Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Høytider
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 01-11-2004, 21:10   #41
Veteranmedlem

susse sin avatar

Medlem siden: Jan 2003
Meldinger: 3,696
MP Rating: 0% (0)
susse har en strålende fremtid.susse har en strålende fremtid.susse har en strålende fremtid.susse har en strålende fremtid.susse har en strålende fremtid.susse har en strålende fremtid.susse har en strålende fremtid.susse har en strålende fremtid.susse har en strålende fremtid.susse har en strålende fremtid.susse har en strålende fremtid.
Sv: Tips til å ha i barnas adventskalender...

Da vi hadde ett barn fikk han pakker hver dag. Nå i ettertid angrer jeg litt på at han har fått det !! Minstemann fikk ikke noe i fjor, men i år forstår han godt hva det dreier seg om å må så klart være med. Han er allergisk mot det meste... så godterier blir det fint lite av i årets kalender !

I år blir det blanding av småting og aktiviteter hos oss også. Jeg er så heldig å jobbe 50% kveld så vi har masser av tid til å finne på koselige ting i adventstida

Et tips jeg har vært fornøyd med er å kjøpe en stor pakke med stjerner til å feste i taket på banrerommet, storebror har fått slike da han var mindre og det er fortsatt stas ! Kan fordeles på endel pakker.

-lage pepperkakeborg ( av to pakker byggesett hus og iskrem kjeks ! morro !!)
- lage lussekatter og gå på besøk
- svømmehall
- lage julegaver ( filthjerter med gullsnor)
- lage trolldeig
- bake ( det blir minst 2 av disse, baker MASSe før jul jeg )
- juletre hogst på bondegård
- gå på adventsgudtjeneste med barnehagen
- lys på utretreet
- Juletre på gutterommet (plasttre fra studiedagene som de kan få pynte som de selv har lyst)
- julepynt til guttas rom og juletre
- lage juledekorasjon av ting vi finner ute på tur
- skogtur med pølsegrilling og kakao
- nissepysj til begge to 2 (H&M)
- glanspapir
- ønskelisteskriving og sending
- gå på kino å se julefilm ( storebror)
- til minstemann : små biler og pose med dyr som fordeles utover
- kjøpe presanger til besteforeldre
Gammel 01-11-2004, 21:57   #42
VIP-Medlem

Tigerguttmamma sin avatar

Medlem siden: Aug 2004
Sted: I et hus
Meldinger: 5,916
Tigerguttmamma har et ubeskrivelig bra rykte.Tigerguttmamma har et ubeskrivelig bra rykte.Tigerguttmamma har et ubeskrivelig bra rykte.Tigerguttmamma har et ubeskrivelig bra rykte.Tigerguttmamma har et ubeskrivelig bra rykte.Tigerguttmamma har et ubeskrivelig bra rykte.Tigerguttmamma har et ubeskrivelig bra rykte.Tigerguttmamma har et ubeskrivelig bra rykte.Tigerguttmamma har et ubeskrivelig bra rykte.Tigerguttmamma har et ubeskrivelig bra rykte.Tigerguttmamma har et ubeskrivelig bra rykte.

Sitat:
Opprinnelig postet av susse
-lage pepperkakeborg ( av to pakker byggesett hus og iskrem kjeks ! morro !!)
Jeg vil gjerne ha en nærmere beskrivelse på hvordan du lager den borgen jeg...
Er gøy med litt andre motiver, enn bare et vanlig hus.
Gammel 02-11-2004, 09:04   #43
Supermedlem

Missy sin avatar

Medlem siden: Feb 2002
Sted: Harstad
Meldinger: 1,418
Missy er fantastisk mot andre.Missy er fantastisk mot andre.Missy er fantastisk mot andre.Missy er fantastisk mot andre.Missy er fantastisk mot andre.Missy er fantastisk mot andre.Missy er fantastisk mot andre.Missy er fantastisk mot andre.Missy er fantastisk mot andre.Missy er fantastisk mot andre.Missy er fantastisk mot andre.

Jeg syntes at å lage en aktivitetskalender hørtes kjempespennende ut.
Jeg synes nok Mathilde er litt lita til det enda, men noen aktiviteter blir det. Som f.eks pepperkakebaking og tur til biblioteket.

