Ja, vi skal kjøpe ny kaffetrakter. Har veldig lyst på en Moccamaster i stål, men 1200 spenn syns jeg er litt i drøyeste laget... Eller er den verdt det? Blir kaffen mye bedre i en dyr kaffetrakter?
Hvilke kaffetrakter vil DU anbefale meg?
__________________ Mamma til vår nydelige datter!!!
Jeg er iallefall veldig fornøyd med vår moccamaster Den er rask og gir skikkelig god og varm kaffe. Det går an å kjøpe en rimeligere variant av moccamasteren til 5-600 kr, den er ikke så stor og så er den hvit mener jeg!
Da vi skulle ha oss ny kaffitrakter kjøpte vi en billig til 2-300 kr ( husker ikke merket)
Den var vertfall elendig !! Det tok en hel evighet for å trakte kaffien og store deler av vannet bare fordampet bort ?!
Vi byttet nylig til en moccamaster og er strålende fornøyd !!
Bestilt på nettet og kostet bare litt over 500 !!! Minuset med den billigvarianten er at en må sette trakten rett på kannen, men det gjøre ikke noe så lenge en ikke bruker kannen som "kaffi-termos". Så lenge en heller kaffien over på en skikkelig kaffikanne med en gang så gjør det ikke noe forskjell....mht at de andre modellene koster det dobbelte !!
Og du må se langsiktig på det. Moccamasteren har tross alt 5 års garanti, og da er ikke 1200 kroner veldig mye.
Tusen takk for svar alle sammen! Dere har greid å overtale meg! (det var vel egentlig ikke så vanskelig...)
Det er akkurat en slik moccamaster vi har lyst på. Og siden dere alle anbefaler den, blir det nok en slik en.
Sitat:
Opprinnelig postet av Lykkelig77
__________________ Mamma til vår nydelige datter!!!
Tusen takk for svar alle sammen! Dere har greid å overtale meg! (det var vel egentlig ikke så vanskelig...)
Det er akkurat en slik moccamaster vi har lyst på. Og siden dere alle anbefaler den, blir det nok en slik en.
Ja, vi skal kjøpe ny kaffetrakter. Har veldig lyst på en Moccamaster i stål, men 1200 spenn syns jeg er litt i drøyeste laget... Eller er den verdt det? Blir kaffen mye bedre i en dyr kaffetrakter?
Hvilke kaffetrakter vil DU anbefale meg?
Hvor har du funnet den til 1200,-? Jeg har også lyst på.....
__________________ Verdens heldigste mamma til
Eline -96 Elias -05 Fosterdatter -91