Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Høytider
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 30-09-2005, 09:26   #71
Veteranmedlem

Plusle sin avatar

Medlem siden: Sep 2002
Meldinger: 4,083
MP Rating: 0% (0)
Plusle har mye å være stolt av.Plusle har mye å være stolt av.Plusle har mye å være stolt av.Plusle har mye å være stolt av.Plusle har mye å være stolt av.Plusle har mye å være stolt av.Plusle har mye å være stolt av.Plusle har mye å være stolt av.Plusle har mye å være stolt av.Plusle har mye å være stolt av.Plusle har mye å være stolt av.
Sv: Tips til å ha i barnas adventskalender...

Begynner jo å nærme seg adventskalender-tid igjen nå....

Kom over masse små bøker på bokhandelen her til 10kr pr stk. Med hard perm, både Ole Brum og masse andre kjent. Så til min leseglade gutt blir det bøker i noen av pakkene i år
Plusle er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 02-10-2005, 12:14   #72
Medlem

Storemy sin avatar

Medlem siden: Oct 2002
Sted: Oslo
Meldinger: 438
Storemy er et navn alle kjenner.Storemy er et navn alle kjenner.Storemy er et navn alle kjenner.Storemy er et navn alle kjenner.Storemy er et navn alle kjenner.Storemy er et navn alle kjenner.Storemy er et navn alle kjenner.Storemy er et navn alle kjenner.Storemy er et navn alle kjenner.Storemy er et navn alle kjenner.Storemy er et navn alle kjenner.

Myen her i huset på snart 3 år får for første gang julekalender, og jeg gleder meg stort!! Er en smule julete selv... I fjor syntes jeg hun var litt liten til å forstå konseptet. Først bli opplært til gave hver dag hele desember med en kanonfinale av et fjell av gaver, for så å våkne 1. juledag og ikke få noe som helst. Tror neppe hun hadde helt skjønt logikken i den
I år skal hun få en gøy kalender (har luftet litt ideen min nederst på denne siden)

Foreløpig har jeg kjøpt noen ting på alveslottet.no:
Dansestav:
Klikk på bildet for å se det i full størrelse.
Fløyte med toglyd:
Kazoo:
+ en klikkekrokodille, klikker skikkelig høyt. Kommer sannsynligvis til å bli til skikkelig irritasjon for meg...

Resten av tingene blir ting som ikke er så dyre, f.eks. rosiner, små tegneblokker, osv. og på julaften blir det sikkert noe som får dagen til å gå, f.eks. en film e.l.

Sist endret av Storemy; 19-10-2005 kl 21:49. Begrunnelse: Snåle greier, bildene jeg har lagt ved endrer seg stadig. Nå måtte jeg ta ut bildet av den stilige klikkekrokodillen. Rart.
Storemy er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 09-10-2005, 22:46   #73
Supermedlem

pandamor sin avatar

Medlem siden: Feb 2003
Meldinger: 1,196
pandamor har en strålende fremtid.pandamor har en strålende fremtid.pandamor har en strålende fremtid.pandamor har en strålende fremtid.pandamor har en strålende fremtid.pandamor har en strålende fremtid.pandamor har en strålende fremtid.pandamor har en strålende fremtid.pandamor har en strålende fremtid.pandamor har en strålende fremtid.pandamor har en strålende fremtid.

Mange gode ideer her
Julaften er den store dagen for oss, og jeg vil spare pakkene til da. Vi har aktivitetskalender til barna og det er stor stas.

Husker at bestevenninnen min hadde en julekrybbe som besto av totalt 24 deler. Det ønsker jeg meg, men finnes det ? Fint å tydeliggjøre hvorfor vi feirer jul. Vi går altfor sjelden i kirken, men juleevangeliet skal formidles.

Tidligere er det vi voksne som har gitt penger til Frelsesarmeens juleinnsamling, men i år vil jeg engasjere barna i dette. Hvordan kan jeg gjøre det tro ? Det må enten være en pengegave evt. at vi kjøper en gave som vi gir.

Flott tråd

Mvh abcde
pandamor er pålogget nå   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 15-10-2005, 15:28   #74
Supermedlem

tupsi80 sin avatar

Medlem siden: Mar 2004
Meldinger: 1,291
tupsi80 har en strålende fremtid.tupsi80 har en strålende fremtid.tupsi80 har en strålende fremtid.tupsi80 har en strålende fremtid.tupsi80 har en strålende fremtid.tupsi80 har en strålende fremtid.tupsi80 har en strålende fremtid.tupsi80 har en strålende fremtid.tupsi80 har en strålende fremtid.tupsi80 har en strålende fremtid.tupsi80 har en strålende fremtid.

Kansje den beste tråden jeg har lest dette!!!

Kjempemange gode tips både til kalendergaver, juleaktiviteter og tradisjoner!!!
tupsi80 er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 24-10-2005, 14:38   #75
Seniormedlem

Karina sin avatar

Medlem siden: Nov 2001
Meldinger: 2,548
Karina har et ubeskrivelig bra rykte.Karina har et ubeskrivelig bra rykte.Karina har et ubeskrivelig bra rykte.Karina har et ubeskrivelig bra rykte.Karina har et ubeskrivelig bra rykte.Karina har et ubeskrivelig bra rykte.Karina har et ubeskrivelig bra rykte.Karina har et ubeskrivelig bra rykte.Karina har et ubeskrivelig bra rykte.Karina har et ubeskrivelig bra rykte.Karina har et ubeskrivelig bra rykte.