Lillebror f. 05.02.08
Missy er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 02-11-2004, 09:22   #44
Medlem

Ragnhild sin avatar

Medlem siden: May 2004
Sted: Mellom bakkar
Meldinger: 326
Ragnhild vil raskt nok bli berømt.Ragnhild vil raskt nok bli berømt.Ragnhild vil raskt nok bli berømt.Ragnhild vil raskt nok bli berømt.Ragnhild vil raskt nok bli berømt.Ragnhild vil raskt nok bli berømt.Ragnhild vil raskt nok bli berømt.Ragnhild vil raskt nok bli berømt.Ragnhild vil raskt nok bli berømt.Ragnhild vil raskt nok bli berømt.Ragnhild vil raskt nok bli berømt.

Sitat:
Opprinnelig postet av Missy
Jeg syntes at å lage en aktivitetskalender hørtes kjempespennende ut.
Jeg synes nok Mathilde er litt lita til det enda, men noen aktiviteter blir det. Som f.eks pepperkakebaking og tur til biblioteket.
Jeg gleder meg til Petter blir større. Mange gode ideer her. Men vi skal nok finne på morsomme aktiviteter som passer han også.
Ragnhild er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 02-11-2004, 14:40   #45
Supermedlem

Missy sin avatar

Medlem siden: Feb 2002
Sted: Harstad
Meldinger: 1,418
Missy er fantastisk mot andre.Missy er fantastisk mot andre.Missy er fantastisk mot andre.Missy er fantastisk mot andre.Missy er fantastisk mot andre.Missy er fantastisk mot andre.Missy er fantastisk mot andre.Missy er fantastisk mot andre.Missy er fantastisk mot andre.Missy er fantastisk mot andre.Missy er fantastisk mot andre.

Nå har jeg akkurat vært på en liten handletur..Og faktisk så har jeg allerede 21 pakker til kalenderen.
De som mangler er aktivitetene..

Lillebror f. 05.02.08
Missy er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 02-11-2004, 21:01   #46
Medlem

Callie sin avatar

Medlem siden: Sep 2002
Meldinger: 214
Callie har mye å være stolt av.Callie har mye å være stolt av.Callie har mye å være stolt av.Callie har mye å være stolt av.Callie har mye å være stolt av.Callie har mye å være stolt av.Callie har mye å være stolt av.Callie har mye å være stolt av.Callie har mye å være stolt av.Callie har mye å være stolt av.Callie har mye å være stolt av.
Tips for store og de aller minste

Utrolig flott tråd!

EN aktivitet til de som bor i Bergen: Pepperkakebyen på Galleriet! DET er julestemning det.

Julemysteriet av Jostein Gaarder er fin å lese litt i hver dag. Forresten så finnes det liiknende bøker for barn også som handler om jul og hvor man kan lese ett kapittel hver dag (Husker en bok om julenissens verksted og hvor en liten alv hver dag frem til jul ville finne på noe kjekt og glede julenissen. Den passer vel helst for de fra fem år og oppover)

Hva med å ta en skikkelig opprydning på rommene og gi bort leker og klær de ikke bruker lenger.. Det finnes dem som ikke har råd til julegaver til barna sine, og dem som trenger gode klær. Dette kan de som har begynt på skolen hjelpe til med..

Likte godt det med lussekatter. Baking 12. desember og gå på besøk til vennene deres 13. desember... Det vil jeg også gjøre!

Ellers deler vi nok opp duplo og/eller et Brio-togsett og gir en del hver dag.
Er ikke det forresten slik at Ikea sine tog passer til Brio?? Det bir jo litt billigere..

Ellers: til de yngste:
-Potet-trykk (Vi kjøpte ensfargete dekk-brikker til 15kr pr stk som han trykkket på med stoffmaling) Nå er det gaver til besteforeldrene...
-Fingermaling (og/eller Trykk av hender og føtter)
-En eske rosiner istedenfor godteri på lørdagene. (Her får de ikke godterier i det hele tatt.)
-Putter en DVD-film i kalenderen den dagen jeg må ta julerengjøringen. Byggmester Bob eller noe slikt.
-Pepperkaker
-Bake boller/lussekatter
-Pynte juletreet/ glitter i kalenderen og få henge det på treet
-Stjerner som lyser i taket er supert, men det finnes også andre figurer som dyr, lam etc.
-Tannkost var en god ide
-Og små biler..
-Lage julekort (Brett farget papp i to og gi dem en limstift og tilgang på tråd, stoffbiter, glitter el.l. som de enten limer direkte på kortet eller på en liten bit papir som deretter limes på forsiden av kortet igjen.)
-Gå på biblioteket
-Gå en fin tur i skogen. Godt å stresse ned sammen for store og små. (Husk varm kakao)
-Sett av en hel time der dere leker sammen på barnets premisser og ikke lar dere forstyrres av noe. La barnet stå 100% i fokus og selv få bestemme hva dere skal gjøre sammen.
-Les en bok, gjerne hver dag, så det blir en kosestund.
Gammel 02-11-2004, 21:07   #47
Medlem

