, 04:08   #7
Supermedlem
 
dior sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Sted: langhus / akershus
Meldinger: 1,156
MP Rating: 100% (2)
dior har en strålende fremtid.dior har en strålende fremtid.dior har en strålende fremtid.dior har en strålende fremtid.dior har en strålende fremtid.dior har en strålende fremtid.dior har en strålende fremtid.dior har en strålende fremtid.dior har en strålende fremtid.dior har en strålende fremtid.dior har en strålende fremtid.
Sv: Penger til fattige barn!

Sitat:
Opprinnelig postet av Turmalin
Fikk litt vond smak i munnen i fjor, jeg, da jenta vår pakket opp kalenderpakke dag etter dag - selv om det bare var småting. Har bestemt meg for at i år skal hun få pakke enkelte dager, men ellers har jeg tenkt å pakke inn litt småpenger som hun kan få putte på en boks. Disse tar vi med i kirka på julaften og gir til Kirkens Nødhjelp.

Vennlig hilsen
Turmalin.
Det var en flott ide da!! Viktig at barna vet at ikke alle har det så godt som oss!!!

På skolen til sønnen min kjøper vi gave til et fattig barn i norge. Det er spennende hvert år å velge hvilket kjønn og alder vi skal velge å gi til. Jeg synes det er et flott tiltak og det minner barna på at ikke alle har det like bra - selv i Norge... - men sorry - det hadde ikke noe med kalendergaver å gjøre.....
__________________
klem fra DIOR

www.junev.piczo.com
dior er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 12-11-2007, 00:45   #8
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2007
Meldinger: 38
MP Rating: 0% (0)
Bopi2007 er som en lysfontene.Bopi2007 er som en lysfontene.Bopi2007 er som en lysfontene.Bopi2007 er som en lysfontene.Bopi2007 er som en lysfontene.Bopi2007 er som en lysfontene.Bopi2007 er som en lysfontene.Bopi2007 er som en lysfontene.Bopi2007 er som en lysfontene.Bopi2007 er som en lysfontene.Bopi2007 er som en lysfontene.
Sv: Penger til fattige barn!

Sitat:
Opprinnelig postet av dior
Jeg synes det er et flott tiltak og det minner barna på at ikke alle har det like bra - selv i Norge... - men sorry - det hadde ikke noe med kalendergaver å gjøre.....
Å joda! Det har så absolutt med kalendergave å gjøre!
__________________
Bopi2007, mamma til to tøyse, født i 2002
Bopi2007 er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 28-11-2007, 20:27   #9
Supermedlem
 
Medlem siden: Jun 2005
Meldinger: 596
MP Rating: 0% (0)
Candice har en strålende fremtid.Candice har en strålende fremtid.Candice har en strålende fremtid.Candice har en strålende fremtid.Candice har en strålende fremtid.Candice har en strålende fremtid.Candice har en strålende fremtid.Candice har en strålende fremtid.Candice har en strålende fremtid.Candice har en strålende fremtid.Candice har en strålende fremtid.
Sv: Tips til å ha i barnas adventskalender...

Har ikke lest hele tråden, så jeg vet ikke om noen har sagt det allerede...

Jeg har vært på Fretex og kjøpt mange billige barnebøker til å ha i kalenderen. Koster nesten ingenting og så har vi alltid ryddesjau på barnerommene i desember der vi ser på hvilke leker de er vokst i fra eller ikke leker så mye med, de gir vi til Fretex.
__________________

Candice er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 01-12-2007, 11:20   #10
Tidl. bruker
Gjest
 
Meldinger: n/a
Sv: Tips til å ha i barnas adventskalender...

Jeg har heller ikke lest tråden, men pakket ferdig 72 pakker til barnas kalendere i går. Jeg har alt mulig rart i dem, og kjøper gjerne store pakker med ting (hårstrikk, biler, blyanter/viskelær etc) og fordeler dem i kalenderne i flere år fremover. Sånn ellers så kjøper jeg litt småtteri hele året som kan brukes i kalenderne, og oppbevarer det i en eske på loftet. Så i år trengte jeg bare å kjøpe litt godteri til helgepakkene, og alt det andre hadde jeg.

Til neste år blir det ikke 72 pakker altså! Det er første gang jeg har laget så mange (minstemann er 1 1/2 år nå, så det er hans første kalender), og det er alt for mye arbeid. Tenk om vi får enda flere barn! Dessuten skal jo julegavene også ordnes i november/desember, og da kan man fort komme opp i 110 gaver til sammen. Helt tullete...

Har en plan om å knyte på en sånn julepynt-sjokolade på ukedagene neste gang, og heller ha en litt mer spennende pakke i helgene. De sjokoladene trenger jo ikke å pakkes inn, kan bare henges på som de er. Da blir det ikke så veldig mange pakker å ordne med.
  Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar



Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are


Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 10:51.




Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2009, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.2.0
Alt innhold ©2001-2008 NybaktMamma.com