I år kommer vi til å ha aktivitetskalender, men vil gjerne ha en bitteliten gave i tillegg. Da kom jeg på den lure ideen (syner jeg selv da ) å kjøpe ett alfabetpuslespill til Monika. Med platen og en bokstav første dagen og en dag pr. dag resten av kalenderen. Da får hun lært bokstavene også, litt pedagogisk Til Nikolai har jeg sett en pakke med småbiler, 25 biler til 49 kr. Han er utrolig opptatt av biler og får gulvteppen med bilveier til jul, så da har han noe å kjøre på det også.

16.08.08 Bryllupstråd Bilder fra den store dagen
Karina er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 25-10-2005, 13:39   #76
Medlem

Nemi sin avatar

Medlem siden: Oct 2005
Sted: hjemme
Meldinger: 127
Nemi er et navn alle kjenner.Nemi er et navn alle kjenner.Nemi er et navn alle kjenner.Nemi er et navn alle kjenner.Nemi er et navn alle kjenner.Nemi er et navn alle kjenner.Nemi er et navn alle kjenner.Nemi er et navn alle kjenner.Nemi er et navn alle kjenner.Nemi er et navn alle kjenner.Nemi er et navn alle kjenner.
Sv: Penger til fattige barn!

Jeg synes ungene får nok dill opp gjennom tiden. De har brukt å få puzzle spill (delt opp i 24), boks med legoog sånne ting. Skikkelige tegnesaker. Ting jeg vet blir brukt, og som ikke kommer til å bli liggende overalt
Nemi er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 27-10-2005, 09:16   #77
b1_
Supermedlem

b1_ sin avatar

Medlem siden: Feb 2003
Meldinger: 658
b1_ er fantastisk mot andre.b1_ er fantastisk mot andre.b1_ er fantastisk mot andre.b1_ er fantastisk mot andre.b1_ er fantastisk mot andre.b1_ er fantastisk mot andre.b1_ er fantastisk mot andre.b1_ er fantastisk mot andre.b1_ er fantastisk mot andre.b1_ er fantastisk mot andre.b1_ er fantastisk mot andre.

Sitat:
Opprinnelig postet av Eirill
I år blir det bl.a nabbiperler og perlebrett på Tuppsjura, mens Tigergutt skal få en Duploeske oppdelt i småpakker.

De får et par fellesgaver, da blir det julefilmer og pepperkakeformer.

Sier du Nabbi istedet for perle??
No ble eg glad- blir 'mobbet' for orda mine av min mann..hehe, sånn er det når en dialektiker er gift m en østlending..
*sorry - spora av tråden*

Mange flotte tips til å ha i pakker - men er det noen som har tips ang hvordan man kan henge opp e.l?
Gammel 27-10-2005, 10:55   #78
Medlem

Storemy sin avatar

Medlem siden: Oct 2002
Meldinger: 438
Storemy er et navn alle kjenner.Storemy er et navn alle kjenner.Storemy er et navn alle kjenner.Storemy er et navn alle kjenner.Storemy er et navn alle kjenner.Storemy er et navn alle kjenner.Storemy er et navn alle kjenner.Storemy er et navn alle kjenner.Storemy er et navn alle kjenner.Storemy er et navn alle kjenner.Storemy er et navn alle kjenner.

Sitat:
Opprinnelig postet av b1_
Mange flotte tips til å ha i pakker - men er det noen som har tips ang hvordan man kan henge opp e.l?
Det har vært et par tråder om julekalendere, er det det du mener?
Her er en om kalendere som ikke må syes, mye bra her.
Her er en annen.
Mener det var litt tips her også.
Ellers så er det bare å bla litt her på høytid og på Hjem og Hobby, så tror jeg nok du finner litt.

Ja, også må jeg ikke glemme min egen ferdige kalender !
Gammel 12-11-2005, 19:56   #79
Supermedlem

Sølva sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Meldinger: 661
Sølva er fantastisk mot andre.Sølva er fantastisk mot andre.Sølva er fantastisk mot andre.Sølva er fantastisk mot andre.Sølva er fantastisk mot andre.Sølva er fantastisk mot andre.Sølva er fantastisk mot andre.Sølva er fantastisk mot andre.Sølva er fantastisk mot andre.Sølva er fantastisk mot andre.Sølva er fantastisk mot andre.

Kreativ du da storemy
Sølva er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 27-08-2006, 04:08   #80
Supermedlem

dior sin avatar

Medlem siden: Feb 2005
Sted: langhus / akershus
Meldinger: 1,156
MP Rating: 100% (2)
dior har en strålende fremtid.dior har en strålende fremtid.dior har en strålende fremtid.dior har en strålende fremtid.dior har en strålende fremtid.dior har en strålende fremtid.dior har en strålende fremtid.dior har en strålende fremtid.dior har en strålende fremtid.dior har en strålende fremtid.dior har en strålende fremtid.
Sv: Penger til fattige barn!

Sitat:
Opprinnelig postet av Turmalin
Fikk litt vond smak i munnen i fjor, jeg, da jenta vår pakket opp kalenderpakke dag etter dag - selv om det bare var småting. Har bestemt meg for at i år skal hun få pakke enkelte dager, men ellers har jeg tenkt å pakke inn litt småpenger som hun kan få putte på en boks. Disse tar vi med i kirka på julaften og gir til Kirkens Nødhjelp.

Vennlig hilsen
Turmalin.
Det var en flott ide da!! Viktig at barna vet at ikke alle har det så godt som oss!!!

På skolen til sønnen min kjøper vi gave til et fattig barn i norge. Det er spennende hvert år å velge hvilket kjønn og alder vi skal velge å gi til. Jeg synes det er et flott tiltak og det minner barna på at ikke alle har det like bra - selv i Norge... - men sorry - det hadde ikke noe med kalendergaver å gjøre.....

www.junev.piczo.com
dior er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 10:09.