Callie sin avatar

Meldinger: 214
Callie har mye å være stolt av.Callie har mye å være stolt av.Callie har mye å være stolt av.Callie har mye å være stolt av.Callie har mye å være stolt av.Callie har mye å være stolt av.Callie har mye å være stolt av.Callie har mye å være stolt av.Callie har mye å være stolt av.Callie har mye å være stolt av.Callie har mye å være stolt av.

Vet også at det er noen som tar barna med og lar dem få velge ut og kjøpe en personlig juletrepynt som de så får pakke inn og putte i kalenderen på den dagen da familien pynter juletreet. Det er visstnok veldig populært. Dette gjøres vist når barna enda er litt små og de neste årene kan den samme juletrepynten pakkes inn på den dagen juletreet skal pyntes og så får de henge det på treet selv. Det skal vi når de blir litt større ihvertfall.
Gammel 02-11-2004, 21:34   #48
VIP-Medlem

Kristin sin avatar

Medlem siden: Nov 2001
Meldinger: 5,707
Kristin har mye å være stolt av.Kristin har mye å være stolt av.Kristin har mye å være stolt av.Kristin har mye å være stolt av.Kristin har mye å være stolt av.Kristin har mye å være stolt av.Kristin har mye å være stolt av.Kristin har mye å være stolt av.Kristin har mye å være stolt av.Kristin har mye å være stolt av.Kristin har mye å være stolt av.

Mange flotte tips, Callie!

Har forøvrig svart deg på PM.
Gammel 04-11-2004, 20:56   #49
Seniormedlem

Kiara_pus sin avatar

Medlem siden: Oct 2004
Meldinger: 2,782
Kiara_pus har et ubeskrivelig bra rykte.Kiara_pus har et ubeskrivelig bra rykte.Kiara_pus har et ubeskrivelig bra rykte.Kiara_pus har et ubeskrivelig bra rykte.Kiara_pus har et ubeskrivelig bra rykte.Kiara_pus har et ubeskrivelig bra rykte.Kiara_pus har et ubeskrivelig bra rykte.Kiara_pus har et ubeskrivelig bra rykte.Kiara_pus har et ubeskrivelig bra rykte.Kiara_pus har et ubeskrivelig bra rykte.Kiara_pus har et ubeskrivelig bra rykte.

Me har brukt å ha ein blanding av pakke, godis og aktivitetar. Ein ting som slo godt an var da dei fekk adventsstjerne til å henge i vinduet sitt 1. desember. Den er stas å ta fram kvart år. Ellers så har me
  • kinotur
  • Mc-Donalds tur,
  • leige dvd
  • bondegårbesøk var ein god ide, trur eg tar med det i år.
  • pynte pepperkakehuset
  • gå på skøyter
  • felles dvd/video på lillejulafta
  • juletrepynt (til lite tre på rommet)
  • viskelær, hårpynt...
Det vert vansklegare og vansklegare å finne på pakkar til den eldste. Iallefall hvis det ikkje skal koste for mykje. Tar gjerne imot tips til gutt på 11. (bryr seg ikkje om lego)

Kiara_pus er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 05-11-2004, 22:25   #50
Seniormedlem

*Tomine* sin avatar

Sted: Tønsberg
Meldinger: 1,592
*Tomine* er som en lysfontene.*Tomine* er som en lysfontene.*Tomine* er som en lysfontene.*Tomine* er som en lysfontene.*Tomine* er som en lysfontene.*Tomine* er som en lysfontene.*Tomine* er som en lysfontene.*Tomine* er som en lysfontene.*Tomine* er som en lysfontene.*Tomine* er som en lysfontene.*Tomine* er som en lysfontene.

Tror jeg gjør som i fjor og kjøper litt småting som f.eks spenner, viskelær, små nisse sjokolader også legger jeg en 10 kroning i noen. Ungene sparer da opp pengene og på lille julaften går vi i leketøysbutikken og da kan de kjøpe seg en ting for pengene de har fått i kalenderen...

Til lillemor på 2 år kjøper jeg duplo og sjokolade som jeg fordeler i små pakker.

Tidligere Murmeldyret....
*Tomine* er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 10:53.